Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Heb wel scones zonder Cream en jam genomen,maar dan alsnog heerlijk! Girlie, ze hadden wel meerdere dingen zoals brownies, macarons, sandwiches en muffins, maar die zagen er iets minder appetijtelijk uit en besloot het om gewoon maar bij scones te houden. Het was ook een bijeenkomst, dus te druk met presentaties geven en praten;)



Gisteren:

O: beschuit met appelstroop

L: magere kwark met peer,appel en banaan, muesli

T: nog een kommetje magere yoghurt met ananas en noten

D: salade, stukje zalm, 4 stukjes stokbrood

T: kommetje magere yoghurt met appel en noten
Alle reacties Link kopieren
Macarons zijn ook super lekker ! Maar wel slecht haha.



Vandaag niet zo goed gegeten.. Had gister een feestje en er waren alleen maar super dunne meiden. Dat heb ik me nogal aangetrokken denk ik. Heel dom, maar voelde me vandaag super dik en lelijk en dan eet ik dus veel te weinig :(



12.00: 2 crackers met filet american, 2 kiwi gold, 2 koppen groene thee

15.00: schaaltje watermeloen, 750ml water

18.00: tortelini met kip champignon en beetje saus, 500ml water
Ieniemienie, leuk om van je te horen en fijn dat het goed met je gaat!



Xapple, balen dat je je zo rot voelt!



Ik had vandaag:

O: dubbele boterham hagelslag

T: schaaltje cantaloupe meloen

L: dubbele boterham gebakken ei met een beetje mayo en een boterham met zuivelspread pesto

T: appel

D: rijst, boontjes, paprika, vis net als gister. Na een bolletje yoghurtijs met een handje kersen
Alle reacties Link kopieren
9.00: shake met banaan, frambozen, wortel, sla, brinta, lijnzaax en water

11.00: twee volkoren boterhammen met kipfilet

13.00: groentemix met Broccoli, wortel en bloemkool, gekookt ei

15.30: twee volkoren crackers met makreel, een volkoren boterham met makreel, sinaasappel

18.00: glas halfvolle melk, 100 gram volkoren spaghetti met tomaten en makreel

21.00: 250 ml magere kwark



Drinken: water
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk dat je af en toe weer lijstjes komt plaatsen Ieniemienie!



En Nanase ook weer van de partij :D



Gisteren:

O: groentesap, kiwi, havermout + lijnzaad + 5 rozijnen, 2 amandelen, 1 walnoot en een hazelnoot en 4 aardbeien

T: wilde perzik

L: beschuitje met muisjes

T: komkommer en tomaat met edelgistvlokken, speltcracker

A: linzen en kikkererwten prutje met tomaat en verse kruiden

T bak aardbeien met amandelen
Alle reacties Link kopieren
Hee girli, groentesap klinkt goed! Ik wil ook een keer n blender aanschaffen. Gerbuik jij daar ook een blender voor?



Aw xapple.. wel gewoon goed eten hoor!



Gifgroen.. hagelslag, mjam! Ik heb eigenlijk wat minder eetlust met dit weer. Hebben jullie dat ook niet? En ik wil nu echt serieus minder snoepen.. maar tis zo moeilijk! Er moet echt nog 2 kilo af!



Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met vanille yoghurt, sojamelk, granny smithappel, kaneel. Koffie met sojamelk, gember/groenethee.



T: LU prince vanille koekje, groenethee. 2 zuurdesemboterhammen met pindakaas en pure hagelslag.



L: grapefruit. 50 gram amandelen, groene thee.



T: LU prince vanille koekje. Gado-gado: bruine/zwarte rijst, tempe, bloemkool, sperziebonen, gekookt ei, pindasaus.



D: spaghetti met tomatensaus, aubergine, wortel. Ricotta.



T: 25 gram amandelen.
Nanase, ik heb wel enorm geminderd met de hagelslag, maar soms heb ik er zo'n zin in! Omdat het broodbeleg is, mag ik het van mezelf. Gewoon een stukje chocolade of churros of suikeramandelen ('t is hier kermis) mag ik niet van mezelf. IJs 'mag' ik alleen af en toe een bolletje als toetje. Nu ik erover nadenk, ben ik dus best stomme regels voor mezelf aan het bedenken .



Met het warme weer heb ik niet zo zeer minder trek, maar wel in andere dingen: pittiger en zouter.



Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli

T: schaaltje kersen

L: dubbele boterham kipfilet en een dubbele boterham rookvlees

T: schaaltje cantaloupe meloen

D: broccoli, aardappelpartjes uit de airfryer en een zalmmoot met citroensap, dille en zeezout



Sport: uur sportschool. Het was er heet, niet normaal! M'n schema is bijna vol en ik vroeg heel naïef ik ik dit niet gewoon nog even kan blijven doen met wat meer herhalingen ofzo. Niet dus; volgende week gaat het op de schop. Dat zal wel weer spierpijn worden dan!
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie ! Heb lekker een dagje strand met een vriendin gehad die ook een beetje in hetzelfde schuitje zit als ik (wil ook afvallen) en dat heeft enorm geholpen.



Ochtend: 2 rijstwafels 1x filet american, 1x philadelphia, 2 kiwi gold, 2 koppen groene thee

Middag: reuze krentenbol met halvarine, 1bb met ei-salade, 500ml water

Tussendoor: wilde perzik en schaaltje watermeloen, 500ml water

Avond: sla met dressing/pijnboompitten, aardappelen en een schnitzel.



Al veel beter dan gisteren gelukkig. Ga vanavond nog hardlopen dus dan drink ik nog een flesje (500ml) water.
Oh en Nanase, van de week zat ik op de BBC te kijken naar Britain's favourite supermarket foods. De presentatrice Cherry Healey heeft een maand lang elke dag een schaaltje amandelen gegeten naast haar gewone eten. Over de hele maand was dan meer dan 14000 calorieen. En ze was er haast niks door aangekomen! Blijkbaar neemt je lichaam lang niet al het vet uit noten op en de andere voedingsstoffen wel. Gewoon amandelen blijven eten dus! Als je het leuk vindt; de aflevering staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=CNO145wHUAA. Het item over de amandelen begint bij ongeveer 28 minuten.
Alle reacties Link kopieren
O: groot bord havermout (banaan/amandelmelk/chocola/kokos)

L: 2 boterhammen (dik gesneden) met kaas en mosterd

T: peer

D: groentencurry met half naanbrood

T: paar stukjes kokos



Nu het zo warm is kom ik weinig aan sporten toe.. Niet dat ik daarvoor in de plaats leukere dingen doe ;) maar tis te warm om hard te lopen en te warm voor fitness. Morgenochtend voor het werk (vroeg!!) dus maar zwemmen
Alle reacties Link kopieren
Gisteren mijn eerste vastendag gehad. Doe mee met het 5:2 dieet. Vanmorgen even op de weegschaal om te kijken, 0.5 kilo meer dan vorige week :( Hopelijk is het alleen maar vocht.

Gisteren:

Veeeeeel water

L: gebakken ei met kaas; smoothie van yoghurt, jus d'orange en 2 nectarines

T: 200 gram tomaatjes en 100 gram aardbeien

Na 7 uur weer normaal gegeten:

D: champignons in kaassaus met brood (klinkt heel calorierijk, maar dat valt wel mee)

T: magnum (ik had al de hele dag zo'n zin in, ik kon het niet laten), glas jus d'orange



Vandaag begonnen met havermout. Zometeen ga ik een heerlijke tomaten-groentesoep maken voor vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Han, ik denk dat iedereen nu wel een beetje zwaarder is door het warme weer en het extra vocht wat je hierdoor drinkt en vasthoudt.. Goed hoor, Xapple dat je gaat hardlopen! Ik loop normaal ook hard, maar moet nu noodgedwongen rust houden door een blessure. Zo jammer! Het is s'ochtends nu ontzettend mooi..

Gisteren:



O: Havermout en krenten

L: Salade met tonijn en olijven

T: Ontbijtbiscuits en appel

D: falafelburger, sla en stuikje stokbrood

T: Appel en peer met muesli
Alle reacties Link kopieren
Gisteren:



7.00: 250 ml magere melk met Brinta

10.00: shake met banaan, sinaasappel, kiwi, yoghurt

13.00: ruime kom zelfgemaakte tomatensoep, 1 snee volkoren brood

15.30: twee volkoren boterhammen, 1 pindakaas, 1 kipfilet

18.00: ovenschotel met aardappel, gehakt, broccoli, blpemkool, wortel

21.00: 250 ml magere kwark



Drinken: water
Alle reacties Link kopieren
Gifgroen, regeltjes maken over snoepen.. zo herkenbaar! Ik doe dat ook, ik mag van mezelf 1 keer per dag snoepen (koekje, chocola etc.) hagelslag valt daar bij mij ook niet onder inderdaad. Maar als ik een boterham met hagelslag eet doe ik er ook heel veel op heheh.. Dat stukje van die amandelen ga ik zeker ff checken thanks! Wat goed dat je sportschema op de schop gaat.. wat betekent dat pcies? Worden er dan dingen toegevoegd?



Casio.. de havermout en curry klinken heerlijk! Hoe gaat die bij jou?



xapple, ik zie allemaal heerlijk fruit bij je staan, mss is het een idee om ook eens voor wat zuurder fruit te kiezen dit bevat namelijk minder suikers: groene kiwi, grapefruit, limoen..etc?



Han wat is het 5:2 dieet?



Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met vanilleyoghurt en sojamelk, banaan, hennepzaad, cacao. Koffie met sojamelk, kruidenthee met suiker.



T: 1 stroopwafel, 1 LU prince vanille koekje, groene thee. 1 zuurdesemboterham met pindakaas en pure hagelslag.



L: gado-gado: bruine/zwarte rijst met bloemkool, sperziebonen, wortel, pindasaus.



T: cupasoup tomaat.



D: bruine rijst met groenten en gebakken ei.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik een blender had Nanase maar dit is gewoon een groentesapje van Zonnatura...ach het is een gezond begin ;)



Lijkt mij erg zwaar wat je doet Han en waarschijnlijk is je lichaam nu ook ontregeld vanwege het warme weer en de start van je nieuwe dieet. Geef het even de tijd



Gisteren:

O: groentesap, kiwi, quinoa met aardbeien, lijnzaad, chiazaad, 1 walnoot, 1 hazelnoot en 4 amandelen (ja heb ze geteld )

T wilde perzik

L amandel-abrikoos koek van billy's farm, speltcracker met veel zaden en pitten (heeft geen beleg nodig) en tomaat/komkommer rauwkost met edelgistvlokken

T 5 amandelen, 1 walnoot, 2 hazelnoten, 2 cashewnoten

A: gekookt ei, tonijn en groentemix met veel kruiden

T: grote bak aardbeien en een paar gedroogde abrikozen



Oja, leuk die link die je gepost had Gifgroen. Heb het helemaal afgekeken
Alle reacties Link kopieren
Ziet er lekker (en gezond!) uit allemaal!

Gisteren heeeeerlijk getraind, flinke spierpijn nu!



Vandaag:

8.30: Magere melk met Brinta, 1 banaan

10.30: 1/4e komkommer, paar snoeptomaatjes, 2 wortels

13.00: Omelet met 3 eieren en italiaanse wokgroentes (wortel, broccoli, ui, vanalles)

15.00 (nu): 250 ml magere kwark met frambozen

18.00: Meergranen wraps met tonijn, ui, light-mayonaise, ijsbergsla, gedroogde tomaatjes (wordt vast lekker)

21.00: weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

O: havermout, glas water

T: 2 glazen water

L: 2 tosti's, glas water

T: bak aardbeien, 2 glazen water

D: goed gevulde tomaten-groentesoep met kip in bladerdeeg

T: glas sinaasappelsap



Misschien straks nog wat fruit, maar heb niet echt honger.

Zijn er trouwens meer mensen die hier calorieën tellen? Ik vind het wel handig om te controleren zodat ik niet teveel binnenkrijg. Zit vandaag op 1752.
Nanase, dat het sportschema op de schop gaat, betekent waarschijnlijk dat ik andere apparaten moet gaan gebruiken en andere oefeningen moet gaan doen. Nu heb ik een warming-up op de crosstrainer (15 min), squats, planking, 4 kilo gewichtjes vanaf schouderhoogte omhoog duwen, 2 apparaten voor allerlei spieren in armen en bovenlichaam, zijwaarts buikspier apparaat en dan nog 25 minuten op de crosstrainer. In 12 keer heb ik de oefeningen opgebouwd van 3x10 naar 3x15 en ik gebruik nu zwaardere gewichten. En net als het goed gaat, moet ik iets anders gaan doen.. Maar dat zal wel ergens goed voor zijn. Moet jij naast het dansen ook cardio of krachttraining doen of is dansen al training genoeg?



Ik ben wel blij trouwens dat ik niet de enige ben met regeltjes over eten! En ik heb vandaag een zakje amandelen gekocht bij de Tuinen .



Het lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli en een paar slokken jus d'orange

T: schaaltje kersen

L: 3 volkoren boterhammen, 2 met kipfilet en 1 met rookvlees. En wat cherrytomaatjes

T: 1/3 komkommer

D: beef teriyaki; biefstuk, champignons, lente-ui, broccoli, tauge, teriyaki saus en udon noodles.
Alle reacties Link kopieren
T: banaan

3 kwartier gezwommen

O: bord yoghurt met noten, havermout, fruit en kokos

T: bakje kokos

L: 2 bb met kaas en mosterd

T: zak wortels, 1 bb met carpaccio

D: maaltijdsalade met frietjes (uiteten)
Alle reacties Link kopieren
@ nanase; ik eet wel vaak hetzelfde fruit inderdaad.. Is wss ook niet echt goed. Alleen het fruit wat jij noemt vind ik echt niet lekker :p Ik hou helemaal niet van zuur.. Ik ga morgen wel even radijsjes halen dat is weer even wat anders. Heb ook nog 2 appels liggen.



Ochtend: 2crackers 2x filet american, 2 kiwi gold, 2 koppen groene thee

Middag: 2bb met 1 plakje kaas, 500ml water

Tussendoor: 6 aardbeien, bakje watermeloen, 500ml water

Avond: macaroni met tomatensaus, gehakt en champignons

Tussendoor: eierkoek en nog 2 glazen water



Pff ben die warmte echt zo zat! Heb vanavond nog een uurtje gefietst maar ik beweeg liever helemaal niet met deze hitte.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb er ook niet zoveel mee. Als ik vrij ben is het lekker, dan loop ik lekker in een shortje rond, maar op kantoor en soms buiten de deur voor het werk is een lange broek echt niks.

Afvallen ligt wel weer helemaal stil, echt jammer, eigenlijk al een paar maanden. Wilde dat ik wat meer basisbeweging had, zoals fietsen naar het werk, maar heb helaas de auto echt nodig voor het werk, en fietsen zou dan ook maar 5 minuten heen en 5 minuten terug zijn. Zit te denken om weer zo'n dieetschema te volgen zoals afvallen met Anne, niet echt mijn soort eten, maar misschien zit er toch teveel vet in bijv. kokos, wat ik vaak eten, en avocado? Dat terwijl ik toch heel behoorlijk eet.. Hmm *in gedachten* :D
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met hazelnootmelk, banaan, cacao, hennepzaad. Koffie met amandelmelk, groene thee.



T: 4 dadels, 1 LU prince vanille koekje, chocoladeamandelen.



L: misosoep met courgette, groene thee.



T: avocado met banaan, groene thee.



D: soep: bloemkool, sperziebonen, tomaat, knoflook, peper, champignons, groentebouillon, gekookt ei, aardappel. Groene thee.



T: graskaas, vanilleyoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Weer een dieetdagje vandaag:

heel veel water gedronken

L: 1 appel, halve komkommer

T: havermout, 1 nectarine, 3 kerstomaatjes

Zometeen nog een nectarine en vanavond een kom soep en 2 chicken wings
Ha, het forum werkt weer!



Gisteren:

O: yoghurt met een lepel jam en muesli

T: kersen

L: dubbele boterham filet americain en dubbele boterham rookvlees

T: cherrytomaatjes

D: udon noodles met biefstuk, champignons, broccoli, tauge en teriyakisaus



Sport volgens het oude schema. Heel suf; ik was al om iets over 4 in de sportschool en de instructeur met wie ik had afgesproken pas om 6!



Vandaag:

O: dubbele boterham met pindakaas

T: aardbeien

L: 4 sneetjes zelfgebakken speltbrood met tonijnsalade en komkommer

T: weer aardbeien

D: zelf afgehaalde spinazie-doperwtensoep met daarin walnoot en groentekiemen. Superlekker! En nog 2 crackers met zuivelspread pesto
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb met mezelf afgesproken dat ik vandaag netjes ga eten. Echt! (Ik geloof dat ik mezelf nog moet overtuigen..hèhè)



Hier komt mijn lijstje:



O: overnight oats met hazelnootmelk, Granny smithappel, chiazaad, kaneel. Groene thee en koffie met hazelnootmelk.



T: groene thee, 1 prince LU vanille koekje.



T: graskaas, halve stroopwafel, groene thee.



L: halve stroopwafel, vanilleyoghurt met muesli.



T: avocado met banaan.



D: frietje met mayonaise. 1 dadel.



T: kersen, snoeptomaat, m &ms, chips. Handje gemengde ongezouten noten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven