Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstje per dag met calorieën

20-07-2018 14:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben tijdelijk even calorieen aan het tellen omdat ik merk dat ik een paar kilo ben aangekomen. Ik hoef dus niet drastisch af te vallen, daar is dit topic niet voor bedoeld. Ik ben altijd slank geweest, juist doordat ik af en toe maat hou. Vroeger ging dat vanzelf door een druk leven, nu moet ik af en toe bewust de broekriem aantrekken.

Calorieën tellen dus.

Ik zoek inspiratie voor dagmenu’s van totaal rond de 1700-1800 kcal.

Zijn hier meer mensen die dit doen en ongeveer 1750 calorieen eten? Wat eet je dan op een dag? Heb je vastenperiodes in je dag, eet je 6 x wat kleins of 3 x wat meer? Alvast bedankt voor de inspiratie!
Xanthan schreef:
20-07-2018 16:51
Ontbijt (423 kcal):

1 volkorenboterham met kaas (gewoon volvet) en 1 theelepel jam
1 gekookt ei
1latte machiato van halfvolle melk

Lunch (190 kcal)

2 volkorenboterhammen met sandwichspread komkommer.
1 thee
1 espresso

Tussendoor (226 kcal):

1 oreo ijsje (oh jee)
50 g frambozen
50 g bramen

Avondeten (782 kcal):

60 g. gekookte witte rijst met biefstuk, wortel en broccoli (ruim 200 g), en sojasaus, pietsje suiker, sesamolie, sesamzaad (bleek 63 kcal per eetlepel!!) en wat olie om in te bakken. Totaal 782 kcal.

Bakje halfvolle yoghurt: 76 kcal

Totaal:
1700 kcal.

Glas witte wijn erbij maakt het 1800 kcal.

Hm, als ik het zo opschrijf lijkt het heel veel en lekker, maar zo voelde het niet :-D misschien omdat ik normaal meer eet (zeker bij lunch).
Nee, dit klinkt helemaal niet als veel. Ik zou van mijn graadje gaan.
blondie-90 schreef:
20-07-2018 16:07
Je laat koolhydraten.. Je bedoelt dus dat je ze niet eet? Want havermout is een en al koolhydraat en quinoa ook, gok ik.

Gebakken groentes zijn altijd goed, maar ik zou uitkijken met de olijfolie dressing en in hoeveel olie je bakt. 1 gr vet is 9 kcal, dat kan snel aantikken!

Om die reden weeg ik mijn eten grotendeels af, zodat ik weet hoeveel ik binnenkrijg. Je vergist je er snel in. Als ik dit een tijd doe weet ik ongeveer hoeveel ik kan eten en wat ik dan aan voedingsstoffen/kcal binnenkrijg, dus dan ga ik minder wegen :)
Bedoelde dat ik snelle koolhydraten niet meer eet.
Dus geen rijst, ook geen bruine, brood, pasta's en degelijke.

Ook geen pakjes, mixen, sausjes, jus en dergelijken.
Uiteraard geen koek, snoet, worsten maar alleen goeie olie zoals olijf of sesamolie.
Zal de avokado en olijf olie wat gaan minderen, ben erg gek op beide.
Heb wel dat tijdens het roerbakken de groentes droog of zelfs aanbranden bij minder olijfolie.

Zet het dan lager maar toch.

Iemand een tip of een goeie olijfolie oid?
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
20-07-2018 16:56
Nee, dit klinkt helemaal niet als veel. Ik zou van mijn graadje gaan.
Mijn lijstje is qua calorieën maar iets minder dan een normale/gemiddeld benodigde daginname voor een vrouw.

Daar zou je dus niet van van je graat hoeven te vallen...

Wat eet jij dan binnen de 1800 kcal?
ik zal eens kijken of ik een lijstje kan fabriceren :)
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-07-2018 17:00
Heb wel dat tijdens het roerbakken de groentes droog of zelfs aanbranden bij minder olijfolie.

Zet het dan lager maar toch.

Iemand een tip of een goeie olijfolie oid?

Nooit olijfolie gebruiken bij wokken. Dat verbrand bij zulke hoge temperaturen en is ongezond. Bovendien proef je het, het past niet zo bij Aziatische gerechten. Ik gebruik rijstolie of arachide.

En het belangrijkste: gebruik een goede, dunne wok. Koop je voor 15,- bij de toko. Waarschijnlijk is jouw pan niet heet genoeg als het aanbakt. Klinkt raar hè. Je moet éérst de wok superheet laten worden, en dan pas een beetje olie erin en dan gelijk de groenten.

Ik heb maar een eetlepel olie nodig die ik ook nog met een keukenpapiertje uitveeg.

Ik houd dus erg van (aziatisch) koken.. :lol: Vooral de olie en de rijst zijn caloriebommen. En sesamzaad dus.. :facepalm:
anoniem_367860 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 17:06
8.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
20-07-2018 16:56
Nee, dit klinkt helemaal niet als veel. Ik zou van mijn graadje gaan.
Dat is voor iedereen anders. Ik vind dit op zich echt genoeg, maar ik eet minder brood en tel geen calorieën.
.
Alle reacties Link kopieren
Nee idd nooit heet bakken in olijfolie! Is schadelijk bij te hoge temperaturen.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2018 17:05
Dat is voor iedereen anders. Ik vind dit op zich echt genoeg, maar ik eet minder brood en tel geen calorieën.

Ah, doe es voor de gein :-P)
Ben wel benieuwd wat jij dan zoal eet en tot hoeveel dat optelt.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2018 16:30
Dat je elke dag 2 ons groenten eet zei je er niet bij. Ik las alleen sla komkommer en parika bij avondeten. 200 gram daarvan is een enorme berg. Maar ik begrijp dat je elke dag andere groenten eet?
Verder zou ik nooit een dieet met eiwitpoeder en repen adviseren, maar je eiwit halen uit echt eten, dat ook andere voedingswaarden heeft.
Natuurlijk, ik eet bijna nooit sla. Dit was een voorbeeld van deze dag. Morgen eet ik bijvoorbeeld een wokje met een berg verse groentes. Ik wissel dat zoveel mogelijk af en eet ook vaak zak nog een stuk komkommer of maak een smoothie met groentes erdoor. Dat ik 1 dag zo eet, betekent niet dat ik dat altijd doe. Eiwit poeders neem ik omdat ik anders niet genoeg eiwitten binnenkrijg.. doe mijn best met kip, kwark, etc maar bij lange na niet genoeg. Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-07-2018 17:13
Ah, doe es voor de gein :-P)
Ben wel benieuwd wat jij dan zoal eet en tot hoeveel dat optelt.
Nee daar heb ik echt geen zin in, om dat op te gaan zoeken! Bovendien wisselt dat heel erg per dag.
Ik vind calorieen tellen een waardeloze methode.
Wat niet wil zeggen dat ik totaal geen rekening hou met calorieën, ik weet wel aardig wat veel en weinig calorieen telt en als ik toevallig eens veel khd eet dan beperk ik het aantal calorieen wel. Zonder ze verder echt te tellen. Ik eet dan gewoon verder wat magerder.
impala wijzigde dit bericht op 20-07-2018 17:41
41.59% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
20-07-2018 17:14
Natuurlijk, ik eet bijna nooit sla. Dit was een voorbeeld van deze dag. Morgen eet ik bijvoorbeeld een wokje met een berg verse groentes. Ik wissel dat zoveel mogelijk af en eet ook vaak zak nog een stuk komkommer of maak een smoothie met groentes erdoor. Dat ik 1 dag zo eet, betekent niet dat ik dat altijd doe. Eiwit poeders neem ik omdat ik anders niet genoeg eiwitten binnenkrijg.. doe mijn best met kip, kwark, etc maar bij lange na niet genoeg. Tips zijn welkom!

Waar heb jij zoveel eiwitten voor nodig dan? Is toch niet goed voor je nieren (zei mijn oma)...?
Ik heb vrij fanatiek gesport maar mij is altidj gezegd dat het onzin is. Extra bakje kwark na het trainen is voldoende. Of doe jij echt bodybuilding?
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-07-2018 17:26
Waar heb jij zoveel eiwitten voor nodig dan? Is toch niet goed voor je nieren (zei mijn oma)...?
Ik heb vrij fanatiek gesport maar mij is altidj gezegd dat het onzin is. Extra bakje kwark na het trainen is voldoende. Of doe jij echt bodybuilding?
Klopt hoor, wat je hier zegt.
.
Nou Xanthan, heb even in een app ingevuld wat ik gisteravond at:

300 gr bloemkool, geroosterd in de oven met zeg 1,5 el olijfolie en 2 eetlepels parmezaanze kaas, ook in de oven 2 paprika's.
Daarbij linzen (was 70 gram ongekookt), ongeveer een derde zak rucola (25 gr).
Totaal zo'n 576 kcal.

Ontbijt was zo'n 200 gr volle yoghurt, 5 el muesli, 2 knackebrod met boter en kaas. Totaal 469 kcal.

Lunch: zelfgemaakte hartige cake: 2 plakken (gemaakt met yoghurt ipv olie en daarin groenten, olijven, feta net wat ik over heb) en 200 gr wortels met hummus van pompoen. Totaal 342 kcal.

Tussendoor handje studentenhaver (129 kcal) en fruit (100 gr aardbeien, groot stuk watermeloen (140 kcal) en chocola stuk of 4 blokjes ( 157 kcal)

Zit ik op 1813 kcal.

Meestal zal het wat meer zijn (met bijv twee wijntjes erbij wordt het wat meer, maar dat vind ik prima, want ben niet aan de lijn :), ik eet dagelijks denk ik zo'n 1900-2100 kcal.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 18:04
11.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-07-2018 17:26
Waar heb jij zoveel eiwitten voor nodig dan? Is toch niet goed voor je nieren (zei mijn oma)...?
Ik heb vrij fanatiek gesport maar mij is altidj gezegd dat het onzin is. Extra bakje kwark na het trainen is voldoende. Of doe jij echt bodybuilding?

Eiwitten geven een voldaan gevoel, oftewel; ik eet minder omdat ik vet wil verliezen, maar heb hierdoor geen hongergevoel. Daarbij probeer ik inderdaad meer spiermassa te krijgen. Het is vrij lastig als je tegelijkertijd vet wil verliezen, maar lukt beter als je veel eiwitten binnenkrijgt. Vandaar! Nu doe ik niet te moeilijk als ik een keer minder eiwitten eet, maar probeer het wel zo te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik geen eiwitproducten gebruikt, die gebruik ik op de dagen dat ik veel sport daar voel ik me prettig bij.
En dan ziet mijn lijstje er zo uit:
ontbijt:
4 volkoren beschuiten met iets boter en 20 gram jonge kaas
150 gram galia meloen

lunch:
2 volkoren boterhammen met iets boter en pindakaas light
glas karnemelk
fruit salade

avond eten:
gebakken kipfilet
200 gram aardappel
300 gram witlof

tussendoor:
latte karamel ( dolce gusto)
muesli reep
200 gram halfvolle vruchten kwark

rond de 1700 calorieën
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
20-07-2018 17:44
Nou Xanthan, heb even in een app ingevuld wat ik gisteravond at:

300 gr bloemkool, geroosterd in de oven met zeg 1,5 el olijfolie en 2 eetlepels parmezaanze kaas, ook in de oven 2 paprika's.
Daarbij linzen (was 70 gram ongekookt), ongeveer een derde zak rucola (25 gr).
Totaal zo'n 576 kcal.

Ontbijt was zo'n 200 gr volle yoghurt, 5 el muesli, 2 knackebrod met boter en kaas. Totaal 469 kcal.

Lunch: zelfgemaakte hartige cake: 2 plakken (gemaakt met yoghurt ipv olie en daarin groenten, olijven, feta net wat ik over heb) en 200 gr wortels met hummus van pompoen. Totaal 342 kcal.

Tussendoor handje studentenhaver (129 kcal) en fruit (100 gr aardbeien, groot stuk watermeloen (140 kcal) en chocola stuk of 4 blokjes ( 157 kcal)

Zit ik op 1813 kcal.

Meestal zal het wat meer zijn (met bijv twee wijntjes erbij wordt het wat meer, maar dat vind ik prima, want ben niet aan de lijn :), ik eet dagelijks denk ik zo'n 1900-2100 kcal.

Dankjewel! :thumbsup:
Klinkt goed! Linzen neem ik mee en die hartige cake klinkt ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
20-07-2018 19:08
Vandaag heb ik geen eiwitproducten gebruikt, die gebruik ik op de dagen dat ik veel sport daar voel ik me prettig bij.
En dan ziet mijn lijstje er zo uit:
ontbijt:
4 volkoren beschuiten met iets boter en 20 gram jonge kaas
150 gram galia meloen

lunch:
2 volkoren boterhammen met iets boter en pindakaas light
glas karnemelk
fruit salade

avond eten:
gebakken kipfilet
200 gram aardappel
300 gram witlof

tussendoor:
latte karamel ( dolce gusto)
muesli reep
200 gram halfvolle vruchten kwark

rond de 1700 calorieën
Dank! Het lijkt toch steeds een licht ontbijt en lunch, avondeten en 2 niet te calorierijke tussendoortjes en weinig vetgebruik om in te bakken en te smeren. Dan kom je bijna automatisch rond de 1800 uit lijkt het.

Goed te doen! Ik kan wel meer op en als ik mezelf niet afrem zou ik dat ook doen, maar ik heb geen honger. Hooguit heel licht gerommel wat goed te verdragen is.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een balansdag ontbijt ik niet, ook de lunch is hooguit een appel en 's avonds ga ik met mijn normale menu door. Dat doe ik zolang de weegschaal boven mijn maximale gewicht uitkomt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Met 1700-1800 kcal val ik niet of nauwelijks af. Een pond in een half jaar misschien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-07-2018 20:27
Met 1700-1800 kcal val ik niet of nauwelijks af. Een pond in een half jaar misschien.
Het calorie verbruik is altijd per persoon verschillend, sport je? doe je lichamelijk werk? zit je heel de dag?
Je kunt je bmr online berekenen om te zien wat je dagelijks nodig hebt
Ik heb eens wat ingevuld van een gemiddelde dag

ontbijt 343 kcal (o.a. 2 boterhammen)
fruit 164 kcal
lunch 348 kcal (o.a. 2 boterhammen)
salade 170 kcal
avondeten 450 kcal (stuk vlees, gebakken aardappelpartjes, gebakken groente)
yoghurt met muesli 371 kcal

komt tussen de 1800 en 1900 uit in totaal
meestal eet ik nog wel wat erbij, zeker als ik getraind heb. Volgens MyFitnessPal mag ik 2250 kcal op een gemiddelde trainingsdag.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-07-2018 20:27
Met 1700-1800 kcal val ik niet of nauwelijks af. Een pond in een half jaar misschien.
Hangt ook af van je lengte, huidige gewicht en hoe actief je bent. Je BMR.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak soep. Lekker vers en zeker met die warmte vind ik het prettig eten/drinken. Als lunch of avondeten of tussendoor, maakt me niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
_Monti_ schreef:
21-07-2018 09:17
Ik maak vaak soep. Lekker vers en zeker met die warmte vind ik het prettig eten/drinken. Als lunch of avondeten of tussendoor, maakt me niet zoveel uit.
O, ja daar ben ik ook gek op vooral als ik wat honger ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven