Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij kwamen de meeste complimenten toen ik ook een ander kapsel had. Alsof mensen je dan pas weer opnieuw zagen ofzo.

En in mijn hoofd ben ik nog steeds veel dikker. Pas op foto's of in de paskamer in de spiegel zie ik dat ik slank ben en die kleren me wel echt goed staan.
Up!

Kleding bestellen in (je denkt) je nieuwe maat die dan veel te groot blijkt :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet daar ook nog erg aan wennen merk ik.
Ik neig er nog steeds naar om vooral bovenkleding xl, wijds, zwart en afkledend aan te trekken.
Het oude beeld van mezelf zit nog behoorlijk vast blijkbaar.
Gisteren wandelde ik een toiletruimte binnen waar een grote spiegelwand was. Ik liep er recht op af en zag zowaar een heel slank persoon. Dat gaf toch wel even een kick.
Pindakaasjes schreef:
14-05-2021 09:36
Ik moet daar ook nog erg aan wennen merk ik.
Ik neig er nog steeds naar om vooral bovenkleding xl, wijds, zwart en afkledend aan te trekken.
Het oude beeld van mezelf zit nog behoorlijk vast blijkbaar.
Gisteren wandelde ik een toiletruimte binnen waar een grote spiegelwand was. Ik liep er recht op af en zag zowaar een heel slank persoon. Dat gaf toch wel even een kick.
Wat een geweldig gevoel Pindakaasjes! Ik probeer ook altijd foto’s te maken in een pashokje van zowel de voor als achterkant. Op de foto zie ik pas hoe het kledingstuk me echt staat.

Zojuist een flinke Zalando/H&M bestelling ontvangen met wat zomerspul en alles zit goed. Ik kan nu kiezen of ik het mooi vind in plaats van of het flatteus is. Dat laatste is nog steeds een voorwaarde natuurlijk maar ik kan nu veel selectiever zijn.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
14-05-2021 12:42

Zojuist een flinke Zalando/H&M bestelling ontvangen met wat zomerspul en alles zit goed. Ik kan nu kiezen of ik het mooi vind in plaats van of het flatteus is. Dat laatste is nog steeds een voorwaarde natuurlijk maar ik kan nu veel selectiever zijn.
Dit is echt geweldig hè! Die keuze! Ik ben nog lang niet slank met m'n maat 44, maar ik merk nu al dat bijna alles past en staat. Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Palmbomen-zijn-cool schreef:
14-05-2021 12:42
Wat een geweldig gevoel Pindakaasjes! Ik probeer ook altijd foto’s te maken in een pashokje van zowel de voor als achterkant. Op de foto zie ik pas hoe het kledingstuk me echt staat.

Zojuist een flinke Zalando/H&M bestelling ontvangen met wat zomerspul en alles zit goed. Ik kan nu kiezen of ik het mooi vind in plaats van of het flatteus is. Dat laatste is nog steeds een voorwaarde natuurlijk maar ik kan nu veel selectiever zijn.
Herkenbaar! Zowel die foto's als wat je daaronder schrijft. Ik ben nu zelfs op een punt dat ik soms een kledingstuk koop dat niet flatteus is in de zin dat het afkleedt, maar dat ik gewoon leuk vind. Dat was echt een openbaring dat dat nu dus ook kan. Zo heb ik een paperbag-broek die bovenaan een beetje bol staat, leuk, maar maakt niet per se slanker. En een trui met pofmouwen en een ribjas, die allebei ook niet echt afkleden. Heel bijzonder dat dat ineens een optie is en nog steeds een beetje wennen.
Miss_Travel schreef:
14-05-2021 12:56
Dit is echt geweldig hè! Die keuze! Ik ben nog lang niet slank met m'n maat 44, maar ik merk nu al dat bijna alles past en staat. Zo fijn!
:cheer2:
Auran schreef:
14-05-2021 20:07
Herkenbaar! Zowel die foto's als wat je daaronder schrijft. Ik ben nu zelfs op een punt dat ik soms een kledingstuk koop dat niet flatteus is in de zin dat het afkleedt, maar dat ik gewoon leuk vind. Dat was echt een openbaring dat dat nu dus ook kan. Zo heb ik een paperbag-broek die bovenaan een beetje bol staat, leuk, maar maakt niet per se slanker. En een trui met pofmouwen en een ribjas, die allebei ook niet echt afkleden. Heel bijzonder dat dat ineens een optie is en nog steeds een beetje wennen.

Oh ja dit! Een oversized puffer coat, de truien van toen ik 3 maten groter was (en waarvan ik steeds het gevoel had dat ze me dikker maakten) nu lekker oversized dragen met trots :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik even een enorme overwinning op mezelf delen?
Intussen ben ik al meer dan 25 kilo kwijt, eerder richting de 30 denk ik. (Ik weeg me maar 1 keer per maand).
Vrijdag was ik bij een vriendin, en die heeft, zeer tegen de regels, stiekem een foto van mij genomen.
En ik haat foto's van mezelf en al helemáál full body foto's.
Maargoed, ze biechtte op dat ze een foto van mij had. Dus ik vroeg haar of ik hem wilde zien, ze antwoordde dat ik deze foto wel wilde zien ja.
Ik keek.. en ik keek nog een keer.
Hmmmmm.
:wtf:
:O
o_o
:hyper:

Ik zag er gewoon normaal uit! Als een normaal mens. Een normale vrouw van 44. Sterker nog: ik vond mezelf best mooi!
Serieus, dat is minstens 20 jaar geleden.
Ok, er mag heus nog wel wat af, maar echt zo anders dan de afgelopen 20 jaar.
Ik kon er wel van huilen, ik herken mezelf weer. :cry:
:applause: :cheer2: :cheer: :hug:
QueenArachnia schreef:
16-05-2021 12:51
Mag ik even een enorme overwinning op mezelf delen?
Intussen ben ik al meer dan 25 kilo kwijt, eerder richting de 30 denk ik. (Ik weeg me maar 1 keer per maand).
Vrijdag was ik bij een vriendin, en die heeft, zeer tegen de regels, stiekem een foto van mij genomen.
En ik haat foto's van mezelf en al helemáál full body foto's.
Maargoed, ze biechtte op dat ze een foto van mij had. Dus ik vroeg haar of ik hem wilde zien, ze antwoordde dat ik deze foto wel wilde zien ja.
Ik keek.. en ik keek nog een keer.
Hmmmmm.
:wtf:
:O
o_o
:hyper:

Ik zag er gewoon normaal uit! Als een normaal mens. Een normale vrouw van 44. Sterker nog: ik vond mezelf best mooi!
Serieus, dat is minstens 20 jaar geleden.
Ok, er mag heus nog wel wat af, maar echt zo anders dan de afgelopen 20 jaar.
Ik kon er wel van huilen, ik herken mezelf weer. :cry:
Wow wat ontzettend goed zeg!!! Fijn is dat he, dat foto's weer leuk zijn. Wat een enorme overwinning! Je mag trots zijn!
Wat inspirerend om dit allemaal te lezen! Ik word er blij van. Ontdekte dit vandaag, terwijl ik vandaag ook wilde gaan beginnen met gezond eten. Er moet bij mij om en nabij de 30 kg af. Ik ben pas dik geworden sinds mijn zwangerschap 8 jaar geleden(en door medicatie). Ik weet dus nog goed hoe het was om slank te zijn. Ik herken al die ongemakken waar jullie nu geen last meer van hebben als geen ander. Ik hoop ook eindelijk eens de knop om te kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om dit topic te lezen! Zelf afgelopen jaar mbv een maagverkleining ruim 45 kg afgevallen (en val nog steeds af). Van maat 46/48 naar maat 36, soms zelfs 34!

- kan nu overal kleding kopen
- voor het eerst in mijn leven zelfs een bikini gekocht
- lekker met de kids meedoen
- in attracties gaan en niet bang te hoeven zijn dat het niet past
- toch nog steeds te grote maten pakt en de winkelmedewerker met een maat aankomt dat je denkt ‘dat gaat niet passen’, maar als je het eenmaal aan hebt het perfect zit
Wow @femke104 lekker bezig!
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat een leuk topic! Hier inmiddels bijna 20 kilo afgevallen in 3 maanden en ik wil er nog een stuk of zes af.

Het is super fijn maar t is bij mij ook wel heel snel gegaan.

Een paar fijne dingen:
- dat ik gewoon een trap op kan lopen
- dat ik gewoon kleding pas en dat staat nog leuk ook
-dat ik een jurkje kan dragen zonder dat mijn bovenbenen tegen elkaar schuren en in de fik staan.
- dat ik geen pijn meer heb in mijn schouders en nek van t gewicht van mijn borsten
-dat we een nieuwe hond hebben van een merk dat heel veel beweging nodig heb en ik zonder moeite 2 of 3 uur per dag met haar wandel.
-dat ik gewoon in kleermakerszit op de stoel kan zitten met de kat op schoot zonder half klem te zitten

En verder natuurlijk dat slank mooier wordt gevonden. Maar ik heb mezelf nooit lelijk gevonden en mijn vriend vindt mij altijd lekker. Die zegt altijd: als je zwaarder bent dan heb je lekker brede heupen waar ik je aan vast kan houden en als je slanker bent heb je een mooi zandloperfiguur. Hij vindt allebei best. En wat andere mensen van me vinden zal me eigenlijk een worst wezen. Er zijn altijd mensen die je mooi of niet mooi vinden. Dat hangt van diegenes smaak af en daar ga ik me niet druk om maken. Maar t gewicht zat me wel erg in d'r weg.

T is alleen wel zo supersnel gegaan... dat ik af en toe mijn spiegelbeeld niet herken... elke 3 weken een maat nieuwe kleding nodig heb (van 46 naar 38/40) en ik mezelf regelmatig te groot inschat. Maar ik ben er blij mee.
abracadabra wijzigde dit bericht op 24-05-2021 00:07
3.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
II vind het echt zo ontzettend schrijnend als ik lees hoeveel vrouwen hun eigenwaarde laten afhangen van hun gewicht... Waarom is iedereen zo streng voor zichzelf. Je bent toch meer dan je gewicht. En de meeste mannen die ik ken die denken helemaal niet zo over gewicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
abracadabra schreef:
24-05-2021 00:00
II vind het echt zo ontzettend schrijnend als ik lees hoeveel vrouwen hun eigenwaarde laten afhangen van hun gewicht... Waarom is iedereen zo streng voor zichzelf. Je bent toch meer dan je gewicht. En de meeste mannen die ik ken die denken helemaal niet zo over gewicht.

Ik ben voornamelijk gaan afvallen omdat ik niet meer tevreden was over mijn conditie.
Even een sprintje de trap op omdat ik mijn telefoon boven hoorde overgaan, en ik was al te ver buiten adem om überhaupt iets door die telefoon te kunnen zeggen.
Ik had ook last van hielspoor, zeer pijnlijk en ik liep op het duurste schoeisel, maar wist ook wel dat dit hooguit symptoom bestrijding was. Mijn BMI was lekker opweg in de gevaren zone te raken. Mijn buik voelde nooit echt lekker, altijd opgeblazen en ik vrat dagelijks maagzuurremmers.
Alles bij elkaar maakte dat de knop omging, zo niet verder. Ik was te jong om me al zo oud te voelen.
Ik ben heel wat cement zakken lichter om het zo maar te noemen en wat voelt dat goed. Ik leef (eet en drink) bewuster. Niet eens minder, maar anders.
Dat vind ik niet streng zijn voor jezelf, maar jezelf beter gunnen.
Het moeten wennen aan mijn veranderde lichaam is pas later gaan spelen. Alsof mijn hoofd niet op dit lijf hoort. Maar dat komt allemaal vast goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
24-05-2021 08:28
Ik ben voornamelijk gaan afvallen omdat ik niet meer tevreden was over mijn conditie.
Even een sprintje de trap op omdat ik mijn telefoon boven hoorde overgaan, en ik was al te ver buiten adem om überhaupt iets door die telefoon te kunnen zeggen.
Ik had ook last van hielspoor, zeer pijnlijk en ik liep op het duurste schoeisel, maar wist ook wel dat dit hooguit symptoom bestrijding was. Mijn BMI was lekker opweg in de gevaren zone te raken. Mijn buik voelde nooit echt lekker, altijd opgeblazen en ik vrat dagelijks maagzuurremmers.
Alles bij elkaar maakte dat de knop omging, zo niet verder. Ik was te jong om me al zo oud te voelen.
Ik ben heel wat cement zakken lichter om het zo maar te noemen en wat voelt dat goed. Ik leef (eet en drink) bewuster. Niet eens minder, maar anders.
Dat vind ik niet streng zijn voor jezelf, maar jezelf beter gunnen.
Het moeten wennen aan mijn veranderde lichaam is pas later gaan spelen. Alsof mijn hoofd niet op dit lijf hoort. Maar dat komt allemaal vast goed.
O dat bedoelde ik ook niet. Ik sta er zelf ook zo in. Maar ik lees hier vooral heel veel zwlfcertrouwensissues gekoppeld aan gewicht. Alsof je minder bent als je meer weegt ofzo. En alsof je opeens veel beter over jezelf voelt als je minder weegt.

Ik lees hier dat vrouwen van zichzelf walgen en spiegels vermijden. Dat vind ik echt niet oke eerlijk gezegd. Ik zou direct in therapie gaan denk ik.
abracadabra schreef:
24-05-2021 08:51
O dat bedoelde ik ook niet. Ik sta er zelf ook zo in. Maar ik lees hier vooral heel veel zwlfcertrouwensissues gekoppeld aan gewicht. Alsof je minder bent als je meer weegt ofzo. En alsof je opeens veel beter over jezelf voelt als je minder weegt.

Ik lees hier dat vrouwen van zichzelf walgen en spiegels vermijden. Dat vind ik echt niet oke eerlijk gezegd. Ik zou direct in therapie gaan denk ik.
Lekker invoelend typje jij. Dit is een positief topic en jij begint met oordelen. Je verpakt het misschien als iets goedbedoelds maar door je laatste zin laat je een andere kant zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in ieder geval nog nóóit iets aan mijn uiterlijk willen veranderen voor een man.

Ik wil me mooi of prettig voelen voor mezelf, niet als lustobject of troffee voor mijn man, of voor welke man dan ook.
Het gaat er toch ook om wat je voor jezelf wil. Zolang je anderen niet veroordeelt om hoe ze eruit zien is het prima in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
abracadabra schreef:
24-05-2021 08:51
O dat bedoelde ik ook niet. Ik sta er zelf ook zo in. Maar ik lees hier vooral heel veel zwlfcertrouwensissues gekoppeld aan gewicht. Alsof je minder bent als je meer weegt ofzo. En alsof je opeens veel beter over jezelf voelt als je minder weegt.

Ik lees hier dat vrouwen van zichzelf walgen en spiegels vermijden. Dat vind ik echt niet oke eerlijk gezegd. Ik zou direct in therapie gaan denk ik.

Maar je uiterlijk heeft toch ook gewoon invloed op hoe je je voelt en op je zelfbeeld?
Een bek rotte tanden zal ook grote invloed hebben op hoe je naar jezelf kijkt. Dat lost een therapeut niet voor je op, maar de tandarts.
Maar misschien is dit een stom voorbeeld :-D
Nog een paar van mij:
- Dat ik lange stukken kan wandelen zonder uitgeput te zijn
- Dat ik weer staand/hinkend een panty aan kan trekken zonder om te vallen (dit klinkt heel stom, maar ben er echt blij mee)
- Dat ik weer in normale winkels kan shoppen
- Dat ik weer sporten durf te proberen zonder te denken dat ik het niet kan omdat ik te dik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, ik heb er ook nog een.
Ik ben altijd gek op paardrijden geweest. De laatste jaren kreeg ik echter steeds vaker medelijden met het paard wat ik dan toegewezen kreeg. Klinkt misschien heel stom maar ik voelde me dan haast lullig dat dat dier al die kilo's op zijn rug moest rondhobbelen voor mijn vermaak.
Ikheb het dus al heel lang niet meer gedaan maar mijn eerstvolgende rit staat inmiddels op de planning. Zin in.
Pindakaasjes schreef:
24-05-2021 10:31
O ja, ik heb er ook nog een.
Ik ben altijd gek op paardrijden geweest. De laatste jaren kreeg ik echter steeds vaker medelijden met het paard wat ik dan toegewezen kreeg. Klinkt misschien heel stom maar ik voelde me dan haast lullig dat dat dier al die kilo's op zijn rug moest rondhobbelen voor mijn vermaak.
Ikheb het dus al heel lang niet meer gedaan maar mijn eerstvolgende rit staat inmiddels op de planning. Zin in.
Wat leuk pindakaasje!! Dit heb ik ook! Deze week mijn 'eerste' les!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven