Lijf & Lijn alle pijlers

Fat burner of wat anders ? (Eet buien)

08-03-2024 10:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Viva's

Ik ben het laatste jaar meer dan 15 kilo aangekomen. (Wil 20 kilo afvallen)
Nu wil ik heel graag afvallen maar heb echt 0,0 motivatie.
Ik ben moe en het kan mij allemaal niet zoveel meer schelen denk ik dan.

Wat vooral mijn probleem is is dat ik altijd ontzettend veel behoefte heb naar suikers.
Ik zoek dan ook iets dat ervoor zorgt dat ik die enorme behoefte niet heb.

Ik probeer niets te kopen en heb dan ook niet veel in huis maar dan pak ik gewoon de pot chocolade pasta of pak hagelslag.

Gebruiken jullie supplementen/ fat burners om te helpen bij het afvallen?
Iets wat misschien zorgt voor een verzadigd gevoel en de snaai/eet buien verminderd?

Bedankt voor het mee denken en voor jullie antwoorden ♥️
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
nee, natuurlijk helpen die niet
eet je wel voldoende op een dag? Snaaien, vooral aan het eind van de dag. Is meestal een teken, dat je lichaam gedurende de dag te weinig energie kreeg
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik gebruik niks.
Zonder motivatie wordt 't 'm niet denk ik.
Ik eet weinig koolhydraten, en focus op eiwitten en groente. Helpt mij enorm tegen snaaidrang en hang naar suikers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verdiep je eens in periodiek vasten. Of in ieder geval veel minder eetmomenten nemen. En tijdens de maaltijden voldoen (vaak dus meer) eiwitten, vezels en gezonde vetten eten.

Ook de volgorde van eten heeft invloed op je suikerspiegel. De Italianen doen het niet zo slecht door eerst een salade te eten en pas daarna het bord pasta/

Je bloedsuikerspiegel zal dan minder gaan schommelen, je voelt je langer verzadigd en minder snel trek.

Kijk eens op de volgende websites voor inspiratie
www.voedingleeft.nl
www,sportrusten.nl (hebben ook informatie video's en fijne programma's)
www.devoedingsacademie.nl
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
08-03-2024 10:46
nee, natuurlijk helpen die niet
eet je wel voldoende op een dag? Snaaien, vooral aan het eind van de dag. Is meestal een teken, dat je lichaam gedurende de dag te weinig energie kreeg
Ik eet meer dan genoeg. Ik snaai gewoon de hele dag door ook in de avond. Het maakt niet uit wanneer.
Ook al ben ik vol en net gegeten.

Ik weet dat ik ooit in het verre verleden iets had van supplement dat ervoor zorgde dat ik die behoefte niet zo erg had. Maar weet niet meer wat het was vandaar dat ik dacht vraag eens op Viva.
05-2019 wijzigde dit bericht op 08-03-2024 10:54
19.72% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
08-03-2024 10:50
Verdiep je eens in periodiek vasten. Of in ieder geval veel minder eetmomenten nemen. En tijdens de maaltijden voldoen (vaak dus meer) eiwitten, vezels en gezonde vetten eten.

Ook de volgorde van eten heeft invloed op je suikerspiegel. De Italianen doen het niet zo slecht door eerst een salade te eten en pas daarna het bord pasta/

Je bloedsuikerspiegel zal dan minder gaan schommelen, je voelt je langer verzadigd en minder snel trek.

Kijk eens op de volgende websites voor inspiratie
www.voedingleeft.nl
www,sportrusten.nl (hebben ook informatie video's en fijne programma's)
www.devoedingsacademie.nl
Bedankt ik zal daar eens gaan kijken.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
05-2019 schreef:
08-03-2024 10:52
Ik eet meer dan genoeg. Ik snaai gewoon de hele dag door ook in de avond. Het maakt niet uit wanneer.
Ook al ben ik vol en net gegeten.
neem dan voortaan een boterham met hagelslag, blijkbaar heb je daar zin in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens naar de onderliggende reden waarom je zo naar suiker graait.

Verveling, somber, te weinig zonlicht, niet tevreden met je leven, stress, slaapgebrek.

Suiker zorgt voor een geluksmomentje in je hersens. Je krijgt er een beetje dopamine van.

Zorg dat je geluksmomentjes ervaart zonder suiker, dan ben je al een stukje meer onderweg.

En praktisch:
- geen suiker meer in de koffie en thee scheelde mij al zeker 2 tot 6 klonten suiker per dag. Dat tikte aan.

Daarbij:
Kijk ook naar je eet-opvoeding.
Hoort snaaien erbij? Heb je van huis uit geleerd dat er een koekje bij de thee hoort? Een ijsje bij de speeltuin en patat bij het zwembad?
Zonder eten = niet gezellig?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
08-03-2024 10:55
neem dan voortaan een boterham met hagelslag, blijkbaar heb je daar zin in?
Zo simpel werkt het dus niet. Was het maar waar dan was het allang opgelost.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder motivatie die vanuit jezelf komt wordt het heel lastig verhaal. Maar ik herken het wel van een paar jaar terug. Ik ben best rigoreus te werk gegaan. Ik was het op een gegeven moment zo zat en mijn probleem was/is chocola. Ik heb echt 6 weken geen snipper chocola gegeten. Dan is het uit je systeem.
Je moet het wel echt 6 weken volhouden maar je zal merken dat je steeds minder naar suiker verlangt. Maar het is echt pas vol te houden als je gemotiveerd bent. Nu kan ik rustig weer een chocolaatje eten. En volg Lot Beukers op instagram. Ik vind haar erg goed en ze heeft goede tips en geeft goede inzichten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt als een emotioneel probleem ipv honger. Een psycholoog zou daarbij kunnen helpen om te ontrafelen waar de basis zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
05-2019 schreef:
08-03-2024 11:24
Zo simpel werkt het dus niet. Was het maar waar dan was het allang opgelost.
als het niet aan je lichaam ligt, dan zou ik aan de gang gaan met je hoofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
08-03-2024 10:57
Kijk eens naar de onderliggende reden waarom je zo naar suiker graait.

Verveling, somber, te weinig zonlicht, niet tevreden met je leven, stress, slaapgebrek.

Suiker zorgt voor een geluksmomentje in je hersens. Je krijgt er een beetje dopamine van.

Zorg dat je geluksmomentjes ervaart zonder suiker, dan ben je al een stukje meer onderweg.

En praktisch:
- geen suiker meer in de koffie en thee scheelde mij al zeker 2 tot 6 klonten suiker per dag. Dat tikte aan.

Daarbij:
Kijk ook naar je eet-opvoeding.
Hoort snaaien erbij? Heb je van huis uit geleerd dat er een koekje bij de thee hoort? Een ijsje bij de speeltuin en patat bij het zwembad?
Zonder eten = niet gezellig?
Ja er zullen onderliggende oorzaken zijn en daar ben ik mij ook heel erg van bewust.
Ik ben altijd alleen en er is veel stress. Maar aan het alleen zijn kan ik weinig doen , ben alleenstaande moeder en ik kan moeilijk mensen verplichten bij mij langs te komen. En ik heb al therapie.
Maar ben bang dat dat niet gaat helpen omdat de oorzaak niet opgelost kan worden.

Nee snaaien hoort er niet bij en dat ook niet mee gekregen vanuit huis.

Ik zoek daarom ondersteuning van een supplement. Zodat mijn lichaam niet constant aangeeft dat ik opzoek moet naar suiker.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lijk wel dat ik mij zelf lees :facepalm:

Ik ben op dit moment in behandeling voor mij eetbuien.

En inderdaad wat Doreia zegt kijk eens waar het vandaan komt.

Je moet naar 6 eet momenten toe met max 3 uur er tussen. En je moet je onderliggende rede weten waarom je een eetbuien krijgt.
Ontbijt , lunch , diner en 3 tussendoortjes..

Vanuit mijn behandelaar moet ik het onderstaande boek lezen.
Ik vind geen fijn boek om te lezen :facepalm: https://www.bol.com/nl/nl/p/overwin-je- ... oductImage

Ook moet ik elke dag een eetschema invullen real life, dus gelijk na het eten.
Ik moet opschrijven wat ik eet, waar en en met wie en de tijd, hoe hoog is mijn trek, wat voel ik er bij en wat zijn mijn gedachtes..
griet86 wijzigde dit bericht op 08-03-2024 11:32
3.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
05-2019 schreef:
08-03-2024 11:28
Ja er zullen onderliggende oorzaken zijn en daar ben ik mij ook heel erg van bewust.
Ik ben altijd alleen en er is veel stress. Maar aan het alleen zijn kan ik weinig doen , ben alleenstaande moeder en ik kan moeilijk mensen verplichten bij mij langs te komen. En ik heb al therapie.
Maar ben bang dat dat niet gaat helpen omdat de oorzaak niet opgelost kan worden.
de oorzaak misschien niet, maar hoe je je erbij voelt wel
Daar ligt bij jou echt de sleutel
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen ik begrijp jullie allemaal. En ja het zou in mijn hoofd kunnen zitten dat ik de behoefte heb om de hele dag suiker te moeten hebben. Daar ben ik mij ook wel van bewust.

Ik leef de hele dag in constante angst en daar heb ik al een tijd hulp voor. Maar ze kunnen mijn angst niet oplossen. Mijn ex de vader van mijn kind wil zijn identiteit niet geven. Nadat hij mij constant emotioneel en geestelijk heeft mishandeld heeft hij dus ook gelogen over zijn identiteit en leidde een dubbelleven.

Alleen nu heb ik het probleem dat ik een constante angst heb omdat ik bang ben dat hij mijn dochtertje zal ontvoeren op een dag. En dan kan ik niet eens aangeven door wie. Ja dat ik een vermoeden heb door haar vader maar ik kan niet aangeven wie haar vader is.
Ik ben dus constant de omgeving aan het scannen en ermee bezig. Als ze op school zit zie ik in mijn gedachten dat ze ontvoerd gaat worden. Als ze met opa de stad in gaat zie ik haar ontvoerd worden en zo gaat het maar door.
De angst weg nemen kunnen ze niet , ik probeer ermee te leven en het onder controle proberen te houden.

Maar behalve geestelijk had ik gehoopt dat ik ook lichamelijk iets zou kunnen gebruiken als ondersteuning.
05-2019 wijzigde dit bericht op 08-03-2024 11:38
1.57% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Periodiek vasten helpt bij mij erg goed. Ik vast 16 uur. En verder uiteraard het onderliggende probleem aanpakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
05-2019 schreef:
08-03-2024 11:35
Mensen ik begrijp jullie allemaal. En ja het zou in mijn hoofd kunnen zitten dat ik de behoefte hem om de hele dag suiker te moeten hebben.

Ik leef de hele dag in constante angst en daar heb ik al een tijd hulp voor. Maar ze kunnen mijn angst niet oplossen. Mijn ex de vader van mijn kind wil zijn identiteit niet geven. Nadat hij mij constant emotioneel en geestelijk heeft mishandeld heeft hij dus ook gelogen over zijn identiteit en leidde een dubbelleven.

Alleen nu heb ik het probleem dat ik een constante angst heb omdat ik bang ben dat hij mijn dochtertje zal ontvoeren op een dag. En dan kan ik niet eens aangeven door wie. Ja dat ik een vermoeden heb door haar vader maar ik kan niet aangeven wie haar vader is.
Ik ben dus constant de omgeving aan het scannen en ermee bezig. Als ze op school zit zie ik in mijn gedachten dat ze ontvoerd gaat worden. Als ze met opa de stad in gaat zie ik haar ontvoerd worden en zo gaat het maar door.
De angst weg nemen kunnen ze niet , ik probeer ermee te leven en het onder controle proberen te houden.

Maar behalve geestelijk had ik gehoopt dat ik ook lichamelijk iets zou kunnen gebruiken als ondersteuning.
maar als je zoveel angst hebt, hele begrijpelijk angst
Vreselijk waar je mee te dealen hebt.

Dan is misschien loslaten, dat je ook nog moet afvallen, wel het beste voor je.
En gun jezelf dat snaaien dan gewoon even
Alle reacties Link kopieren Quote
Angst is een aanslag op je lijf en op je psyche.
Het is deze angst die je hele leven in de weg zit. En waar heb je controle op? Op eten.

Eigenlijk vraag je om een pil om je angst kwijt te raken.
Nu ken ik je verhaal weer. Hier zit je al heel erg lang mee en dit is voor jou traumatisch. :rose:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder en een vriendin van mij doen het heel goed op Sterrenstof. Je hebt de Fat Burner (met cafeïne) en de Craving Crusher (zonder cafeïne). Zij gebruiken de burner, maar als je erg gevoelig bent voor cafeïne zou ik eerst die Crusher proberen.

Ik snap best dat je een hulpmiddel kunt gebruiken met wat jij doormaakt. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Eetbuien heeft vaak te maken met psychische problemen. Sommigen gaan juist veel eten bij stress, terwijl anderen (zoals ik) geen hap door hun keel krijgen. Ik heb zelf veel gehad aan Jan Geurtz (zijn podcast en boeken gaan over allerlei verslavingen).
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
08-03-2024 11:56
Mijn moeder en een vriendin van mij doen het heel goed op Sterrenstof. Je hebt de Fat Burner (met cafeïne) en de Craving Crusher (zonder cafeïne). Zij gebruiken de burner, maar als je erg gevoelig bent voor cafeïne zou ik eerst die Crusher proberen.

Ik snap best dat je een hulpmiddel kunt gebruiken met wat jij doormaakt. Sterkte :hug:
vooral niet dit soort rotzooi promoten, en ook je moeder overtuigen ermee op t houden!!!
https://www.fit.nl/voedingssupplementen/fatburners
https://vitamines.com/slank-detox/fatbu ... evaarlijk/
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... illen.aspx
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik zou geen hulpmiddelen gebruiken, dat heeft toch geen nut als je geen motivatie hebt. Waarom wil je afvallen? Vind je jezelf te dik, wil je fitter zijn, wil je gezonder zijn. Wil je sterker zijn zodat je je ex kan slaan (grapje)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi 05-2019,

Wat vreselijk dat je in zoveel angst leeft. Dat doet veel met je.
Wat tips die ik je mee wil geven.

Begin makkelijk:
- zoek afleiding in de avond door te gaan sporten. Tegenwoordig staat er zoveel op Youtube dat je hiervoor niet naar de sportschool hoeft: begin eens met Grow met Yo, dit is laagdrempelig, maar wel effectief.
- spreek met jezelf af dat je op x-aantal vaste avonden deze video’s gaat doen. En daar wijk je niet vanaf.
- ontzeg jezelf niets, maar maak hierin keuzes. Als je in de middag een stukje chocolade of iets dergelijks neemt, dan houd je het ‘s avonds bij een kop thee, koffie, water etc. Dus niet en, en, en.
- blijft die craving dan toch, neem dan een slok drinken, poets je tanden of zoek extra afleiding.
- heb je toch gesnaaid? Dan is dat maar zo, niet alles is gelijk verloren en pak het gewoon op waar je was.

Algemeen:
- het snaaien is aangeleerd en het is moeilijk om dit af te leren. Daar heb je echt wel weken voor nodig.
- het heeft doorzettingsvermogen nodig, maar als je jezelf oplegt dat je 30 dagen geen chocolade/chips of iets anders mag wat je graag snaait, dan is de eerste week erg moeilijk, maar de week erop al makkelijker en na een maand is de behoefte echt een stuk minder.
- ontzeg jezelf dus niets, maar maak hierin keuzes. Niet en en, maar of of.
- je eten afwegen kan ook helpen. Onbewust denken we dat we kleine porties eten, maar als je gaat afwegen, zie je al gauw dat we onszelf rijkelijk bedelen.
- ik ben zelf geen fan van poeders, zero chocolade of andere dieetvoeding, dus ik raad je aan om gewoon te blijven eten.
- kijk eens of je door het eten van natuurlijke eiwitten, minder snaaineigingen krijgt.
- ga de komende tijd dagelijks 15 minuten piekeren en schrijf dit op. Als je klaar bent met piekeren, kijk dan of je de dingen die je hebt opgeschreven kunt onderverdelen in makkelijk op te lossen, moeilijk, maar niet onoplosbaar en hier is hulp van een derde bij nodig. Gebruik dit als een focuslijst.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff wat heftig zeg. Afvallen kost veel mentale energie en het klinkt alsof je al genoeg in je leven hebt wat je veel energie kost.
In supplementen zou ik het niet zoeken. Je bent immers ondanks dat je eerder supplementen hebt gebruikt toch 15 kg aangekomen. Het werkt namelijk ook niet; je valt af door minder te eten.
Mijn advies zou zijn; probeer niet verder aan te komen en ga naar een diëtiste als eea in je leven tot rust gekomen is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven