Lijf & Lijn alle pijlers

Geen shampoo meer!

02-04-2020 16:20 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, hier was een tijd lang een topic van maar na flink onderzoek gedaan te hebben (lees 10 seconden googlen) dacht ik, ik open een nieuwe!

Want, nu we toch allemaal thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om je haar niet meer te wassen.

De rede hierachter: blijkbaar is het zo dat mensen dus zonder shampoo kunnen en dat je haar er dan beter uit ziet als je het een hele tijd niet gewassen hebt, dan gaat het haar zichzelf schoon houden.

Wie doet er nog meer mee? Ik zit nu op dag 10 en het is vetter dan een frituurzaak, maar het schijnt beter te worden!

Tips en ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

Hoe werkt 'No poo?' Nou, gewoon je haar niet wassen.

Voor de beeldvorming: ik heb Indische roots met erg veel krullen
karl_marx wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:36
4.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bukko schreef:
02-04-2020 18:29
Wordt je haar hier droog van? Ik heb een shampoo van Lush die mijn haar droog maakt en shampoobars van shampoobars.nl. Ik had van beide hoge verwachtingen, maar mijn haar wordt er nog droger van dan het al was.
Bij mij wordt mijn haar helemaal niet droog. Ik heb de Godiva die er helaas uit is. Je hebt nu ook een nieuwe shampoobar die ook conditioning is (Posh). Ik gebruik ook wel de Blousey met oa banaan. Daar hoef ik ook geen conditioner te gebruiken.
Ik zie de Godiva bij Lush Engeland er nog wel opstaan. Zowel Nedeland, Engeland als Duitsland heeft de online webshop gesloten. De winkels zijn ook dicht. Er kon niet meer geproduceerd worden in Polen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier dan toch even mijn gouden tip delen!

Zo lang ik mij kan herinneren moest ik mijn haar al dagelijks wassen, anders was het echt 'wetlook' vet. Sterker nog, ik redde 24 uur zonder te wassen niet eens helemaal.

Sinds ik ben gestopt met shampoo, maar wel mijn haar nog was met groene klei (2 eetlepels groene klei poeder, water en voor de geur een paar druppels etherische olie) kan ik 4 dagen zonder. Mijn haar voelt ook veel schoner en heeft meer volume (ook door de structuur, het heeft iets van een sea salt spray effect).

En daarnaast: het is ook nog goedkoper!
-
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
02-04-2020 18:29
Oh? Hoe werkt dat dan? Ik schrik ervan, gebruik dat ook geregeld...evenals van dat haarpoeder om mijn haar volume te geven. Werkt als een trein. Maarja, als ik er kaal van word dan laat maar....
ik zag het ooit bij radar/kassa, zo'n soort programma... Maar is wel een paar jaar geleden toen droog shampoo een hit was.
Alle reacties Link kopieren
Ammenooitniet schreef:
02-04-2020 19:44
Ik wil hier dan toch even mijn gouden tip delen!

Zo lang ik mij kan herinneren moest ik mijn haar al dagelijks wassen, anders was het echt 'wetlook' vet. Sterker nog, ik redde 24 uur zonder te wassen niet eens helemaal.

Sinds ik ben gestopt met shampoo, maar wel mijn haar nog was met groene klei (2 eetlepels groene klei poeder, water en voor de geur een paar druppels etherische olie) kan ik 4 dagen zonder. Mijn haar voelt ook veel schoner en heeft meer volume (ook door de structuur, het heeft iets van een sea salt spray effect).

En daarnaast: het is ook nog goedkoper!
waar koop je klei poeder?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
02-04-2020 19:02
Hoe reageerden de mensen in je nabije omgeving dan op je als je zo meurde? Of is je nooit iets opgevallen?

Tuurlijk, dat heb je zelf zeker door hoor😉
Mijn man duwde mij echt van zich af als ik bij hem kwam liggen. Je meurt😂
Dat was wel echt aan het einde van de strijd; alleen water.
Toen ging ik over op de andere alternatieven die ik eerder noemde.
Allemaal geen succes. Of mijn haar werd touw of de kleibrokken kreeg ik er amper uitgewassen of er bleven een soort vette plakken haar tussen mijn haar in hangen.
Wat ik wel bereikt heb is dat ik nu 1 soms 2x per week was. Vroeger was dat om de dag. En shampoo zonder sulfaten en siliconen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik de curly girl methode volg gebruik ik gemiddeld zo eens in de week shampoo (zonder siliconen en sulfaten). Verder spoel ik het om de dag uit of doe ik een cowash. En mijn haren zijn nog nooit zo gezond geweest.

Ik was gewend om mijn haren om de dag te wassen dus moest er écht aan wennen maar ben blij dat ik heb doorgezet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.newpharma.nl/argiletz/99575 ... e-1kg.html

Hier! Zorg wel dat je inderdaad fijn poeder haalt, dan gaat het er naar mijn ervaring ook even makkelijk uit als shampoo.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik wil steeds minder plastic in huis. Ik was mijn haar en lijf nu met een blok Aleppozeep, met de hoogste concentratie laurierolie. Wel antiklitspray voor mijn gepermanente krullen, daar heb ik nog steeds geen alternatief voor.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al bijna jaren geen shampoo. Alleen als mijn haar erg vies is geworden. Ik was het vaak met verdunde appelazijn of conditioner.
Gebruiken jullie dan ook geen stylingproducten? Als ik dat niet doe heb ik erg pluizig haar (slag/krullen). Maar dat wordt toch vettig, dus moet er wel uit gewassen worden.
Alle reacties Link kopieren
daneli schreef:
02-04-2020 22:01
Gebruiken jullie dan ook geen stylingproducten? Als ik dat niet doe heb ik erg pluizig haar (slag/krullen). Maar dat wordt toch vettig, dus moet er wel uit gewassen worden.
In principe heb je geen stylingsproducten meer nodig. Dit verstoort ook het hele effect. Zit je nog met chemische troep in je haar.
Alle reacties Link kopieren
Oude talg gaat ranzig ruiken. Zurig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
daneli schreef:
02-04-2020 22:01
Gebruiken jullie dan ook geen stylingproducten? Als ik dat niet doe heb ik erg pluizig haar (slag/krullen). Maar dat wordt toch vettig, dus moet er wel uit gewassen worden.
Jawel. Maar alles volgens de cg methode.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg de curly girl methode en heb al maanden geen shampoo meer in mijn haren gehad. Ik was eens per 5 dagen met een conditioner. Werkt prima voor mij.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-04-2020 08:57
Oude talg gaat ranzig ruiken. Zurig.
Muf. Zoals in een goed gevulde kringloopwinkel🤢
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook graag even mee. Sinds ik ben overgestapt op de shampoobar van Lush is mijn haar echt veel voller. Die overstap heb ik eigenlijk alleen gemaakt om minder plastic in huis te halen. Maar ik was het nog wel dagelijks. Ik denk dat ik ook wel ga kijken of het nu lukt om dan in ieder geval om de dag m'n haar te wassen. Kleine stapjes..
Alle reacties Link kopieren
Cowash, is datwassen met alleeneen conditioner?
En is dat dan nog edn speciale conditioner?

Ik was mijn haren nu ook veel minder vaak, nu ik verplicht thuis zit. Mooie gelegenheid voor dit experiment. Gebruik nu ook geen wax meer, want dan zou alleen water niet voldoende zijn.
Ik was nu 2x per week met shampoo zonder sls en parabenen. Valt me reuze mee tot nu toe, geen vet haar!
Alle reacties Link kopieren
Lauwie101 schreef:
03-04-2020 12:07
Ik lees ook graag even mee. Sinds ik ben overgestapt op de shampoobar van Lush is mijn haar echt veel voller. Die overstap heb ik eigenlijk alleen gemaakt om minder plastic in huis te halen. Maar ik was het nog wel dagelijks. Ik denk dat ik ook wel ga kijken of het nu lukt om dan in ieder geval om de dag m'n haar te wassen. Kleine stapjes..
Ik waste mijn haar om de dag maar sinds de shampoobar van Lush een keer in de 5 dagen. Eigenlijk is het dan nog niet nodig maar vind het wel een fijn idee om dat weer mijn haar te wassen. Je kan waarschijnlijk veel minder wassen nu je de shampoobar gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet iets evolutionairs, het wassen van haar?
Mensen die dan altijd de oertijd etc..erbij halen als argument omdat ze toen ook hun haar niet waste, hun doos niet schoren en geen deo gebruikte etc...

Iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en ik ben het er zeker mee eens dat er meer een meer troep gaat zitten in onze huidige verzorgingsprodukten, slecht voor het milieu, huid, haar en andere zaken.

Maar is het dan echt heel raar als ik het wassen van haar vergelijk met het wassen van het lichaam, het poetsen van tanden, het wassen van kleren en het schoonmaken van je huis?

Mij overtuig je niet dat haar vanzelf schoon wordt, net als dat er zelfreinigende ovens bestaan.
Iemand zei hier iets over oude talg en dat dit zurig ruikt en stinkt, ja, dat lijkt mij dan logischer dan dat je haar zichzelf reinigt en er erg van opknapt.

Als je je lichaam niet wast en je huis niet schoonmaakt knapt dat er ook niet van op. De elementen, invloeden van buitenaf etc..doen namelijk ook hun werk, zo ook op je haar.

Als vrouw zijnde zou ik er namelijk echt niet aan moeten denken om met een vent te seksen en te slapen met haar als een frituurpan, laat staan dat ik er met mijn handen doorheen zou woelen....bah!
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Behalve het menstruatie cup topic heb ik nog nooit zo'n vies topic gezien als dit.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 19:45
Behalve het menstruatie cup topic heb ik nog nooit zo'n vies topic gezien als dit.
Wat is er nou weer vies aan een menstruatie cup? alsof tampons steriel zijn en maandverband niet kan broeien. Kan het iedereen van harte anraden, een cup. Gebruik ze al 10 jaar en het voelt voor mij schoner dan een tampon.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 19:45
Behalve het menstruatie cup topic heb ik nog nooit zo'n vies topic gezien als dit.
menstruatie cup ben ik met je eens, dit is geen vies topic hoor.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
03-04-2020 19:55
menstruatie cup ben ik met je eens, dit is geen vies topic hoor.
Niet wassen is altijd vies en nu zeker met een virus over de hele wereld. Ik heb lange haren en ik was ze 3 keer per week. Ik vind dat dan nodig omdat ik vind dat mijn haar dan niet meer fris ruikt. Ik wil voor mijn medemens geen last zijn omdat ik stink.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 20:02
Niet wassen is altijd vies en nu zeker met een virus over de hele wereld. Ik heb lange haren en ik was ze 3 keer per week. Ik vind dat dan nodig omdat ik vind dat mijn haar dan niet meer fris ruikt. Ik wil voor mijn medemens geen last zijn omdat ik stink.
Wát een onzin. Mijn haar stinkt niet. Is niet vet.

En ja, vroeger was ik ook zo hoor, haren om de dag wassen met shampoo. Maar het zit écht tussen je oren.
Alle reacties Link kopieren
Ik was alleen mijn handen nog.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven