Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Sterkte ermee.

Ik sprak laatst de assistente van de huisartsenpost en die zei dat 500 gram paracetamol blijkbaar een kinderdosis is en dat je er 2 tegelijk moet nemen o_o Nog nooit van gehoord. Maar wellicht voor nu dan een tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem 'm samen met de ibuprofen... en dan drie tot vier keer per dag. Van paracetamol alleen mag je er idd wel 2 van 500 mg per keer. Maar dat is niet voldoende. ik kreeg de tip van de tandarts om ibu en paracetamol te combineren omdat die elkaar versterken. Maar bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal!
Ik geef nu even mijn gewicht door, omdat ik morgenochtend een vroege dienst heb.
Mijn pijnlijke smoel heeft wel effect gehad, van 71,1 naar 70,4 kilo. Daarbij heb ik ook heel veel gelopen, zo'n 15.0000 stappen per dag. De hechtingen in mijn tandvlees zijn er inmiddels uitgevallen en ik heb amper napijn meer. De kans is dus erg groot dat ik volgende week weer wat gewicht erbij heb :proud:
Aan de andere kant heb ik deze week wel Sinterklaas gevierd met mijn vriendinnen en heb ik daarbij wel een paar plakken van mijn zelfgebakken pepernotentulband opgepeuzeld. (Lekker zacht en dus makkelijk te kauwen)

Ik heb een oude spijkerrok die me veel te groot was naar een naaiatelier gebracht om m in te nemen. Ik vond die rok te leuk om weg te doen. Ik kom vaker bij die mevrouw, en haar mond viel open. Ik trok de rok aan om haar de maat te laten meten, en er moest 15 cm af van de taille. Poeh, dat had ik ook niet gedacht!
Maar, het is wel leuk en een goede motivatie om het vol te houden.

Vandaag ben ik vrij en ga ik de kerstversiering in huis ophangen. Maar eerst even de keuken in om een grote pan goulashsoep op te zetten, die heeft een aantal uren nodig. Het lijkt hier wel een ontplofte bende, met dozen kerstversiering overal, manden vol schoon wasgoed dat gevouwen en gestreken moet worden en de salontafel vol met gebruikte glazen van gisteravond. (Hoezo vrije dag??)
Dus hup in de benen en de chaos te lijf! :hihi:
Fijn dat het geen pijn meer doet, Tuingravin. En gefeliciteerd met het goede resultaat :yes:
103,7

Ik heb de afgelopen week niet zo heel goed op de lijn gelet, dus ik ben eigenlijk wel verbaast dat er uberhaupt iets af is. ;-)

Ik besefte me gister dat ik het mindfull eten weer een beetje heb laten vallen,waardoor ik niet goed erbij stilsta of ik iets wel echt wil eten. Dus vanaf vandaag ga ik daar weer meer mee aan de slag. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Even kort, 85,3 kg.
Sorry dat ik vooral schitter in afwezigheid. Echt enorm druk. Hoop dat t goed gaat met jullie!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Vanmorgen te laat uit bed. Dus geen tijd gehad om te wegen. 70,2. Had ik wel verwacht. Vriendlief en ik waren een weekendje weg samen en hebben genoten van de wijn en etentjes. Dan vind ik dit nog een mini plus. Gisteren waren we vroeg thuis en ben ik zelfs nog even gaan sporten.

Morgen avond weer sporten! Ik begin ook verschil te merken in kleding, en ik merk dat ik meer kracht aam het opbouwen ben. :yes:
Hoi, ook even kort, heb niet gewogen, batterij van de weegschaal is leeg. Merk dat ik continu trek heb, misschien omdat het december is en ik onbewust dat associeer met lekkere dingen haha! Volgende maandag het uur der waarheid....
Ik laat hierbij even weten dat ik nog actief ben maar meer met pepernoten eten dan ze te verbranden (hoewel ik braaf 2 a 3 keer per week sport, hakken de slapeloze nachten er behoorlijk in, en kan ik er niet vol voor gaan). Het leek me peanuts om voor de kerst onder de 70 te wegen, maar als ik dat wil halen, moet ik nu nog 3 kilo afvallen helaas. Dus dat wordt em niet!
Alle reacties Link kopieren
Appelstroop, ik had hetzelfde doel, 70 kilo voor de kerst, en ik denk dat dat bij mij ook niet gaat lukken. Daarom maar besloten om me niet al te druk te maken over eten, maar in plaats daarvan te proberen om voldoende te bewegen. Dat lukt tot nu toe nog steeds goed. Laten we het maar niet hebben over de doos Merci chocolaatjes deze week, de patat met pindasaus die ik gisteren heb gegeten en de verjaardag waar ik morgen naar toe ga... Maar we gaan het maandag wel zien op de weegschaal.

Vanavond late dienst, dus ik mis de warme maaltijd thuis. Nou prima, boterhammetje met kaas en wat fruit is ook okee. Net wat opdrachten gedaan voor school en zo meteen kan ik me weer vermaken met de ontplofte wasmand :(
Hey ladies, ik ben weer terug uit Portsmouth! OMG het was echt geweldig !!!!!!! Zo geweldig en ook zo bizar om haar nu eindelijk in het echt te zien en we hadden natuurlijk een mega mooie plek op dat dakterras dus echt schitterende foto's gemaakt. Ze is echt ENORM en wat een ongelofelijke beauty !!!!!!! Ook superleuk was dat 3 x de scheepstoeter af ging, 162 decibel dus dan ben je wel ff doof hahahaha. Wat een ervaring !!!! Ik was al snel alle ellende in de aanloop vergeten. WOW.

Haar zusterschip de Prince of Wales ligt er natuurlijk ook, dus heb ze alletwee gezien. Helaas kan je er niet op natuurlijk, maar wel behoorlijk vlakbij! Heb bijna 1000 fotos gemaakt dus dat wordt nog n mega klus de komende dagen. Maar echt!!!!! WOW !!! :jump:

Had ook nog wat mega stoers voor mezelf geregeld, op de dag dat ik zou terugreizen was de commissioning ceremonie van de Prince of Wales en daar heb ik mezelf als genodigde binnen weten te praten om het wisselen van de vlag live te kunnen zien. Hahaha toch handig n beetje vrouwelijke charme in de strijd gooien! :yes: . Was echt super, helemaal omdat dat natuurlijk een allesbepalend moment is nu in de Engelse maritieme wereld en ik was er dus totaal onverwacht als genodigde live getuige van. Had wel wat jaloerse vrienden hahaha.

Verder natuurlijk ook mega veel gedaan en gezien de hele week, meerdere haventours ook gedaan en al mijn vrienden daar weer gezien. Zo BIZAR dat ik nu echt mijn HMS Queen Elizabeth heb gezien na al die maanden! Gaaf!!! Ik ga nu eind maart / begin april weer terug.

Maandag wegen, ben benieuwd want ook vandaag ongesteld geworden. Wel enorm veel gelopen maar ook veel gegeten en veel ciders gedronken dus kan er niks over zeggen. Maar we zien het wel maandag. Fijn weekend ladies!!!
Gewicht 74.5 dus een kilo erbij na de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hier 70,5 kg. Dat is een onsje erbij in vergelijking met vorige week. Dat valt me reuze mee, omdat het vorige week veel te hard is gegaan omdat ik zowat niet kon eten. De afgelopen week heb ik best wat gesnaaid, maar ook veel gelopen. Dat houdt het redelijk netjes in balans. Ik probeer deze week 15.000 stappen per dag te zetten. Dat lukt best op werkdagen, maar op vrije dagen moet ik er echt iets voor doen. Gisteren was een vrije dag, maar hebben we een eind gelopen en vandaag ben ik ook vrij en moet ik boodschappen doen.

Biglizzie, fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie! En dat gewicht komt wel goed na de feestdagen.
Ik ga in de kleren en naar de supermarkt! Ik hoop dat het nu nog rustig is, ik heb een gloeiende hekel aan stampvolle winkels en rondjes rijden voor een parkeerplaats.
Welkom terug BigLizziie, het enthousiasme spat er vanaf :biggrin:

Ik weeg vandaag 104, maar ik ben ook al 2 dagen niet naar het toilet geweest dus ik denk dat het daar ook wel een beetje door komt :-$

Ik weet niet of ik veel ga schrijven de komende weken. We zitten heel erg in de spanning want bij een bloedonderzoek is gebleken dat mijn vader een stof in zijn bloed heeft die kan duiden op prostaatkanker en de uroloog heeft al gezegd dat de waarde dusdanig hoog is dat hij eigenlijk wel durft uit te sluiten dat het iets goedaardigs is. We moeten nu nog afwachten hóe kwaadaardig het is en of het nog te behandelen is. Dus het lijnen en afvallen, daar ben ik momenteel even niet zo mee bezig eerlijk gezegd. Ik probeer wel de schade een beetje beperkt te houden.

Het dubbele is dat we deze weken nog wel allemaal feestelijkheden hebben; mijn ouders trouwdag is deze week en natuurlijk de kerst er vlak achteraan... Ik heb er echt geen zin in, maar mijn ouders hebben gezegd dat ze het juist heel graag gewoon willen vieren zonder verdrietige gezichten dus ik ga mijn best doen.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 08:58
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij, veel sterkte gewenst :hug:
Snap best dat afvallen nu niet erg hoog op je prioriteitenlijstje staat.
Dank je.

Ja klopt, het zakt dan opeens een heel stuk op mijn prioriteitenlijstje. Aan de andere kant: het moet ook geen reden zijn om mezelf weer helemaal te laten gaan waardoor ik over een paar weken weer net zo zwaar weeg als toen ik begon. Dat zou zonde zijn. Dus ik wil wel proberen om hier te blijven schrijven. Ik hoop ook dat ik voldoende gewoontes heb opgebouwd om in elk geval niet aan te gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij, tussen jezelf helemaal laten gaan of de focus even kwijt zijn zit nog een heel verschil. Probeer in elk geval zo gezond mogelijk te blijven eten, dat heb je ook nodig in stressituaties. En er is ook gezond kant en klaar voer. Het zou inderdaad jammer zijn als je alle met moeite behaalde resultaten weer kwijt zou zijn. Niet te streng zijn voor jezelf!
@tuingravin, grappig dat je dat zegt want ik heb precies die insteek gehad de laatste weken. Veel bewogen en gesport, maar eten viel tegen. Mijn weegschaal deed het spontaan niet meer, dus dat zie ik maar als een teken. Doe er wel in het nieuwe jaar batterijen in 😉.

Alleen met bewegen zit ik nu ook met een dilemma. Ik slaap dus echt al een maand ongeveer 3 uur per nacht en ik ben helemaal op. Tot nu toe heb ik me naar de sportschool weten te slepen, maar ik blijf ook maar verkouden dus ik weet niet of ik er goed aan doe om dit te blijven doen. M'n lichaam is echt zo moe. Waarschijnlijk vandaar ook m'n extra drang naar suiker.

@lizzie, wat fijn dat het zo mooi (of mooier!) was als je gehoopt had! Geweldige ervaring zo te lezen en supertof dat je jezelf gewoon bij officiële aangelegenheden naar binnen lult 😁. Hopelijk kun je er heel lang van nagenieten! Ik ben echt blij voor je.

Zet qua gewicht maar 72.6 dat is het laatste dat ik op de weegschaal heb zien staan ergens afgelopen week.

Ik ga weer even verder met overleven 😬
69,8
Niet zoveel eraf of erbij dus. Voor nu prima. Ik maak mij er niet zo druk meer om eigenlijk. Ik begin nu te merken dat kleding losser zit en dat ik meer kracht krijg in mijn armen en benen. De buikspieren voel ik ook aardig. Jammer dat er een speklaagje overheen zit. :rofl:

Maaar die zijn we ook aan het trainen! Deze week normaak doen zodat ik de week er op zonder schuldgevoel kan eten met de feestdagen.

Gaan jullie nog iets doen met de feestdagen?

Biglizzie fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt!!!
Tuingravin schreef:
16-12-2019 09:16
Mindervanmij, tussen jezelf helemaal laten gaan of de focus even kwijt zijn zit nog een heel verschil. Probeer in elk geval zo gezond mogelijk te blijven eten, dat heb je ook nodig in stressituaties. En er is ook gezond kant en klaar voer. Het zou inderdaad jammer zijn als je alle met moeite behaalde resultaten weer kwijt zou zijn. Niet te streng zijn voor jezelf!

Gaan we doen.

Ik heb sowieso voor straks een wandelafspraak gemaakt met een vriendin. In beweging blijven is belangrijk denk ik. En inderdaad gezond proberen te blijven eten. Wat voor kant en klaar gezonde dingen bedoel je dan bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies,

BigLIzzie, wat gaaf!!! Wat fijn dat je zo'n geweldige trip hebt gehad :-D E, dan die ceremonie, mega dat je daar bij kon zijn!!!

De rest moet ik later even proberen bij te lezen.

Hier, ik heb me niet kunnen wegen. Ik was langer blijven liggen, want ik hoef pas vanmiddag te werken. En toen ik wakker werd, ben ik meteen naar beneden gegaan voor koffie. En later, toen ik aan wegen dacht, had ik ook al ontbeten...
Dus ik zal morgen wel even wegen, maar geef het volgende week weer door.

Ik ben de laatste weken zo enorm druk met mijn werk. Er is een verhuizing op stapel en daar moet veel voor worden geregeld. Zelfs buiten werktijd ben ik vaak bezig met mijn werk...
Maar ook therapie en gezin vergen veel tijd en energie op het moment. Het is veel, maar ik merk tegelijkertijd dat het mentaal weer ietsje bete rggaat met me, dus dat is fijn. Het voelt steviger.
De aanstaande verhuizing van mijn werk is eind van de maand, tot dan toe zal ik het echt heel druk hebben met alles te regelen en dingen doen. En dan wil ik in januari wel even vrij nemen. Dat kan nu niet.

Verder ben ik, net als half Nederland, gegregepen door een fikse verkoudheid. Zo hevig dat ik afgelopen vrijdag en ook vandaag eigenlijk wel, twijfels heb of werken eigenlijk wel handig is... Maar ja, het moet gedaan worden. En ik heb me voorgenomen dat ik morgen (mijn roostervrije dag) ook echt vrij houd. Dan moet mijn duo collega het echt alleen doen en dan pak ik mijn rust.

Nou dames, voor nu een fijne dag. Ik zal kijken of ik tussendoor nog even wat kan teruglezen/meeschrijven :-)
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij: met gezond kant en klaar bedoel ik verse salades uit het koelvak, fruitsalade, voorgesneden groentenmixen die je alleen maar hoeft te roerbakken met voorgesneden stukjes kip of vega, stamppotten en snert van de slager, dat soort dingen. Wat ook goed werkt is als je kookt, in het groot koken en porties invriezen. Zo ga ik vandaag een grote pan Chili con carne maken met veel verse groenten erin. Vult lekker en is prima in te vriezen. Als ik dan een keer geen zin/tijd heb om te koken, kan ik toch iets gezonds op tafel zetten. Beetje rijst erbij koken en klaar.
Dat is een goed idee inderdaad. Dat doe ik sowieso wel regelmatig, bijvoorbeeld stamppotten dubbel maken of inderdaad chili con carne, dan kan ik het de ene keer met een wrap eten en de andere keer met rijst. Dan is het toch weer twee keer soort van een andere maaltijd, maar hoef ik maar 1 keer te koken. Ik zal eens kijken voor die kant en klare maaltijden bij de slager, misschien is dat ook wel een keer fijn
Ha dames!
De weegschaal heeft het begeven of we hebben de verkeerde batterijen....heb ook niet zo'n zin om erop te gaan.....veel gegeten, onze zoon 18 geworden, 3x gevierd....etc.....
Biglizzie: jeejjjj! Wat fijn voor je, ik dacht vanochtend meteen: even kijken of het gelukt is, het klinkt super allemaal!!
Mindervanmij, heel veel sterkte, wat een zorg....hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen
Tuingravin, ook al het plan 70 te zijn met kerst, ik ook, maar helaas het is niet gelukt....;)
Amigurumi, fijn dat het wel iets beter met je gaat mentaal...nu nog die verkoudheid: rustig aan!
Appelstroop, dat is echt slopend zo weinig slaap....kun je niet s'middags even gaan liggen...ik heb ook regelmatig slechte nachten en probeer dat ergens anders weer de compenseren....
Sasserdje, fijn dat je je niet zo druk maakt, dat werkt meestal beter, maar je bent sowieso goed bezig!

Lieve meiden, wees mild voor jezelf, de feestdagen komen eraan, daarna ga ik weer flink aan de slag en probeer voor nu de schade te beperken..... wij gaan zoals gezegd lekker met z'n vijfjes genieten, gourmetten, samen koken, wandelen,, spelletjes doen en series kijken, veel zin in. Extra van genieten omdat daarna onze zoon voor een half jaar weg gaat....oud en nieuw vieren we met lieve vrienden, ook gezellig. Werkze nog even en een fijne, zorgeloze en gezonde (voor zover mogelijk) week allemaal!
Tuingravin jammer van dat onsje maar inderdaad met veel lopen compenseert dat wel. En zeker komt het gewicht weer goed na de feestdagen. begin september woog ik 71 dus ik weet dat ik het kan en sowieso is ook de eerste vakantie in Portsmouth pas weer eind maart / begin april.

Mindervanmij dank je wel ! Het was ook echt ene geweldige week, onovertroffen eigenlijk nog beter woord. Eigenlijk zelfs nog beter dan de eerste in april, mar kwma ook natuurlijk omdat al mijn wensen uitkwamen en nog veel meer.

Wat een verschrikkelijk verdriet van het nieuws van je vader meis, gatver... En net wat je zegt, dan ook nog zo vlak voor de feestdagen. Ik snap jou, maar ik snap jouw ouders ook wel, hoe lastig ook. Heel veel sterkte in elk geval.

Appelstroop bij jou dus ook al nieuwe batterijen in de weegschaal. Bij mij stond er voor het vervangen 'Lo' dus ik moest wel lachen. Want 'heavy' voelde meer als de waarheid hahaha. Wat heftig trouwens dat je zo weinig slaapt. Is er n reden aan te wijzen of lukt het gewoon niet?

Ja week in Portsmouth was echt geweldig, onovertroffen.... Eindelijk haar gezien en inderdaad dan ook nog mezelf naar binnen gekletst bij die ceremonie. Echt bizar dat het allemaal gebeurd is, maar de foto's bewijzen het hahahaha. Ook heel leuk, weer nieuwe vrienden gemaakt daar, krijg het daar zowat allemaal nog lastiger gepland dan hier om met iedereen af te spreken als ik daar ben.

Sasserdje uiteindelijk gaat het daar ook meer om, strakker in je vel en dat je kleding losser zit. Fijn dat je je spieren en kracht ook voelt toenemen en dat speklaagje verdwijnt vanzelf wel als je zo doorgaat. Goed bezig!

ja heb wel n druk feestdagen programma, vooral etentjes :-$ . Zowel 25, 26 als 27 een etentje en dan 28 nog n feestje, de 3e weer n etentje en dan zit natuurlijk oud en nieuw er ook nog tussen...... Kortom, alle andere dagen netjes gedragen en ik denk ook dat ik komende maandag nog weeg en dan pas weer 2 weken later, de 6e. Want de 30e zal echt niet representatief zijn dan. :)

Amigurumi jaaaaaaaa was super! En ook nog op 2 verregende dagen na de andere 5 dagen prima weer gehad. Viel me mee voor Engeland in december haha.

Wat een enorm drukke en lastige tijden op je werk ook met die verhuizing. Ook fijn gepland qua datums, zoiets. Wel fijn dat je voor jezelf merkt dat het wel steeds iets beter gaat, dat is het belangrijkste. Hopelijk kan je dat volhouden. En beterschap ook.

Miijaa gefeliciteerd nog met je zoon! Zo grappig, bij jou is er ook net als bij mij wel vaak een reden om te denken 'ik kijk maar even niet op de weegschaal'. Heerlijk herkenbaar! Mijn plan voor mijn streef per 31 december is ook bij lange na niet gehaald. Dan maar voor mijn volgende trip naar Portsmouth in de lente proberen.

En ja alles gelukt dus en HOE ! Het is ook gewoon heel erg bizar om te weten dat het nu echt gebeurd is, het heeft me vanaf begin april bezig gehouden en opeens is het dan gelukt na bijna een jaar!!! Dat voelde zo gek toen vlak erna en nog. Maar goed, nog een ander bucketlist ding over voor komend jaar en dat is haar weer zien vertrekken want dan zie je alles van de andere kant. Maar voor nu ben ik mega happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven