Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstje per dag met calorieën

20-07-2018 14:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben tijdelijk even calorieen aan het tellen omdat ik merk dat ik een paar kilo ben aangekomen. Ik hoef dus niet drastisch af te vallen, daar is dit topic niet voor bedoeld. Ik ben altijd slank geweest, juist doordat ik af en toe maat hou. Vroeger ging dat vanzelf door een druk leven, nu moet ik af en toe bewust de broekriem aantrekken.

Calorieën tellen dus.

Ik zoek inspiratie voor dagmenu’s van totaal rond de 1700-1800 kcal.

Zijn hier meer mensen die dit doen en ongeveer 1750 calorieen eten? Wat eet je dan op een dag? Heb je vastenperiodes in je dag, eet je 6 x wat kleins of 3 x wat meer? Alvast bedankt voor de inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik eet rond de 1650 kcal op een dag. Ik vast vanaf 22 uur tot 12 uur en breek dan mijn vastperiode met 40 gram havermout, 150 ml halfvolle melk, een geprakte banaan erdoor, eitwitpoeder en een beetje kaneel.

Dan zit ik de komende uren vol en eet ik rond 15:30 uur iets klein en eiwit-rijks zoals een eiwitreep, rijstwafels met kipfilet of gekookt eitje.

De volgende maaltijd is mijn avondeten, hierin varieer ik veel. Voorbeeld voor vanavond:

200 gr krieltjes
salade met light slasaus (een eetlepel) en komkommer/paprika/etc
kipfilet 150 gram

's Avonds eet ik een schaaltje magere kwark (250 gr) met een schep eiwitpoeder en een stukje fruit erdoor. Voor de gezonde vetten een paar ongebrande nootjes of 85% chocolade.

Hopelijk heb je er wat aan! Ik focus me voornamelijk op vetverlies zonder verlies van spieren.
blondie-90 schreef:
20-07-2018 14:58
Hi!

Ik eet rond de 1650 kcal op een dag. Ik vast vanaf 22 uur tot 12 uur en breek dan mijn vastperiode met 40 gram havermout, 150 ml halfvolle melk, een geprakte banaan erdoor, eitwitpoeder en een beetje kaneel.

Dan zit ik de komende uren vol en eet ik rond 15:30 uur iets klein en eiwit-rijks zoals een eiwitreep, rijstwafels met kipfilet of gekookt eitje.

De volgende maaltijd is mijn avondeten, hierin varieer ik veel. Voorbeeld voor vanavond:

200 gr krieltjes
salade met light slasaus (een eetlepel) en komkommer/paprika/etc
kipfilet 150 gram

's Avonds eet ik een schaaltje magere kwark (250 gr) met een schep eiwitpoeder en een stukje fruit erdoor. Voor de gezonde vetten een paar ongebrande nootjes of 85% chocolade.

Hopelijk heb je er wat aan! Ik focus me voornamelijk op vetverlies zonder verlies van spieren.

Dit is hartstikke weinig. Ik geloof nooit dat dit 1650 kcal is.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
20-07-2018 15:12
Dit is hartstikke weinig. Ik geloof nooit dat dit 1650 kcal is.
Havermout: 436 kcal
Tussendoortje: 153 kcal
Avondeten:512 kcal
Tussendoortje: 430 kcal

Nou vooruit, 1509 kcal vandaag. Maar dan vul ik dat aan vanavond met macro's die ik over heb ;)
blondie-90 schreef:
20-07-2018 15:15
Havermout: 436 kcal
Tussendoortje: 153 kcal
Avondeten:512 kcal
Tussendoortje: 430 kcal

Nou vooruit, 1509 kcal vandaag. Maar dan vul ik dat aan vanavond met macro's die ik over heb ;)

40 gram havermout is maar 150 kcal. En eerlijk is eerlijk: ik was het avondtussendoortje vergeten. Maar dan nog kom je maar net aan 1400 kcal.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
20-07-2018 15:29
40 gram havermout is maar 150 kcal. En eerlijk is eerlijk: ik was het avondtussendoortje vergeten. Maar dan nog kom je maar net aan 1400 kcal.
Ik weet niet precies hoeveel eiwitpoeder ze er in doet, maar dat kan zo 250kcal zijn.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
20-07-2018 15:29
40 gram havermout is maar 150 kcal. En eerlijk is eerlijk: ik was het avondtussendoortje vergeten. Maar dan nog kom je maar net aan 1400 kcal.
Ja... Alleen staat er bij mijn eerste maaltijd nog wat meer dan alleen havermout he ;) Maar prima:

Havermout 40 gr - 133 kcal
eiwitpoeder 28 gr - 110 kcal
banaan - 124 kcal
melk halfvol 150 ml - 69 kcal
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
20-07-2018 15:15
Havermout: 436 kcal
Tussendoortje: 153 kcal
Avondeten:512 kcal
Tussendoortje: 430 kcal

Nou vooruit, 1509 kcal vandaag. Maar dan vul ik dat aan vanavond met macro's die ik over heb ;)
Ik heb eea ingevuld op de app van het voedingscentrum, want ik kon ook niet geloven dat dat zoveel calorieën waren, maar het klopt echt. En dan heb ik het eiwitpoeder niet eens ingevuld, want dat kent het voedingscentrum niet.
Wel kwam ik best nog hoog uit op de koolhydraten, ben je nog jong?
Ik val hier dus absoluut niet mee af!

IK eet zelf 1500 calorieën per dag en probeer rond de 115 gram koolhydraten uit te komen.
Via een diëtiste, en ik val héél langzaam af helaas.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
AnAppleADay schreef:
20-07-2018 15:33
Ik weet niet precies hoeveel eiwitpoeder ze er in doet, maar dat kan zo 250kcal zijn.

Dat kan inderdaad, ik ben niet zo van de poedertjes, dus daar weet ik niet zoveel van. Sorry blondie :flag:
Alle reacties Link kopieren
ontbijt= proteïne scone met boter , glas water, grote beker thee
tussendoor= smart muffin ( eiwit muffin) met een grote beker thee en een glas water
lunch=2 boterhammen met boter 1 met 10 gram pindakaas de ander met 100 gram kipfilet ( is veel dus lekker los opgegeten ook),
smart proteïne shake , thee
Diner= 150 gram aardappel, spinazie ala crème 250 gram, runderworstje en jus met uitjes uit een zakje

snacks: Nescafé late, smart waffel ( eiwit wafel), 1 plak kaas
veel thee, veel water, veel water met smaakje( komkommer, munt, aardbeien)
volgens mijn app is dit 1800 calorieën
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
20-07-2018 15:39
Dat kan inderdaad, ik ben niet zo van de poedertjes, dus daar weet ik niet zoveel van. Sorry blondie :flag:
No problem!

Ik mag ongeveer 170 gr koolhydraten op een dag (naar aanleiding van een boek die ik volg :)), dus dat probeer ik te halen. Op de dagen dat ik niet sport probeer ik daar iets in te minderen. Ben nu 1,5 week bezig met dit schema en van 31,3% naar 31,1% vetpercentage gegaan. Ook 0,1% in spiermassa gegroeid, dus tot nu toe lijkt het te werken!

Heb hiervoor een 'dieet' gevolgd met veel minder koolhydraten en ja, toen vlogen de kilo's eraf!! En toen stopte ik.. En toen zat het er weer aan ;) Vandaar dat ik het nu zo probeer, omdat ik toch koolhydraten eet wanneer ik minder op mijn lijn let, en ik niet wil dat alles er dan weer aan zit :jump:
Ben ook aan het afvallen of heb mijn eetpatroon veranderd dat lukt op slappe dagen na.

Nou tel ik geen calorieën maar laat koolhydraten en eet te herleiden voeding.

Als ik naar de calorieën kijk hier dan vraag ik me af of ik daar niet ver boven zit.

Ontbijt is bv havermoutpap met magere melk maar een bijna volle dikke kom.

Tussendoor bv snack tomaatjes.

Lunch salade met halve avokade, half stuk mozzarella, zonnepitten en olijfolie dressing.

Diner is bv een flink bord groente geroerbakt in olijfolie met 3? scheppen quinoa bv.

Magere Yoghurt met lijnzaad tussendoor en een of 2 rijstwafels met cottage cheese of niks.


Ben wel een paar kolos kwijt maar zie dat jullie alles afwegen.

Is veel gebakken groente wel oké?
Eet er vaak ook gezonde vis bij die ik zelf bak in becel vloeibaar.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-07-2018 16:03
Ben ook aan het afvallen of heb mijn eetpatroon veranderd dat lukt op slappe dagen na.

Nou tel ik geen calorieën maar laat koolhydraten en eet te herleiden voeding.

Als ik naar de calorieën kijk hier dan vraag ik me af of ik daar niet ver boven zit.

Ontbijt is bv havermoutpap met magere melk maar een bijna volle dikke kom.

Tussendoor bv snack tomaatjes.

Lunch salade met halve avokade, half stuk mozzarella, zonnepitten en olijfolie dressing.

Diner is bv een flink bord groente geroerbakt in olijfolie met 3? scheppen quinoa bv.

Magere Yoghurt met lijnzaad tussendoor en een of 2 rijstwafels met cottage cheese of niks.


Ben wel een paar kolos kwijt maar zie dat jullie alles afwegen.

Is veel gebakken groente wel oké?
Eet er vaak ook gezonde vis bij die ik zelf bak in becel vloeibaar.

Je laat koolhydraten.. Je bedoelt dus dat je ze niet eet? Want havermout is een en al koolhydraat en quinoa ook, gok ik.

Gebakken groentes zijn altijd goed, maar ik zou uitkijken met de olijfolie dressing en in hoeveel olie je bakt. 1 gr vet is 9 kcal, dat kan snel aantikken!

Om die reden weeg ik mijn eten grotendeels af, zodat ik weet hoeveel ik binnenkrijg. Je vergist je er snel in. Als ik dit een tijd doe weet ik ongeveer hoeveel ik kan eten en wat ik dan aan voedingsstoffen/kcal binnenkrijg, dus dan ga ik minder wegen :)
Alle reacties Link kopieren
Ook avocado en mozzerella zijn niet de meest lage in kcal. Avocado is wel supergezond, maar ik zou de mozzerella vervangen voor iets magers met veel eiwit. Gerookte kip bijvoorbeeld :)
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
20-07-2018 14:58
Hi!

Ik eet rond de 1650 kcal op een dag. Ik vast vanaf 22 uur tot 12 uur en breek dan mijn vastperiode met 40 gram havermout, 150 ml halfvolle melk, een geprakte banaan erdoor, eitwitpoeder en een beetje kaneel.

Dan zit ik de komende uren vol en eet ik rond 15:30 uur iets klein en eiwit-rijks zoals een eiwitreep, rijstwafels met kipfilet of gekookt eitje.

De volgende maaltijd is mijn avondeten, hierin varieer ik veel. Voorbeeld voor vanavond:

200 gr krieltjes
salade met light slasaus (een eetlepel) en komkommer/paprika/etc
kipfilet 150 gram

's Avonds eet ik een schaaltje magere kwark (250 gr) met een schep eiwitpoeder en een stukje fruit erdoor. Voor de gezonde vetten een paar ongebrande nootjes of 85% chocolade.

Hopelijk heb je er wat aan! Ik focus me voornamelijk op vetverlies zonder verlies van spieren.
Een beetje sla bij het avondeten is alles wat je aan groenten eet?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2018 16:12
Een beetje sla bij het avondeten is alles wat je aan groenten eet?
Sla, komkommer en paprika. Er staat nergens hoeveel. Ik kom elke dag aan minimaal 200 gram.

Trouwens, wat een kritiek/vraagtekens bij mijn eetschema. Maak je liever druk om TO en reageer daarop. Dat lijkt me tenminste de bedoeling van dit topic? :geek:
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
20-07-2018 16:13
Sla, komkommer en paprika. Er staat nergens hoeveel. Ik kom elke dag aan minimaal 200 gram.

Trouwens, wat een kritiek/vraagtekens bij mijn eetschema. Maak je liever druk om TO en reageer daarop. Dat lijkt me tenminste de bedoeling van dit topic? :geek:

Ik neem aan dat TO een gezond dagmenu zoekt. Jouw voorbeeld zou ik niet volgen en ik adviseer to dat ook niet te doen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek voor mezelf een dagmenu met normaal eten, dus niet teveel poeders, repen, light producten enzovoorts. Maar ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen die 1700-1800 calorieen vullen! Dus dank Blondie_90!

Het valt mij op nu ik het zo bij houd hoe weinig je eigenlijk kan eten.

Hoe weinig je eigenlijk nodig hebt, want 1800 calorieen is bepaald geen streng (crash)dieet, als je een beetje klein van stuk bent is dat je normale intake.

Ik zal zo even een daglijstje posten van mezelf van de afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2018 16:16
Ik neem aan dat TO een gezond dagmenu zoekt. Jouw voorbeeld zou ik niet volgen en ik adviseer to dat ook niet te doen.
En wat is er dan precies ongezond aan? Ik eet 2 stuks fruit en minimaal 200 gr groente op een dag. Ik eet koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten.. Ik zie het ongezonde niet.

Je hebt geen idee hoelang ik ben en hoeveel ik weeg, dus van het aantal kcal kan je ook weinig zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-07-2018 16:22
Ik zoek voor mezelf een dagmenu met normaal eten, dus niet teveel poeders, repen, light producten enzovoorts. Maar ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen die 1700-1800 calorieen vullen! Dus dank Blondie_90!

Het valt mij op nu ik het zo bij houd hoe weinig je eigenlijk kan eten.

Hoe weinig je eigenlijk nodig hebt, want 1800 calorieen is bepaald geen streng (crash)dieet, als je een beetje klein van stuk bent is dat je normale intake.

Ik zal zo even een daglijstje posten van mezelf van de afgelopen dagen.

Graag gedaan! Ben benieuwd wat je zoal eet. Inspiratie is nooit verkeerd :)
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
20-07-2018 16:24
En wat is er dan precies ongezond aan? Ik eet 2 stuks fruit en minimaal 200 gr groente op een dag. Ik eet koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten.. Ik zie het ongezonde niet.

Je hebt geen idee hoelang ik ben en hoeveel ik weeg, dus van het aantal kcal kan je ook weinig zeggen.
Dat je elke dag 2 ons groenten eet zei je er niet bij. Ik las alleen sla komkommer en parika bij avondeten. 200 gram daarvan is een enorme berg. Maar ik begrijp dat je elke dag andere groenten eet?
Verder zou ik nooit een dieet met eiwitpoeder en repen adviseren, maar je eiwit halen uit echt eten, dat ook andere voedingswaarden heeft.
.
Wat heb je eraan om te weten wat anderen eten?

Houd je eigen eten eens een week bij, in een app van voedingscentrum bijvoorbeeld.

Dan zie je gelijk waar je op kunt minderen, want je ziet wat het totaal doet als je je maaltijd switcht van bijvoorbeeld 300 gr gebakken aardappelen met een gehaktbal en 300 gr wortelen of doperwten naar 300 gr gekookte aardappelen met een stukje vis en broccoli. Of minder pasta en meer groenten. Ik noem maar wat.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt (345 kcal):

1 volkorenboterham met kaas (gewoon volvet) en 1 theelepel jam
1 gekookt ei
1latte machiato van halfvolle melk

Lunch (190 kcal)

2 volkorenboterhammen met sandwichspread komkommer.
1 thee
1 espresso

Tussendoor (226 kcal):

1 oreo ijsje (oh jee)
50 g frambozen
50 g bramen

Avondeten (782 kcal):

60 g. gekookte witte rijst met biefstuk, wortel en broccoli (ruim 200 g), en sojasaus, pietsje suiker, sesamolie, sesamzaad (bleek 63 kcal per eetlepel!!) en wat olie om in te bakken. Totaal 782 kcal.

Bakje halfvolle yoghurt: 76 kcal

Totaal:
1650 kcal.

Glas witte wijn erbij maakt het 1750 kcal.

Hm, als ik het zo opschrijf lijkt het heel veel en lekker, maar zo voelde het niet :-D misschien omdat ik normaal meer eet (zeker bij lunch).
anoniem_367860 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 16:57
Reden: Ontbijt kaas dubbel geteld, is dus iets minder
0.78% gewijzigd
blondie-90 schreef:
20-07-2018 16:24
En wat is er dan precies ongezond aan? Ik eet 2 stuks fruit en minimaal 200 gr groente op een dag. Ik eet koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten.. Ik zie het ongezonde niet.

Je hebt geen idee hoelang ik ben en hoeveel ik weeg, dus van het aantal kcal kan je ook weinig zeggen.
200 gram groenten is dan ook wel heel minimaal.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
20-07-2018 16:51
Wat heb je eraan om te weten wat anderen eten?

Houd je eigen eten eens een week bij, in een app van voedingscentrum bijvoorbeeld.

Dan zie je gelijk waar je op kunt minderen, want je ziet wat het totaal doet als je je maaltijd switcht van bijvoorbeeld 300 gr gebakken aardappelen met een gehaktbal en 300 gr wortelen of doperwten naar 300 gr gekookte aardappelen met een stukje vis en broccoli. Of minder pasta en meer groenten. Ik noem maar wat.

Ja duh.. ik hou mijn eigen eten dus bij.

Ik zoek gewoon inspiratie om die ruimte van 1800 kcal te vullen. Ik hoef niet te minderen, ik wil varieren. Ik blijf nogal hangen in die boterham minder en geen boter op m’n brood. Misschien eten andere mensen wel hele andere dingen met net zoveel calorieen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven