Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring Saxenda

07-04-2022 19:24 148 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren ben ik bij de huisarts geweest voor mijn overgewicht. Ik ging erheen met het idee voor een doorverwijzing naar het zh voor een bypass. Zij gaf aan dat ze toch eerst wil kijken of het medicijn Saxenda effect bij mij zal hebben. Ik sta hier wel open voor. Heeft iemand ervaring met dit medicijn? ik wacht op een afspraak bij het ziekenhuis, het traject gaat via hun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wordt pas sinds 1 april vergoed.

Wat ik er over lees ziet het er goed uit, ik zou er ook zeker voor gaan, succes!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog geen ervaring met Saxenda maar wel met andere GLP1-agonisten. Mijn ervaring is dat er vaak goede resultaten mee gehaald worden en dat de bijwerkingen goed te doen zijn. De injectie zelf wordt vaak ook niet als erg vervelend ervaren.
Ik ben daar ook voor bij de huisarts geweest. Ik ben nogal gegroeid nadat ik gestopt ben met roken. Ik moet zelf contact opnemen met de zorgverzekering of ze het willen vergoeden en het moet in combinatie met een life style interventie wat door de zorgverzekering is aangewezen. Dat is wel oke maar ik ben nog aan het revalideren na botbreuken dus dan wordt het wat veel.

Ik las in het nieuws dat het alleen vergoed wordt voor in totaal 650 patienten al weet ik nog niet hoe dat precies zit.

Er zijn nog wat bijwerkingen wat ik verder wil uitzoeken. Ik las ergens iets over de kans op een levercarcinoom bijvoorbeeld. Dat wil ik graag zeker weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik het sinds november 2020.
- 18kg tot ik afbouwde in september 2021. + 8 kg.
Ik start maandag met de nieuwe generatie van Saxenda: ozempic.

Voor mij werkte het goed. Geen zin in zoet, mijn hoofd was niet de hele tijd bezig met eten en ik at maar een kleine portie. Vind het jammer dat het zijn effect verloor.
De honger kwam terug tijdens een stressperiode...met die + 8kg tot gevolg.