Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen Prima Donna BH en andere BH's

01-03-2017 13:48 95 berichten
Hallo dames,

Ik ben 34 jaar en ik heb mijn halve leven al hangborsten . Daarbij heb ik een vrij grote cup maat (75 E). Ik vind het erg jammer dat mijn borsten niet kloppen in verhouding met de rest van mijn figuur. Ik ben lang (1.75), redelijk slank, heb billen , lange benen. Ik heb er lang over na zitten denken om me te laten opereren. Maar nee, ik vind het echt te duur zon operatie, en je weet nooit wat plastische chirurgie met je lijf kan doen.. te risicovol.

Nu is mijn vraag wie dit herkent of ook in hetzelfde schuitje zit als ik? Ik wil niet beledigend doen, maar vaak zijn het de oudere vrouwen / zwaardere vrouwen waarbij hun borsten zijn gaan hangen. Nu ben ik dus op zoek naar een modieuze beha voor de grotere cupmaat/hangborsten. Ik weet dat er beha's zijn voor de grotere cupmaat maar die vind ik al gauw oudbollig. Ik kocht altijd beha's bij de hunkemoller of H&M, want die vond ik nog fatsoenlijk maar na een aantal keren wassen is de pasvorm echt een stuk minder. De beha zit dan ook niet meer stevig om mijn borsten helaas en heb ik t gevoel dat ze nog steeds hangen.. :(

Nu heb ik gehoord dat het merk Prima Donna de perfecte beha is voor grote cupmaten/hangborsten. Dat de pasvorm mooi blijft en stevig om je borsten zit. Ik vind het alleen erg aan de dure kant! Daarom zou ik graag jullie ervaringen over dit merk beha willen horen. Of dat jullie nog andere goede merken weten?

Bedankt alvast!
Oh brr wisseldouches, ik moet er niet aan denken. Op welke manier gaat dat in hemelsnaam helpen? Borstoefeningen versterken de spier achter de borst, in de borsten zelf zitten geen spieren.

En wat voor resultaten zie je mbt dat slapen met een bh? Ik geloof juist in regelmatig geen bh dragen...

Wel heel belangrijk: een goeie sportbh
Alle reacties Link kopieren
o.a. hier

http://nieuws-uitgelicht. ... aan-slappere-borsten.html

wordt verwezen naar die onderzoeken.

Vind het mijn 75H/70I fijn om bij tijd en wijle bh loos te zijn (lees huispak aan, bh uit). Moet er ook niet aan denken om met bh te slapen. Hangen doen ze toch al bij de grote die ik heb.
quote:-NummerZoveel- schreef op 02 maart 2017 @ 07:12:

Dit werd jarenlang beweerd, maar uit de meest recente onderzoeken zou juist weer blijken dat borsten minder stevig worden door het gebruik van betere ondersteuning.

Ik denk zelf dat het vooral een kwestie van bouw is. Dames binnen dezelfde families hebben vaak vergelijkbare borsten mbt vorm en stevigheid, en los van chirurgische ingrepen zijn er maar weinig dingen die je kunt doen om de vorm en stevigheid van je borsten te beïnvloeden.

Dit onderzoek wordt in dit artikel ontzenuwd:

http://www.volkskrant.nl/ ... voor-de-borsten~a4102863/

Het lijkt trouwens wel alsof Prima Donna een bijna monopolie heeft als het gaat om grote maten in combinatie met kwaliteit.
Mijn zusje heeft iets tegen bh's en altijd al ferme dames, en dat zie ik echt wel.

Onze borsten zitten ook nogal laag geplaatst dus het vereist wel aandacht zeg maar om het er wat flatteus bij te laten staan.

Een vriendin had altijd een heel klein cupje en nu na bv en bijna 50 toch nog geen echte hangborsten.

Mijn andere vriendin kan dure bh's dragen maar heeft toch een wat meer druppelvormige borst dan dat ik heb, ook met dezelfde bh's aan.

Bij mij gingen ze erg hangen na de tweede maar vreemd genoeg is dat ook weer een beetje bijgetrokken. Terwijl ik al halverwege de 40 ben.
Bij mij hangt het niet echt. Het staat niet zo pront vooruit als toen ik 20 was, maar toen had ik ook maar een b-cupje. En was een fanatieke sporter met een vetpercentage van 15 dus was er sowieso niet veel te hangen. Nu raakt de onderkant van mijn borst niet mijn huid eronder, zit ongeveer 2 mm tussen dus dat potlood blijft wel hangen
quote:Marana_ schreef op 02 maart 2017 @ 10:41:

Oh brr wisseldouches, ik moet er niet aan denken. Op welke manier gaat dat in hemelsnaam helpen? Borstoefeningen versterken de spier achter de borst, in de borsten zelf zitten geen spieren.

En wat voor resultaten zie je mbt dat slapen met een bh? Ik geloof juist in regelmatig geen bh dragen...

Wel heel belangrijk: een goeie sportbh

Wisseldouches zouden goed zijn voor de doorbloeding en de huid soepeler en steviger houden.

Ik zie zelf wel het verschil tussen wanneer ik wel en niet op regelmatige basis borstoefeningen doe. Je werkt dan aan de spier die bovenaan zit en dat geeft wel een subtiele lift. Al zul je er geen hangborsten in pronte borsten mee veranderen.

Yep, goede sportbeha is superbelangrijk! ( heb er een van Marie-Jo, aanrader)

Het was dacht ik Sophia Loren die voor slapen met bh pleitte. Ik doe het niet elke nacht, maar af en toe, en gebruik dan een jarenoud eigenlijk te los zittend model. Was hiermee begonnen wegens pijnlijke borsten en zag toen dat mijn borsten wat ronder en steviger werden. Maar ook hier: subtiel verschil, maar het verschil is er wel.
quote:MinkeDeWit schreef op 02 maart 2017 @ 11:07:

Nu raakt de onderkant van mijn borst niet mijn huid eronder, zit ongeveer 2 mm tussen dus dat potlood blijft wel hangen Dat heb je precies gemeten Wat betreft ervaring met PD; Deze zijn ook geschikt voor borsten die de etui test niet doorstaan.
quote:-NummerZoveel- schreef op 02 maart 2017 @ 07:40:

[...]

Hier ook geen kinderen, een F/G-cup, al sinds de pubertijd goede en passende BH's, en wel hangende borsten. Als ik mezelf vergelijk met de herinnering aan mijn moeder op ongeveer deze leeftijd, die 3 kinderen heeft gekregen, dan ontloopt het elkaar niet zoveel.Die van mij zijn ook precies eender als van mijn moeder. Past ook een heel etui onder. Is gewoon de vorm. Ik zit op 85/90 H/G. Daar is geen houden aan om die fier overeind te krijgen.
Joehoee net een PD twist beha aangeschaft!! En wat zit ie mooooi! Heb heelveel beha's aangepast, en ze zaten eigenlijk bijna allemaal goed! Ik was echt verrast, had dit totaal niet verwacht. Normaliter pas ik er misschien 1tje van de 20 beha's die ik dan bij Hunkemöller of H&M pas. Ik zie nu al verschil. Alles blijft inderdaad mooi op zn plek zitten. Ik vind persoonlijk de PD twist het mooiste zitten. De lijn staat mij ook meer aan dan de gewone PD beha's. Marie Jo, ook heel mooi. En ja de PD beha zat toch echt het mooiste bij mij! Ben helemaal happy nu haha, en moet even bijkomen hoor! ;)

Wat betreft de oefeningen om je borsten steviger te maken, hoe gaan die oefeningen? En hoe vaak moet je dat doen? En met of zonder beha haha..

Bedankt weer!
Super dat je zo goed geslaagd bent, ik wens je heel veel plezier met je nieuwe BH!
quote:19Hilly82 schreef op 02 maart 2017 @ 12:41:

Joehoee net een PD twist beha aangeschaft!! En wat zit ie mooooi! Heb heelveel beha's aangepast, en ze zaten eigenlijk bijna allemaal goed! Ik was echt verrast, had dit totaal niet verwacht. Normaliter pas ik er misschien 1tje van de 20 beha's die ik dan bij Hunkemöller of H&M pas. Ik zie nu al verschil. Alles blijft inderdaad mooi op zn plek zitten. Ik vind persoonlijk de PD twist het mooiste zitten. De lijn staat mij ook meer aan dan de gewone PD beha's. Marie Jo, ook heel mooi. En ja de PD beha zat toch echt het mooiste bij mij! Ben helemaal happy nu haha, en moet even bijkomen hoor! ;)

Wat betreft de oefeningen om je borsten steviger te maken, hoe gaan die oefeningen? En hoe vaak moet je dat doen? En met of zonder beha haha..

Bedankt weer!Dat had ik wel verwacht Veel plezier ermee!
Fijn dat de PD zo bevalt! Wat een verschil he, zo'n echt kwalitatieve beha?

Je kunt oefeningen googelen, zelf doe ik gewoon bodypump, waar een borsttrack bij zit, en de peck deck machine in de sportschool. Na een tijdje voel je dan bovenaan een soort harde verdikking: dat zijn dus je borstspieren.
Thanks nog tove82! En ja idd een heel groot verschil! Ik voel me gelijk weer op en top vrouw ! Ook onder een truitje staat zon beha veel mooier! Vind het echt niet zonde van mijn geld nu. Is het dubbel en dwars waard denk ik zo!

Moet nog steeds bijkomen haha..

Had ik dit maar eerder geweten! Maar ja beter laat dan nooit. Ik denk ook echt dat heelveel vrouwen er geen benul van hebben wat een kwalitatieve beha met je doet. Het is echt een zooo groot verschil! Ik ben benieuwd hoe lang de PD beha mee gaat! Wat zijn jullie ervaringen?
Ik weet nog wel dat ik ook zo lyrisch was toen ik voor het eerst een passende bh had. Ik droeg altijd 75b en kreeg bij een speciaalzaakje een 70D aangemeten. Was ook nog helemaal trots dat ik ineens een cup D had
Heel herkenbaar dat ze kleiner ogen. Heb dat dus nu ook! Ik heb altijd gedacht dat ik 80D had. Een klein jaar geleden had ik nieuwe beha's gekocht bij Hunkemöller, opnieuw laten meten door een medewerker vd winkel. Ze zei dat ik cup 70E of 75E had.. Moet zeggen dat de beha vd Hunkemöller toen idd een stuk beter zaten dan de maat 80 D die ik altijd had. Vandaag nogmaals gevraagd aan de professionele medewerkers ;) mijn maat is nu toch 75 E. Of 70 F zit ook goed.. Maar in de beha's van Hunkemöller leken mijn borsten veel groter en al helemaal toen ik 80D had! Bizar eigenlijk. Ben je gegroeid in cupmaat en dan ogen je borsten een stuk kleiner
@ Hilly: ik heb de eerste keer ( was toen 17) bijna staan janken in zo'n lingeriezaak. Na jarenlang in zaken als Hunkemoller te horen: oei nee, jouw maat hebben we niet. Ik droeg bvb jaren twee slechte en niet passende bh's over elkaar, met daarover dan nog een strak topje, om zo de nodige steun te hebben. Tot ik wanhopig in die lingeriezaak terecht kwam, en die vrouw heel rustig zei: je hebt 70 D, dat is een heel courante maat, tuurlijk hebben we dat hier. Heb toen al mijn zakgeld uitgegeven aan een Chantelle.

En sindsdien altijd kwalitatief gerief gekocht.

Mijn Simone Pereles gaan heel lang mee. Gemiddeld 6, 7 jaar. Daarna gaan ze wat losser zitten.

Marie Jo iets van 4 jaar...

Ik was ze de eerste jaren koud met de hand.
quote:19Hilly82 schreef op 02 maart 2017 @ 16:31:

Bizar eigenlijk. Ben je gegroeid in cupmaat en dan ogen je borsten een stuk kleiner Dat komt doordat de beugels van een bredere omvang verder uit elkaar staan. Dan worden ze zeg maar meer opzij geduwd ipv netjes naar voren, waardoor het geheel veel breder toont.
@tove82, ik geloof goed dat het toen emotioneel voor je was. En 17 jaar!! Gelukkig kwam je er nog vroeg achter als je naar mijn leeftijd kijkt ;)

Wat ik ook regelmatig deed, was een sportbeha dragen onder truitjes of jurken die strak zaten. Dan zag het er nog redelijk fatsoenlijk uit ;) maar een sportbeha is niet echt charmant! En dat zit ook totaal niet comfortabel. Ik heb vanavond een feestje, doe mijn nieuwe lange strakke jurk aan en mooi de PD beha eronder Echt een verademing hoor dat je er niet meer over na hoeft te denken of het er nog allemaal wel mooi uit ziet met elke outfit die je aantrekt.. En 4 jaar met een MJ beha vind ik al lang hoor! 6 a 7 jr met die andere beha's van je?? Echt WOW! Super

@nummerzoveel, fijn dat je het nog even goed hebt uitgelegd Thx nog!
O jee, een sportbeha, ik kan het me voorstellen, dat had ik ook nog kunnen gedaan hebben. Vooral wanneer je gaat dansen bvb, In die situatie trok ik er 3 over elkaar aan.

De laatste dan zo'n topjes-beha die eind jaren '80 in waren.

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat mijn moeder niet van jongs af ingegrepen heeft met goeie beha's. Want als ik dan denk aan hoe we moesten springen en lopen in de gymles. Vraag me soms af of dat geen schade heeft gedaan...

Ik heb het geluk gehad om op 17 een meisje te leren kennen die op zaterdagen in een lingeriezaak werkte en die mij eerst zelfvertrouwen gaf ( zei bvb dat ik het soort borsten heb dat vrouwen hopen te krijgen via een operatie) en dan de noodzaak van een goeie beha benadrukte. Ben haar daar nog steeds dankbaar voor.
Mijn jongste (12) is nog niet eens ongesteld en heeft nu al een b-cup. Ik heb haar dus nu al meegenomen naar een goede winkel, zodat ze ook went aan verkoopsters die willen meekijken Hopelijk blijft het een beetje binnen de perken en groeit ze niet in dit tempo door.
Verkoopsters die willen meekijken vindt mijn vrouw verschrikkelijk!
Ze komen toch pas kijken nadat je het aangetrokken hebt?

@ Minke: wat leuk dat je je dochter nu al laat kennismaken met goede zaken en goede lingerie!

Behalve dat het super is om van heel jongs af goede beha's te hebben, zal het ook wel helpen bij het hebben van positieve connotaties bij wat grotere borsten. Die hele sfeer in zo'n zaak, vrouwelijk, warm, gezellig, met oog voor esthetiek enz, is toch heel anders dan in zo'n zielloze keten waar je alles zelf moet uitzoeken en het aanbod vooral uit slechtzittende modellen bestaat die gemaakt zijn van inferieure stoffen.
quote:tove82 schreef op 03 maart 2017 @ 12:14:

Ze komen toch pas kijken nadat je het aangetrokken hebt?

Dat is een verzachtende omstandigheid. Het kan best zijn dat ze met een vaste verkoopster wel vrijer kan worden maar zover is het niet gekomen. We zijn 1 keer samen geweest en die maat, ook een PD, heeft ze jaren gehouden. Met Felina ging dat ook goed. Nu heeft ze door afvallen een kleinere ondermaat.
Als de ondermaat kleiner wordt, heeft ze waarschijnlijk wel een cupmaat groter! Iets om op te letten als ze een nieuwe bh gaat kopen.

En wanneer je de regels uit deze blog in praktijk brengt:

http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

heb je überhaupt geen verkoopster meer nodig omdat je zelf dan goed weet waar je op moet letten.
Of je kunt gewoon één keer naar een lingeriezaak gaan, daar de juiste maat te horen krijgen, wat setjes kopen en erna met je juiste maat allerlei merken gaan proberen in zaken als de Bijenkorf, waar ze dezelfde merken als in de lingeriezaak hebben.

Ik kan daarvoor ook de Belgische Inno aanraden, bvb in Antwerpen op de Meir. Daar staat de hele benedenverdieping in het teken van kwalitatieve lingerie. Hier is veel meer dan bij de Bijenkorf, wat natuurlijk logisch is, gezien Prima Donna en Marie-Jo Belgische merken zijn.

Hier vind je ook heel veel andere merken: Chantelle, Lejaby, Princesse TamTam, Simone Pérèle, Aubade enz enz. Dezelfde merken als in de lingeriewinkel, maar vaak véél meer modellen. Plus je kunt naar hartenlust op eigen houtje passen.

Je kunt wel raad vragen aan de verkoopsters (elk merk heeft een eigen verantwoordelijke), maar dan moet je ze echt gaan zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven