Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

09-07-2020 03:48 2270 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Maakt niet uit of je op gewicht wilt blijven of wilt komen; schroom niet om mee te schrijven.
Lunch:Oosterse wortel- paprikasoep met Noots platbrood.

Tussendoor: stuk chocola en walnoten

Diner: 2 runderlapjes met kidneybonen en mosterd. Glas tomatensap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Na een beetje een te lekkere vakantie zitten er weer flink wat kilo's bij. Ik wil graag weer van 80 kg naar de 74 kg. Door meer te bewegen (yoga thuis, hardlopen en 7 minute work outs). Ik vind het moeilijk om fulltime werk met daarnaast een studie te combineren met een gezonde levensstijl. Het wordt al snel lekker makkelijk op de bank met thuisbezorgd.

Ik schrijf /lees hier graag mee om inspiratie op te doen qua eten/maaltijden en om mijn gewicht een beetje bij de houden.

Eetlijstje vandaag :

O; kokosyoghurt 200 gram
T: 5 plakken rookvlees
L: 2 bruine boterhammen met sambal smeerkaas
A: courgette soup met crème fraiche

Gewicht: 80,2
Workout: skeeleren 4Km

Als het trouwens niet de bedoeling is dat ik mijn gewicht post hoor ik het graag!.
O: 2 boterhammen met amandelpasta en banaan
T: drinkyoghurt
L: 3 boterhammen met kaas en kipfilet
T: een puntje taart
D: risotto of pasta met tomaatjes, spinazie en wokgarnalen
Lunch: 3 sneetjes Noors platbrood en een avocado fijn gepureerd met teentje knoflook en kruiden.

Tussendoor: noten met stuk chocola en glas tomatensap en een wortel.

Diner: courgettespaghettie, tomatensaus met ui, paprika, courgette, knoflook en doperwten.
Gisteren.


Ontbijt
2 cracottes ei
2 cracottes 100% pindakaas

Tussendoor
Vegetarische empanada

Lunch
Salade van rauwkost, kikkererwten en kip

Tussendoor
Bakje chips
Softijsje
Aardbeien

Diner
Ceasar salad

Snack
Popcorn
Handje amandelen
Ontbijt:
2 volkoren boterhammen met kaas, ei, komkommer en snoeptomaatjes
Kopje cafe au lait

Tussendoor:
Cafe au lait

Lunch:
3 volkoren boterhammen, waarvan 1 met appelstroop minder zoet en 2 met amandelpasta en banaan

Tussendoor:
beschuit met muisjes :yes: :cheer: :hello: :flirting:

Avond:
zelfgemaakte pizza
mindervanmij schreef:
19-07-2020 11:27
Tussendoor:
beschuit met muisjes :yes: :cheer: :hello: :flirting:

Avond:
zelfgemaakte pizza
Yaaaaayyy!!! Gefeliciteerd :cheer: (ook yay voor zelfgemaakte pizza)
Gisteren:

O: 2 puntjes pizza van de dag ervoor
L: vanilleyoghurtje met muesli en wat aardbeien
D: Oosters (uit eten) vis met bosui, komkommer, taugé, kroepoek etc. Desserts met gebakken banaan, ijs, spekkoek.
Avond: veeel wijntjes en biertjes

Het was een heerlijke dag, in het gras, buiten met vrienden. Echt van genoten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag

O: overgeslagen ( intermittent fasting tot 11 uur gedaan

L: grote plak bruin oerbrood met halve avocado, cherry tomaatjes en siracha

T: bak kersen 200g
2 gekookte eitjes

A: overgebleven courgettesoep met crème fraiche

Workout: 1.5 km hardlopen in etappes met hardloop app. Goede confrontatie met hoe niet fit ik ben... Het voelde als 15 km :bonk:
delphis028 schreef:
19-07-2020 13:20
Workout: 1.5 km hardlopen in etappes met hardloop app. Goede confrontatie met hoe niet fit ik ben... Het voelde als 15 km :bonk:
Respect!! Soms probeer ik een stukje te rennen als niemand kijkt. Meteen huilen/kotsen. Dus heel goed dat je begonnen bent!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje!!

Het was ook echt huilend 1.5 km met intervallen van 2 minuten wandelen 45 seconden hardlopen. We zijn nog lang niet bij 1.5 km harlopen aan een stuk
Alle reacties Link kopieren Quote
delphis028 schreef:
18-07-2020 13:48
Hoi allemaal,

Na een beetje een te lekkere vakantie zitten er weer flink wat kilo's bij. Ik wil graag weer van 80 kg naar de 74 kg. Door meer te bewegen (yoga thuis, hardlopen en 7 minute work outs). Ik vind het moeilijk om fulltime werk met daarnaast een studie te combineren met een gezonde levensstijl. Het wordt al snel lekker makkelijk op de bank met thuisbezorgd.

Ik schrijf /lees hier graag mee om inspiratie op te doen qua eten/maaltijden en om mijn gewicht een beetje bij de houden.

Eetlijstje vandaag :

O; kokosyoghurt 200 gram
T: 5 plakken rookvlees
L: 2 bruine boterhammen met sambal smeerkaas
A: courgette soup met crème fraiche

Gewicht: 80,2
Workout: skeeleren 4Km

Als het trouwens niet de bedoeling is dat ik mijn gewicht post hoor ik het graag!.

Voor zover ik begrijp is dit geen afvaltopic, dus de eetlijstjes zijn niet per se het juiste voorbeeld van gezond en verantwoord. Jouw eetlijstje is overigens behoorlijk karig, dat is niet de juiste manier om af te vallen. Maar daar is dit topic dus niet voor.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
delphis028 schreef:
19-07-2020 13:43
Dankje!!

Het was ook echt huilend 1.5 km met intervallen van 2 minuten wandelen 45 seconden hardlopen. We zijn nog lang niet bij 1.5 km harlopen aan een stuk
Vind je het wel leuk dan?
Ik heb ooit ook hardlopen opgebouwd tot ik 5 km kon lopen maar ik vond het geen moment leuk, het bleef afzien en ik zit nog steeds te wachten op "de flow". :proud:
Lunch: wortel-sinasappelsoep met amandelcrackers

Tussendoor: glas rosé met Schaaltje chips

Diner: friet met mayo, kipfiletje en komkommer, gedroogde tomaten salade.
O: tosti met kaas en avocado

D: Naanbrood met ham en zuivelspread.

T: appel, toastjes. Nu nog 2 boterhammen met kaas. En vooral best wel wat biertjes.
Vlavi schreef:
19-07-2020 12:51
Yaaaaayyy!!! Gefeliciteerd :cheer: (ook yay voor zelfgemaakte pizza)

Thanks. Ik heb een heel schattig neefje erbij :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic om in mee te lezen en te schrijven!

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: havermout met appel, geraspte wortel, rozijnen, vanille eiwitpoeder en (veel) kaneel en koekkruiden, aangemaakt met water en een scheutje amandelmelk (warm)
T: cappuccino met sojamelk
L: 2 spelt-rogge boterhammen met 1x oude kaas en 1x houmous met ras el hanout, 2 dunne speltcrackers met Oatly haverspread en vegetarische kipfilet van Quorn, alles ook belegd met plakjes komkommer.
T: 4 gedroogde abrikozen
D: gewokte tempeh, spinazie, kastanjechampignons, paprika, bosui met sambal, gember, kerrie en sojasaus en gele rijst erbij
T (neem ik straks): Campina kokoskwark en een restje Alpro sojayoghurt aarbei, mango, frambozen en geposte tarwe.

Lekker dagje zo!
Middag: 3 sneetjes bananenbrood met noten en appel.

Tussendoor watermeloen met plakjes ham.

Avondeten: quinoasalade.
Gister:

O: 2 boterhammen met kaas en komkommer+tomaat
T: boterham met pindakaas
L: pannenkoek hawaii
D: roerbak noedels met een gekookt eitje

Na de pannenkoek heb ik echt de hele middag vol gezeten, dus dat scheelt weer een tussendoortje.

Vanmiddag gaan we alweer pannenkoeken eten (samenloop van omstandigheden!), maar ik denk dat ik dan alleen maar ga bakken voor de anderen en zelf niet neem
O: Niks. Ik had me verslapen, dus moest snel klaar maken en weg. :facepalm:
T: halve pistolet mef filé american en uitjes
L: andere helft van de pistolet met pure hagelslag en een bruin bolletje met kipkerrie.
T: 2 Volkoren biscuits, 40 gram knapperige melk-hazelnoot chocola.
D: Twister fries uit de oven, salade en twee diepvries hamburgers, chocolade vlaflip als toetje.

Ik kon merken dat ik vanochtend niet ontbeten had, hele dag door trek en niet echt gezond gegeten vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijstje van vandaag:

O: havermout met geraspte courgette, eiwitpoeder, banaan, frambozen, amandelmelk (warm)
T: cappuccino met sojamelk
L: 2 dunne speltcrackers met houmous met ras el hanout en vegetarische kipfilet, 2 volkoren knäckebröd met pikante houmous, gekookt ei, komkommer
T: iced skinny latte van Starbucks
D: 2 volkoren tortillawraps met vegetarisch gehakt, champignons, Italiaanse roerbakgroente, geraspte kaas en sriracha
T: blauwe bessen, appel, kokoskwark en appel-kaneelkwark, gepofte tarwe

Gisteren en vandaag werkte ik thuis, morgen naar kantoor en dan zal mijn lijstje er wel iets anders uitzien.
Ontbijt
Een chocolade shake

Lunch
5 crackers met ham

Tussendoor
3 blokjes chocolade 75% puur
1/2 Appel

Diner
Spaghetti met zalm, tomaatjes en pesto

Snack
Zoute popcorn
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren:

O: 2 volkoren beschuit met vega smeerworst

T: druifjes

L: kom linzensoep, 2 volkoren crackers met hummus

T: 2 volkoren crackers met hummus en 30+ kaas

D: orzo met courgette, pesto en kip

T: sinaasappel
Ontbijt
Een chocolade shake

Tussendoor
3 blokjes pure chocolade
2 zoute crackers

Lunch
Maaltijd salade met kip

Diner
Boontjes, chipolata worstjes, volkoren rijst/quinoa mix.

Snack
Honingmeloen
Luch: banaan met noten en avocado

Tussendoor: pinda’s en wortel

Diner: kabeljauw met witlofsla (witlof, ui, komkommer, gedroogde tomaat, walnoten en ei. Dressing balsamicoazijn met olijfolie en peper) en watermeloen als toetje.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven