Lijf & Lijn
alle pijlers
eetRUST
zaterdag 3 augustus 2024 19:40
Vandaag het boek "eetRUST" ontvangen. Een programma om te leren zelf controle te krijgen over je eetgedrag.
Geen dieët, maar mijn eetgedrag veranderen op eigen kracht.
Ik ben enthousiast.
Het is de bedoeling om eerst het hele boek te lezen en daarna aan de gang te gaan met het 5 stappen plan.
Vandaag begonnen met lezen.
Hopelijk de eerste dag van de grote verandering na 20 jaar worstelen met eten.
Is er iemand anders op het forum ook bezig met deze methode?
Zou graag ervaringen uit willen wisselen.
Geen dieët, maar mijn eetgedrag veranderen op eigen kracht.
Ik ben enthousiast.
Het is de bedoeling om eerst het hele boek te lezen en daarna aan de gang te gaan met het 5 stappen plan.
Vandaag begonnen met lezen.
Hopelijk de eerste dag van de grote verandering na 20 jaar worstelen met eten.
Is er iemand anders op het forum ook bezig met deze methode?
Zou graag ervaringen uit willen wisselen.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
zaterdag 3 augustus 2024 21:00
Ik heb met therapie, hypnose, manifesteren en coaching mijn eetverslaving (zo zie ik het), onder controle gekregen. Na 15 jaar gestopt met diëten, geen voedingsregels meer en de kilo’s vliegen eraf. Zo fijn! Podcasts hebben mij ook erg geholpen. Marjena Moll heeft bijvoorbeeld een hele fijne podcast met meer dan 200 afleveringen. Luister ik graag tijdens het wandelen.
Eetrust lijkt mij ook een interessant boek en zoals ik het zie een mooi programma.
Eetrust lijkt mij ook een interessant boek en zoals ik het zie een mooi programma.
zaterdag 3 augustus 2024 21:18
Zëlfafwijzing komt mij helaas herkenbaar voor. Ken hem niet maar zal eens een podcast van hem luisteren. Fijn om ideeën uit te kunnen wisselen.GroenTuintje schreef: ↑03-08-2024 19:48Ik heb veel naar podcasts geluisterd van Jan Geurtz, oa over verslavingen (eten valt daar ook onder). Het is een zelfafwijzing waar je aan moet werken.
zaterdag 3 augustus 2024 21:20
Dat klinkt intensief maar ook fijn Vakantievrouw! Marjena Moll zal ik opzoeken.Vakantievrouw schreef: ↑03-08-2024 21:00Ik heb met therapie, hypnose, manifesteren en coaching mijn eetverslaving (zo zie ik het), onder controle gekregen. Na 15 jaar gestopt met diëten, geen voedingsregels meer en de kilo’s vliegen eraf. Zo fijn! Podcasts hebben mij ook erg geholpen. Marjena Moll heeft bijvoorbeeld een hele fijne podcast met meer dan 200 afleveringen. Luister ik graag tijdens het wandelen.
Ben je nog bezig met coaching of inmiddels afgerond?
zaterdag 3 augustus 2024 21:24
Ik moest in het begin een beetje aan haar stem wennen als je daar eenmaal aan gewend bent, is het een heel fijne aanpak en geeft ook mooie inzichten. De coaching is afgerond, maar ik pas nog dagelijks de technieken toe die ik aangeleerd heb gekregen. Er gaat nu ook weer een nieuwe fase in, wij zijn namelijk nu bezig met onze kinderwens. Is ook wel spannend, ook omdat ik natuurlijk van ver ben gekomen. Ik heb er wel alle vertrouwen in.Huacachina schreef: ↑03-08-2024 21:20Dat klinkt intensief maar ook fijn Vakantievrouw! Marjena Moll zal ik opzoeken.
Ben je nog bezig met coaching of inmiddels afgerond?
zaterdag 3 augustus 2024 22:01
zaterdag 3 augustus 2024 22:29
Ja was het maar zo makkelijk. Helaas vervallen de meeste mensen weer in hun oude patroon. Acceptatie is het allerbelangrijkste, ik ben nou eenmaal geen maatje 36 van nature (ooit geweest door mij uit te hongeren jarenlang). En was ik toen zo gelukkig? Nee.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 3 augustus 2024 22:33
Ik denk niet dat eetRUST makkelijk zal zijn.
Ik denk dat het het onderzoeken van mijzelf en mijn gedrag zal zijn.
Maar vooral, waarom ik eet als ik negatieve emoties ervaar.
Waarom ik mijzelf verdoof met eten.
Hoe ik dat kan veranderen.
Ik denk dat het een lang proces zal zijn met vallen en opstaan.
Maar wil zo graag een goede relatie met eten hebben.
Ik denk dat het het onderzoeken van mijzelf en mijn gedrag zal zijn.
Maar vooral, waarom ik eet als ik negatieve emoties ervaar.
Waarom ik mijzelf verdoof met eten.
Hoe ik dat kan veranderen.
Ik denk dat het een lang proces zal zijn met vallen en opstaan.
Maar wil zo graag een goede relatie met eten hebben.
zaterdag 10 augustus 2024 21:49
Het boek inmiddels uitgelezen. Spreekt mij nog meer aan dan ik in eerste instantie had gedacht én gehoopt.
Nu het deel over de 5 stappen nogmaals lezen.
Zal dan ook de "opdrachten" maken.
Wat mij opvalt is dat bij mij veel uit gewoonte is. Ik eet zonder er bij na te denken. Sta ook vaak niet stil bij de hoeveelheden.
Daarnaast vul ik negatieve emoties en momenten met eten.
Ben ik moe? Ga ik iets eten.
Voel ik mij eenzaam? Ga ik iets eten.
Heb ik het erg druk gehad? Ga ik ook iets eten (uit beloning vaak).
Terwijl ik eigenlijk stil zou willen staan bij het moment.
Hoe voel ik mij? Waar heb ik behoefte aan?
Zoals in het boek beschreven staat, herprogrammeren van het oerbrein.
Nu het deel over de 5 stappen nogmaals lezen.
Zal dan ook de "opdrachten" maken.
Wat mij opvalt is dat bij mij veel uit gewoonte is. Ik eet zonder er bij na te denken. Sta ook vaak niet stil bij de hoeveelheden.
Daarnaast vul ik negatieve emoties en momenten met eten.
Ben ik moe? Ga ik iets eten.
Voel ik mij eenzaam? Ga ik iets eten.
Heb ik het erg druk gehad? Ga ik ook iets eten (uit beloning vaak).
Terwijl ik eigenlijk stil zou willen staan bij het moment.
Hoe voel ik mij? Waar heb ik behoefte aan?
Zoals in het boek beschreven staat, herprogrammeren van het oerbrein.
dinsdag 13 augustus 2024 20:17
Het kan allebei waar zijn. Bij mij is ook pas vrij kort geleden het kwartje gevallen dat de oorzaak van mijn overgewicht niet zoveel met eten te maken heeft, maar veel meer met zelfacceptatie en emotieregulatie. Dat voelde bij mij toen ook alsof ik het eindelijk door had.
Maar dat wil niet zeggen dat dit simpel op te lossen is. Wel dat ik mijn aandacht eindelijk op de juiste dingen richt.
The impossible just takes a little longer.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in