Lijf & Lijn alle pijlers

Gastric Bypass en vitamine inname.

26-03-2019 15:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onlangs (eind februari 2019) heb ik een gastric bypass operatie ondergaan. Tot nu toe verloopt dat traject redelijk soepel en heb ik dus eigenlijk niets te klagen.

Maar dit wil ik natuurlijk graag zo houden.

Ik slik daarom zoals voorgeschreven de WLS forte vitamine pillen van Fit for Me (speciaal voor na de gastric bypass operatie) en daarnaast Biotine tabletten.

Ik vroeg mij af of hier meer dames zijn die dezelfde operatie hebben ondergaan en die behalve de “standaard” vitamine pillen nog andere supplementen slikken om de gezondheid te bevorderen.

Iemand tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook teveel vitamines slikken en jezelf hiermee vergiftigen (letterlijk). Ik zou dus niets bij gaan nemen zonder overleg met de arts. Mocht je klachten hebben (en je denkt dat die met vitamines op te lossen zijn), bespreek dit dan met je arts. Bij vermoeidheid: laat je Hb controleren.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Hoi,

Ik zou niet zomaar vitamines bij gaan slikken.

Ik neem aan dat je af en toe controles krijgt (bloed prikken)?
Mochten er dan tekorten zijn dan krijg je ook weer adviezen van hen hoe dit op te lossen.

Kortom volg het traject van jouw ziekenhuis en dan komt het allemaal goed.

P.s. ik heb 2,5 jaar geleden een GBP-operatie ondergaan, dus ben ervaringsdeskundige ;-)
De WLS Forte van FitforMe zijn voldoende.
Als het goed is heeft je arts aangegeven dat je een paar keer per jaar je algehele bloedbeeld moet laten prikken.
Hier zien ze dan eventuele tekorten en krijg je een x periode vitamine voorgeschreven. Dit kan gewoon via je huisarts, dus dit hoeft niet bij het ziekenhuis.

Iets extra's erbij slikken is nooit bij me opgekomen, dat soort vragen stel je dan toch eventueel in de voorbesprekingen of bij de groepsbijeenkomsten.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad niet zomaar iets bij gaan slikken, je bloed wordt na een half jaar getest en dan kan er eventueel iets aangevuld worden mocht dat nodig zijn.
Zelf was ik op eigen houtje 'huid, haar en nagel' vitaminen (vit b) bij gaan slikken ivm haaruitval.
Maar na de eerste bloedcontrole moest ik daar per direct mee stoppen om dat mijn b vitamines veel te hoog waren en dit op lange termijn schadelijk kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hou je aan de aanwijzingen van de je arts. En kijk hoe je lichaam reageert op de operatie. Na een aantal maanden kan je beoordelen of dat je nog extra vitamine of mineralen nodig hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je graag je vitamines op pijl houdt, maar wat een voorganger ook al zei, pas op dat je niet teveel ervan neemt. Ja dat kan namelijk. Hou je daarom gewoon aan de voorgeschreven dagelijkse hoeveelheid.

(Ooit op mijn werk een casus gehad van een jonge dame met allerlei vage klachten waarbij afwijkende laboratorium uitslagen werden gevonden die niet pasten bij het ziektebeeld. Bleek dat de jonge dame op eigen houtje zoveel vitaminepillen tot zich nam dat deze stoorden op de testen. Doordat deze niet voorgeschreven waren en ze deze bij de drogist kocht stonden deze niet op de medicijnlijst en duurde het onnodig lang voordat de arts erachter kwam wat er aan de hand was.
Na 2 maanden alle rommel laten staan was ze ineens niet ziek meer en de laboratoriumtesten waren weer normaal).
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Klopt Polo. En zo zijn er ook mensen dood gegaan aan te grote hoeveelheden van (bepaalde) vitaminen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in september 2018 geopereerd en slik Davitamon Compleet Weerstand, 2 stuks per dag. Anderhalve maand geleden waren mijn bloeduitslagen nog goed :-) Zou idd eerst overleggen met je arts voordat je bij gaat slikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook de FFM en daarnaast de calcium tabletten met vitamine d op voorschrift. Bij de half jaar controle bleek dat mijn vitamine d te hoog was dus zelfs met hetgeen wat je voorgeschreven krijgt kan je te veel binnen krijgen.

De artsen hebben echt wel verstand van zaken hoor in ieder geval meer dan jij en ik, mochten er toch dingen mis zijn na een periode dan wordt er met je meegekeken wat wel goed is voor jouw lijf.

Overigens je bent van harte welkom om (ook) hier mee te komen schrijven.

lijf-lijn/mini-gastric-bypass-of-gastri ... #p29458247
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven