Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2
zondag 24 augustus 2025 om 20:54
Deel 2 alweer van het afvaltopic.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.,
Een paar basisregels:
* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Veel geluk en succes allemaal !
Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.,
Een paar basisregels:
* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Veel geluk en succes allemaal !
Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.
Nickname | Lengte | Start | Huidig | Streef | Tot afgevallen | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Love2dance | 1.73 | 96.6 | 75.6 | 70.0 | -21 | 25.3 |
BeeDifferent | 1.68 | 94.2 | 76.4 | 69.0 | -17.8 | 27.4 |
MissFitz | 1.64 | 87.7 | 73.9 | 68.0 | -13.8 | 27.5 |
Novi | 1.80 | 92.7 | 89.0 | 80.0 | -3.7 | 27.5 |
CreaMus | 1.65 | 76.1 | 68.2 | 60.0 | -7.9 | 25.1 |
Wombat | 1.73 | 64.9 | 64.6 | 59.0 | -0.3 | 21.7 |
Mutsie87 | 1.77 | 80.0 | 76.7 | 75.0 | -3.3 | 24.5 |
Luilaksmurf | 1.78 | 108.5 | 102.3 | 90.0 | -6.2 | 31.7 |
NLNJ | 1.70 | 85.5 | 65.5 | 65.0 | -20.0 | |
Yasminmax | 1.76 | 91.4 | 87.3 | 75.0 | -4.1 | 28.2 |
krokusvm | 1.70 | 68,9 | 67,7 | 63 | -1.2 | |
Swaentje123 | 1.63 | 74,1 | 74,1 | 65 | -0 | 27,9 |
Abrikozenfiets | lengte | 81 | 79.5 | streef | -1,5 | |
Pupsel | 1.68 | 83,3 | 82,3 | 65 | -1 | 29,2 |
love2dance wijzigde dit bericht op 19-09-2025 11:31
Reden: en dan vervolgens je eigen gegevens vergeten te wijzigen
Reden: en dan vervolgens je eigen gegevens vergeten te wijzigen
20.70% gewijzigd
vrijdag 19 september 2025 om 18:15
@love2dance Wat ontzettend fijn dat jij van je huidklachten bent afgekomen door een eigenlijk relatief simpele verandering in je voedingspatroon. Dat geeft mij wel weer goede moed om de tips van de accupuncturist serieus te nemen.
Heel erg maar ik ben nu eerst mijn koelkast aan het leegeten, want die staat vol met naar westerse maatstaaf 'gezonde' producten zoals cottage cheese, kwark en kefir
Heel erg maar ik ben nu eerst mijn koelkast aan het leegeten, want die staat vol met naar westerse maatstaaf 'gezonde' producten zoals cottage cheese, kwark en kefir

vrijdag 19 september 2025 om 18:15
Dankjewel love2dance! Leuk dat ik er in sta
Vandaag had ik zin in patatjes. Dus vanavond patat uit de Airfryer gegeten plus een snackje.
Normaal denk ik, ach de dag is al verpest en snoep ik er meer omheen… maar vandaag juist wel opgelet zodat ik met een goed gevoel mijzelf een patatje gunde
Vanochtend mijzelf gewogen en was 100 gram lichter. Dus prima! Ben ook ongesteld geworden dus wellicht is er wat meer af.
Maar goed, dit getal is zo verwaarloosbaar dat ik volgende week vrijdag weer als officieel weegmoment doe
Fijn weekend allen!
Vandaag had ik zin in patatjes. Dus vanavond patat uit de Airfryer gegeten plus een snackje.
Normaal denk ik, ach de dag is al verpest en snoep ik er meer omheen… maar vandaag juist wel opgelet zodat ik met een goed gevoel mijzelf een patatje gunde

Vanochtend mijzelf gewogen en was 100 gram lichter. Dus prima! Ben ook ongesteld geworden dus wellicht is er wat meer af.
Maar goed, dit getal is zo verwaarloosbaar dat ik volgende week vrijdag weer als officieel weegmoment doe

Fijn weekend allen!
vrijdag 19 september 2025 om 19:45
Wauw, -21 kilo L2D, je zou het eens voor de gein mee moeten sjouwen. Echt een hele prestatie.
Vervelend als je al lang klachten hebt die een huisarts niet serieus neemt Yasmin. Ik had dat zelf met burn out klachten (zoek gewoon een andere baan, ziekmelden lost niets op etc.) waardoor ik er nog veel langer mee ben doorgelopen tot ik gelukkig een bedrijfsarts trof die wel invoelend was. Ik heb afgelopen week ook een andere huisarts gevonden.
Alle nieuwelingen, welkom en veel succes!
Deze week was wat lastig, weinig energie en beweging maar tot mijn vreugde is er een onsje af en dus niets bij: huidig gewicht 73.8, af 13.9, BMI 27.4
Vervelend als je al lang klachten hebt die een huisarts niet serieus neemt Yasmin. Ik had dat zelf met burn out klachten (zoek gewoon een andere baan, ziekmelden lost niets op etc.) waardoor ik er nog veel langer mee ben doorgelopen tot ik gelukkig een bedrijfsarts trof die wel invoelend was. Ik heb afgelopen week ook een andere huisarts gevonden.
Alle nieuwelingen, welkom en veel succes!
Deze week was wat lastig, weinig energie en beweging maar tot mijn vreugde is er een onsje af en dus niets bij: huidig gewicht 73.8, af 13.9, BMI 27.4
zaterdag 20 september 2025 om 09:12
@pupsel Wat goed dat je hebt genomen! En daarna ook de wilskracht had om niet te gaan snoepen! Echt knap hoor, ik heb daar zelf nog weleens problemen mee, bij mij moet het altijd alles of niets zijn (niet alleen bij eten).... daar probeer ik aan te werken, maar valt niet mee!
@missfitz Pff wauw wat herkenbaar... ik heb meer dan 10 jaar geleden een ernstige depressie gehad. Achteraf gezien denk ik: jeetje, ik had gewoon voltijd ziekgemeld moeten worden om thuis te gaan rusten en lummelen... maar ik moest voltijd in een werkcultuur bijven die achteraf gezien gewoon toxisch was. Ik had collega's die met een frozen shoulder rustig een jaar ziekgemeld waren, maar ik moest koste wat kost doorgaan... uiteindelijk hebben mijn ouders me geholpen zodat ik ontslag kon nemen en 6 weken complete rust gehad bij hun thuis. Ik kreeg vrijwel direct een nieuwe baan aangeboden bij een ander bedrijf. Die 6 weken 'even niks' hebben meer gedaan dan al die dure therapiesessies.
Enige goede was dat ik toen wel giga ben afgevallen
@missfitz Pff wauw wat herkenbaar... ik heb meer dan 10 jaar geleden een ernstige depressie gehad. Achteraf gezien denk ik: jeetje, ik had gewoon voltijd ziekgemeld moeten worden om thuis te gaan rusten en lummelen... maar ik moest voltijd in een werkcultuur bijven die achteraf gezien gewoon toxisch was. Ik had collega's die met een frozen shoulder rustig een jaar ziekgemeld waren, maar ik moest koste wat kost doorgaan... uiteindelijk hebben mijn ouders me geholpen zodat ik ontslag kon nemen en 6 weken complete rust gehad bij hun thuis. Ik kreeg vrijwel direct een nieuwe baan aangeboden bij een ander bedrijf. Die 6 weken 'even niks' hebben meer gedaan dan al die dure therapiesessies.
Enige goede was dat ik toen wel giga ben afgevallen

zaterdag 20 september 2025 om 09:23
Nog iets positiefs, kreeg gisteren een complimentje dat ik er zo goed uitzie, hij zei dat ik echt veel ben afgevallen in korte tijd... deze persoon wist niet dat ik bezig ben met afgevallen, dus ik ben extra trots
Hopelijk kan ik het hele weekend teren op dat compliment, om te voorkomen dat ik ga snaaien
Nu snel m'n hardloopschoenen aan en gaan...

Hopelijk kan ik het hele weekend teren op dat compliment, om te voorkomen dat ik ga snaaien

Nu snel m'n hardloopschoenen aan en gaan...

zaterdag 20 september 2025 om 09:40
Hebben jullie ook dat het gewicht heel veel scheelt als je in de ochtend later weegt?
Ik woog vandaag een kilo minder dan gisteren (101.1 tov 102.1), en had bijna 2 uur later gewogen dan normaal.
Vorig weekend had ik dat ook.
Sowieso lastig om te zeggen hoeveel ik ben afgevallen, omdat het dus zo een tot een kilo ofzo fluctueert. Maar goed als ik maar een dalende trend zie dan is het goed en die zie ik nu. Hoop nu echt onder de 100 te komen.
@l2d, dat vocht duurt idd meestal een paar dagen. Volgens mij heb je genoten op vakantie! Fijn dat je het los hebt kunnen laten.
Ik woog vandaag een kilo minder dan gisteren (101.1 tov 102.1), en had bijna 2 uur later gewogen dan normaal.
Vorig weekend had ik dat ook.
Sowieso lastig om te zeggen hoeveel ik ben afgevallen, omdat het dus zo een tot een kilo ofzo fluctueert. Maar goed als ik maar een dalende trend zie dan is het goed en die zie ik nu. Hoop nu echt onder de 100 te komen.
@l2d, dat vocht duurt idd meestal een paar dagen. Volgens mij heb je genoten op vakantie! Fijn dat je het los hebt kunnen laten.
zaterdag 20 september 2025 om 11:03

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in