Ervaringen Bakje Geluk
zondag 5 april 2026 om 17:13
Het is juist helemaal geen mindset.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 5 april 2026 om 17:16
Wederom een verkapte, het is geen dieet maar een levensstijl methode, waarbij vervolgens een groep mensen obsessief met eten aan de slag gaat.
Met feestjes en brunches eigen lunchboxen meeneemt en in paniek raken als ze een dag anders hebben gegeten, want je mag maar één dag een beetje anders eten dan het dieet.
Oh nee, dan de levensstijl...
Met feestjes en brunches eigen lunchboxen meeneemt en in paniek raken als ze een dag anders hebben gegeten, want je mag maar één dag een beetje anders eten dan het dieet.
Oh nee, dan de levensstijl...
zondag 5 april 2026 om 17:52
Het kan natuurlijk voor je werken, want als je het volgt zoals het geschreven staat is het (voor de meeste mensen) onder de calorie inname die ze dagelijks nodig hebben.
Het staat mij alleen tegen dat het gepromoot wordt als levensstijl en geen dieet, terwijl er allerlei 'beperkingen' aan zitten, goede/minder goede producten, onder het mom van: het mag allemaal, het is je eigen keuze, het is een levensstijl.
Het staat mij alleen tegen dat het gepromoot wordt als levensstijl en geen dieet, terwijl er allerlei 'beperkingen' aan zitten, goede/minder goede producten, onder het mom van: het mag allemaal, het is je eigen keuze, het is een levensstijl.
zondag 5 april 2026 om 19:26
Een collega van mij is hier een aantal maanden geleden mee begonnen en is al veel kilo’s kwijt inmiddels. Hij vindt het makkelijk om vol te houden, want geen honger en wel lekker eten.
Ik overweeg ook een boek te kopen. Wil paar kilootjes kwijt voor de mooi in de zomer. En gewoon een vooraf vastgesteld menu volgen werkt voor mij wel goed, lekker duidelijk en makkelijk.
Ik overweeg ook een boek te kopen. Wil paar kilootjes kwijt voor de mooi in de zomer. En gewoon een vooraf vastgesteld menu volgen werkt voor mij wel goed, lekker duidelijk en makkelijk.
zondag 5 april 2026 om 19:52
Eigenlijk wil ik het gewoon zelf kunnen. De punten waar ik tegenaan loop: ik kan soms ontremd zijn en ben een alles-of-nietsdenker. Kom ik voor een onverwachte maaltijd te staan, dan heb ik het meteen verpest. Durf ik maanden niet meer te wegen en laat ik de teugels volledig vieren. Zo zwak. Ik heb ook weleens afgewogen en calorieën geteld, maar je moet het toch gewoon zonder kunnen? Ik weet heus wel wat betere producten zijn, maar ik ben continu aan het onderhandelen. Ik denk dan bijvoorbeeld: ik snaai niet doordeweeks, dan mag ik in het weekend ‘s avonds een koek bij de koffie of een bakje chips, maar als mij dan eerder overdag wat wordt aangeboden en ik zeg ja, dan heb ik het helemaal verpest. Doodvermoeiend.
zondag 5 april 2026 om 21:27
Zoals bij de meeste diëten.GebruikerOnbekend123 schreef: ↑05-04-2026 19:26Een collega van mij is hier een aantal maanden geleden mee begonnen en is al veel kilo’s kwijt inmiddels. Hij vindt het makkelijk om vol te houden, want geen honger en wel lekker eten.
Ik overweeg ook een boek te kopen. Wil paar kilootjes kwijt voor de mooi in de zomer. En gewoon een vooraf vastgesteld menu volgen werkt voor mij wel goed, lekker duidelijk en makkelijk.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 5 april 2026 om 21:29
Volgens mij gaat het helemaal niet over de relatie met eten (of maar ten dele), maar vooral over de oordelen over zichzelf: zwak, moet het zelf kunnen, het verpest hebben, enz.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 6 april 2026 om 06:12
Erg denken in 'goed' en 'fout', maanden niet durven te wegen, etc. Gaat m.i. wel erg over de relatie met eten, je lichaam en welke waarden je daaraan hangt. En hoe die je eigenwaarde vormen en beinvloeden.
maandag 6 april 2026 om 07:45
Ik heb het (eerste) boek ook met de insteek de methode te volgen en af te vallen.
Het geeft inspiratie, maar meer niet.
De avondmaaltijden zijn niet handig voor een gezin. De lunches erg lekker, maar niet om mee te nemen.
Veel gedoe.
Verder erg goeie marketing.
Het geeft inspiratie, maar meer niet.
De avondmaaltijden zijn niet handig voor een gezin. De lunches erg lekker, maar niet om mee te nemen.
Veel gedoe.
Verder erg goeie marketing.
She was brave and strong and broken, all at once.
woensdag 8 april 2026 om 21:23
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar was hier dus ook bang voor en er daarom niet voor gekozen.
maandag 13 april 2026 om 18:01
Ja, m.i. ook. Jullie bedoelen juist hetzelfde. TO, het gaat niet over mindset. Het gaat over dat jij jezelf zwak vindt als je je niet aan je eigen eetafspraken hebt gehouden. En de weegschaal ziet als een ding dat oordeelt over jouw gedrag, in plaats van als een ding dat een getal aangeeft.
Geen idee wat 'bakje geluk' is, maar het klinkt als de zoveelste loot aan de stam van de dieetindustrie. Die zijn maar op één ding uit: jouw geld. Zoek het eens in een heel andere hoek. Tips:
- De podcast Etenslessen van Marjena Moll
- De podcast Blij Dieetvrij van Saskia Koopman
En zo zijn er nog wel een paar in dit genre. Qua boeken zou Vet Belangrijk 2.0 ook weleens een eyeopener kunnen zijn.
The impossible only takes a little longer
maandag 13 april 2026 om 18:16
Precies. Sommige mensen hebben dat verzadigingsgevoel niet, of hebben de hele dag die eetfuzz in hun hoofd. Dat heb je wel als je zo’n afvalmedicijn gaat prikken. Dat moet je blijven doen ja, anders verdwijnt dat verzadigingsgevoel weer.
Maar ja, dat is voor diabetici ook geen reden om hun medicijnen maar niet te nemen.
maandag 13 april 2026 om 18:16
Precies. Sommige mensen hebben dat verzadigingsgevoel niet, of hebben de hele dag die eetfuzz in hun hoofd. Dat heb je wel als je zo’n afvalmedicijn gaat prikken. Dat moet je blijven doen ja, anders verdwijnt dat verzadigingsgevoel weer.
Maar ja, dat is voor diabetici ook geen reden om hun medicijnen maar niet te nemen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in