Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
-
@lux: Ohh lekker zeg zo'n Turkse pizza! Bij mij om de hoek zit een Turkse bakker maar sinds ik vega eet heb ik daar niet meer zo veel te zoeken haha. Behalve natuurlijk van die lekkere bladerdeegdingen met feta en/of spinazie, hmmm.

@mandarijn: goh ik wist niet dat dat nicecream heette. Leuke naam wel

Heb uiteindelijk vier pannenkoeken op geloof ik. Twee met nutella en 1 met kaas en stroop en 1 met appel en suiker. Heeeerlijk.
Mmmm, volgens mij houden alle schrijvers hier in ieder geval van 'echt eten', veel lekkere dingen zeg. Ben jij ook vega, koffie verkeerd? Ik eet al duizend jaar geen vlees, maar sinds eeb jaar of 10 wel af en toe vis.

Lux, wat beweeg jij jaloersmakend veel zeg. Dan heb je alle recht op zo n pizzaatje hoor. Ik was vanavond van plan me in te schrijven voor een sportschool maar heb uiteindelijk kattenfilnpjes gekeken...

O: overnachte havermout met chia-z, cacao, blauwbes, cocos, 1 el honing

+ bleekselder/ spinazie/ appel/ gember uit blender

T: handje cashewnoten

L: avocado/kidneyboon/tomaat/edelgist / tahin salade ( met veel ger. paprikapoeder, beetje mexicaansachtig)

T: nog 1 handje cashews

D: witlof/aardappel/ pecornokaassaus uit de oven

T: kwark met honing kaneel en lijnzaad

Verder 3 (als altijd zwarte) koffie), 2 thee en water

Truste alvast!
quote:-Sense- schreef op 10 mei 2016 @ 22:34:

Ik was vanavond van plan me in te schrijven voor een sportschool maar heb uiteindelijk kattenfilnpjes gekeken...

Leuk topic, ik post graag mee! Ik vind het altijd motiverend om eetlijstjes te posten en lezen, fijn ook om inspiratie op te doen

Ik heb de hele dag gewerkt, en ben meteen daarna naar de sportschool gefietst. Mijn nichtje vroeg of ik een uurtje bodypump met haar wou doen, dat was zo lang geleden dat ik er weer eens zin in had om mee te gaan! Normaal doe ik fitness/krachttraining en ben ik niet zo van de groepslessen, maar voor een keertje was het wel weer leuk om te doen. En pfff, ik ga het voelen morgen hoor

O: grote smoothie van spinazie, komkommer, mango, aardbei en amandelmelk

T: yoghurt met mango, blauwe besjes, agavesiroop en noten

L: 3x speltboterham met geitenkaas

T: snel 1/2 proteine reep onderweg naar huis, voor het sporten

A: spelt pasta salade met pesto, veel tomaat, bosui, komkommer, courgette, augurk, beetje tonijn en gerookte kipfilet

T: koffie + klein stukje tony chocolonely caramel zeezout
Ja Turkse pizza vind ik echt heerlijk, Ib! Ik moet bij jou steeds aan m'n ene kat denken, die heet Ibbeltje haha

@sense: haha het stelt niet zoveel voor hoor, ik ben gewoon een energiek meisje dus het moet er ook uit maar mijn man en ik moeten IVF/ICSI doen vanwege slecht zaad en heb ergens gelezen dat de kans op succes groter is als de vrouw veel heeft gesport voorafgaand aan de behandeling dus de motivatie is nu wel even extra groot sla nu echt alleen nog maar over als ik écht niet kan. Vroeger dacht ik nog wel: meh, het regent, ofzo en wat scheelt is dat ik mijn krachttraining gewoon thuis doe. Soms pak ik ff een lesje bodypump ofzoiets mee op de sportschool, maar mijn sport is dus echt geen grote moeite want doe bijna alles vanuit huis

@Mandarijn: mijn zusje heeft dat ook altijd. Ik heb daar echt geen last van. Heb altijd wel trek nog een reden om veel te sporten, want wil niet dik worden
@In wonderland: welkom hier! Ik ben verslaafd aan Tony vooral die met zeezout. Nomnomnom
@Lux. daarom haal ik het niet in huis

gisteren

O: soya yoghurt, spel muesli, honing

T: speltbol, soyalatte+zoetje

L: kaasspelttwister

T: restje rauwkost, capuchino

D: rode viscury, groentenmix, boontjes, tomaat

T:2 wijn

Vanavond heb ik nog een forel,twijfel alleen nog er bij. Ik heb nog rode uien, winterpenen, rode puntpaprika, kleine courgette en twee witlofjes. maar misschien gooi ik alles wel gewoon door elkaar
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Haha, ik zou het idd ook niet bij 1 klein stukje Tony kunnen houden, in wonderland!
@inwonderland: Geïnspireerd door jouw smoothie!

O: smoothie met boerenkool, mango, aardbei en ongezoete amandelmelk

T: grapefruitsap

L: omelet met spinazie en broccoli + kommetje groentesoep

T: cherrytomaatjes en druiven

D: John West steampot tonijn & couscous (makkelijke maaltijd - om 16.00 sollicitatie en dan nog door de spits naar huis (zo'n 1.5 uur)

T: fruitsalade (aardbei, bosbes, watermeloen, druiven)
It's not always easy, but it's worth it.
Lux, ik hoop zo voor je dat IVF/ICSI (heel snel) lukt. Volgens mij ben je een hartstikke leuk mens en zou je een enige moeder zijn!

Gister:

O: Griekse yoghurt met granaatappelpitjes en honing. 3 cappuccino

T: Muntdrop

L: drie boterhammen met frambozenjam en een kop cappuccino

T: Rijstwafels (3) met humus.

A; De kinderen wilden pasta bolognaise en dat heb ik maar gemaakt. Een van de jongens had wat liefde nodig en heb zijn lievelingskostje voor hem gemaakt.

T: Stroopwafels.

Vandaag heb ik barstende koppijn en ben vaag misselijk. Het zal wel aan het weer liggen: warm, benauwd en heel veel regen! Ik snak eerlijk gezegd naar een onweersbui! Maar goed, ik probeer hoofdpijn altijd weg te eten (geen idee waarom) en het lijkt iets te helpen. Tot nu toe gegeten en op de planning:

O: 3 cappuccino en twee boterhammen met aardbeienjam.

T; Half rolletje Topdrop. Ik heb nog een glas paracetamol naar binnen geslobberd en dat was goor. Ik heb er maar een stukje pure chocolade tegenaan gegooid.

L: Drie boterhammen met jam.

A: roerbak groenten met ei, tofu en noodles.

Mijn tussendoortjes weet ik nog niet. Het zal wel iets als humus of chocola worden vandaag. Of koekjes!
Niet erg wakker vanochtend want wel voor eten voor de kids gezorgd maar niks voor mezelf gemaakt. Dus maak ik er maar een 'intermittent fasting' dagje van. Saai lijstje dus:

O: yoghurt met muesli, jus d'orange

T: -

L: -

T: -

A: geen idee, maar er staat nog van alles in de koelkast

T: kwark of eiwitshake

Sportief maak ik het niet te zwaar vanavond, half uurtje krachttraining of zo.
Sense; ik heb 17 jaar vegetarisch gegeten maar een aantal jaar geleden besloten om wel weer biologisch vlees gaan eten en verantwoorde vis. Lichamelijk doe ik het hier beter op en gelukkig is er een steeds groter aanbod aan betere spullen waarbij de dieren ook nog een beetje een knap leven hebben gehad. Ben jij al lang vegetarisch?

Mandarijn; ik had met m'n ijs van gisteravond ook dat het meer een smoothie werd maar ik had het fruit wat later in de vriezer gelegd en nu de staafmixer gebruikt i.p.v. de keukenmachine. Ik ga eens kijken of hier het verschil in zit want het ijs van maandag was echt ijs!

Lux: spannend dat je een vruchtbaarheidstraject in gaat.. Dat afwachten lijkt me best zenuwslopend

Verder gisteravond een eetbui gehad.. Ik was erg moe en dat is bij mij wel een uitlokker. Beetje jammer maar goed, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd dus vandaag weer gewoon verder! Het heeft ook met m'n medicijnen te maken dat m'n rem er een beetje af is en ik hoor soms dat mensen wel 25 kilo aankomen van antidepressiva dus dan mag ik met m'n 5 kilo nog niet klagen

Vandaag ook weer een volle dag op m'n werk dus vanavond maar eens kijken of ik een potentiële eetbui kan voorkomen met yoga.

Lijstje van vandaag:

O; overnight oats met appel, rozijnen, kaneel en fijngehakte amandelen

T: kleine koffie verkeerd met een plak ontbijtkoek met een beetje roomboter

L: geroosterde speltboterham met harde geitenkaas en avocado, dubbele speltboterham met roomboter en rookvlees, 4 pure Tiny Tony's

T: Trek banana bread reep en een banaan

D: bloemkool en broccoli met aardappeltjes uit de oven en een biefstukje, klein glaasje wijn

T: applecrumble met bosbessen uit de oven

En hier ook een Tony fan! Caramel zeezout is ook favoriet en haal ik uit zelfbescherming zelden in huis. Als alternatief vaak de pure met kers en merengue. Ook heerlijk maar minder de neiging om door te (vr)eten
Jeetje, dat jullie al van te voren weten wat jullie de rest van de dag eten. Ik bepaal mijn tussendoortjes op het moment, waar ik dan trek in heb. Weet alleen mijn ontbijt en plan hooguit mijn avondeten. Behalve nu dan, twijfel nog of de witlof bij de groenten past en of ik die bewaar of dan juist alleen de lofjes grill, maar dat vind ik dan weer een beetje saai.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ah wat lief, mejuffrouw muis! Ik hoop ook dat ik een leuke moeder zal worden Op dit moment vooral dat ik moeder MAG worden maar goed, ik blijf positief! Ik ben pas 26 en heb verder alles mee, probleem ligt bij mijn man, dus waarom zou het niet lukken? Maar zou het niet tegen de hoofdpijn helpen om wat minder dropjes te eten en wat meer water te drinken?

@koffieverkeerd: het is vooral ook heel gek om te weten dat wanneer ik een test kan doen, terwijl die datum nog heel ver weg ligt da's namelijk pas over 4 maanden En wachten, daar ben ik inmiddels ster in. Nergens zoveel wachten als in de medische molen

Vervelend dat je een eetbui hebt gehad. Ik heb ze vroeger ook gehad, heel vervelend altijd en voelde me er altijd zo slecht door.
Lollypopje: ik heb echt heel veel lol in het plannen en kan me echt zo zitten verheugen op iets wat ik die dag dan in de planning heb Als ik het niet plan dan pak ik "saaier" eten en grijp ik snel naar hetzelfde en ongezonder. Dit werkt voor mij gewoon beter maar iedereen is anders dus als het voor jou lekker werkt om op het moment te kijken ook prima toch?!

Lux: ja, ik geloof dat je wel een "geduldsklier" aanlegd als je in het medische circuit zit

Ik hoop van harte dat het je gegund is!

Ik probeer mezelf niet slecht te voelen over de eetbuien, het is nu even wat het is en onderdeel van het proces waar ik in zit. Dat lukt me niet altijd want ik baal ondertussen wel van m'n extra kilo's maar goed, one day at the time
Vandaag:

O: smoothie van yoghurt, havermout en peer

T: komkommer

L: chili con carne

T: fruit

D: salade van gebakken champignons, tomaten, feta en een gekookt ei

T: nog iets lekkers
@KoffieVerkeerd ik snap wat je, wat voor jou werkt. Bij avond eten kan ik mij er ook echt wel op verheugen. Denk inmiddels dat ik een lofje gril en daar geitenkaas over smelt. Scheelt bij mij bij de tussendoortjes wel dat ik gewoon niks in huis haal dat ongezond is. Al heb ik nog wat voorraad liggen, maar tot nu toe kan ik daar goed van afblijven gelukkig
Photonic, val jij niet om met je lijst van vandaag? Ik zou licht in mijn hoofd worden en puddingbenen krijgen als ik dit zou eten over de dag verspreid en dan sport ik er niet eens bij.

Koffieverkeerd, wat een heerlijk lijstje! Zijn die overnight oats iets? Ik zoek wat afwisseling, maar ben een zeikerd met eten. Laatst had ik porridge geprobeerd. De laatste keer dat ik dat at was toen ik een jaar of acht was en ik wist na een hap gelijk weer waarom ik porridge nooit eet: wat was dat vies! Ik had het idee dat ik behangplaksel at en dan was dit nog "lekkere" porridge ook met kaneel enzo. Gatver!

Luxje! Ik drink wel water hoor. En thee. En cola (helaas). Zo over de dag drink ik minimaal twee liter, maar ik drink zelden een glas in een keer leeg. Er staat altijd wel iets op het aanrecht waar ik dan geregeld wat van naar binnen werk. Ik ben gewoon erg dorstig.
Mejuffrouwmuis: ik vind het heel lekker maar ik hou ook van porridge dus je kunt je niet helemaal aan mijn smaak vasthouden gok ik

Ik doe een koffiekopje havermout in een bakje (ongeveer 40 gram), eventueel gedroogd fruit er alvast bij, overgieten met melk (ik gebruik graag amandelmelk) dat het ruim onder staat en dan in de koelkast. Volgende ochtend eruit, goed doorroeren, nog wat fruit en/of nootjes of wat je ook lekker vind erbij en eten! Anders probeer je een keer een kleine portie, niet lekker dan is de vuilnisbak geduldig!
Ik hoop dat ik niet omval, maar ik zal wel flink trek hebben als ik vanavond thuis kom. Gelukkig heb ik een rustig kantoordagje met nauwelijks inspanning, dat moet te doen zijn.
schuldig voelen over eetbuien werkt vaak ook juist averechts. Dat had ik vaak als emotie eter ook, ik probeer er daarom nu bewust van te genieten als ik het dan doe. Dus toen ik van de week 2/3e bak B&J leeg at, heb ik van elke hap genoten. Okee, op het einde werd het wat veel, maar toen moest hij gewoon leeg want drie happen terug zetten in de vriezer vond ik ook niks Maar dat is ook een proces. Ik probeer niet mee te gaan in het onderscheid dat word gemaakt tussen gezond eten en zondigen, zo zwart/wit is het niet, daar word niemand beter van. Zeker ikzelf niet. En dus geniet ik er dan maar gewoon van als ik me laat gaan.
Hier staat overigens de lezerscolumn waar ik het gisteren over had.

http://www.metronieuws.nl ... 05/tompouche-vs-superfood
Lollypopje, volgens mij staan we er hetzelfde in. Vroeger kon ik echt balen als ik een reep chocola in een keer had opgegeten, waardoor ik totaal geen rem meer had als ik mezelf een dag later een blokje toestond. Sinds een jaar of vijftien heb ik mijn schuldgevoel uit het raam gegooid en dat was een behoorlijke bevrijding! Het gekke is dat eten ineens veel lekkerder is als je gewoon toegeeft aan waar je zin in hebt. (al kies ik ook echt wel eens voor iets gezonds als ik trek heb in een muffin ofzo, maar dat doe ik niet elke keer)

Ik ga zo even die column lezen!

Koffieverkeerd, ik ga het een keer proberen! Staan die oats bij het ontbijtspul? (porridge bijvoorbeeld? )
@Mejuffrouwmuis Ik moet nu wel beter opletten, maar ik merk dat ik daardoor nog meer geniet als ik mijzelf wat lekkers toesta. En dan ga ik mij daar ook echt niet schuldig over voelen, zo zonde. Dan kun je het beter helemaal niet doen, want dan geeft dat lekkers je helemaal niks. En daardoor kan ik nu soms ook eerder stoppen, want als ik me schuldig gevoel en ik geef toch een keer toe aan ongezond eten dan ga ik ook los, want dan heb ik toch al gefaald en dan kan de rest van de chocoladevoorraad die ik in huis heb ook nog wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven