Lijf & Lijn alle pijlers

Eerste tatoo zetten!

18-07-2010 18:46 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb er lang over nagedacht en besloten een tattoo te laten zetten.

Ik wil graag een tattoo op mijn voet, zo'n tattoo die van de enkel naar de voet doorloopt.

Nu heb ik geen idee waar ik het beste heen kan gaan.

Er zijn zoveel tattooshops, maar ik wil wel graag naar een shop die mooie tattoo's zet en, net zo belangrijk, hygiënisch werkt!

Graag jullie ervaringen
elleinspe, veel succes! Ben benieuwd hoe het gaat worden en hoe je het gaat ervaren.

Ik krijg in september een stukje erbij, op mijn ribben. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ben best benieuwd naar jouw tattoo's kaatje



Nog even een vraagje:

Als ik een voorbeeld mee neem, dan kan de tattoeerder er toch iets van maken hoe ik het hebben wil?

Ik heb een voorbeeld maar wil 'm wel iets anders hebben.
Ja, en als ie zegt dat ie dat niet kan, zeg ik ''RUN" en ga dan naar een andere shop Maar over het algemeen zou dat geen probleem moeten zijn. :-)
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt



We gaan naar Bob in R'dam, dus komt vast goed!!
Mijn vaste tattooeerder is weg bij Needle Art Breda en werkt nu bij Studio West in Rotterdam, en hij is echt geweldig, dus mocht Bob niks zijn kun je altijd nog naar SW en naar Ralph vragen
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuk, verhalen over tatoeages! Ik heb er vier en bij drie verschillende shops laten zetten. Ik let bij een shop eigenlijk vooral op de stijl, op hygiene hoef je niet te letten inderdaad. Ik heb newskool sterren laten zetten bij iemand die goed is in, jawel, newskool en ik heb een hele fijne sierlijke tatoeage laten zetten door iemand die dáár goed in is. Dus ik ben niet van bekende namen uitgegaan maar gewoon in 'het grote boek' gekeken met voorbeelden van de door hem of haar gemaakte tatoeages. Maar kijk uit, het is verslavend .



Oh en succes met pijn op voeten! Bij mij deed het allemaal niet heel erg veel pijn, maar dat inkleuren op mn ribben was niet heul prettig...dus voeten zul je ook best even voelen. Of heb je hem inmiddels al?
Alle reacties Link kopieren
waar doet het nu het minst zeer..ik wil er ook één.het liefst boven mijn sleutelbeen,iemand ervaring hoe het daar voelt?
Ja heel irritant, alsof iemand in je nek bezig is.

Heb 2 tattoos op mijn sleutelbeenderen, allebei in 1 sessie laten zetten. Hij is er 6 uur mee bezig geweest en ik had bloeduitstortingen tot halverwege mijn nek staan. Kon ook geen trui ofzo over mijn hoofd aantrekken aangezien ik mijn armen niet omhoog kon doen zonder gruwelijke pijn.



Maargoed, je wil een tattoo of je wil het niet, dan moet je een beetje afzien voor lief nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fes schreef op 20 juli 2010 @ 20:32:

Oeh leuk, verhalen over tatoeages! Ik heb er vier en bij drie verschillende shops laten zetten. Ik let bij een shop eigenlijk vooral op de stijl, op hygiene hoef je niet te letten inderdaad. Ik heb newskool sterren laten zetten bij iemand die goed is in, jawel, newskool en ik heb een hele fijne sierlijke tatoeage laten zetten door iemand die dáár goed in is. Dus ik ben niet van bekende namen uitgegaan maar gewoon in 'het grote boek' gekeken met voorbeelden van de door hem of haar gemaakte tatoeages. Maar kijk uit, het is verslavend .



Oh en succes met pijn op voeten! Bij mij deed het allemaal niet heel erg veel pijn, maar dat inkleuren op mn ribben was niet heul prettig...dus voeten zul je ook best even voelen. Of heb je hem inmiddels al?



Ik heb goede hoop dat het bij die ene tattoo blijft op mijn voet

Volgende week heb ik vakantie, dus dan gaan we
Alle reacties Link kopieren
Auw kaatje

Maar idd, als je het graag wil heb je er pijn voor over........toch?



ik knijp 'm stiekum toch wel een beetje
Alle reacties Link kopieren
Elle, Nik en ik willen je hand wel vasthouden hoor, mits je niet te hard knijpt



Of je laat Elleman eerst gaan en als het te veel pijn doet bij hem, vraag je om een plaktattoo
Elle, ik heb agelopen weekend mijn voet (zijkant + enkel) laten doen en het viel reuze mee met de pijn. Vantevoren had ik wat nurofen geslikt. Alleen 1 bepaalde plek was een raar soort van drukpunt (net onder mijn enkelbotje) en dan moest ik echt opletten dat mijn voet niet omhoog schoot, bijna als een kietelreflex.

Neem een lekker tijdschrift mee en concentreer je daar op, voor je het weet is het klaar (bij mij duurde het 2,5 uur, waarvan 2 uur echt tattoëren (sp?).

Oh en sinds vandaag kan ik alweer gewone schoenen aan ipv slippers, al heb ik ze nu wel uit, nu ik achter mijn bureau zit.



Hoop dat ie helemaal jouw smaak wordt!
Tattoo Dagmar zet ook van die hele mooie krullendingen die jij graag op je voet wil, Ellen. Zit wel helemaal in Gent (Nou ja ligt er ook aan, als je in Brabant woont is het wel weer dichtbij natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt al weer heel positief Ainne

Fijn dat het zo snel geneest!!
Ja elle, kwestie van ontspannen en dan komt alles goed.





Enne, geen paracetamol e.d. van tevoren slikken!! Dat maakt je bloed dunner en dan bloedt je tattoo uit (waardoor er inkt minder goed kan pakken)
Alle reacties Link kopieren
Loreyi, dank je er staan een paar leuke tussen.

Kan er wel wat ideetjes van opdoen en de rest door de tattooman/vrouw laten tekenen!

Gent is me idd te ver.



Krijg er steeds meer zin in
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 22 juli 2010 @ 12:50:

Ja elle, kwestie van ontspannen en dan komt alles goed.





Enne, geen paracetamol e.d. van tevoren slikken!! Dat maakt je bloed dunner en dan bloedt je tattoo uit (waardoor er inkt minder goed kan pakken)Dank je voor de tip kaatje
Alle reacties Link kopieren
quote:Hermes schreef op 22 juli 2010 @ 12:13:

Elle, Nik en ik willen je hand wel vasthouden hoor, mits je niet te hard knijpt



Of je laat Elleman eerst gaan en als het te veel pijn doet bij hem, vraag je om een plaktattoo





Haha Hermes ik zou jou er net tussen staan



Goeie tips
quote:kaatje_85 schreef op 22 juli 2010 @ 12:50:

Enne, geen paracetamol e.d. van tevoren slikken!! Dat maakt je bloed dunner en dan bloedt je tattoo uit (waardoor er inkt minder goed kan pakken)Da's aspirine, wat je bloed verdunt, nurofen kan prima (ik heb een ervaren plaatjesman thuis). Je schijnt trouwens ook nurofen-creme te kunnen kopen en dat vantevoren op je huid smeren, maar zelf geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik even kom binnen vallen op dit topic!



Ik ga mijn tweede tattoo laten zetten. Tussen mijn schouderbladen. Maar hoe smeer je zoiets in. Ben best lenig maar weet niet of mij dat gaat lukken.

Woon alleen en om nou naar de buurman te gaan vind ik ook zo wat.



Iemand tips?



Wanneer kan je terecht voor je tattoo elleinspe?
Het gras aan de overkant is niet groen.
@ Ainne, oh, ik dacht dat dat met paracetamol enzo ook was. Weer wat geleerd!



Mja, dat van die cremepjes enzo bij tattoos en piercings vind ik persoonlijk echt nergens op slaan. Ten eerste verdoofd het alleen de opperhuid (en een tattoo en piercing gaan dieper) en werkt het dus niet. En ten tweede, je weet van tevoren als je aan zoiets begint dat het zeer kan doen/gaat doen. Dus als je dat niet wilt, dan moet je er niet aan beginnen. Maar das mijn persoonlijke mening.
Ik ken die creme verder ook niet, maar kreeg die tip van iemand anders die ook nogal van de plaatjes is en die smeerde dan al de avond vantevoren.
Oh Kampen, eh, goede vraag!
Alle reacties Link kopieren
Jawel dat is wel een vraag om over te denken toch? Bij de shop keken ze ook zo van mmm ja even denken. Zal dan toch de buurman worden ben ik bang;)
Het gras aan de overkant is niet groen.
Op zich moet je het gewoon zelf kunnen redden, maar de eerste paar dagen is het best een beetje branderig en dan is het strekken van je armen (en dus je schouders) ws wel wat pijnlijk.

Als je werkt, zou je een collega kunnen vragen? Gelijk 's morgens en voor het vertrek 's middags? Of plan het op vrijdag en dan kun je het weekend misschien een vriendin of familie even laten helpen? Na een dag of drie kun je het vast gewoon weer zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven