Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Zucht, bikini, hou op. Die negeer ik (behalve als ik in de tuin zit of met vrienden in kleine groep ga zwemmen)

@Videlle, als je echt gaat zwemmen om het zwemmen en niet voor het zonnen, de lol zeg maar, dan kan ik me er meestal makkelijker overheen zetten.. Je doet het met een reden zeg maar.



9.15 glas melk, 2 bbh vruchtenhagel

13.00 3 bbh filet americain

t 1 raketje

19.15 4 stokbroodjes kruidenboter, 2 droge witte wijn

kipsate, frietjes met mayo, sla met naturel dressing en

gemengde pitjes

na: cappuccino met half zakje suiker en een koekje



Nu paar glazen water, merk toch altijd dat eten in restaurants zouter is, vaak nadorst



@Kalliope, eet je altijd verse ananas? wat heeerlijk, moet ik ook maar weer eens kopen...
O: magere yoghurt met fruit & fibres flakes

T: 2 crackers met jam

L: 2 volkoren boterhammen met omelet, 1 appel

T: 2 volkoren boterhammen met omelet, pakje Liga continue

D: khoresht bademjan (stoofpotje van lam en aubergine), kabab koobideh (gekruide kebab), dolma (gevulde courgette en paprika) en een salade. Erbij witte rijst, brood en shabzi (verscheidene verse groene kruiden). Toe een chocoladepavlova met frambozen, glas witte wijn.

T: 1 peer, glas witte wijn.
O: 1 donker volkoren boterham met pindakaas, 1 activia yoghurt low fat

T: 1 donker volkoren boterham met pindakaas

L: kippensoep en salade met yoghurtdressing

T: 1 donker volkoren boterham met pindakaas en een appel

D: 2 donker volkoren boterhammen met gebakken ei, kwart komkommer

S: 1 uur BBB :-)

T: 1 volkoren knackebrod 30+ kaas en eentje met pindakaas



Veel brood dus vandaag, maar ik vond het toch wel een goede dag. Ik voel me lekker fit nu!
Alle reacties Link kopieren
ontbijt: banaan, nectarine (een uur spinnen)

nog een ontbijt: 3 bth met jam, beker melk

tussendoor: sinaasappel

Lunch: 3 bth met boter,pindakaas,vruchtenhagel

tussendoor: plakje koek, 2 bth met boter-beetje vhagel

Diner: minestronesoep, 2 bth met pkaas, vanille ijs toe

tusendoor: nog een plak koek en een honingdropje



Sinas,waarop baseer je eigenlijk of je n goede eetdag hebt gehad? Vind je lijstje barsten van de gezonde dingen, maar vraag t me gewoon af (voor mij is bijv n goede dag als ik me helemaal aan t voorschrift van de dietist heb gehouden) En mn vraag of je geen honger had op zon lijstje was meer omdat je dan geen echt eten hebt, veel zoete dingen/snacks maar weinig echt eten. Ik kan me voorstellen dat je dan juist wel trek krijgt, maar bijkbaar is dat bij jou dus anders:)



Teigera, mooi lijstje



Vivadiva, ik krijg trek in koekjes van je avatar! Thnx voor je compliment, en t was ook best heel lekker



Kaliope, haha ja die neem ik juist altijd mt 35% korting Maar die is id ook lekker. Bij de biowinkel hebben ze een veganistische ham, ook in plakjes en dat is ook erg lekker (en duur)



Videlle, hoe was het zwemmen? Ik denk idd dat veel mensen ff iets moeten overwinnen voordat ze zich vertonen in badkeding. Maar tis wel vervelend als je merkt dat je zelfbeeld niet zo meeverandert als je gehoopt had te bereiken met n gezondere levensstijl.



Soms vind ik t onvoorstelbaar dat ik niet aankom met zon lijst. Morgen ga ik denk ik n ijsje halen, ben nl weer in de stad en ik kom langs n ijssalon... Misschien ga ik ook voor mango ;)
Maimai, ik vind het een goede eetdag als ik

- wel zuivel, fruit en groente heb gegeten

- geen koek/chocolade/chips o.i.d. heb gegeten



Ik heb er verder geen verstand van, natuurlijk wel de site van het voedingscentrum gelezen en zo, maar zo'n dag als vandaag voelt goed.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor met 'echt' eten. Voordat ik hier schreef at ik bijv. veel minder brood. Nu ik wat meer brood eet, merk ik dat dat inderdaad een voldaner gevoel geeft en daardoor de trek in koek en zo minder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

9.00 schaaltje magere kwark met stukjes meloen

12.45 2 volk. crackers, smeerkaas en komkommer, beker optimel kokos

16.00 sinaasappel

18.00 aardappeltjes, paprika, ui, courgette, champignons en chorizo met italiaanse kruiden uit de oven. In totaal 2 opscheplepels



@maimai: op zich is het nu wel weer gezakt, het rotgevoel over de pistoletjes. Het is gelukt om niet te compenseren.

De optimel kokos vind ik best lekker, lekker fris. Komt zeker nog wel vaker in huis.

Ik werk helaas nu niet. Hoelang denk je dat je nog groepstherapie nodig zult hebben?

Hm je kidneybonen met andere ingrediënten uit de oven klinkt goed, heb je een recept?



@vivadiva: Leuk hoor, telkens die etentjes. Is het vandaag gelukt om “normaal” te doen? Hoewel ik je lijstje op zich heel netjes vind van gisteren. Oke, de mc donalds dan missschien, maar verder wel heel netjes toch?

Bedankt voor je compliment, er ontbreekt nog zeker wel het een en ander aan mijn lijstje. Maar zoals het nu gaat ben ik tevreden.



@kalliope: Lekker he, verse ananas. Zo ie zo de zomer met al dat lekkere fruit….



@Teigera: mooi lijstje! En je avondeten ziet er weer spectaculair uit!



@Sinas: net lijstje. Voor mij geldt eigeniljk hetzelfde als voor Maimai, een eetdag voor mij is goed als ik me aan de lijst van de dietiste heb gehouden. Daarbij als het ook gezond is. Dat wordt straks de nieuwe uitdaging.



En nog een vraagje: het vegetarische broodbeleg waar kan ik dat vinden bij de AH? Ik zag het vandaag niet liggen en wil het eigenlijk wel eens proberen, nieuwsgierig heet dat ;)
Alle reacties Link kopieren
@ Lien: ja, dat vegetarische broodbeleg. Ik kon het eerst ook niet vinden, maar bij mij (in de XL) ligt het gewoon tussen het normale vleesbeleg in het schap. Wel allemaal bij elkaar bovenin op hetzelfde rijtje..Maar anders zou k het even vragen



Teigera, krijg echt trek van jouw lijstje! Klinkt echt heerlijk allemaal..



Mijn lijstje van gisteren:



Ontbijt: Sojayoghurt, appel, muesli

T: Pakje toastjes

Lunch: 3 rozijnenboterhammen met roomboter, 1 met geitenkaas en appelstroop

T: 2 glazen cola

Diner: spinaziequiche, appeltaartvla toe

T: 3 koekjes
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn lijstje van gisteren:

O: 2 schijven meloen, banaan, sinaasappel

L: 2 volkorenboterhammen met kaas en chilisaus, 2 glazen dubbelfriss ligth

D: afghaans (de jongeren op mijn werk hadden heeeerlijk gekookt): beetje rijst met wortel en rozijnen erdoor, stoofpotje met rundsvlees, gesmoorde aubergine en spinazie, als toetje watermeloen en aardbeien

T: oliebol (kermis, vandaar), klein handje cashewnootjes
Hoi allemaal



Hier ook een 'lijner'. Zet het tussen aanhalingstekens omdat ik wil afvallen door gezonder te eten en meer te bewegen, ipv mezelf uit te hongeren.



Mijn lijstje van gisteren:



O: Banaan, glas verse jus

T: Schaaltje verse ananas

L: Italiaanse bol, ene helft kipfilet andere helft speculoos

T: Bakje banaan/perzik yoghurt, kaasstengel

D: Boemboe met kip en rijst en komkommersalade

A: Cocktail, non-alcohol fruitcocktail en een cola light (had een avondje met de meiden en mocht van mezelf 1 cocktail. Het leven moet immers ook leuk blijven ;))



Dit is wel een leuk topic! Denk dat ik hier vaker ga blijven schrijven



Zijn er meer mensen bezig met afvallen of willen de meeste mensen gewoon gezond en regelmatig eten?
Wat veel om te reageren ineens, eerst maar even mijn lijstjes. Ik wil een kilo of 3 a 4 kwijt maar dat roep ik al tijden dus zo'n haast heeft het niet (al merk ik dat ik me er steeds meer aan ga ergeren)



Gisteren:

o: 2 vb met 1x appelstroop

s: ca 6 a 7 km gefietst in flink tempo

l: ong een halve appel

a: tuinbonen met gekookte aardappelen

t: zoutjes en paprikachips



Vandaag:

o: 2 vb met 1x filet american

t: stukje ontbijtkoek

l: bak magere yoghurt met 2 handjes muesli en wat rozijnen

t: banaan



straks doperwten/wortelen met gekookte aardappelen en daarna niets meer
Mijn lijstje van vandaag:



O: 2 boterhammen kipfilet en speculoos, beker optimel

L: Schaaltje vaille vla met cruesli en verse frambozen

D: Aardappels, spinazi, vleesburger, komkommersalade, lepel yofresh mayo

A: Schaaltje aardbeien



Dit hoop ik iig dat het wordt, en anders noteer ik het later wel weer haha
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen gisteren was héérlijk, 30 min baantjes getrokken, in het begin was het water erg koud (wel binnen hoor!) maar na afloop voelde ik me helemaal verkoeld.



Vanochtend al om 05.30 u opgestaan om 10 km hard te lopen. Buiten was het nog heerlijk koel en rustig op straat, de stad wakker zien worden terwijl ik superfit aan het doen was. Ik was dan ook erg trots op mezelf toen ik om 06.50 u weer thuis kwam!



T: verse ananas

S: 1 u hardlopen

O: 200 ml magere yoghurt met sinaasappel, een eetlepel havermout en 4 eetlepels cruesli balans

T: tuttifrutti en een gele kiwi

L: 2 vk bh met hummus en kipfilet, paar rauwe worteltjes, kopje bouillon, roosvicee pakje drinken, een peer en een activia yoghurtje

T: appel

D: naanbrood met vegetarische curry (linzen, groene wokgroenten, cherrytomaatjes, mango, saus), mango chutney en frisse yoghurt-komkommersalade

T: waterijsje, plak ontbijtkoek, klein puntje spekkoek en een mok met magere yoghurt en cruesli



Ik heb echt het gevoel dat ik heel veel eet, maar volgens de Eetmeter valt het allemaal wel mee. Sommigen van jullie hebben echt van die korte, krachtige lijstjes en ik heb telkens een waslijst met hapjes en tussendoortjes!
Alle reacties Link kopieren
Lijsje!

Ontbijt: appel en kiwi (een uur gespind)

ontbijt: maaltijdshake met yohgurt gemaakt

Lunch: 2 pistoletjes met salade, toetj n de maand (niet aan beginnen, echt zooooo lekker.. cheesecake met framboos)

tussendoor: spacekoek, 2 nectarines

tussendoor: 2 bth met kokoksbrood

Diner: gnocchi met prei/tomatenprut en kaas, andere portie toetje vd maand

tussendoor: bth met honing, plakje koek



Videlle, fijn dat je zo genoten hebt van t zwemmen! De stad zien ontwaken i cht mooi he, had ik ook vaak toen ik nog hardliep.Je eet echt niet veel hoor! Er zijn gewoon mensen met hongerlijstje' en dan ljkt t veel. Maar het is juist goed wat je neemt, helemaal met al je inspanningen. Maar herken t wel, vind ook dat ik veel eet in vergelijking met sommige anderen.



Elastiekje, welkom Vind helemaal je lijstje van vandaag echt weinig. Gezond afvallen is een nobel streven, maar dan moet je wel wat meer eten.



Dyaa, heb je n reden om zo'n incompleet voedingspatroon te hbben?



Lien, wat voor feedback krijg je eigenlijk op je lijstjes vnuit de behandeling? Vegabeleg ligt ok bij mijn appie gewoon bij de gewone vleeswaren, allemaal bij elkaar. Vivera is ook te koop bij de SdB en jumbo, maar zelf vind ik dat niet te eten. Balen he, dat werken niet lukt. Ik werk zelf ook al n hele tijd niet, en vin dat best moeilijk. Oww en door jouw lijstjes heb ik nu ook de optimel kokos meegenomen, ben heel benieuwd!

Hier is t recept"

- rode ui, knoflook,komijn,chilipeoder,koriander

- rode kidneybonen, tomatn (vers of uit blik) en rode paprika

Fruit alles van t eerste streepje in olijfolie voeg dan t tweede streepje toe en breng het an de kook, ongeveer 10 minuten. Dan heb je dus je bonenprut Ik had aardappel in schijfjes gestoomd en daarna met olijfolie n kruiden krokant in de oven gemaakt. Maar je kunt ook kant en klare ovenaardappel ofzo gebruiken. Denk dat de bonenrput ook lekker is met rijst.



Pff. ik was zo blij met die paar regendruppels vandaag@! tWAs her echt vet warm en vies.. zelfs te warm om naar de stad te gaan voor t geplande ijsje.



grtjs!
O: 1 volkoren boterham met 30+kaas, 1 activia low fat

T: 2 kleine geschilde appels

L: 2 volkoren boterhammen met sandwichsrpead

T: 200 gram rauwkost met 1 el yoghurtdressing

D: kleine portie pasta carbonara en mini magnum toe



Het avondeten was dus niet veel qua hoeveelheid, maar wel erg calorierijk. Verder wel een net lijstje, ondanks de enorme K-dag. Echt alles ging mis of kapot vandaag, slecht luisterende kinderen die elkaar constant in de haren vlogen...pfff. Ga vanavond vroeg naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje:



o: schaaltje kwark met een banaan

l: 1 volk. boterham, halvarine, avocado met zout en peper, beker optimel kokos

d: 2 ol ovenschotel (aardappel, courgette, paprika, champignon, ui en chorizo met italiaanse kruiden) 2 ol komkommersalade



Elastiekje: Welkom!



Videlle: Gaaf is dat om te zien hoe de stad ontwaakt he! Met dit warme weer loop ik altijd vroeg met de hond buiten en dan is dat ook zo heerlijk rustig en leuk om de omgeving op gang te zien komen. Qua eetlijstjes vind je lijstjes super! Wilde dat ik al zover was. Net wat Maimai schrijft: niet ieders eetlijstjes zijn oke, Ook die van mij nog niet ;)



Maimai: De eetlijstjes zoals ze nu zijn is in overleg gegaan. Ik liep teveel te knoeien met andere dingen de laatste tijd, dus er nu voor gekozen om een stap terug te doen en eerst de hoofdmaaltijden met structuur te hebben en vooral niet meer overslaan en niet meer te compenseren op welke wijze dan ook. Eigenlijk was het de bedoeling om na de vakantie van de dietist verder te kijken, maar de weegschaal gaf vanochtend (uiteraard) aan dat ik (iets) afgevallen ben. Daarom vanaf morgen dus de lijst ietwat verhogen, maar wel op dusdanige manier dat ik a. niet in paniek schiet, b. niet ga compenseren. Zit dus te denken aan een extra brood bij de lunch. Avondeten wil ik even laten, omdat ik dat gewoon het meest eng vind.

Mocht je nog een idee hebben?

Bedankt voor het recept, van de week proberen!

De optimel kokos vind ik erg lekker. Ik heb nog optimel limoen liggen, maar baal stiekem dat ik niet twee pakken kokos meegenomen had....ik heb ook geen idee hoe lang hij in het assortiment blijft.

Mag ik je wat vragen? Hoe heb jij het met je beweging aangepakt? Wat ik me nog herinner is dat je bewegingspatroon behoorlijk fors was indertijd, heb je dat nu onder controle/afgebouwd?



Sinas: vast onweer op komst! De kinderen hier in de straat waren buiten ook al zo druk en de hond hier idem!
O: magere yoghurt met fruit & fibres flakes

T: 1 appel, 2 crackers met jam

L: flinke bak rauwkost (met olijfolie extra vergine en feta), 2 volkoren boterhammen met Philadelphia Light

T: 2 volkoren boterhammen met kipfilet, 1 pakje Liga continue

T: handje katjang pedis

D: varkensreepjes met boemboe, witte rijst en sajoer boontjes. Toe een mini-pavlova met frambozen.

T: -
Alle reacties Link kopieren
Ooo ik wil dat toetje van de maand!!! Ga het morgen gelijk halen..



Ontbijt: Sojayoghurt, appel, muesli

T: Muesli-bosbessenreep

Lunch: Stukje spinaziequiche van gister

T: shake van vifit, 2 bananen, handje bosbessen (was ongeveer 1.5 glas), 2 bitter lemon op terras

Diner: Salade (sla, komkommer, tomaat, olijven, geitenkaas, amandelen, olie, azijn) en stokbrood met humus

S: 1 uur spinning

T: 1 rozijnenboterham met roomboter, restje salade, glas appelsap
Alle reacties Link kopieren
9.30 beker melk, 2 bbh vruchtenhagel

T 1 raketje

13.15 1 banaan, 2 bbh filet americain

T 1 raketje, glas spa & fruit light (zonder prik)

17.30 salade van ijsbergsla, krieltjes, appel, walnoten,

geitenkaas en rauwe ham

na: aardbeien met vanilleyoghurt

T ong 170 gr Milka chocola (die met biscuit)



Beetje jammer van die chocola.. Had zo'n k*tavond, mistte mn exvriend (net uit na 3 jaar) zo erg, had m huilend opgebeld etc.. Pff.

Vandaag weer een dag, heb al boodschappen gehaald gisteren (gezond) en wil nog even hardlopen.



@Elastiekje, ik wil wel een paar kg kwijt (liefst 15, maar in ieder geval 5).. Ik zou oppassen met alleen fruit s ochtends, ik vraag me altijd af of je lichaam daar wel echt door wakker wordt geschud... Iemand hier iets zinnigs over? Ik probeer altijd 2 boterhammen te eten s ochtends, ontbijt is wel heel belangrijk he!(mosterd, zie dat je het de dag erna wel had..)

Oh en coctails! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 2 alcoholische versnaperingen per week mag deze week dinsdag al 2 glazen wijn op terwijl ik ook nog naar de Parade wil, shit... In de zomer is deze 'regel' wel moeilijker te halen dan in de winter.



@Videlle, wow wat vroeg!!!! Ik ben (door mn werk, voornamelijk s avonds) geen ochtendmens, ga binnenkort wel weer kantoortijden werken maar om dan nog eerder op te staan om hard te lopen.. weet niet of ik zo'n bikkel ben.

En ik denk zeker niet dat je te veel eet, als je sport en gewoon actief leeft is er niks mis met je lijstje. Ik probeer niet te veel tussendoortjes te eten op dagen dat ik niet echt actief ben.. Dan alleen wat fruit of als ik laat dineer nog iets s middags. Je zult zien, als ik weer meer werk, dan eet ik ook meer (heb ik gewoon meer nodig)

Het aantal eetmomenten probeer ik wel te beperken, want ik ken mezelf, anders stop ik niet meer met eten...





Vanavond wil ik een salade maken met gerookte kip en appel, nu al zin in..mmmmm
anoniem_100494 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 12:18
Reden: toetje vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vivadiva85, veel sterkte. ik hoop dat je je snel weer beter voelt!



Mijn lijstje van vandaag

O: nectarine, kiwi, banaan

S: uurtje zumba

T: 10 zoute stokjes

L: salade: sla tomaat, zongedroogde tomaat, blokjes 30+kaas, pijnboompitjes, mosterddressing, cup a soup

T: 2 biscuitjes, koffie verkeerd

D: Stuk stokbrood met filet americain

T: waarschijnlijk 2 a 3 bitterballen



Gisteren:

O: appel, banaan, meloen

L: 2 volkorenboterhammen met een gebakken eitje

T: 1 volkorenboterham met pindakaas minder vet, 2 biscuitjes

D: grote kop courgettesoep, roerbak van kip, sperzieboontjes, ui en paprika met beetje satesaus, bakje optimel caramelvla

S: uurtje X-co



Groetjes!
Vandaag:



O: 1 volkoren boterham lightjam, 1 kapje filet american

L: schaaltje magere yoghurt met 2 handjes muesli en wat rozijnen

T: plukje stokbrood, paar tumtum's

A: half kopje AH kippensoep, waarvan alleen de 'vulling', een cracotte met filet american en een paar tumtum's



Zometeen ga ik werken tot 10:00, dus 10:30 thuis en dan richting bed dus er zal niet meer dan een glas cola of thee bijkomen
Mijn lijstje



O: schaaltje vla met verse frambozen en handje cruesli

T: niks (stond laat op)

L: boterham kipfilet, schaaltje aardbeien

T: glas warme chocolademelk (ja met dit weer hihi) en een raketje

S: uurtje bodyfit, totaal uur fietsen

D: het plan was pasta carbonara maar ik ben erachter gekomen dat dat ontzettend vies is van de AH dus twee boterhammen, schaaltje rauwkost en een glas vifit



Vanavond nog wat fruit en een cracker denk ik



Nette lijstjes verder mensen!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

o: schaaltje magere kwark met een banaan

l: 2 volk. bh met smeerkaas komijn

t: glas karnemelk, appel

d: 2,5 ol lasagne, sla met dressing



vivadiva: sterkte, ik hoop dat je je hoofd even wat leeg hebt kunnen maken door het hardlopen.



maimai: was ik gisteren vergeten te zeggen: ook de sinaasappelyoghurtdrink (Soort optimel) van AH is een aanrader!

Het Monatoejte klinkt goed, eens kijken of ik de portieverpakking kan vinden, kijken of ik het durf ;)



Nette lijstjes verder iedereen. Dyaa, ik vind jouw lijstjes alleen wel magertjes (tja ik weet dat ik eigenlijk niets mag zeggen...)
@ Lien



Die heb ik idd ook geprobeerd, sinaasappel dinges, heeeerlijk
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een beste dag gehad, alleen net na het boodschappen doen wat veel gesnaaid. Maar goed, ik moest in mijn eentje ongeveer 20 kg aan boodschappen 4 etages omhoog sjouwen, dus ik heb het wel verdiend!



O: brinta met magere melk, sinaasappel

T: 2 kleine petitfourtjes ivm afscheid van een collega

L: 3 x vkbh, 2 x met hummus en kipfilet, 1 x met halvajam, bakje rauwkost, kopje bouillon, pakje roosvicee, activia yoghurtje

T: appel

D: romige citroenrisotto met mascarpone, daarbij frisse salade

T: klein puntje spekkoek (15 gr ofzo), handje tutti frutti, schaaltje magere yoghurt met een beetje cruesli en vers fruit



En daar wil ik het bij houden vandaag, tot morgen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gegeten

Ontbijt: 3 bth met jam, beker optimel kokos (lekker lien!)

tussendoor: sinaasappel, plak ontbijtkoek

Lunch: 3 bth met boter, kokosbrood, pindakaas,jam, beker melk

tussendoor: 2 pistoletjes met salade, appel

Diner: 500gr kwark met lepel honing en pitjesmix (na een uur pump)

tussendoor: witlofsalade met paprika en feta (hoorde eigenlijk bij diner mara toen had ik geen trek meer en ook een tijd)

straks eet ik nog stroopwafelchocoladekoek bij de thee



omg, wta lijkt dat veel.. soms heb ik voor t middaguur al op wat anderen op n dag eten. Maar goed,ieder zn ding en dit is mijn ding ;)



videlle, lekker lijstje, mooi ook! Wat een gesjouw, geen lift of geen zin om de lft te nemen?



lien, goed dat je 2 bth hebt genomen vandaag! en dat je ook meteen iets td hebt gedaan smiddags (vermoed zo dat je de melk bij de lunch moeilijk vond en dus naar td geschoven hebt?) Opbouw voor diner is idd lastig, want een normale protie is 4 ol aardappels+4 ol groente en minimaal 100gr vles met n toetje. Maar misschien kun je eens 1 aardappel extra nemen? En als at lukt, iets anders meer nemen? IK weet niet hoe dat soort dingen in jouw hoofd gaan natuurlijk. Optimel heeft 3 'andere' smaken per jaar, dus denk dat deze n maandje f 4 blijft.. geen straf:) Die sinaasappel lijkt me niet zo lekker, maar ik hou niet van iets met ss, wel als vrucht maar niet als limonade,ijs of drink enz. Pff mijn bewegen was idd vreselijk. Ben een keer van alles naar nix gegaan vanwege lichamelijke beperking, was een hel.. ook niet aan te raden. Ik heb nu 2 weken bijgehouen wat ik allemaal bewoog, dus naast sportlessen ook gekeken wat ik op de fiets/lopend enz deo. Dat was acherlijk veel. Ik ben toen eerst gestopt met de beweging buiten de sportschool. Nergens meer lopend heen, maar op de fiets. En daarna alleen binnen de woonplaats fietsen, wt daar buiten lag moest ik met t ov doen. En daarna de sportschool aangepakt.Oww en ik mocht natuurlijk niet vaker naar de spotschool op t moment dat ik andere beweging ging inperken ;) Ik vond t heel moeilijk, want dat lopen koste bijv ook veel tijd en dat had ik nu over en daar werd ik wel bang van. Maar nu ben ik heel blij dat ik t niet meer hoef van mezelf.



Vivadiva, het eten van fruit sochtends komt van een leven lang fit. Zij zeggen dat lichaam een bepaald aantal uren bezig is met ontgiften,. opnemen van voedingsstoffen en nog iets. Dat proces kun je onderstuene door sochtends fruit te eten.MAar dan wel zoveel als je wilt.. dus niet een lullige appel of n schaaltje frambozen.Gewoon tot je vol zit, en wil je na 2h weer wat, dn neem je weer fruit.Je lichaam is tot 12h bezig met n proces wat verstoort wordt als je iets anders neemt dan fruit. Zoiets ongeveer was het ;) En het brengt zeker wel de boel op gang sochtends,maar t moet je liggen. En veel mensen nemen te weinig fruit, krijgen dan smiddags enorme honger en nemen dan extra... tja of je dan gezond bezig bent..



Meera, en heb je t toetje gehaald? Ik von het nogal slecht om t nog een keer te halen, maar anders hihi, te lekker.



Zo, ik heb echt lkker gesport vndaag. Het was ok niet meer zo idoot heet, dat scheelt ook. En door al dat eten word ik ook wel sterker, n fijne bijkomstigheid uiteraard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven