Lijf & Lijn alle pijlers

Dochters vlekkerige huid door jeugdpuistjes, ook op de rug.

03-04-2024 09:02 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, mijn dochters, puberleeftijd, hebben hier en daar last van jeugdpuistjes. Ook op hun schouders en rug, het is meer dat het wat vlekkerig is, soort van lichte littekentjes die maar niet wegtrekken. Het is geen acne, geen acnelidtekens.

Heeft iemand tips voor ons, qua reiniging, scrub en cremes?
Onderstaande foto illustreert wat ik bedoel.
Alvast heel erg bedankt!!!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
je apotheek kan je adviseren
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, ik heb dit lang op mijn gezicht gehad (hyperpigmentatie na puistjes). Het is bij mij uiteindelijk vanzelf weggegaan. Maar ik zou even naar een dermatoloog gaan, volgens mij zijn er wel peelings en spulletjes voor die heel effectief zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die foto mag wel weg. Huisarts bezoeken.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen advies, maar ik vind dit er niet naar uitzien. Er is vast wel iets dat dit vermindert, maar als je bijvoorbeeld sproeten hebt dan heb je ook zo’n onregelmatige pigmentverdeling. Laat jou en je dochter niet aanpraten dat het onaantrekkelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook bij mij trok dit vanzelf weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zijn wel een soort littekentjes, maar dan in de vorm van donkere vlekjes. Inderdaad hyperpigmentatie zoals Viamia ook zegt. Zeker bij een (iets) getinte huid zie je dat snel, ook bijvoorbeeld waterpokken kunnen dan heel lang zichtbaar blijven.

Ik weet zelf niet of ik voor mijn rug met peelings en zo aan de slag zou gaan. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-04-2024 09:24
Die foto mag wel weg. Huisarts bezoeken.
Nou, nou.... :wtf: Het is gewoon een rug hoor.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een jaar geleden een soort uitbraak op mijn rug en kreeg daar zulke plekken van. Ik zie dat het nu aan het vervagen is. Ik smeer het goed in met Roche Posay balsem, weet niet of het helpt maar mijn huid voelt lekker zacht :) Persoonlijk zou ik niet met agressieve middelen tekeer gaan voor zoiets. Maar goed, ik zit er dan ook niet mee (alleen letterlijk).
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
03-04-2024 11:53
Nou, nou.... :wtf: Het is gewoon een rug hoor.
Oh, dat was de reden niet. Ik vind het niet nodig de rug van een minderjarige te posten op internet.
Ik kom nog uit de rotten.com-tijd, ik ben wel wat gewend.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-04-2024 12:06
Oh, dat was de reden niet. Ik vind het niet nodig de rug van een minderjarige te posten op internet.
Ik kom nog uit de rotten.com-tijd, ik ben wel wat gewend.
In dat geval mijn excuses, zo had ik het nog niet bekeken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-04-2024 12:06
Oh, dat was de reden niet. Ik vind het niet nodig de rug van een minderjarige te posten op internet.
Ik kom nog uit de rotten.com-tijd, ik ben wel wat gewend.

Er staat niet dat dat een foto van haar dochter is, maar dat het illustreert wat ze bedoelt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij werkt huidverzorging met Niacinamide goed bij hyperpigmentatie. Bij de drogist kun je bijvoorbeeld cremes van olaz kopen die goed werken bij dit soort verkleuringen op de huid.
Ik zou wel gewoon voor een creme gaan en niet voor serums en treatments met hogere percentages werkzame stoffen erin; dat is wat milder en dan kun je testen of je er goed tegen kunt. Het zal wel een paar weken duren voor je echt resultaat ziet..
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-04-2024 12:06
Oh, dat was de reden niet. Ik vind het niet nodig de rug van een minderjarige te posten op internet.
Ik kom nog uit de rotten.com-tijd, ik ben wel wat gewend.
Ik heb deze foto van internet geplukt ter illustratie, dit lijkt erop zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is gewoon een foto van Google.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
03-04-2024 12:06
Oh, dat was de reden niet. Ik vind het niet nodig de rug van een minderjarige te posten op internet.
Ik kom nog uit de rotten.com-tijd, ik ben wel wat gewend.
Wie zegt dat dit een foto van een minderjarige is en niet een random van internet geplukte foto van iemand met hetzelfde probleem.
Je kunt ook echt overal iets achter zoeken.

On topic: ik zie dit echt heel erg vaak bij pubers en jong volwassenen als official bij zwemwedstrijden. Het is dus zeker geen uitzonderlijk iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
03-04-2024 09:19
Herkenbaar, ik heb dit lang op mijn gezicht gehad (hyperpigmentatie na puistjes). Het is bij mij uiteindelijk vanzelf weggegaan. Maar ik zou even naar een dermatoloog gaan, volgens mij zijn er wel peelings en spulletjes voor die heel effectief zijn.
Bedankt, fijn om te horen dat het weg is gegaan. Huisarts/dermatoloog is een optie, maar ik dacht dat dat enkel voor de zwaardere gevallen zou zijn. Misschien moet ik daar wat minder moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
girasole3 schreef:
03-04-2024 12:19
Wie zegt dat dit een foto van een minderjarige is en niet een random van internet geplukte foto van iemand met hetzelfde probleem.
Je kunt ook echt overal iets achter zoeken.

On topic: ik zie dit echt heel erg vaak bij pubers en jong volwassenen als official bij zwemwedstrijden. Het is dus zeker geen uitzonderlijk iets.
Ik had zelf ook het idee dat het vanzelf wel weer wat bij zal trekken. Maar ter ondersteuning van dat proces zijn er misschien wel producten. Ik dacht aan iets van PCLE creme van biodermal of zoiets dergelijks.

De foto is inderdaad van internet geplukt!
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
03-04-2024 10:15
Ik heb geen advies, maar ik vind dit er niet naar uitzien. Er is vast wel iets dat dit vermindert, maar als je bijvoorbeeld sproeten hebt dan heb je ook zo’n onregelmatige pigmentverdeling. Laat jou en je dochter niet aanpraten dat het onaantrekkelijk is.
Voor mij is het absoluut niet onaantrekkelijk en ik vind ook dat ze gewoon lekker in hemdje en badpak moeten rondlopen deze zomer. Echter zij zitten er zelf wel mee. Vandaar dat ik zoek naar iets wat hun net even kan helpen. Al is het maar de geruststelling dat het hoogstwaarschijnlijk ook wel weer weg zal trekken. Een zalf oid wat daarbij helpt zou mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
03-04-2024 12:19
Is gewoon een foto van Google.
Ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Backpack10 schreef:
03-04-2024 12:20
Bedankt, fijn om te horen dat het weg is gegaan. Huisarts/dermatoloog is een optie, maar ik dacht dat dat enkel voor de zwaardere gevallen zou zijn. Misschien moet ik daar wat minder moeilijk over doen.
Als kind er erg mee zit, zou ik wel gaan. Je kunt ook nog een huidtherapeut bezoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lariba schreef:
03-04-2024 11:47
Het zijn wel een soort littekentjes, maar dan in de vorm van donkere vlekjes. Inderdaad hyperpigmentatie zoals Viamia ook zegt.
Als ik TO goed lees dan zijn de vlekjes geen overblijfsel van puistjes. Volgens mij hebben de dochters die vlekjes en geen echte puistjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
03-04-2024 13:23
Als ik TO goed lees dan zijn de vlekjes geen overblijfsel van puistjes. Volgens mij hebben de dochters die vlekjes en geen echte puistjes.
Het komt wel door de puistjes. Foto illustreert hoe het er dan nadien uitziet. Is niet van mijn dochters, maar deze kwam ik online tegen en vond ik er wel op lijken. Deze vlekjes trekken niet weg bij hun.

Deze foto vond ik online, hoe de huid er na behandeling uitzag. Er was ook nog een foto voor de behandeling en dan zie je wel puistjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is de rug (niet van mijn dochters, van internet gehaald) voor de behandeling. Dat is wel gelijkend op ons 'probleem'.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat doen jullie zoal tegen puistjes bij pubers? Welke producten slaan goed aan?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven