Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring jonge leeftijd borstvergroting

16-06-2019 14:25 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik overweeg om een borstvergroting te laten doen. Ik heb het hier al met mijn ouders over gehad en zij staan ook compleet achter mij en m'n keuze.
Ik ben 20 jaar en heb altijd achtergelopen als het gaat om mijn cupmaat. Ik ben 1.80 m, 75 kilo en heb nog steeds 80AA (als dat al past). Het past dus totaal niet bij mijn lichaam en ik voel me er ook niet vrouwelijk/ volwassen door en erg onzeker.
Nu ben ik opzoek naar ervaringen van meiden die ook op relatief jonge leeftijd deze operatie gehad hebben en hoe dit voor hen was. Ik studeer nog voltijds dus ik ben ook benieuwd hoeveel tijd je moet rekenen voor dat je weer kan gaan studeren/ achter je bureau kan zitten. Dit om te kunnen inschatten wanneer zo iets het beste uitkomt om te laten doen.
Ik wilde het ook toen ik jonger was. Had altijd een a cup, maar na mijn twintigste zijn ze nog gegroeid naar een c-cup. Inmiddels net voor de 2e keer bevallen en met borstvoeding nu op mijn 28e een F-cup. En hoop dat ze straks gewoon weer krimpen naar paar maten kleiner.

Ik zou nog even een paar jaar wachten.

Heb je ze wel eens in een goede lingerie zaak laten opmeten? Met jouw lengte en gewicht zou ik verwachten dat omtrek 80 echt te groot is. De juiste bh scheelt veel.
Mijn collega heeft het pas geleden laten doen met 22 jaar.
Is haar prima bevallen.
Paar dagen pijn gehad, na een week weer gaan werken en nu 4 weken later nergens meer last van.
Aapje omtrek is niet super groot hoor bij deze lengte en gewicht.
Ik ben ook 1.80 meter en 73 kilo en heb omtrek 85
Ik ben wat ouder en ken alleen maar vrouwen met problemen met de implantaten.

Nu 10-15-20 jaar later drama, zieke lichamen door lekkage. Ontstekingen en misvorming. En ja allemaal netjes bij gerenommeerde klinieken en ziekenhuizen en zogenaamde veilige implantaten.

Soms zjjn de klachten zo erg dat ze niet meer kunnen werken, de implantaten er weer uit gaan en ze zitten met een ziek lichaam en hele lelijke borsten.

Ik zou het gewoon niet doen. Nooit.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 15:39
Reden: ;-)
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Ik twijfel nog dus ik ben alle voordelen en nadelen aan het afwegen en ga me eerst bij klinieken oriënteren voordat ik de keuze maak.

Aapje, ik ben breder gebouwd en ben vaker gemeten op omtrek, deze klopt nog steeds. Ik ga binnenkort nog langs een lingerie zaak om opnieuw op te meten.

Fijn om te horen Eviva, ik schommel ook soms nog tussen 85 omtrek toen ik 80 woog.

Lucifer daar lees je op internet vaak weinig over helaas en welke klinieken dit dan waren etc. Alleen de geweldige verhalen zie je dan. Toch ook wel 'goed' om ook weer even een reality check te krijgen.

Het is via internet natuurlijk lastig uit te leggen en makkelijk te zeggen doe het niet. Maar het houdt me toch onbewust in mijn dagelijks leven, welke kleding draag je, valt het niet op dat het meer push-up dan wat anders is. En dan vooral het stukje vrouwelijk voelen is wat toch echt pijn doet. In de spiegel zie ik eerder een meid van 14 dan van 20 en dat doet elke keer weer pijn.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat je, bij geen problemen, iedere 10 tot 15 jaar weer 4000 euro moet ophoesten en de ingreep moet ondergaan.

En houd rekening met het feit dat het niet goed gaat.

Lees je goed in over implantaten.

Mijn dochter is ook nagenoeg plat maar kan met goede bh's in kleding wel uit de weg. Met vriendjes is dit voor haar nooit een probleem geweest. "Ze nemen me maar zoals ik ben en anders maar niet".
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 15:02
Ik ben wat ouder en ken alleen maar vrouwen met problemen met de implantaten.

Nu 10-15-20 jaar later drama, zieke lichamen door lekkage. Ontstekingen en misvorming. En ja allemaal netjes bij gereformeerde klinieken en ziekenhuizen en zogenaamde veilige implantaten.

Soms zjjn de klachten zo erg dat ze niet meer kunnen werken, de implantaten er weer uit gaan en ze zitten met een ziek lichaam en hele lelijke borsten.

Ik zou het gewoon niet doen. Nooit.
Tja, hadden ze het misschien beter bij gerenommeerde klinieken kunnen laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
16-06-2019 15:09
Houd er rekening mee dat je, bij geen problemen, iedere 10 tot 15 jaar weer 4000 euro moet ophoesten en de ingreep moet ondergaan.

En houd rekening met het feit dat het niet goed gaat.

Lees je goed in over implantaten.

Mijn dochter is ook nagenoeg plat maar kan met goede bh's in kleding wel uit de weg. Met vriendjes is dit voor haar nooit een probleem geweest. "Ze nemen me maar zoals ik ben en anders maar niet".
vooral dit. niet iedereen beseft dit. ik zou in een gezond lichaam niet snijden. maarja ik heb makkelijk praten want ik heb geen probleem met mijn borsten.
Ik ken een stuk of 4 mensen in mijn omgeving die het hebben laten doen en die zijn er heel erg gelukkig mee.
Er staat 6 weken voor dat je niks mag doen, niet tillen en niet sporten, geen inspanning. maar de meeste zijn na een week of 2 wel weer op de been.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou het ook nooit doen.

De mooiste catwalkmodellen zijn behoorlijk plat. Veel comfortabeler, je hoeft geen bh aan en kan zo hardlopen of paardrijden zonder dat de boel schudt of klotst.

En dan nog alle risico's die zo'n vulling met zich meebrengen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Te veel verhalen waarbij het misgaat.
Ik had op mijn 20e cupmaat 75A (dezelfde maat als toen ik 15 was) maar dat is daarna nog gegroeid naar een 75C (geen zwangerschap gehad). Je zou ook nog even een paar jaar kunnen wachten om te kijken of je wel uitgegroeid bent.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 15:34
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn mijn borsten rond mijn 25e nog van een kleine B naar een C/D gegaan, zonder dat ik zelf zwaarder werd. Ik snap je wens erg goed hoor, maar zou zelf denk ik nog even wachten tot ik zeker zou weten dat mijn lichaam in balans zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het. En toch zou ik je adviseren op een andere manier zelfzeker te worden. Eigenwaarde aan je borsten hangen doe je helemaal zelf. Je zelf gaan zien als een volwassen en mooie vrouw zonder operatie levert je nog zoveel meer waardevols op dan een grotere cup. Ik geloof niet dat je dan ineens wel lekker in je vel zit en vol zelfvertrouwen in het leven staat.

Ik had zelf al nooit veel borsten maar na mijn zwangerschap is het ook tot het minimale geslonken. Ten tijde vd borstvoeding zat ik op een D-cup. Ik leek in niets op mezelf en kon er alleen maar een beetje om lachen. Ik heb geaccepteerd dat ik nu eenmaal plat ben. Ik draag geen beugelbh's meer, en draag comfortabele bralettes die me goed laten voelen. Maar goed, dat duurde ook echt wel even en een borstvergroting is echt niet raar of een verkeerde keuze. Maar besef de kosten, de risico's en dat het misschien niet zo zaligmakend is als je denkt. Je cupmaat zegt niets over wie jij bent. Nul.
Theamuts schreef:
16-06-2019 15:20
Tja, hadden ze het misschien beter bij gerenommeerde klinieken kunnen laten doen?
:rofl:

Dat zal het zijn. :idee:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2019 15:23
Ik zou het ook nooit doen.

De mooiste catwalkmodellen zijn behoorlijk plat. Veel comfortabeler, je hoeft geen bh aan en kan zo hardlopen of paardrijden zonder dat de boel schudt of klotst.

En dan nog alle risico's die zo'n vulling met zich meebrengen.
Die modellen zijn dan alleen voor de rest ook plat.....
Precies daarom ben ik nu 10 kg afgevallen; zo passen borsten en lijf weer netjes bij elkaar. Dat is dus ook nog een idee TO.
phantonix schreef:
16-06-2019 15:03
Bedankt voor jullie reacties!
Ik twijfel nog dus ik ben alle voordelen en nadelen aan het afwegen en ga me eerst bij klinieken oriënteren voordat ik de keuze maak.

Aapje, ik ben breder gebouwd en ben vaker gemeten op omtrek, deze klopt nog steeds. Ik ga binnenkort nog langs een lingerie zaak om opnieuw op te meten.

Fijn om te horen Eviva, ik schommel ook soms nog tussen 85 omtrek toen ik 80 woog.

Lucifer daar lees je op internet vaak weinig over helaas en welke klinieken dit dan waren etc. Alleen de geweldige verhalen zie je dan. Toch ook wel 'goed' om ook weer even een reality check te krijgen.

Het is via internet natuurlijk lastig uit te leggen en makkelijk te zeggen doe het niet. Maar het houdt me toch onbewust in mijn dagelijks leven, welke kleding draag je, valt het niet op dat het meer push-up dan wat anders is. En dan vooral het stukje vrouwelijk voelen is wat toch echt pijn doet. In de spiegel zie ik eerder een meid van 14 dan van 20 en dat doet elke keer weer pijn.

Het is ook al een jaar of wat vaak in het nieuws. En dan niet per se over welke klinieken maar vooral over de implantaten zelf.

En dat ze tot nu toe eigenlijk allemaal op lange termijn problemen veroorzaken.
Sommige wat meer en sneller dan andere.

5 op de 5 in mijn directe omgeving al. Dat is 100% waarbij het mis ging uiteindelijk. En die spreken weer andere vrouwen met zelfde problemen en daar zijn sommige verhalen echt verschrikkelijk.

Moet ik wel zeggen dat ik helemaal niet echt iets met borsten heb, vind ze juist enorm irritant en vanaf mijn 12 haat ik die dingen. Ik vind er ook weinig sexy's aan, voel me er ook niet sexy door. Die dingen zijn voor melk. ;) ;)

Dus snap misschien de behoefte om ze per se te willen gewoon niet helemaal.
Helemaal niet als de kans op problemen zo groot is. En niet alleen misvormde borsten en lekkage. Maar hele lichamen die zo ziek worden dat er er mee uit scheiden.

Zou dus vooral uitzoeken welke implantaten. Heb je daar al naar gekeken?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 15:46
6.16% gewijzigd
Snouth schreef:
16-06-2019 15:41
Die modellen zijn dan alleen voor de rest ook plat.....
Precies daarom ben ik nu 10 kg afgevallen; zo passen borsten en lijf weer netjes bij elkaar. Dat is dus ook nog een idee TO.
Ik wou dat ik de kleine B-cup uit mijn jonge slanke jaren nog had, helaas zijn de mijne meegegroeid met de rest van mijn vetrollen ;-D En het zit nergens zo in de weg als in m'n borsten, dus bezint eer ge begint en koester het feit dat ze klein zijn en vooral niet in de weg zitten.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
16-06-2019 15:09
Houd er rekening mee dat je, bij geen problemen, iedere 10 tot 15 jaar weer 4000 euro moet ophoesten en de ingreep moet ondergaan.
Dit is bij de implantaten van nu niet meer nodig. Ik heb het 2.5 jaar geleden laten doen (ik was toen 25) en deze hoeven er gelukkig nooit meer uit. Beter, want ik vond het herstel echt heel pittig... Maar het is het beste cadeau dat ik mezelf ooit gegeven heb, ik heb er geen seconde spijt van gehad :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had op mijn 18e een a, nu licht overgewicht en een c. Ik zou geen nepborsten nemen, duur en niet ongevaarlijk. Daarbij, kijk naar Kate Middleton en haar figuur, ook lang, slank en kleine borsten en zij heeft een prins aan de haak geslagen ;).
Sugar and spice, and everything nice.
Ik was 21 toen ik t de eerste keer deed van een A naar een C. Ze hadden de implantaten achter mijn borstspier gezet zodat ik later nog borstvoeding kon geven.

Op mijn 34e laten vervangen en naar een D gegaan.

Ik ben van t principe wat je niet hebt moet je kopen. Nergens spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ook weer goed om andere meningen te horen hierover, bedankt. Dit zet me ook weer aan het denken.

Ik ben ook totaal niet iemand die dan een D cup wilt hebben, een mooie B zou ik voldoende vinden. Ik heb dus geen typisch slank figuur waar ik zelf kleine (A cup) borsten wel mooi bij vindt staan.

Lucifer, ik ben wat aan het googlen maar vind het lastig wat te geloven en wat niet. Iedereen wilt natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag komen.
phantonix wijzigde dit bericht op 16-06-2019 15:53
12.58% gewijzigd
Hier ook, rond mijn 20e een A-cupje en nu E/F. Het zit me niet in de weg, maar wat kleiner is net even praktischer met kleding kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 18. Vlak voor kerst geopereerd en na de vakantie zonder problemen weer terug aan de studie gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook altijd dubbel a. Als tiener en jong volwassene vond ik dat echt vreselijk. Wat voelde ik mij een minderwaardige vrouw. Veel vervelende grapjes erover ook, meestal door jongens. Ook mensen die mij maar bleven vragen of ik hormonaal wel in orde was en wel ongesteld werd. Hakte er allemaal flink in. Uiteindelijk zijn ze toch nog doorgegroeid tot een b cup. Ben nu 28. Tot mijn 24ste zijn mijn borsten nog gaan groeien. Ik snap wel dat je graag een borstvergroting zou willen ondergaan hoor. Maar het lijkt me een vreselijke operatie en dat bijwerken een aantal jaar later lijkt me ook niks. Maar als je het ervoor over hebt; doen. Wat jou het beste gevoel geeft over jezelf. Sterkte met het maken van de beslissing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven