Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Pompedom, wat ben je lekker actief! Dat geldt trouwens ook voor Geraldine. Ik zou best iets sportiever willen zijn, maar ja, ik houd nou eenmaal niet van sporten



Eetlijstje vandaag:



1 koffie verkeerd

1 glas suikervrije aanmaaklimo

1 warme chocomel

4 glazen water

4 glazen cola light

O: evergreen

tussendoor: baguette met ham

L: maispompoenbrood met kipfilet en van alles erop en eraan

tussendoor: heel veel Jaminsnoepjes

D: schnitzel met pepersaus, frietjes en salade



En wéér kon ik de verleiding niet weerstaan toen ik langs de Jamin liep vanmiddag
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
ontbijt peer,30gr muslie,fibrex en 150ml biogarde

lunch 2 bth pindakaas,speculoos,bouilon

td hazelnootdubbelkoekje (nou ja, dat heet in het echt vast anders maar goed)

*half uurtje fietsen en uurtje pump*

diner andere helft ovenschotel, biogarde met fibrex na
Alle reacties Link kopieren
ontbijt peer,30gr muslie,fibrex en 150ml biogarde

lunch 2 bth pindakaas,speculoos,bouilon

td hazelnootdubbelkoekje (nou ja, dat heet in het echt vast anders maar goed)

*half uurtje fietsen en uurtje pump*

diner andere helft ovenschotel, biogarde met fibrex na
Alle reacties Link kopieren
gaat lekker hier, hihi post wat terwijl ik nog niet klaar ben



twisted, een beetje snoepen mag best he! Tis bij jo volgens mij ook alles of nix en ook goed of fout. Of zie ik dat verkeerd?



pompom, thnx



geraldine, de muffin was met banaan/kokos.. bosbessen had ik nit in huis, maar dat is ook wel heel lekker. En vder suikervrij enz, nog gezond ok voor n koek iig



sinas, ik probeer meer te eten op gevoel en niet meer zo strikt volgens de lijst van die dietist. Ik week daar erg vaak vanaf, nu is et mer mn eigen keus/verantwoordelijkheid en dat gaat nu best redelijk goed
Ben ik ook weer eens . Long time!



07h30 magere yoghurt met 4 eetl muesli

11h appel, hapje cake

12h30 ciabattini met kiprollade (2 plakjes) en mosterd, appel

13h30 2 vk boterhammen met Philadelphia Light

15h Liga Continue

16h mini-kaassouffleetje, bitterbal

18h30 2 Tuc-jes

20h pasta met tomatensaus, rundergehakt, verschillende groentes en Parmezaanse kaas



Ik ben de laatste tijd veel aan het "grazen". Hapje hier, hapje daar... Ben ik niet blij mee!



@maimai: wat een goed lijstje lees ik van vandaag van jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:maimai schreef op 28 februari 2011 @ 21:48:



twisted, een beetje snoepen mag best he! Tis bij jo volgens mij ook alles of nix en ook goed of fout. Of zie ik dat verkeerd?





Af en toe snoepen mag best. Ik ben ook niet heel strikt. Maar de laatste weken koop ik bijna iedere week een enorm grote zak snoep bij de Jamin. En eet ik ook niet echt heel gezond. Daar moet gewoon weer verandering in komen. Ik ben niet 11 kilo afgevallen om alles er weer bij te vreten, zeg maar.



Jouw lijstjes zijn wel netjes tegenwoordig. Goed hoor!
I am surrounded by morons
Ha Teigera! Ik miste je lekkere diners al.

Maimai, fijn dat het 'best redelijk goed' gaat! Dat was aan je lijstjes al te zien. Super.

Twisted, hadden we maar een knop hè. Konden we die omzetten.
Alle reacties Link kopieren
ontbijt 150ml biogarde,30gr muslie, banaan

td evergreen

lunch 2 bth met pindakas,bouilon

td appel,dropjes

diner risotto, roerbakgroenten met quorn en 1 dessertlepel satesaus, magere yoghurt na



twisted, ja ik snap dat je niet voor nix hebt gelijnd en t zonde vindt als je alles er mbv jamin er weer aan krijgt.



teigera, waar komt t grazen vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje vandaag:



1 koffie verkeerd

1 glas suikervrije aanmaaklimo

6 glazen water

O: evergreen

L: bruine pistolet met kipfilet, sla, komkommer en basilicumdressing

tussendor: Jamin snoepjes (de zak is nu op)

D: volkoren penne met roerbakgroente, tonijn, koksroom light en geraspte kaas

toetje: 1 appel en 2 kiwi's

tussendoor: evergreen
I am surrounded by morons
@maimai: dat weet ik nog niet. Ik denk dat het een beetje samenhangt met mijn niet kunnen sporten op het moment: spier verrekt. Zelfs fietsen en lopen doet pijn, laat staan hardlopen of wat dan ook. Dan krijg ik misschien een beetje "ach arme ikke, ik mag wel iets lekkers".

Waar komen jouw mooie lijstjes vandaan? Heel verschil met een maandje geleden!



Verdikkie ook weer twee kilo aangekomen (in het kader van de confrontatietherapie vanochtend maar weer eens op de weegschaal gaan staan). Bah bah bah. Vrijdag naar de dietiste dus dan moet ik het "opbiechten aan de juf". Suf he, dat dat zo voelt...



Lijstje van vandaag:

07h30 magere yoghurt met 4 el muesli

10h30 hapje citroencake (echt 1 hapje, vond ik wel netjes)

11h30 appel

12h30 2 vk boterhammen met kiprollade en mosterd, 1 vk boterham met appelstroop

15h bruin pistoletje met kip, bacon en sla

18h appel

19h30 rosti-rondjes met spinazie en vissticks, schepje knoflooksaus



Ben op zich wel tevreden, behalve over het pistoletje in de middag. Drie boterhammen zouden toch voldoende moeten zijn...
Balen Teigera...



Mijn dag was niet best. Ik vind het erg moeilijk gemotiveerd te blijven als er toch niets vanaf gaat. Dus eet ik meer en baal daar dan weer van. Kip/ei verhaal dus.



O: magere yoghurt met noten/vruchtenmuesli

T: 2 sultana koekjes

L: kervelsoep (gebonden), klein beetje pasta met rundvlees, bladsalade met noten en kaas, jus d'orange

T: 2 koekjes en 2 mentos

D: enchillada's met gekruid rundergehakt, tomaat, mais, paprika en saus
En vanavond nog een sinaasappel erbij
Alle reacties Link kopieren
ontbijt bigarde, 30gr muslie,fibrex,banaan

td evergreen

lunch 2 bth pindkaas,speculoos

td appel, handje noten

diner euh ja ijs en toen paniek en nix meer



Sinas, en ls je stabiel blijven nou als doel neemt? Helpt dat qua motivatie?



Teigera, ja zou best kunnen dat je jezelf iid zielig vindt vanwege je blessure en dus meer mag . Ergens dus logisch at e ankomt, je weet waar t van komt.Herken dat gevoel van opbiechen bij de juf heel erg, MAar uiteindelijk doe je het wel voor jezelf, en is zij om te helpen maar niet om je te dwingen. Goede lijstje he ;) Kies meer mn eigen pad ipv dat van de dietist en dat gaat veel beter en relaxter waardoor ik makkelijker normaler eet (het zijn nog steeds geen 8bth per dag maar wel goed qua structuur en afwisseling in voeding)
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje vandaag:



2 koffie verkeerd

6 glazen water

O: evergreen

L: bruine pistolet - 1/2 kipfilet met mosterdmayo, 1/2 tonijnsalade

tussendoor: 1 chocolademuffin

D: volkoren penne met roerbakgroente, tonijn, koksroom light en geraspte kaas

tussendoor: 2 kiwi's



Ik had gisteren weer voor 2 dagen gekookt. Zo makkelijk!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Balen Mia, van je avondeten en paniek om ijs, kcals van ijs vallen best mee hoor, meeste pudding meer!



Sinas, begrijp het, is ook heel irritant lijkt me, kip ei verhaal heb ik ook heel vaak....baal ik van te veel eten en ga daar vervolgens weer van eten :(



hier gaat erg slecht heb het helemaal geschoten op mijn werk en dat zie je in mijn lijstjes.....



heb donderdag+vrijdag voor psych bij gehouden, weekend even niet was ook een grote ongestructureerde puinhoop......



wil van dat hele avond door mnaar blijven eten af, jullie allemaal zo netjes 's avonds, ik blijf maar eten, puur uit onrust/lamlendigheid/verveling.....



Donderdag;



5.30 4 bhh met honing+warme chocomelk+ 100 gram chocoladetaart (gisteren 1200 gram gekregen)



9 warme chocomelk+pakje liga+appel



11 pakje crackers



13 4 bhh met appelstroop en honing+ muslibol met jam



14.30 2 plakken indische cake met witte chocopasta



16 2 muslibollen met jam, in poging geen chocolade taart te eten….



16.30 toch nog snel 150 gram chocolade taart



18.30 appel



20-24 bbq; wat salade, wat stokbrood, hamburger met broodje en 2 lomito stokjes en 2 kipstokjes met veel sate saus+ 3 polar



1.0 thuis, 200 gram chocolade taart L vervolgens met buikpijn en misselijk naar bed





verder over de dag; 2 cola, 3 sinas, 3 thee, 2 koffie, 2 limonade, iets van 10 dropjes, en wat eetlepels pindahagel en witte chocopasta uit pot.





Vrijdag



5.30 witte chocopasta met pindakaas uit pot (begin daar vaak dag mee, wachtend op tosti)



5.45 4 bhh ham/kaas (tosti)+thee



9 appel+chocomelk



11 pakje liga



13 1,5 zak patat + kroket (was lunch op werk)



15-16 thuis, baalde van regen en werk…..aan gevallen op chocotaart 200 gram+ pindahagel+witte chocopasta uit pot+ chocomelk, toen erg misselijk en nergens zin en fut voor



17 4 bhh nog vol maar hoopte dat het tegen misselijkheid zou helpen, niet dus



18 chocomelk en plak bananencake (sloeg nergens op, zat nog mega vol en voelde me ellendig).



19 lasagne bij een vriendin + 3 rose+chocolade ijs



24 thuis; 2 bananencake+100gram pindahagels



en nul sport
Alle reacties Link kopieren
maandag;

5.00 veel pindakaas/witte pasta (dacht ben toch vroeg+baalde van school, van baas) + 4 bhh , tosti's ham/kaas

6 nog lekkere trek; pakje sultana+warme chocomelk

9 2 kleine appels+bakje gelatine pudding (honger)

13; bakje gelatine pudding+appel+ muslibol

15; bakje gelatine pudding (had 4 porties mee naar school) + pakje liga

18; eindelijk thuis, 2 uur later dan plan, door fout van baas. Zwaar opgefokt/boos gefrustreerd, wou lopen en wegenbelasting betalen maar door fout baas niet gelukt, te laat. gevolg; heel veel eten.......

Van 18-22; 300 gram witte chocopasta, 400 gram pindakaas, 14 boterhammen, bak soja vanille vla met hagels+iets van 6 chocolade koeken

23; met mega buikkrampen naar bed, kon zelfs niet meer recht op staan.



dinsdag;

4; kon niet slapen van balen; veel pindakaas/hagels, iets van 150 gram

5; 4 bhh , tosti's

9; 2 kleine appels, bakje soja vanille vla+fruithagels

13; grote bak soja vanille vla+fruithagels+ muslibol met pindakaas/hagels+appel

16; thuis, geen honger wel gelijk aangevallen op eten, wederom frustratie werk

16-22; 300 gram witte chocopasta, 400 gram pindakaas, 14 boterhammen, 2 bakken yoghurt blueberry ijs

23.30 weer met mega krampen naar bed, kon weer niet recht op staan.

Verder iets van 10 dropjes en halve fles 7-up, gisteren zelfde



Zo suf en puur toeval weer 14 boterhammen op, stomme was gin g pas tellen einde avond, en steeds 2 a 3 bhh , soms als tosti, soms in vla of ijs gedoopt......heel suf hoop vanavond goed gaat en niet weer met mega kramp naar bed ga!



woensdag; vrij

7; 4 bhh met honing, 80 gram pindakaas/witte pasta

9; 2 kleine appels+ 1 kleine banaan (uit eigen tuin)

10 smootie mango met soja chocomelk

12; geroosterde meergranen bol met gebakken ei (van 2 eieren, plak ham, plak kaas)

14; 2 tosti's ham/kaas+veel ketchup

15; kleine appel+kleine banaan, om geen pindakaas te snoepen, toch vervolgens ongeveer 100 gram pindakaas+veel hagels

16; weer pindakaas + veel hagels

17-18.30 borrelen op strand in de regen, ging 17 naar zee voor internet in stromende regen......kwam bekende tegen van 17-18 drankje mee gedaan, 2 polas, 4 bitterballen



Verder plan, wou bij vrienden langs waar ik huis van wil kopen, maar weet niet of ik ga ivm regen, wil zoiezo dan 20 uiterlijk terug zijn, 21 pasta koken met zalm en spinazi en niet hele avond zoals maandag en gisteren lopen eten en met krampen naar bed, hoop dat het lukt! was beide avonden pure onrust kon gewoon niet zitten en wat doen,m enige waar in " rust" voor had was eten......
O: 1 vk bh met sandwichspread, een kwart peer

Sport: 1 uur BBB

T: 1 plak ontbijtkoek en een sinaasappel

L: 2 vk bh met gekookt ei, tomaat en 1 el yogonaise

T: 1 sinaasappel

D: penne met zalm, courgette, champignons en saus van blueband finesse met groene pesto, activia 0%

T: een schaaltje japanse mix



maimai: jammer van gisteren, maar de lijstjes van laatst zijn super, dus je kunt het!



Oeh Mijntje, dat is inderdaad niet best. Weet niet veel te zeggen, ben geen psych. 1 ding, hoop niet dat je het me kwalijk neemt, maar in je laatste posts valt het me op dat je een schuldige zoekt voor je balen en daardoor eten (bijv. 'wilde gaan lopen, maar kon niet door fout baas' of 'wil naar vrienden maar ga niet vanwege regen') Kan je daar iets mee?
Alle reacties Link kopieren
ontbijt biogarde met mueslie

lunch 2 bth pindakaas,bouilon

td appel, mni celebration

diner bloemkool,witlof,tomaat en vegaburger, biogarde na



dikke knuffel voor jou mijntje!
Mijntje, sterkte, hoop dat het je lukt om vanavond relaxt en zonder buikpijn te kunnen gaan slapen!



07h45 magere yoghurt met 4 el muesli

11h appel

12h30 ciabattini met kiprollade en mosterd

13h30 2 vk boterhammen

15h appel, Liga fruitkick

16h stuk of 6 a 8 dropjes

19h vegetarische frittata met verschillende soorten groenten, foccaccia. Hoewel het zeer smakelijk was, was het helaas wat te weinig en daarom hebben we ieder nog een bladerdeegbakje met ragout gegeten (hadden we nog in huis).
Alle reacties Link kopieren
Mijntje, ik krijg echt buikpijn als ik jouw lijstjes zie. Ik hoop dat het snel beter gaat!



Eetlijstje vandaag:



2 koffie verkeerd

1 glas suikervrije aanmaaklimo

1 glas dubbelfris

6 glazen water

O: evergreen

L: meergranen pistolet - 1/2 oude kaas met mosterdmayo, 1/2 tonijnsalade

tussendoor: witte pistolet met creamcheese

tussendoor: handje nootjes, heel veel snoepjes

D: doperwtjes/worteltjes en kipfilet
I am surrounded by morons
hoe is het vandaag gegaan mijntje?



O: magere yoghurt met muesli en lijnzaad

T: peer

L: 1 vk bh met 30+ kaas en een met ham, cup a soup kip, 1 vk knackebrod met appelstroop

T: ontbijtkoek

D: 3 kleine pannenkoeken met 30+kaas, 1 naturel

T: 5 wortels
Alle reacties Link kopieren
hola, even snel, moet nu snel eten en over half uur weer ergens zijn, zit nu op terras en wacht op lamito met gepofte aardappel en sate saus en pina colada .



Gisteravond ging iets beter, ipv 's avonds 14 bhh had ik over de hele dag 12 bhh op en ging niet met buikpijn bed, wel veel te veel pindakaas en witte pasta weer. slecht!!



Hoop vanavond als ik thuis kom kan in houden en gewoon ga slapen, want erg laat thuis en erg vroeg eruit.....

ga mijn best doen, maar bedankt voor jullie steun! lief! wil zo'n lijstje als sinas had vandaag (lekker en oke hoeveelheid!).
Alle reacties Link kopieren
hola, even snel, moet nu snel eten en over half uur weer ergens zijn, zit nu op terras en wacht op lamito met gepofte aardappel en sate saus en pina colada .



Gisteravond ging iets beter, ipv 's avonds 14 bhh had ik over de hele dag 12 bhh op en ging niet met buikpijn bed, wel veel te veel pindakaas en witte pasta weer. slecht!!



Hoop vanavond als ik thuis kom kan in houden en gewoon ga slapen, want erg laat thuis en erg vroeg eruit.....

ga mijn best doen, maar bedankt voor jullie steun! lief! wil zo'n lijstje als sinas had vandaag (lekker en oke hoeveelheid!).
Vanochtend bij de weegjuf geweest . Of eigenlijk want ik was wat aangekomen, zoals ik al wist.



Afgesproken dat ik probeer om weer eetlijstjes bij te gaan houden en mijn "grazen" te beperken. Jullie zullen me hier dus weer vaker zien!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje gister:

O: vk broodje met tapenade

T: glas cola

L: vk broodje met aubergine spread, salade met sla, tomaat, komkommer en feta

T: handje inpa's

D: pasta met ansjovis, tomaat, olijven en rucola 1 biertje

S: 2 uur klimmen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven