Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen Bakje Geluk

05-04-2026 16:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er ervaring met Bakje Geluk? En bij welk boek had je baat?
Alle reacties Link kopieren Quote
OMG 50.000 strijders gingen je voor 🤢
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo he, dat boek is afgeprijsd van €142,65 naar €34,95. Wat een buitenkans!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was trouwens sarcastisch, als je wil afvallen heb je deze troep niet nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al zoveel geprobeerd, maar ik schuif steeds op qua grens. PT heeft ook niet blijvend gewerkt. Dus ik heb gewoon wat houvast nodig. Ik weet dat het mindset is…
celine29 wijzigde dit bericht op 05-04-2026 17:11
25.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Diëtist?
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine29 schreef:
05-04-2026 16:48
Ik heb al zoveel geprobeerd, maar ik schuif steeds op qua grens. PT heeft ook niet blijvend gewerkt. Dus ik heb gewoon wat houvast nodig. Ik weet dat het mindset is…
Het is juist helemaal geen mindset.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Wederom een verkapte, het is geen dieet maar een levensstijl methode, waarbij vervolgens een groep mensen obsessief met eten aan de slag gaat.
Met feestjes en brunches eigen lunchboxen meeneemt en in paniek raken als ze een dag anders hebben gegeten, want je mag maar één dag een beetje anders eten dan het dieet.
Oh nee, dan de levensstijl...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken iemand waar het voor werkt en ze is er al wat kilo’s mee kwijt. Zelf ben ik ik altijd sceptisch met dit soort methodes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan natuurlijk voor je werken, want als je het volgt zoals het geschreven staat is het (voor de meeste mensen) onder de calorie inname die ze dagelijks nodig hebben.

Het staat mij alleen tegen dat het gepromoot wordt als levensstijl en geen dieet, terwijl er allerlei 'beperkingen' aan zitten, goede/minder goede producten, onder het mom van: het mag allemaal, het is je eigen keuze, het is een levensstijl.
Ik heb weleens een boek geleend. Het zijn gewoon slimme recepten met veel volume en laag in calorieën.

Wat spreekt je zo aan bij die methode?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een collega van mij is hier een aantal maanden geleden mee begonnen en is al veel kilo’s kwijt inmiddels. Hij vindt het makkelijk om vol te houden, want geen honger en wel lekker eten.

Ik overweeg ook een boek te kopen. Wil paar kilootjes kwijt voor de mooi in de zomer. En gewoon een vooraf vastgesteld menu volgen werkt voor mij wel goed, lekker duidelijk en makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk wil ik het gewoon zelf kunnen. De punten waar ik tegenaan loop: ik kan soms ontremd zijn en ben een alles-of-nietsdenker. Kom ik voor een onverwachte maaltijd te staan, dan heb ik het meteen verpest. Durf ik maanden niet meer te wegen en laat ik de teugels volledig vieren. Zo zwak. Ik heb ook weleens afgewogen en calorieën geteld, maar je moet het toch gewoon zonder kunnen? Ik weet heus wel wat betere producten zijn, maar ik ben continu aan het onderhandelen. Ik denk dan bijvoorbeeld: ik snaai niet doordeweeks, dan mag ik in het weekend ‘s avonds een koek bij de koffie of een bakje chips, maar als mij dan eerder overdag wat wordt aangeboden en ik zeg ja, dan heb ik het helemaal verpest. Doodvermoeiend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt voor mij alsof je vooral moet werken aan je relatie met eten en je lichaam. Daar gaat zo'n methode je niet mee helpen. Een dietist met aandacht voor het psychische aspect of een psycholoog wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
GebruikerOnbekend123 schreef:
05-04-2026 19:26
Een collega van mij is hier een aantal maanden geleden mee begonnen en is al veel kilo’s kwijt inmiddels. Hij vindt het makkelijk om vol te houden, want geen honger en wel lekker eten.

Ik overweeg ook een boek te kopen. Wil paar kilootjes kwijt voor de mooi in de zomer. En gewoon een vooraf vastgesteld menu volgen werkt voor mij wel goed, lekker duidelijk en makkelijk.
Zoals bij de meeste diëten.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Loki schreef:
05-04-2026 20:36
Klinkt voor mij alsof je vooral moet werken aan je relatie met eten en je lichaam. Daar gaat zo'n methode je niet mee helpen. Een dietist met aandacht voor het psychische aspect of een psycholoog wel.
Volgens mij gaat het helemaal niet over de relatie met eten (of maar ten dele), maar vooral over de oordelen over zichzelf: zwak, moet het zelf kunnen, het verpest hebben, enz.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
05-04-2026 21:29
Volgens mij gaat het helemaal niet over de relatie met eten (of maar ten dele), maar vooral over de oordelen over zichzelf: zwak, moet het zelf kunnen, het verpest hebben, enz.
Erg denken in 'goed' en 'fout', maanden niet durven te wegen, etc. Gaat m.i. wel erg over de relatie met eten, je lichaam en welke waarden je daaraan hangt. En hoe die je eigenwaarde vormen en beinvloeden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het (eerste) boek ook met de insteek de methode te volgen en af te vallen.
Het geeft inspiratie, maar meer niet.
De avondmaaltijden zijn niet handig voor een gezin. De lunches erg lekker, maar niet om mee te nemen.
Veel gedoe.
Verder erg goeie marketing.
She was brave and strong and broken, all at once.
-
anoniem_69f4311763ab0 wijzigde dit bericht op 08-04-2026 21:54
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Woez schreef:
06-04-2026 07:45
Ik heb het (eerste) boek ook met de insteek de methode te volgen en af te vallen.
Het geeft inspiratie, maar meer niet.
De avondmaaltijden zijn niet handig voor een gezin. De lunches erg lekker, maar niet om mee te nemen.
Veel gedoe.
Verder erg goeie marketing.
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar was hier dus ook bang voor en er daarom niet voor gekozen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loki schreef:
06-04-2026 06:12
Erg denken in 'goed' en 'fout', maanden niet durven te wegen, etc. Gaat m.i. wel erg over de relatie met eten, je lichaam en welke waarden je daaraan hangt. En hoe die je eigenwaarde vormen en beinvloeden.

Ja, m.i. ook. Jullie bedoelen juist hetzelfde. TO, het gaat niet over mindset. Het gaat over dat jij jezelf zwak vindt als je je niet aan je eigen eetafspraken hebt gehouden. En de weegschaal ziet als een ding dat oordeelt over jouw gedrag, in plaats van als een ding dat een getal aangeeft.

Geen idee wat 'bakje geluk' is, maar het klinkt als de zoveelste loot aan de stam van de dieetindustrie. Die zijn maar op één ding uit: jouw geld. Zoek het eens in een heel andere hoek. Tips:

- De podcast Etenslessen van Marjena Moll
- De podcast Blij Dieetvrij van Saskia Koopman

En zo zijn er nog wel een paar in dit genre. Qua boeken zou Vet Belangrijk 2.0 ook weleens een eyeopener kunnen zijn.
The impossible only takes a little longer
Alle reacties Link kopieren Quote
Koop dan gewoon een boek van Sonja Bakker bij een kringloopwinkel. Werkt ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
05-04-2026 17:13
Het is juist helemaal geen mindset.
Precies. Sommige mensen hebben dat verzadigingsgevoel niet, of hebben de hele dag die eetfuzz in hun hoofd. Dat heb je wel als je zo’n afvalmedicijn gaat prikken. Dat moet je blijven doen ja, anders verdwijnt dat verzadigingsgevoel weer.
Maar ja, dat is voor diabetici ook geen reden om hun medicijnen maar niet te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
05-04-2026 17:13
Het is juist helemaal geen mindset.
Precies. Sommige mensen hebben dat verzadigingsgevoel niet, of hebben de hele dag die eetfuzz in hun hoofd. Dat heb je wel als je zo’n afvalmedicijn gaat prikken. Dat moet je blijven doen ja, anders verdwijnt dat verzadigingsgevoel weer.
Maar ja, dat is voor diabetici ook geen reden om hun medicijnen maar niet te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
13-04-2026 18:10
Koop dan gewoon een boek van Sonja Bakker bij een kringloopwinkel. Werkt ook.
:proud:
Everything is possible for the one who believes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven