Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Wat een stilte opeens! Hoe gaat het met iedereen? Ik was helaas weer wt aangekomen de afgelopen dagen. :-( Maar ik zit ook een beetje verstopt, meestal heb ik een heel regelmatige stoelgang en nu al 3 dagen niet :roll:

Verder ben ik erg moe, echt een gestresst weekje achter de rug. ik zal blij zijn als het weer wat rustiger wordt... Sowieso volgende maand, als de BSO gaat beginnen voor mijn zoon. Dan komt er wat meer regelmaat in mijn werkuren en dat geeft wel wat meer rust (hoop ik)

Ik probeer wel gewoon regelmaat te houden in mijn eten, dat lukt gelukkig wel aardig :high5:
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het allemaal prima. Ik sla mijn ontbijt over en het kost me weinig moeite. Ook het drinken van thee zonder suiker/honing begint langzamerhand te wennen. Ik vind het nog steeds niet erg lekker, maar niet meer zo vies als eerst.
Verder eet ik genoeg en gezond. Vandaag had ik een verjaardag van een collega'tje, ik heb een klein stukje taart gehad en thee zonder suiker. Verder niks, dus dat viel mee.
Ik ben naar haar toe gegaan op de fiets, twee keer 20 minuten stevig doortrappen. Volgens mij is mijn lijf van de 'schrik' bekomen van niet ontbijten, ik heb niet het idee dat er sinds vorige week veel extra af is. We gaan het zien over twee weken! Het bevalt me inmiddels prima, ik heb eigenlijk niet eens honger. Het is hierdoor echt makkelijker om minder vaak te eten. Ook de zoete trek is behoorlijk verdwenen, dat zou moeten komen doordat er minder pieken in de suikerspiegel in het bloed zouden komen door intermittent fasting.

Maargoed, ik doe het nog maar twee weken, ik moet nog zien wat het resultaat op een wat langere termijn. :D
Alle reacties Link kopieren
Snorrie, stress kunnen je darmen ook van slag door raken.
En vermoeidheid is ook niet fijn. Hopelijk heb je inderdaad vanaf volgende maand meer regelmaat en rust.

Tuingravin, fijn dat het zo goed gaat!
Sowieso moet je lichaam eerst "om". Dus het kan zomaar zijn dat je echt pas gewichtsverlies ervaart na 2 weken.
Ik heb zelf een hele tijd keto (koolhydraatarm) gedaan. En ook daarbij moet je lichaam even schakelen.

Hier, ik heb toch meer last van dat fiets ongelukje van afgelopen weekend. Mijn hele onderbeen en enkel zijn blauw en dik. Het werd ook steeds pijnlijker dus ik was toch even naar de huisarts geweest voor de zekerheid. Ik heb mijn botvlies beschadigd denkt ze. In ieder geval geen botten gebroken en niets gescheurd gelukkig.
Inzwachtelen, omhoog, maar toch ook wel wat proberen te lopen.

Qua eten is het wat minder deze week. Ik voelde me zo zielig dat ik mijn man chocola mee had laten nemen van de week. Hij heeft een mega reep milka meegenomen! Is nu voor de helft op.
Ik probeer verder wel op te letten, maar verval veel in emo-eten...
Volgende week weer een nieuwe week!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Ach Amigurumi, wat naar! Doe maar rustig aan met dat pootje. En emo-eten, best wel herkenbaar. Dan ben je 'sielug' en gaan de principes overboord. Daar moet je soms gewoon maar aan toegeven, en het de dag erna weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie stress en slecht slapen kan ook echt invloed hebben op het afvallen, en het uitblijven daarvan. Ik kom uit een hele stressvolle periode en heb jaren slecht geslapen. Nu ik wat meer hulp heb merk ik dat ik minder stress heb en ik verbaas me steeds als ik op de weegschaal sta dat er steeds wat af is.
Alles zijn tijd geven, goed eten en meer kun je niet doen.

amigurumi rustig aan doen en als je zin hebt in iets lekkers is dat prima. Probeer het gewoon niet uit de hand te laten lopen. Een stukje chocola smaakt hetzelfde als de hele reep :)
Sterkte met het pootje!

Hier gaat het wel ok, hoop geregel steeds aan alle kanten dus dat is wel weer heftig. Denk ik alles weggewerkt te hebben gaat de telefoon weer en zit mijn mailbox weer vol. Met werk vind ik dat niet erg, dan ben ik gewoon klaar als de tijd erop zit. Maar privé vind ik het wel lastig te handelen. Het afvallen gaat wel goed, kreeg gisteren nog een compliment van mensen die ik 2 maanden niet gezien had. Dan is het natuurlijk wel echt zichtbaar. Mensen die ik wekelijks zie valt het niet op.
Ik heb een beetje een hectische week. Weer beginnen te werken, eerste menstruatie na de bevalling, die bespottelijke virusinfectie aan m'n tong... In de chaos lukken sporten en eten niet zo goed als ik zou willen, dus ik vermoed dat er maandag wel een klein plusje aan zit, maar goed. Niks aan te doen :) Het zal hopelijk snel weer wennen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Loes, geen enkele verandering gaat zonder slag of stoot, en de ene week zul je wat gewicht kwijt zijn en de andere week zit er weer wat bij.... Jammer maar waar. Drie stappen vooruit, twee terug. En toch, als je het volhoudt en telt al die enkele stapjes vooruit bij elkaar op, komt het uiteindelijke doel toch in zicht. Daar houd ik me maar aan vast als het getal op de weegschaal tegenvalt. :)
Ja, dat is ook helemaal waar tuingravin :-) En ik denk dat de enorme min afgelopen maandag ook een beetje het beeld vertekende hoor. Als het nu ongeveer gelijk blijft ben ik alsnog in 2 weken 2 kilo afgevallen. En daar ben ik dan gewoon superblij mee :D
Alle reacties Link kopieren
Loes: :cheer2: :cheer2: :applause:
Hier zal het ook wel een plusje zijn, verwacht ik. De afgelopen dagen waren nog erg hectisch, we waren daggasten op een trouwerij aan de andere kant van het land, dus veel in de auto gezeten, onderweg gegeten enz. Wel een voordeel: het eten op de trouwerij was van dat hotemetoten eten, dus niet veel, maar wel erg lekker :biggrin:

Nou ja, het zal mij overmorgen benieuwen hoeveel eraan of eraf is. Ik ben inmiddels wel naar het toilet geweest, manlief moest maar even de snelweg af bij de Ikea o_o

@Arigumi; jeetje wat schrikken joh. Hoe lang zou dat dan moeten duren voor dat genezen is?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik twee maaltijden gehad en een stuk boterkoek. Ik was voor het eten uitgenodigd bij een ex collega, en ik had voor haar een boterkoek gebakken. Die namen we na het eten, bij de thee. Vandaag flink druk geweest in de tuin, samen met man de heggen gesnoeid rondom. Morgen nog wat snoeiafval uit de borders peuteren.

Bij de Lidl had ik vorige week nog zo'n skinny jeans gekocht uit de afgeprijsde bak, dit is een 'superskinny' versie. Ook hier ga ik moeiteloos in en het staat ook nog goed. Ik weet niet wat me overkomt! Na alle oversized toestanden kan ik me nu gewoon in een strak broekje hijsen dat past. Wauw. :yes:

Ondanks dat ik weinig eet, heb ik totaal geen hongergevoel, en dat is best vreemd. Ook de knorrende maag bij het opstaan is totaal verdwenen, of het gevoel dat ik 'iets moet' eten. Rare gewaarwording, normaliter heb ik de hele dag zin in eten. Je zou toch denken dat ik razende honger zou moeten hebben met twee maaltijden. Maar het tegenovergestelde is het geval.
Hey meiden, ik ben weer thuis, Heb een hele geslaagde vakantie gehad in Portsmouth weer, alleen het weer was nu beduidend minder. Wel op 1 dag na droog maar erg fris. Veel leuke dingetjes gekocht, lekker gegeten en ook nieuwe dingen gedaan en gezien weer!

Eind van het jaar nog een weekendje terug naar Portsmouth om de HMS Queen Elizabeth dan eindelijk te gaan zien maar mijn eerste echte langere vakantie daar wordt pas weer in het voorjaar. Deze winter moet ik echt thuis een hoop klussen hahaha,

Ik ga alles rustig bijlezen en haak vanaf hier weer aan. Ik sla vandaag even zelf over, na de vakantie niet erg realistisch dus weeg volgende week weer.

Hopen op mooie minnetjes bij jullie vandaag!
Ik ben gister naar een all-you-can-eat restaurant geweest dus ik geef mijn gewicht van gister even door. 105,7. vorige week woog ik minder maar dat vergeten we dan maar even want dat staat niet in de tabel haha.
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 09:02
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug, BigLizzie. Fijn dat je een goeie vakantie hebt gehad!
Gisteren lekker in huis en tuin bezig geweest, op twee maaltijden. Rond twaalven mijn geliefde havermoutpap met lijnzaad, en rond 18.00 heerlijke zelfgemaakte Chinese tomatensoep met daarbij desembrood. Rond 20.00 uur een smoothie met yoghurt, banaan en appel en psylliumvezels. Dat laatste is misschien ook te rekenen als maaltijd, trouwens....
Door het zo aan te pakken, op vaste tijden eten, kom ik niet in de verleiding om tussendoortjes te nemen. Ook dwingt het me om goed na te denken wat er gegeten wordt tijdens de eetmomenten, want ik wil wel volwaardig blijven eten, met voldoende fruit, groenten, eiwitten, vetten en vezels. Weinig eten is best,, omdat ik voldoende vet op mijn botten heb waar gerust nog wat af kan. Maar ik wil wel graag gezond blijven en geen tekorten krijgen van bepaalde dingen.

Morgen ga ik naar mijn nieuwe werkgever, een zorginstelling. Dit voor een loopbaangesprek in verband met de opleiding die ik ga doen. Volgende week onderteken ik mijn contract. Per oktober dan eindelijk aan de slag, na een jaar van solliciteren, gesprekken voeren, afwijzingen krijgen en proefdraaien tijdens een orientatieperiode. Ik heb er zin in!
Snorriemorrie toch netjes hoor, een min van ene kilo ten opzichte van 2 weken terug. Goed bezig!!!

Tuingravin dank je wel! Ja vakantie was zeker lekker, uiteraard te kort, nog veel te veel dingen die ik daar wil zien en doen hahaha. Nu heb ik gelukkig vandaag en morgen nog even vrij en dan woensdag weer werken.

Veel succes vast morgen met het gesprek bij je nieuwe werkgever! Fijn dat er na zo lang solliciteren en procedures nu een eind aan komt en je daar aan de slag kan!
Hi allemaal!

Sorry dat ik afgelopen week niet bepaald actief geweest ben, ik zal morgen alles even terug lezen. Ik had een feestje vanmorgwn, ik zit nu op 69,4!! :yes: .

Heeeele lekkere min en mentaal voelt dit zo lekker haha. Succes allemaal!
@BigLizzie: fijn dat je er weer bent.

@Tuingravin: super, dat is fijn dat je die periode nu dan kunt afsluiten. Top
Alle reacties Link kopieren
Biglizzie welkom terug! Fijn dat je weer een leuke week hebt gehad.

Mijn gewicht is nu 76.5 langzaam aan ga ik richting de goede kant van de 70 dus.
Sasserdje lekker!

Snorriemorrie haha ik had nog wel langer willen blijven, helemaal omdat het er deze week weer n stuk beter weer is hahaha.

MoaningMyrtle lekker ook die min. En nu inderdaad op weg naar de goede kant van de 70 ja :-D
Alle reacties Link kopieren
Oeh, jullie gaan lekker met die minnetjes! Zo langzamerhand ben ik ook wel erg nieuwsgierig, maar de weegschaal blijft nog twee weken in de kast. Ik ben ook wel benieuwd in welke maat uniform ik straks ga passen. Die zijn best getailleerd, en ik heb geen kleine cupmaat, dus we gaan het zien. Volgende week passen!

Gisteren ook een paar getailleerde vestjes uit de krochten van mijn kledingverzameling gevist, waar ik maar geen afstand van kon doen omdat ik ze zo mooi vond. Kon ze al jaren niet meer dichtknopen, en nu houd ik ruimte over. Ik blijf me verbazen o_o
@Tuingravin
Wat heerlijk he, om dan weer in kleding van 'vroeger' te passen :)

@Biglizzie
Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Kan me voorstellen dat het veel te snel weer voorbij is!

@Moaningmyrtle
Goed bezig!! :)

@Sasserdje
Ook fijn, zo'n mooie min :D

@Snorriemorrie
Precies, gewoon kijken naar de tabel en dan is het gewoon een mooie min ;-)

Ik woog vanochtend 78,8 kg. Een heel klein beetje meer dan vorige week dus, maar een heel stuk minder dan twee weken geleden. Ben vooral blij dat die meting van vorige week dus niet echt toeval was, maar dat ik het vast weet te houden. Deze week weer net iets beter eten en wat meer sporten en dan gaan we gewoon lekker zo verder.

Ik merk ook dat ik weer in mijn pre-zwangerschapskleding pas. Dus ik vermoed dat een deel van het gewicht ook weer opgebouwde spieren van het sporten zijn, want mijn kledingmaat geeft aan dat ik ook afgelopen week weer vooruit ben gegaan. :cheer2:
Vanochtend mijn laptop stuk gegaan, net nu ik m zo hard nodig heb.....
Dus maar even op mn telefoon, ik was vanochtend 72,9 dus -0,8 vergeleken met vorige week. Heb de flow te pakken, hopelijk hou ik t vol. Ben erg druk, mijn bedrijf wordt een wolwinkel waar ik ook workshops ga geven. De opening is al over paar weken dus de paniek slaat enigzins toe, meiden succes allemaal en zodra ik een computer heb weer zal ik uitgebreider antwoorden! Fijne week!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg...
Ik had vanmorgen een bericht getypt, maar die is gewoon niet geplaatst...

Opnieuw dan maar. Ik woog vanmorgen 86,9 kg. Tot mijn verwondering was ik dus afgevallen. Ondanks niet of nauwelijks kunnen bewegen, snoepen omdat ik mijzelf zo zielig vond, toch afgevallen.

Verder, ik heb nog steeds echt veel last van mijn been. Dus het echt lopen en bewegen lukt nog niet.
Ik heb soms wel mijn twijfels bij wat de huisarts heeft gezegd. Dat het een kneuzing is. Dan denk ik, zou het niet toch een scheurtje zijn...
Maar goed. Morgen heb ik een afspraak bij de manueel therapeut voor mijn nek. En dan leg ik haar dit wel voor. Het ziet er inmiddels trouwens echt afschuwelijk uit. Van 1 blauwe dikke plek, is het nu helemaal verspreid naar mijn enkel en zelfs daaronder. Dat is het ook dik.

Verder heeft de verkoudheid ook mij te pakken. Ik heb de scheermesjes in mijn keel zitten, de watten in mijn hoofd en als ik hoest is het net of ik een doodsrochel laat horen ;)
Kortom, ik ben zielig ;)

@Miijjaa, wat fijn, lekker afgevallen!
Wat gaaf!!! Een wolwinkel!!! En dan ook workshops. Waar ergens in het land komt je winkel te staan? :)

@Loes23, lekker is dat hè, om weer je oude kleding aan te kunnen! :)

@Tuingravin, ik begrijp dat het wegen begint te jeuken. Nog even geduld, en dan jij ook. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw resultaat :)
Wat goed zeg, ook jij ineens in kleinere kleding!!!
Heel veel succes morgen, op je eerste werkdag!

@Sasserdje, :yes: Wat een mooi resultaat!!!

@Biglizzie, welkom terug. Wat fijn dat je weer genoten hebt! En yes! Eind van het jaar dan toch dat mooie schip mogen zien dat nu al meerdere malen zo vlak voor je neus is weggevaren. Wat fijn meis :)
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!
Ik heb wat tegenslag, want momenteel zit ik aan een stootkuur prednison. Daar word je in de regel niet slanker van. Ik moet het nemen omdat mijn darmziekte (colitis ulcerosa) momenteel helaas weer opvlamt. In de praktijk betekent dat kramp, veel naar het toilet en bloed in de pot. Het is jaren goed gegaan, maar nu moet ik er jammer genoeg weer aan geloven. :cry:
Gelukkig voel ik me verder niet ziek, op de kramp net voor de toiletgang na.
Ik ben blij dat ik nu nog niet werk, omdat rust nemen bij actieve ontsteking het beste werkt. En prednison vindt mijn lijf ook niet zo leuk, ik krijg allerlei bijwerkingen. Tis rotzooi, maar nu is het gewoon nodig.
Ik zal binnenkort wel weer een scopie krijgen om de binnenkant nader te bekijken.

Straks heb ik mijn loopbaangesprek bij de zorginstelling. Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Nou, laatste dagje van mijn vakantie. Morgen weer aan het werk helaas..... Echt zo geen zin in, maar wel lekker om met een kort werkweekje te beginnen.

Ben hier inmiddels actief begonnen met het opfrissen en restylen van mijn flat. Gisteren nieuwe dekbedden en overtrekken gekregen die veel beter passen qua kleur bij mijn nieuwe boxspring en slaapkamer-kleuren. Vandaag komt alle muurverf en plintenverf dus komend weekend ga ik daarmee aan de slag. Wil elke maand een deel doen (vanwege het salaris dat nodig is hahahaha) en hoop dan ergens eind van dit jaar zo goed als klaar te zijn.

Wat lekker zeg meiden, iedereen zo ver een min !

Tuingravin oh dat is wel echt leuk he, dat die vestjes opeens weer goed zitten. Hier ook zo een ding, superleuk jasje, kon nooit dicht en nu eindelijk wel! Oh ja uniformen, toen ik bij de douane werkte ook altijd weer n drama, het passen van die dingen. Succes vandaag trouwens!! Lastig dat net nu die darmklachten zo opspelen en je aan de prednison zit. Sterkte ook daarmee.

Loes23 ja vakantie was veel te snel voorbij helaas weer. Dat blijft altijd rot ja, weken kijk je er naar uit en duurt n eeuwigheid en dan is het zo voorbij. Nu dan maar weer aftellen naar december. Lekker zeg dat je kleding van voor de zwangerschap weer past!

Miijaa wat een rot timing van je laptop, ook nu met je winkel.... Echt..... Hopelijk kan je het snel oplossen. Leuk de opening al zo snel! Het krijgt nu echt vorm, super!

Amigurumi lekkere min ook! Wat vervelend dat je zo last van je been houdt en ook nog verkouden bent. Hopelijk kan je manueel therapeut vandaag wat voor je betekenen met je klachten. Hopelijk is het geen scheur nee.

Ja de Queen Elizabeth komt begin december terug naar Portsmouth. Ik hoop het meeste dat ik op tijd weet op welke datum ze binnen vaart zodat ik op tijd een vlucht kan boeken. Mocht dat te kort dag zijn dan weet ik wel dat de QE een aantal weken en wellicht zelfs 2 maanden in Portsmouth blijft liggen. Dus dan ga ik haar sowieso zien als ze daar ligt. Wordt inderdaad tijd ja, na 3 x op rij op een haar na missen. Met n beetje mazzel is haar zusterschip de Prince of Wales er dan ook dus dan zou ik ze alletwee in 1 x kunnen zien. Maar het komt dus zeker goed!!! Hangt alleen nog af van de precieze datum en of die luie collega dan niet op vakantie is, want dan moet ik wellicht n week later gaan. Maar daar kan ik mee leven, het feit dat ik haar dan eindelijk kan zien maakt alles goed!

Nou ladies ik ga mijn laatste vrije dag ten volste benutten, tot later!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven