Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Gisteren niet zo'n geweldige dag. Vriend is een weekendje weg, dus ik ben alleen thuis. Ondanks dat ik afspraken had gisteren en helemaal niet de hele dag in m'n eentje thuis zat, is het alleen thuis zijn toch een grote trigger om te gaan snoepen. En helaas wordt dat direct heel erg veel!!



Onlangs ben ik langs mijn huisarts geweest voor een verwijzing naar een dietiste. Ik voel me niet lekker in mijn lijf en ik wil daar verandering in brengen, maar ik krijg het niet in m'n eentje voor elkaar. Ik denk dat ik wat zaken verkeerd aanpak qua eten, en denk dat professionele begeleiding daarbij kan helpen. De arts stelde voor om ook bloedonderzoek te doen naar o.a. een schildklieraandoening, volgende week uitslag, maar ik neem aan dat hier geen afwijkingen zullen worden gevonden. Ik hoop dat mijn "professionele" aanpak wel vruchten gaat afwerpen want ik eet soms echt idioot veel. Zoals gisteren dus. En ik ga het wel gewoon posten, want een vrouw een vrouw, een woord een woord enzo.



O: magere yoghurt met fruit & fibres flakes

T: 2 plakjes dadelcake

L: zelfgemaakte courgettesoep, flinke kom. Twee geroosterde volkoren boterhammen met kruidenboter erbij.

T: 6 stroopkoeken (thuis)

T: aardbeiensmoothie, paar stukjes vers fruit (terrasje)

D: Indiase curry met kipfilet, verschillende soorten groente en rijst (eetcafe)

T: 1 zak borrelnootjes, 2 stroopkoeken, ong. 100gr chocoladerozijnen (thuis)



Vandaag maar weer proberen wat rustiger aan te doen. Vriend komt pas vanavond weer thuis, dus dat wordt nog wel een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
@ Kittie: allereerst: welkom! Maar je eet echt enorm weinig. Voer je voeding eens in op de Eetmeter (www.eetmeter.voedingscentrum.nl), dan kun je zien of je goed zit qua kcal en nog veel meer (mineralen, vitaminen, eiwitten etc). Je moet toch echt wel boven de 1500 per dag komen.



@ Teigera: goed dat je proefessionele hulp opzoekt. Hopen dat er inderdaad geen lichamelijke afwijkingen gevonden worden en dat je met wat 'gecoach' weer op de goede rails komt! Het valt mij op dat het bij jou echt in je tussendoortjes zit he? Want je hoofdmaaltijden zien er gezond uit! Je houdt ons vast op de hoogte van je ervaringen en belevenissen bij de diëtiste dus ik blijf je gewoon volgen
Alle reacties Link kopieren
@ Teigera: Wat goed dat je hulp van een dietiste hebt gezocht! Hopelijk krijg je daar goede tips om je weer wat lekkerder te voelen



@ Videlle: Dankje voor het recept, het klinkt erg lekker. Ga het zeker binnenkort een keer proberen. Is dat sowieso een leuk kookboek? Wil wel weer eens een nieuw kookboek proberen..



@ Lien: jammer dat het minder goed ging gister, maar kan gebeuren toch? Gaat het vandaag weer beter?



@ mamai: Nee, is eigenlijk niet bewust gegaan. Al is het wel zo dat ik wanneer ik bewust probeer beter te eten, wel minder tussendoortjes neem, omdat dat voor mij toch gauw uitdraait op repen chocola of pakken koekjes. Maar de laatste tijd probeer ik dat te vervangen door fruit of boterhammen
Alle reacties Link kopieren
O en welkom Kittie! Ik denk trouwens dat je ook wel wat weinig eet, zeker als je de hele dag hard werkt..Denk dat het afvallen wel beter zal gaan (of in ieder geval blijvender zal zijn) als je wat meer eet
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Een lijstje

Ontbijt: 2plakken krentebrood met boter, gewone boterham met boter en hagelslag puur, beker melk

tussendoor: banaan

Lunch: tosti van 2 bth met kaas, boterham met boter en jam, kopje boulion en een beker melk

tussendoor: cornetto en een schaaltje aardbeien

diner: volkorenpasta met zelfgemaakte tomatensalsa,tempeh en courgette, bakje vanille na

tussendoor: schaaltje aardbeien met yoghurt en musli, plakje chocoladecake



Meera, ben je ook bang dat als je wel tussendoortjes neemt je eerder doorslaat in chocolade bijv dan wanneer je maar helemaal geen td neemt? Je plan vn vervangen door fruit/rbood lijkt me n goed idee



Teigera, goed dat je hulpt zoekt! e hoofdmaaltijden zijn eerder wat aan de kleine kant dan teveel, maar idd die td. Misschien kun je onderzoeken waarom je dat eet, wat je anders zou willen/kunnen doen en ook gewoon werken aan n gezonder eetpatroon.Heb je al een afspraak gemaakt?



Kittie, welkom (best gek dit te schrijven aangezien ik hier ook 3 dagen post ofz ihi) Je eet veel te weinig! En daarnaast mis j owijs veel voedingsstoffen waardoor je j niet beter zult (gaan)voelen. Dus nee, je eet niet teveel ;)



Lien, ging t vandaag wat makkelijker? Heb je individuele hulp of met n groep? Ik ben in groepsbehandeling, 5 dagen per week. Het werkt wel goed, ik heb veel geleerd maar t blijft moeilijk en ik merk dat ik nog wel vaak eet 'voor hun' . Verder is wel mn lichaamsbeeld verandert en ook herken ik veel meer valkuilen en kan ik sneller me weer herpakken. Mag ook wel na 10 maanden opname.



Tot morgen ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje voor vandaag:



Ontbijt: Sojayoghurt met appel en muesli

Lunch: 2 rozijnenboterhammen met roomboter

T: Glas zelfgemaakte limonade bij de V&D, dat klinkt als een karig tussendoortje, maar dat ding was zo zoet dat 'k er nog vol van zit..

Diner (zometeen): Rijst, tauge, paprika, prei, sojasaus, cashewnoten. Misschien ga ik na het eten met vriend nog even wandelen en ijsje halen.



Maimai: Fijn om te horen dat je groepsbehandeling werkt..Je zegt dat je 5 dagen per week gaat; is dat dan zeg maar een hele dag? Als je 't niet prettig vindt om over te vertellen moet je het niet doen hoor
Alle reacties Link kopieren
@ Meera: ik vind het een topkookboek. Makkelijke recepten, niet al te ingewikkelde ingrediënten, heel veelzijdig, geen vlees, veel foto's. Heb vandaag ook weer een heerlijk recept uit het boek uitgeprobeerd en was wederom een succes!



@ Maimai: fijn om te horen van de groepsbehandeling. Is op dagbehandelingsbasis denk ik? Is dat een beetje te combineren met werk/school of wat je ook doet?



Nou, daar komtie hoor, voor vandaag:

O: Activia yoghurt, verse ananas, bord brinta van magere melk

S: 35 min hardlopen

T: gele kiwi, wat tuttifrutti en een waterijsje

L: paar worteltjes met hummus, wat cherrytomaatjes en wat stukjes komkommer, 3 x volkoren knackebrod, 1 x met geitenkaas, 1 x met sandwichspread, 1 x met cottage cheese en wat stroop (wat je al niet tegenkomt als je de koelkast opruimt )

T: niets! ik heb nee gezegd tegen vreselijk grote gesuikerde krakelingen en tegen chips, ben dan ook zeer trots (maar wel hongerig aan het einde van de middag)

D: gnocchi met roomboter-salie-citroen-parmezaanse kaassaus met salade zonder dressing

T: heerlijk toetje van Albert Heijn: citroenkwarktaart-yoghurt oid. Heerlijk!



Nu me de rest van de avond bedwingen, al zou ik volgens de Eetmeter nog wel wat mogen (zeker gezien mijn hardloopsessie vanochtend). Ik begin in ieder geval met een kopje thee zometeen
Alle reacties Link kopieren
Lijstje:



7.00 schaaltje vanilleyoghurt met muesli

13.00 klein beetje witlofsalade, schaaltje ananas,kiwi

18.00 volkoren pistolet met kipfilet en komkommer, volkoren pistolet met komkommer en fricandeau, 1 beker optimel



Op zich heel tevreden, maar het avond eten vind ik toch eigenlijk teveel. Ik zit dan ook propvol, hopelijk levert het geen buikpijn op.



Kittie; welkom op het forum!



Teigera, goed dat je de stap tot hulp zoeken hebt genomen! Hopelijk zit je snel weer lekkerder in je vel. Dapper dat je het lijstje van gisteren toch hier neergezet hebt. Hopelijk lukte het vandaag om het wat "rustiger" aan te doen.



Meera: Een minder dagje kan zeker gebeuren, maar denk dat ik ook wel te perfectionistisch ben ingesteld, zo gauw ik voor mijn idee boven/onder de afspraken met de dietiste zit, voel ik het als falen.



MaiMai: Vandaag ging al weer een stuk beter, zie het lijstje. Hoewel de gevoelens brak zijn erover. Maar dat probeer ik gewoon te negeren. Ik heb individuele hulp. Wel met hele duidelijke afspraken.

Dapper hoor groepstherapie! Ik hoop het nog steeds op deze manier te kunnen "voorkomen". Het herkennen van de valkuilen gaat hier nu ook steeds beter, alleen er echt nog tegenin gaan is vaak nog heel moeilijk. En het gebeurt me ook nog regelmatig dat ik er later achter kom waar een terugval mee te maken heeft.

Super dat je in de therapie vooruitgang boekt. Een eetstoornis is nu eenmaal een langdurig iets over het algemeen. En het dus maar net hoe je het bekijkt die tien maand ;)
Alle reacties Link kopieren
Zooo had vanochtend trouwens echt een enorme rommelende maag (gisteravond hardgelopen en daarna niks gegeten)



9.45 1 banaan, handje aardbeien en halfvolle vanilleyoghurt

glas vers sap

11.45 2 krentenbollen

13.45 1 bruin bolletje boter/rookvlees

T blikje Fanta

19.30 krokante kipburger, gebakken aardappeltjes, fritessaus

sla met tomaatjes en beetje basilicumolie



Juist ja het avondeten hetzelfde als gisteren, het moet toch op he, en niemand om het mee te delen als nieuwe single

In de planning staat nog een heeeerlijk italiaans ijsje (ik denk: mango, chocola en een dot slagroom).. Al de hele week zin in, de beste van de stad zit bij mij om de hoek en nu ga ik er lekker van genieten.



@Meera welke smaak heb jij genomen?



@Lien, avondeten met 2 pistoletjes en een glas optimel is NIET veel!! Echt niet.... Is heel normaal, niet over piekeren.

@Videlle, wat een goed lijstje! Knap dat je dan tussendoor niets neemt (oh suikerkrakelingen MMM) En dat toetje is idd heeerlijk
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn lijstje kan nog worden opgeteld: 3 stukjes pure chocolade, 4 stukjes melkchocolade en 4 stukjes witte chocolade. Ik had al zó lang geen chocola meer gegeten en heb ervan genoten! Jammie!
Dank jullie wel voor jullie steun. Ik heb vrijdag de eerste afspraak bij de dietiste, heb gelijk de stoute schoenen aangetrokken nadat ik eenmaal zo ver was om het met de huisarts te bespreken.



Vandaag ging beter dan gisteren, vooral ook omdat ik tot de avondmaaltijd alleen thuis was en ik had veel meer kunnen snaaien dan ik uiteindelijk gedaan heb.

O: shake van 10 aardbeien, wat lijnzaad en sinaasappelsap

T: 2 perziken en 8 aardbeien

L: 2 getoaste volkoren boterhammen met pesto, daarop plakjes gegrilde aubergine en wat mozzarella.

T: 100 gr chocoladerozijnen, 1 stukje pure chocolade, 8 biscuits

D: Chinese rijsttafel: rijst, aubergine Szechuan style, chilichicken, koe loe yuk, 2 stukjes kroepoek, flink wat tjap tjoy.

T: yoghurtje met hazelnoten, 1 glas witte wijn.
Sorry ik kom alleen even mijn ~schandalig slechte~ lijstjes posten. Heb een vermoeiend weekend gehad (kinderfeestje, op stap geweest, vandaag ook hele dag weg geweest). Ik lees/reageer morgen weer.



Gisteren:

O: 1 boterham met 30+kaas

T: 1 digestive melkchocolade

L: overgeslagen ivm feest

T: cake met toefje slagroom

D: enkele frietjes met mayonaise

's avonds op stap geweest en tussen 23 en 1 uur heb ik 3,5 glas bier gehad en om 01.30 nog een vietnamese loempia



Vandaag:

O: 2 croissants

T: plakje slagroomcake (op visite)

L: 3 volk.bh. met pindakaas

T: japanse mix en chips

D: 1 hamburger, ui, 4 stukjes stokbrood, veel salade

T: 2 digestive melkchocolade
Alle reacties Link kopieren
@ vivadiva: ook mango! wat knap dat je de hele week kunt wachten als er zo'n goede bij je om de hoek zit haha..zelfbeheersing!



Lijstje voor vandaag:



Ontbijt: Sojayoghurt, muesli, appel

S: 45 min fitness

T: shake van vifit, banaan, blauwe bessen

Lunch: 2 vkboterhammen met humus

T: 2 vkboterhammen met humus

Diner: ga naar een concert, even snel iets eten daarvoor. Wordt een pannenkoek of een wokmaaltijd. Ik hoop op de pannenkoek :D
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:



O: schaaltje magere kwark met wat magere yoghurt en kiwi

L: 1 geroosterde volkorenboterham met avocado, beker optimel kokos

T: schijf meloen

D: aardappels, broccoli en een hamburger
Alle reacties Link kopieren
Keek ik vandaag in de brievenbus, had ik een nieuw kookboek gewonnen met een prijsvraag! Het gaat om het boek 'Superlekker en nog gezond ook'. Hoe toepasselijk!



Vandaag:

O: Brinta van magere melk, ananas en sinaasappel

T: gele kiwi

L: 2 vk bh met hummus en kipfilet, paar worteltjes en cherrytomaten, pakje roosvicee drinken en een activia yoghurtje

T: appel en wat tuttifrutti

D: baguette (150 gr) in 6-en gesneden, met (per deel) omelet, geitenkaas, sandwichspread, pindakaas, marmelade en Nutella.

S: uurtje pump

T: bakje magere vruchtenyoghurt en een waterijsje
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Welkom Kitty 25, je lijstje ziet er erg gezond uit!



Mijn lijstje van vandaag

o: klein pitabroodje met kaas, volkorenboterham pindakaas

l: 2 volkorenboterhammen met kaas, 2 glaasjes dubbelfriss light

t: 2 schijven meloen

s: 1 uur cardiofitness, half uur krachttraining

t 10 zoute stokjes, 4 zoute dropjes

d kipfilet, sperziebonen, paprika en ui uit de wok met eigengemaakte satesaus, schaaltje optimel caramelvla, banaan



Gisteren:

o: kiwi, peer, sinaasappel

t: stukje appelcake

l: sla met yoghurtdressing en gegrilde kipfilet

s 45 minuten fietsen

d: frietje met frietsaus, goulashkroket (erg lang geleden, was heeeerlijk )

t: 2 koekjes



eergisteren

o 2 volkorenboterhammen met kaas

t 3 koekjes

l groenteschijf uit de oven met salade

t banaan, glas magere melk

s ruim een uur wandelen

t glas magere melk

d salade met fetakaas, druiven



Dat was het. Ik word iedere week nog steeds een beetje lichter, dus ondanks soms wat ongezonde tussendoortjes gaat het nog goed.



Succes allemaal



l
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dagen was ik het ff zat. Lijstjes zal ik maar niet posten. Begin vandaag gewoon weer opnieuw.



7.00: 2 boterhammen met 1 vegabeleg en komkommer

13.30: 2 boterhammen met 1 vegabeleg en komkommer, 2 kiwi's

19.30: 140 gram rauwe spaghetti, halve courgette, 200 gram cherrytomaatjes, half bakje gegrilde vegastukjes

Straks: ananas
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Het lijstje

ontbijt: yoghurt met musli

tussendoor: appel

lunch: 4 boterhammen met pindakaas,jam en sandwichspread

tussendoor: sinaasappel, stuk chocolade

diner: kidneybonen met tomaat,ui,paprika en aardappe uit de oven, yoghurt na

tussendoor:nectarine, stroopwafel



Kaliope, wat neem je graag voor vegabeleg? Ik vind zelf die vegaham van de ah wel lekker en ook de smeerpate met tuinkruiden.



zonnige,ik vind het niet zo rar dat je lichter wordt omdat je gewoon weinig eet



Videlle, gefeliciteerd met je boek Ben benieuwd of we hier nog lekkere recepten eruit zien.Het is idd dagbehandleing, maar de hele dag. Ik eet daar ook een aantal keren, aar kook savonds ltijd zelf warm. Door de intensiteit van e behandeling kun je er niet naast werken.



Meera, veel plz bij t concert! Het zijn gewoon 'werkdagen' maar dan ds in een soort kliniek en dan ben je veel bezig met therapie.



Lien, hoe denk je nu over je diner met pistoletjs? Het is écht niet (te)veel.. hoe vind je de optimel met kokos? Kun jij nog werken met je es?



Sinas, genoten van je weekend? Heb je dan geen enorme honger als je zo eet?



Teigera, fijn dat je zo snel terugkunt bij de dietist! Ik denk dat je an haar meer moet gaan eten bij de maaltijden.. ;)



Hmm, mn eten was n beetje zout (kwam vn ie aardappels) dus vet veel dorst ihi, blijf maar drinken! Maar twas naast heel eng ook best hel lekker Voor herhaling vatbaar.



Fijne avond!
Bijgelezen, maar er is zoveel geschreven dat ik hoop dat ik niemand vergeet in mijn reacties. Zo ja dan moet je het niet persoonlijk opvatten



@Videlle, dank voor de tip van de filmpjes. Op YouTube is inderdaad veel te vinden. Bodyshape vind ik ook erg leuk om te doen in de sportschool en de school waar ik lid van word, heeft dit op 't programma. Maar eerst maar eens zien hoe de BBB bevalt na een jaar niet sporten.



@vivadiva, mijn zoon (3) is dol op kibbeling. Als ik 's ochtends met hem naar de markt ga wil hij 'kleine visjes', als is het 10 uur 's ochtends!



@Kittie, welkom! Ik vind het best weinig hoor, jouw lijstje.



@Teigera, het was me helemaal niet opgevallen! Ik postte laatst zelfs nog dat je altijd van die nette lijstjes hebt. Toen vertelde je al wel van je uitspattingen, af en toe. Je ontbijt, lunch en diner zijn wel netjes. Hopelijk kun je de tussendoortjes onder controle krijgen met begeleiding. Goed dat je hulp hebt gezocht, niet lekker in je vel zitten is niet de bedoeling!



@Meera, lastig hè om gezonde tussendoortjes te nemen. Vind dat dan vaak zo waterig/flauw. Stuk chocolade is toch heel wat lekkerder dan een stuk komkommer

Wel nette lijstjes van de afgelopen dagen.



@Lien, zonnige, maimai en Videlle, ook jullie lijstjes van vandaag zien er goed uit!

@Kalliope, geldt ook voor jou. Nieuwe ronde nieuwe kansen!



@maimai, heel erg genoten van mijn weekend! Maar honger? Juist niet met al dat ge (vr)eet!



Vandaag ging heel goed, vergeleken met afgelopen weekend

O: 1 snee donker volkoren met 30+kaas, 1 kiwi, 1 activia low fat yoghurtje

T: 1 snee donker volkoren met 30+kaas

L: 1 kom vermicellisoep zonder vlees, 1 optimel yoghurt (was laat in de kantine, salades waren al op en mijn boterham lag nog op mijn bureau)

T: 1 snee donker volkoren met 30+kaas, 1 appel, 1 peer

D: gebakken aardappelpartjes, mais, kleine gehaktbal, 1 el. yogonaise, bakje magere yoghurt met 1 el. hagelslag.
O: magere yoghurt met fruit & fibres flakes

T: 2 crackers met jam, 1 appel

L: salade (sla, tomaat, mozzarella, olijfolie extra vergine), 2 volkoren boterhammen met casselerib en mosterd

T: 2 dropjes, 1 volkoren boterham met Philadelphia Light, shake van aardbeien met sinaasappelsap en lijnzaad

T: 1 waterijsje sinaasappel (heeeeeerlijk, hele werkdag naar uitgekeken )

D: witte rijst, met tilapiafilet in Thaise groene curry, met champignons en komkommer (roergebakken komkommer, erg grappig)

T: yoghurtje met hazelnoot
quote:Teigera schreef op 19 juli 2010 @ 21:36:

(roergebakken komkommer, erg grappig)Ha, dat eet ik dan weer wel af en toe! In de curry inderdaad. Vind ik super lekker!
En zou Iejoor nog steeds op vakantie zijn? Ze blijft nu wel erg lang weg!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dus een ijsje (3 bolletjes: chocola, banaan & mango, met slagroom)



Vandaag beetje raar lijstje, was op een feest, maar met auto dus geen drank.. Uitendelijk laat nog met razende honger bij de mac beland.



10.15 1 banaan, paar aardbeien met vanilleyoghurt, glas vers sap

13.00 schaaltje aardbeien, plak kandijkoek, beker chocomel light

T 5 glazen cola light

20.30 1 Mc Chicken, medium friet met bakje fritessaus, medium

milkshake aardbei

T half glas sinaasappelsap



@Maimai, goed lijstje. Klinkt lekker ook dat aardappelbonengedoe..



Ik ga proberen morgen maar eens 'normaal' te eten overdag (zeg maar 5 boterhammen en wat fruit), want s avonds weer uit eten. Sommige weken zijn zo moeilijk om netjes te doen, zucht..xx

(eigenlijk mn eigen schuld, want als ik uit eten ga vind ik t vaak zo zonde om iets minder lekkers/gezonders te kiezen). Zo word ik natuurlijk nooit slank)
Alle reacties Link kopieren
O: havermout, activia yoghurtje, sinaasappel en verse ananas

T: klein aardbeien-gele room vruchtentaartje

L: bruine bol met filet americain

T: appel, tuttifrutti, wat worteltjes met hummus

D: rijst met linzen met aubergine met munt en een frisse komkommer-yoghurt salade

T: restje citroen-kwarktaart-yoghurt



Zometeen lekker zwemmen, dat is alweer lang geleden. Wel vind ik het jammer dat mijn zelfbeeld niet meeverandert met mijn gezonde leefstijl. Ik zie er ongetwijfeld goed uit, maar in bikini voel ik me nog altijd ongemakkelijk. Maar goed, daar zal ik wel niet de enige in zijn
Alle reacties Link kopieren
Maimai, ik heb momenteel de gebraden gehakt met bieslook. Da's mijn favoriet, maar die is ook het duurst. Meestal heb ik shiitake filet of boterhamworst.



Videlle, jammer dat je je in bikini ongemakkelijk voelt. Niet doen joh! Ik voel me met mijn obesitas niet ongemakkelijk in bikini; heb er hele geile tieten in.



Lijstje van vandaag:

7.00: 2 boterhammen met vegabeleg en komkommer

13.00: 2 boterhammen met vegabeleg en komkommer, 2 kiwi's

14.00: 2 plakjes ontbijtkoek

16.00: 2 speculaasjes

20.00: 140 gram rauwe spaghetti, halve courgette, 200 gram cherrytomaatjes, half bakje gegrilde vegastukjes, olijfolie

Straks: ananas
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven