Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen/tips voor mensen met flink overgewicht

20-10-2019 19:25 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen mensen met flink overgewicht hier ervaringen en tips uitwisselen of herkenning vinden. Mensen die succesvol en blijvend zijn afgevallen hebben wellicht goede tips voor ons.

Vragen als wel/geen koolhydraten, vasten of juist meerdere keren per dag kleine porties, krachttraining of cardio en welk dieet past het beste bij me.

Praten over hoe het vele diëten je metabolisme om zeep heeft geholpen en hoe je gedemotiveerd kan raken als je echt je best hebt gedaan deze week en gewoon niks bent afgevallen.

Wie schrijft er mee?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
20-10-2019 19:56
Ja troosteten idd ook wel.
oke, dan. ga je een keer troost eten, nou en. dan begin je daarna toch weer met je nieuwe levensstijl?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2019 21:00
Reden: medisch advies
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
20-10-2019 19:56
Ja troosteten idd ook wel.
Als ik me ellendig voel en er wordt een lekker bord pasta neer gezet voor me, dan eet ik ook met gemak de hoeveelheid weg die een hele grote man eet.

Als ik me happy voel en energiek dan eet ik veel gezonder (minder ook) en heb ik ook meer zin om te sporten/wandelen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
20-10-2019 19:57
Je moet ook niet in kilo's denken maar aan omvang.
Je kan beter meten dan wegen.
Ik hoop toch echt dat als ik ooit weer 70 zou wegen ipv 100 dat mijn omvang ook is verminderd :-).


Het is hypothetisch, want het gaat niet gebeuren, maar ik zag er 12 jaar geleden toch echt anders uit bij 70 à 75 dan nu bij iets onder de 100.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
20-10-2019 19:58
Het is wel echt maaghonger als ik het over honger heb. Knorrende maag, licht misselijk gevoel totdat ik eet. Overdag heb ik daar niet zo'n last van maar 's avonds vooral als ik naar bed ga. Heel irritant. En dan leg ik een pakje pure pindarotsjes in mijn nachtkastje...
zou een boterham met kaas ook helpen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 19:55
1 kilo in de week is veel te veel, focus eens niet op die kilo’s. Je moet geen dieten doen want als je wilt afvallen en slanker wilt blijven moet je kiezen voor een nieuwe levenswijze die je altijd vol moet blijven houden
Ik heb me hiervoor ingeschreven https://www.heliomare.nl/hoe-kunnen-we- ... -obesitas/

Gaat alleen wel pas starten bij voldoende aanmeldingen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
20-10-2019 20:02
Ik heb me hiervoor ingeschreven https://www.heliomare.nl/hoe-kunnen-we- ... -obesitas/

Gaat alleen wel pas starten bij voldoende aanmeldingen.
dat klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-10-2019 19:58
Ik heb ook geen diabetes maar aan de hand van dit stukje op de site van het diabetesfonds heb ik het voorgeschreven gekregen:

Bron: https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... metformine


Bron: https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... -de-darmen
nou, ik slik al jaren metformine vanwege diabetes en bij werkt het absoluut niet zo. Sterker, bij mij prikkelt het waarschijnlijk mijn darmen te veel en ben ik nu aan het testen of een lagere dosering voor verbetering zorgt. En je kunt wel zeggen dat je geen medisch advies geeft, maar dat is het natuurlijk wel als je een compleet gezond mens, dit soort medicatie gaat aanraden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
20-10-2019 20:01
zou een boterham met kaas ook helpen?
eten in bed zou een no go moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
20-10-2019 20:00
Ik hoop toch echt dat als ik ooit weer 70 zou wegen ipv 100 dat mijn omvang ook is verminderd :-).


Het is hypothetisch, want het gaat niet gebeuren, maar ik zag er 12 jaar geleden toch echt anders uit bij 70 à 75 dan nu bij iets onder de 100.
nee dat snap ik maar dat was ook een reactie op Meds. Als je verwacht dat je op deze leeftijd een kilo per week kan afvallen dan is dat ook demotiverend. Dan kun je beter naar omvang kijken. Vooral omdat die sneller verandert bij meer beweging dan je gewicht.
Stressed is just desserts spelled backwards
rosanna08 schreef:
20-10-2019 20:03
nou, ik slik al jaren metformine vanwege diabetes en bij werkt het absoluut niet zo. Sterker, bij mij prikkelt het waarschijnlijk mijn darmen te veel en ben ik nu aan het testen of een lagere dosering voor verbetering zorgt. En je kunt wel zeggen dat je geen medisch advies geeft, maar dat is het natuurlijk wel als je een compleet gezond mens, dit soort medicatie gaat aanraden
Misschien werkt het bij mij wel gunstig juist omdat ik géén diabetes heb?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-10-2019 20:01
zou een boterham met kaas ook helpen?
Ja dat helpt wel en dat neem ik dan ook als de switch de goede kant op staat (als ie de verkeerde kant op staat neem ik die pure pindarotsjes :-))
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
20-10-2019 19:47
Als ik 1.600 cal eet en 2x een half uur stevig wandel (= ongeveer 400 cal verbrand) dan val ik in het begin wel af maar op een gegeven moment stopt het. 6 jaar geleden deed ik exact hetzelfde en viel ik gemiddeld 1kg per week af 20 weken lang. Ik ben nog niet in de overgang ofzo. Wel 6 jaar ouder.
Is er dan niks medisch aan de hand nu
Alle reacties Link kopieren
Pindarotsjes in bed eten zou voor mij wel een teken zijn dat je juist geestelijk moet kijken naar meer ontspanning. Maar ik weet ook uit ervaring dat dat heel erg moeilijk is als zorgouder.
Stressed is just desserts spelled backwards
rosanna08 schreef:
20-10-2019 20:01
zou een boterham met kaas ook helpen?
Koolhydraten (brood) en vetten (kaas)?

Doe mij die pinda's dan maar :-).


Ik reageer zelf nogal hevig op extra brood qua gewicht.
Maleficent schreef:
20-10-2019 20:04
nee dat snap ik maar dat was ook een reactie op Meds. Als je verwacht dat je op deze leeftijd een kilo per week kan afvallen dan is dat ook demotiverend. Dan kun je beter naar omvang kijken. Vooral omdat die sneller verandert bij meer beweging dan je gewicht.
ja. snel afvallen is snel aankomen en hardlopers zijn doodlopers. Het hoeft er ook niet allemaal af in een paar weken. Wat je doet moet je voor de rest van je leven doen, dus doe niks radicaals
Marnamai schreef:
20-10-2019 20:06
Koolhydraten (brood) en vetten (kaas)?

Doe mij die pinda's dan maar :-).


Ik reageer zelf nogal hevig op extra brood qua gewicht.
in pinda’s zitten veel meer calorieen dan in brood
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
20-10-2019 20:05
Is er dan niks medisch aan de hand nu
Nee wel laten testen maar daar is niks uit gekomen. Mijn eigen verklaring is dat ik door al dat gelijn mijn metabolisme om zeep heb geholpen. Maar dat is puur gebaseerd op een gevoel. 6 jaar geleden ging het als een speer en heb ik het wel 5 maanden volgehouden maar ook omdat ik dus als een speer ging en dat motiveerde me om door te gaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 20:03
eten in bed zou een no go moeten zijn
àls een boterham met kaas ook zou werken, is het maaghonger. Als pindarotsjes werken niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
S-Meds schreef:
20-10-2019 20:07
in pinda’s zitten veel meer calorieen dan in brood
Kan best.
Maar 1 boterham teveel* en de weegschaal vertelt mij de volgende dag 200 gram extra.

*Ik eet er momenteel 2 per dag. Die 3de die ik vroeger at is er teveel aan.


Ik zag zelf paar weken geleden weer cijfers die ik niet wil zien en ik ben momenteel aan 't letten op koolhydraten.
En merk hoe hard het gaat als ik toch een keer die 3de boterham eet of een bord pasta.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
20-10-2019 20:06
Koolhydraten (brood) en vetten (kaas)?

Doe mij die pinda's dan maar :-).


Ik reageer zelf nogal hevig op extra brood qua gewicht.
pindarotsjes met pure chocolade...

Ik heb vorig jaar koolhydraatbeperkt geprobeerd maar dat was het niet voor mij. Het afvallen ging niet sneller dan bij ww bij hetzelfde aantal cal en ww is dan meer vetbeperkt zeg maar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
20-10-2019 19:44
Dat heb ik niet. Als het niet goed gaat verlies ik m'n discipline. Waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat het toch geen zin heeft, omdat ik die snack niet kan weerstaan, omdat ik het hongergevoel probeer tegen te gaan?
Heb je het dan over ongezonde snacks? Waarom niet een gezonde snack nemen?
Dan heb je geen schuldgevoel, en geen honger.

Zijn die ongezonde dingen die je eet je overgewicht en de gezondheidsklachten die daaruit voort komen waard?
Marnamai schreef:
20-10-2019 20:09
Kan best.
Maar 1 boterham teveel* en de weegschaal vertelt mij de volgende dag 200 gram extra.

*Ik eet er momenteel 2 per dag. Die 3de die ik vroeger at is er teveel aan.


Ik zag zelf paar weken geleden weer cijfers die ik niet wil zien en ik ben momenteel aan 't letten op koolhydraten.
En merk hoe hard het gaat als ik toch een keer die 3de boterham eet of een bord pasta.
dat kan niet, maar goed jij hebt nu eenmaal rare denkpatronen
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft ook altijd geprobeerd om te lijnen, en was altijd aan het jo-jo-en. Uiteindelijk heeft ze een gastric bypass gehad en inmiddels is het een slanke den. Maar.. veel mensen denken dat het de makkelijke weg is, maar ze is ook gaan hardlopen (wat nu natuurlijk veel beter gaat zonder al die kilo's en ze maakt keuzes. Stel dat ze zes keer per dag een beetje kan eten.. dan kun je kiezen voor een snicker of voor een bak yoghurt. Zij kiest voor de yoghurt. Laatst was ze weer een paar kilo aangekomen en ging meteen de rem erop. Het blijft levenslang.. Maar ik moet zeggen dat ik veel positieve reacties hoor van mensen die de operatie zijn ondergaan.
boannan schreef:
20-10-2019 20:10
pindarotsjes met pure chocolade...

Ik heb vorig jaar koolhydraatbeperkt geprobeerd maar dat was het niet voor mij. Het afvallen ging niet sneller dan bij ww bij hetzelfde aantal cal en ww is dan meer vetbeperkt zeg maar.
Ik mis zelf vooral de pasta.

Aardappelen kan ik laten staan, rijst kan ik minderen, brood kan ik minderen naar 2 boterhammen.
Maar levenslang geen pasta meer waar ik vroeger 2 à 3 keer per week pasta at ... dat is 'em op termijn niet.


Maar eerst maar weer eens een paar kilo zakken, want het werkt voor mijn gewicht wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven