Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
niet meer wakker worden van mijn eigen gesnurk
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik vanmiddag, toen mijn zoontje bovenaan de glijbaan in de speeltuin stond en niet alleen naar beneden durfde, ik zonder bang te zijn of het zou passen of heel de glijbaan in zou storten, de glijbaan mee afging.

-45 kg inmiddels!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw wat een getallen hier die eraf gaan! Succes voor de mensen die nog bezig zijn met de laatste loodjes! Ik ga nog voor zo’n 10 kg eraf.

... dat ik tóch overal tussen pas, ook al denk ik “ik kan niet langs die geparkeerde auto lopen, dat past nooit”.
... dat ik gisteren een leren rokje durfde te dragen én veel complimentjes kreeg
... dat ik mijn hele kast heb uitgeruimd, zodat er nu ruimte is voor mijn M’s, S’jes en XS’jes. En dat ik na zo’n paar uur flink uitruimen geen verschil merkte in hoeveel energie ik had.
... dat mensen me niet meer herkennen op straat (had ik eerder nooit, maar kan toeval zijn haha).
... dat een oud collega net tegen me zei; “je ziet er gelukkig uit”.. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik nu normaal naar mijn schaduw kan kijken als ik in de zon loop, en niet denk "getverdemme wat breed".
(inmiddels bijna 22 kilo eraf.)
Dat het zweet me niet steeds van mijn kop gutst.
Dat ik veel complimenten krijg van mensen
Dat ik naar meer winkels kan om kleding te kopen

-41 kilo en nog 12 te gaan
Ik ben nog niet zover maar heb 1 wensresultaat: dat we kleiner kunnen wonen omdat ik niet meer al mijn te kleine kleding hoef te bewaren (die kan ik dan namelijk gewoon aan).
Weet niet of dit nu een voordeel is:
Gisteren bij de radioloog die na een mammo een echo maakte; “jij bent natuurlijk heel slank en dan voel je alles in het klierweefsel”
(Het was dus goed nieuws... :jump: het was gewoon rustig klierweefsel wat ik voelde)
Maar ik was natuurlijk ook wel een beetje trots dat hij mij dus “heel slank” noemde. :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik laarzen tot aan mijn knieën aankan en gewoon dichtkrijg!

De teller staat inmiddels op -54 kg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n lekker positief topic is dit! Ik haal 'm graag weer even omhoog met een bijdrage. Een paar jaar geleden al van 120 naar 110 afgevallen en nu in de laatste acht maanden van 110 naar 80. En wat zo fijn is:

- Ik kan mijn handen weer in mijn zij zetten. Daar heb je hélemaal niks aan, maar het is zo leuk :)
- Mijn wandeltempo is omhoog gegaan.
- Ik was altijd al wel een fietser en zag niet op tegen langere afstanden, maar nu voelt het alsof mijn fiets een goede onderhoudsbeurt gehad heeft en de ketting gesmeerd is; het gaat zoveel makkelijker.
- En een die ik écht niet verwacht had: ik vind het makkelijker om positieve dingen over mezelf te zeggen die helemaal niets met uiterlijk te maken hebben. Bij de taakverdeling op mijn werk trek ik nu soms iets naar me toe en durf ik te zeggen dat ik dat 'echt heel goed kan', terwijl ik die kwaliteit natuurlijk eerder ook al bezat. Hier ben ik erg verbaasd over en het raakt me ook wel dat mijn gewicht blijkbaar invloed heeft gehad op meer gebieden dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
23-09-2018 10:52
Blijft een fijn topic dit!

Sinds begin dit jaar 50 kilo afgevallen dmv een maagverkleining. Iedere eerste van de maand maak ik op dezelfde plek een foto.
Ik wil er nog 20 kilo af. Ik ben van maat 52 naar maat 44 gedaan (broeken, rokken) en maat 42 bovenkleding.

Ik durf veel meer mijzelf te laten zien en nieuwe dingen proberen zoals:
- ik heb 6 uur voor het goede doel op een paal van 18 bij 18 cm gestaan in het markermeer
- heb proefles kickboksen gedaan
- ben op yoga gegaan
- heb trampoline gesprongen
- ben ipv een badjurkje een bikini gaan dragen (wat een bevrijding)
- doe mee met de lessen killerbody
- ga binnenkort een keer paardrijden
- ben op een extra locatie gaan werken. 15 km van huis af maar kan het nu fietsen
- als ik naar de Nederlandse obesitaskliniek ga fiets ik 45 km enkele reis (wel elektrisch)

Andere voordelen:
- leukere kleding dragen
- durf gewoon op een willekeurige stoel te gaan zitten
- niet meer overal de dikste zijn maar vooral me er niet constant van bewust zijn
- veel meer energie
- ik kan weer normale bh's dragen met bijpassende slipjes
- heb meer zelfvertrouwen ook in bed met mijn man
- mijn dag wordt niet meer beheerd door gedachtes aan wat en wanneer te eten
- geen last meer van astmatische klachten (wel met medicatie)
- kan gewoon een sprintje trekken als ik bv mijn bus wil halen
- mijn borsten staan veel meer in verhouding met de rest van mijn lijf
- niet meer stiekem eten
- gewoon veel actiever. Ga liever lopen/fietsen ipv met de auto ergens heen
- geen steunzolen meer nodig
- geen pedicure meer nodig
- schoenmaat is van 42 naar 40/41
- kan weer hakken dragen
- durf meer. Ga op mijn werk zelf trainingen geven en gastlessen.
Mijzelf zo presenteren en in de spotlight zetten had ik hiervoor nooit gedaan
- ik word steeds creatiever wat eten betreft. Bedenk eiwitrijke tussendoortjes en avondeten wat echt wat toevoegt aan mijn lijf en niet alleen vulling is. Smaak is belangrijk maar of het de juiste voedingswaarde betreft is nu nog belangrijker.
En het leukste is om recepten te maken die beide in balans zijn.

Als ik me zo al voel met maat 44 hoe zal het dan straks zijn als ik (hopelijk) in maat 40/42 pas en dus nog zeker 15 kilo kwijt ben!
Kan haast niet wachten.
Inmiddels ben ik die 15 kilo afgevallen en draag nu maat 40!

Tijdje terug wilde ik een zilver of zwarte blazer hebben. Ik naar de ms mode en de miss etam maar kon niet slagen. Ik mijn zus bellen en jammeren. Uh IBI zegt ze, welke maat heb je nu? Dus ik zeg ja maat 40 bizar he. Dan kun je toch wel elders slagen? He? Hoe bedoel je elders slagen. Nou zegt zus zijn er niet meer kledingwinkels daar? Goh tja nooit zo op gelet.
Ik kijk om mij heen en zie allerlei kledingwinkels. Ja maar ik kan daar toch niet naar binnen lopen? De verkopers zullen wel denken: ow jee daar heb je er weer 1 die denkt dat ze hier kan slagen.
Maar nee zo ging het niet. Ik heb een hele leuke blazer kunnen kopen in een winkel die mij voorheen niet eens was opgevallen.

Ik lees wel dat ik mijn grenzen verleg waar ik in september nog schreef nog 20 kilo kwijt te willen ben ik 15 kilo afgevallen maar heb nu mijn zinnen gezet op nog 11 kilo. Een gezond BMI is nu mijn doel.

Ik probeer te genieten van wat ik bereikt heb vandaar een up voor dit topic maar valt het mij zwaar. Ik kan alleen maar denken aan meer afvallen. Meer zien dat ik ben afgevallen. Letterlijk dromen van een gezond BMI. Ben van een BMI van 50 naar een BMI van 28 gegaan en zie het zelf gewoonweg niet.

Ik ga gewoon weer het hele topic lezen dus post vooral nieuwe fijne dingen!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Ibi,wat een prestatie!Enorm knap!
( wij hebben elkaar ooit eens ontmoet in Dordrecht)

Ik ben zelf sinds vorig jaar 20 kilo kwijt en wil er nog 10 vanaf,dan weeg ik 63 en ik ben 1.64m
Voel me veel energieker,mijn huid is beter,ben vrolijker,durf mezelf te laten zien en me leuker te kleden ipv slobbertruien.
Super knap IBI. Het gaat nog wel heellll lang duren voor je zelf het goede lichaamsbeeld in de spiegel ziet, dus als de weegschaal het goede bmi aangeeft kun je daar van uit gaan. Blijf goed passende kleding kopen, dat helpt. En af en toe in één oude veeel te grote broek stappen :)

Inmiddels ben ik de 13 kg al zo lang kwijt dat mensen er van uit gaan dat ik niet dik word van te veel eten, haha.
Leuk topic.


Ik ben nu bijna 30kg kwijt (in 2 jaar), heb ook weer bijna hetzelfde figuur (wel gespierder) als toen ik begin 20/puber was (word dit jaar 30). Maatje 34/36!

Ik vind het nog heel erg wennen eigenlijk. Ik voel me vaak nog dik/lelijk terwijl ik veel sport (om me goed te voelen; het gewoon leuk is; etc) en dus ook niet meer die ''randjes'' heb en wel zandloper-figuur...

Ik kan weer alles, en meer gezien ik veel sport (train voor halve marathon) met veel plezier. Daar ben ik blij mee.
Ook blij dat ik alle kilo's kwijt ben op gezonde manier, die ik had gekregen van jaren medicatie die ik straks al 2 jaar niet meer slik...
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
11-03-2019 22:32
Inmiddels ben ik die 15 kilo afgevallen en draag nu maat 40!

Tijdje terug wilde ik een zilver of zwarte blazer hebben. Ik naar de ms mode en de miss etam maar kon niet slagen. Ik mijn zus bellen en jammeren. Uh IBI zegt ze, welke maat heb je nu? Dus ik zeg ja maat 40 bizar he. Dan kun je toch wel elders slagen? He? Hoe bedoel je elders slagen. Nou zegt zus zijn er niet meer kledingwinkels daar? Goh tja nooit zo op gelet.
Ik kijk om mij heen en zie allerlei kledingwinkels. Ja maar ik kan daar toch niet naar binnen lopen? De verkopers zullen wel denken: ow jee daar heb je er weer 1 die denkt dat ze hier kan slagen.
Maar nee zo ging het niet. Ik heb een hele leuke blazer kunnen kopen in een winkel die mij voorheen niet eens was opgevallen.

Ik lees wel dat ik mijn grenzen verleg waar ik in september nog schreef nog 20 kilo kwijt te willen ben ik 15 kilo afgevallen maar heb nu mijn zinnen gezet op nog 11 kilo. Een gezond BMI is nu mijn doel.

Ik probeer te genieten van wat ik bereikt heb vandaar een up voor dit topic maar valt het mij zwaar. Ik kan alleen maar denken aan meer afvallen. Meer zien dat ik ben afgevallen. Letterlijk dromen van een gezond BMI. Ben van een BMI van 50 naar een BMI van 28 gegaan en zie het zelf gewoonweg niet.

Ik ga gewoon weer het hele topic lezen dus post vooral nieuwe fijne dingen!
Jee wat veel. Je bent een heel persoon afgevallen.
Ben heel benieuwd hoe je eruitziet nu
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo herkenbaar, IBI. Ik ken nu ook ineens allemaal nieuwe winkels in de stad waar ik vaak ga winkelen. Dat gevoel dat anderen denken van 'wat doet zij hier' herken ik heel erg van voorheen.

Nog een paar:
- ik voel botten op plaatsen waar ik niet eens wist dat ik ze had, daar kan ik wel aan blijven voelen/naar blijven kijken
- zoveel zin in de lente en zomer met de nieuwe garderobe die ik beetje bij beetje al aan het aanschaffen ben, zoveel nieuwe leuke dingen om te dragen
- ook zin in de zomer omdat ik het minder warm ga hebben op mijn werk, ook omdat ik meer keuze heb qua luchtige kleding

Verder blijft het wel lastig om zelf ook echt te zien dat ik echt zo veel ben afgevallen (35 kilo). Ik zie wel verschil als ik in de spiegel kijk, maar ook weer niet zo'n groot verschil. Ik draag nu broeken maat 40, maar zo voelt het nog niet, blijf ook steeds te grote kleding pakken als ik iets ga passen. Ik ben me in mijn hoofd ook steeds aan het vergelijken met andere mensen in de hoop dat ik dan wél kan zien hoe ik er nu zelf uitzie, maar iemand vinden met een vergelijkbaar lichaam lukt niet, omdat ik dus niet kan inschatten hoe ik eruit zie. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit blijft echt mijn favoriete topic! En ik herken nog steeds alles wat jullie schrijven.

Heb een tijdje een obsessie ge had met mijn eigen sleutelbeenderen, dat ik die kon voelen, wauw.

Ik heb nog steeds moeite met mezelf kleden, nu nog, drie jaar nadat ik zoveel afgevallen ben. Koop nog steeds vaak dingen die me eigenlijk niet meer staan, maar die in mijn dikke tijd wel leuk waren.
En soms zie ik mezelf opeens in de spiegel en denk " ben ik dat?".
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo leuk, ik heb hier twee jaar terug meegeschreven.
Helaas sindsdien weer wat aangekomen.
Maar als ik teruglees hoe positief ik toen was word ik heel enthousiast om weer gezonder te gaan eten en te sporten :) ik ga morgen weer aan de bak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit blijft een heerlijk en motiverend topic om te lezen!

Vanaf nov 2017 tot ongeveer sept 18 zo’n 25 kilo afgevallen. Afgelopen vier maanden is daar weer een kilo of 5 aangekomen. Maar ben weer aan het opletten. Ik ben heel gemotiveerd om die 5 er weer af te krijgen. Plus nog eens 5 om bij mijn eerste streefgewicht te komen.

Dit motiveert en is zo herkenbaar! Ik ben dan wel weer iets aangekomen, maar nog steeds slanker dan nov 2017! En daar moet ik ook nog steeds aan wennen... blijft een aparte gewaarwording...
Ik pas weer in wat oude kleding en dat had ik niet verwacht aangezien ik echt heel slank was (maat 34) en wat geniet ik daar van zeg. Helemaal m’n oude figuur heb ik niet terug en dat hoeft ook niet want ik heb nu wat meer curves en dat staat en voelt goed.
Zoveel fitter als ik mij nu voel en hoe ik weer over straat ga en naar mijn eigen weerspiegeling durf te kijken als ik aan het hardlopen ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
up voor dit topic :)
Ik had laatst een broek aan van 20 jr geleden en mijn puberzoon zei "Wat een mooie broek heb je aan"! Dubbel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben net terug van mijn 1e vakantie als slank persoon en dat voelt zo goed.
Ik ben vorig jaar februari geopereerd, een sleeve en vorige zomer was ik 34 kg afgevallen en nu ben ik inmiddels 56 kg afgevallen en heb ik een gezond bmi.
Natuurlijk zie ik nu op de foto's echt wel dat ik niet strak ben zeg maar, maar ik voelde me zo goed en zelfverzekerd en dat voelt zo fijn!

Niet meer altijd een jurkje mét korte legging (tegen het schuren) over mijn badpak om mezelf te verhullen, maar 'gewoon' in bikini naar het zwembad/strand/toilet lopen.

Zonder schaamte een ijsje eten, omdat daar niemand weet dat ik een jaar geleden een morbide obees was en niet graag in het openbaar at.

Met mijn kinderen rennen over het strand, samen op de schommel of van de glijbaan.

100x meer energie hebben, waardoor ik veel gezelliger en geduldige ben richting mijn man en kinderen.

Samen met mijn dochter sporten op vakantie en het zelfs leuk vinden.

Mega trots zijn als iemand die je op de camping leert kennen zegt dat ik zo'n mooi figuur heb en dat ik trots mag zijn.

Maar vooral gewoon het gevoel niet anders te zijn dan anderen.
Ik wil nooit meer anders!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog maar aan het begin - 6 kilo eraf, nog 19 te gaan - maar ik ben nu al blij met twee dingen:

1. Ik voel me veel energieker - waarschijnlijk helpt het enorm dat ik niet meer elke dag snoep, koek en chips eet.
2. Ik vind het heel fijn dat ik me niet meer volgevreten voel, maar gewoon verzadigd.

Verder vind ik mezelf er nog steeds dik en lelijk uitzien, maar ik wil niet vergeten dat deze twee dingen hierboven ook vreselijk belangrijk zijn voor mijn welzijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
elninjaa schreef:
27-05-2018 20:58
Bizar van die flessen spa!
Ik ben sinds half maart 5 kilo afgevallen, van 82 (veel aangekomen bij zwangerschap) naar 76,8. Wat ik merk is dat mijn bovenbenen dunner zijn. Dat voelde met 82 kilo alsof ik een luier aanhad, vreselijk! Ik ben er nog niet, mijn eerste doel is 70 kilo en t liefst minder.
wat leuk, ik kan mezelf quoten nu ;) Ik weeg nu 69 kilo en wat me vooral veel genoegen doet is dat ik veel kleren van voor 2015 aan kan. Ik kom nog wekelijks leuke dingen tegen. Lekker goedkoop winkelen in eigen kast! Wat me ook opvalt is dat mijn buik plat blijft als ik ga zitten. Dus geen vervelende bult die over mijn knellende broek heen valt. Wat heerlijk. Voel me ook een stuk energieker. Ben echt zo blij, wil nooit meer die 7 zien. 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar, 1/8/18, ben ik begonnen met mijn afvallen. Op dit moment is er 35 kg af, wat betekend dat ik van 105 naar 70 kg ben gegaan (1.73 meter) en nu op mijn streefgewicht zit.

Waar ik het meest blij om ben; dat ik geen rugvetjes meer heb en dat alles slank is;)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven