Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een beetje aan de late kant, maar hierbij de gegevens voor de tabel. Zelf kan ik waarschijnlijk niet iedere maandag wegen maar om deweek. Moet namelijk elke week betalen om te wegen en als werkloze is dat niet ideaal.

Lengte: 1.66m
start gewicht: 78.8kg
streef: 65
Huidig gewicht: 72.5
Week: -
totaal afgevallen: -6.3kg

Nu eindelijk tijd om rustig te reageren. Hier dus druk weekend, thuis bezoek, poes verzorgen en zondag 1,75km gejogd aan de kust en daarna denk ik ongeveer 1km gezwommen in zee. Het is hier midden zomer en snikheet.

Vandaag eindelijk normalere temperaturen (23 graden) dus sporten ging wat beter. Vandaag moest ik het maximale gewicht opzoeken voor deadlift en kan gewoon 96kg tillen :cheer: .
Ook van het weekend mijn 1e (kipping) pull-up gedaan...en qua gymnastiek ben ik een ramp. Dus ben super tevreden.

Qua voeding ook best netjes gehouden, ja wel wat glazen frisdrank op, maar het meeste is zero..en vandag 1 lolly.
Wel iets te enthousiast geweest met lunch heb namelijk 3 eitjes op :proud: in de vorm van omelet.
Avondeten zijn linzen..

Morgen niet sporten, rustdag en de hechtingen van de poes gaan eruit dus iedereen is dan weer vrij en we kunnen dan eindelijk deuren en ramen openen zonder de angst dat ze we over heel wat opeens allemaal kittens hebben ;-))
Alle reacties Link kopieren
@Biglizzie
Wat leuk dat je er toch bij kon zijn! We horen later wel hoe het was. Hopelijk heb je een relatief rustig dagje zodat je wat bij kan komen.

@Mixie
Ik zou zeggen maak gebruik van de min die door de buikgriep komt om die dalende lijn vast te houden. En vol goede moed ertegenaan!

@Tuingravin
Kllinkt als een leuk weekend!.
Veel succes deze week, ondanks dat verjaardagen het inderdaad iets lastiger maken.

@Mindervanmij

Lastig hoor als er zoveel snoep is...hihihi. En wat leuk gewichten om thuis te sporten, lukt het je ook echt? Ik had genoeg apparatuur thuis(toen ik in NL was) en begon goed, maar na 1 week was de lol er vanaf.
En met gewichten kan je zo enorm veel doen...ook zonder gewichten trouwens.

@Miija
Sterkte met het overlijden van je hond, dat zijn rottige momenten. En dan ook nog eens zoon die vertrekt en toch je broer moeten zien. Gelukkig is dat laatste inmiddels achter de rug.
En jeetje,verbouwing ...dat zet idd de boel enorm op stelten...en de hele dag werklui die door het huis lopen..ook niet al te prettig. Hopelijk zijn ze snel klaar en kan je de draad weer oppakken.

@Sasserdje
Bah,vervelende week idd. Maar genoeg doelen voor ogen...dus gewoon lekker afronden wat je nu doet en dan vol goede moed ertegenaan.
En inderdaad, agente...tja extra motivatie voor het afvallen...dus gewoon lekker knallen.
Tot nu toe heb ik nog niet gesport met de gewichten, ik ga morgen namelijk naar de sportschool, dus wilde dan niet met spierpijn daar zitten. ;-) Maar ik ben van plan om woensdag wel te gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik heb mij vanmorgen gewogen en ik woog 86,9 kg. Dus ietsje erbij, wat niet zo gek is...

Op het werk veel druk, maar ik heb wel iets kunnen aansnijden waar ik erg veel last van heb de laatste tijd. Het was weliswaar niet gepland en ik was ook wat emotioneler dan gewenst, maar ik heb wel kunne vertellen wat mij dwarszit. Met als gevolg dat er wel is toegezegd dat er rekening mee zal worden gehouden. Ik hoop dat dat een deel van mijn stress weg zal nemen.

Verder heb ik op mijn bil een behoorlijk groot ongemak zitten... Ik heb voor het eerst van mijn leven een steenpuist... auauau O_O Wat doet dat kreng pijn zeg. Ik hoop dat ik daar een beetje snel vanaf ben...

@Strawberry, wat goed zeg! Wat een mooi resultaat!!! Je mag hier zeker hee; dik tevreden over zijn :cheer:

@Mindervanmij, Wat goed dat je gewichten heb gekocht en zo ook lekker thuis aan de gang kan :) En ook nog een mooi resultaat! Topper!!!

@Sasserdje, Wat naar dat je zo'n vervelend gesprek hebt gehad op je werk. Ik hoop dat je nieuwe plan je goed zal doen. Je klinkt er gemotiveerd in in ieder geval.
Wat fijn dat het sporten en eten goed gaat!

@Miijaa, jij hebt ook een drukke en roerige periode, zo te lezen :hug: Lukt het jou een beetje om je rust/ontspanning in te bouwen in je drukke schema? En hoe gaat het met je bedrijf?

@Tuingravin, klinkt als een heerlijk weekendje :) En dan ook een mooie min op de koop toe! Fijn zo :)

@Mixie-11, Wauw, wat een mooie min ook! Top hoor!! Buikgriep of niet, het is eraf :) Succes ook deze week.
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
@Tuingravin: ik las er even overheen dat je in Leeuwarden was geweest. Wat een leuke stad is dat he? Ik heb schoonfamilie in Friesland wonen en ik vind Leeuwarden echt een mooie, gezellige stad. Had ik eerlijk gezegd van tevoren niet zo verwacht, maar ik ga er altijd graag even heen als we daar op visite zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij, ik ben geboren in Leeuwarden, al woon ik nu al jaaaaren in Twente. Ik vind Leeuwarden ook een erg mooie stad en kom er dus ook nog graag. Ik geloof niet dat ik er nog zou willen wonen, ik heb hier nu erg wortel geschoten en ik houd van de Tukkers en het Twents, vooral van de gemoedelijkheid hier. En ik ben natuurlijk getrouwd met de beste Tukker ever😉
Je kunt in Leeuwarden goed winkelen (is in Almeloooo geen aanrader) en er zijn talloze restaurantjes en leuke cafe’s.
Omdat ik Fries versta, kan ik lekker meekletsen aan de bar (ik spreek het niet goed trouwens, maar dat maakt niks uit).
Al met al ben ik blij dat ik er een goede vriendin heb wonen, dat is de beste reden om er een paar keer per jaar naartoe te gaan!
Wat leuk! Mijn man komt daar oorspronkelijk ook vandaan ;-) Mijn schoonmoeder spreekt Liewadders (of hoe je dat ook maar schrijft), ik vind het altijd wel heel grappig klinken :biggrin:


Ik ben net terug van de sportschool, was gezellig. Ik heb nu wel echt scheurende honger o_o
Zo op het werk ff tijd voor een fatsoenlijke reactie nu!

GewoonIkzelf welkom! Ik heb je in de tabel gezet op de plaats van RJB, die heeft zich alleen maar aangemeld maar nooit meer gereageerd en ook geen gegevens doorgegeven dus die heb ik weer er uit gehaald. Netjes die 3,5 er af gelijk in de eerste 2 weken!

Mixie-11 fijn dat je weer wat beter bent! het was echt super gaaf in Engeland, dat post ik zo ff onder in dit bericht. Wel goed hoe dit jaar beginnen is ja!! Motiveert ook extra om door te pakken met afvallen.

Balen dat je week niet ging zoals gepland, hopelijk lukt het om je weer te herpakken. Je had in elk geval toch een mooie min te pakken!

Mindervanmij wat heerlijk om te lezen dat er nu weer echt minder van jou is! En wat goed van die gewichten voor thuis, inderdaad mooie stok achter de deur. Letterlijkhahaha. Mooie daling ook en fijn dat ook de andere metingen positief zijn.

Knap en lastig besluit dat je gaat stoppen met het werk vanuit huis. Als je er niet gelukkig van wordt geeft loslaten uiteindelijk toch meer rust dan dat extra geld.

Strawberry jij ook goed in de flow zie ik, goed bezig!

Sasserdje jij ook al een vervelend gesprek gehad op het werk :hug: . Ik ook, dat schrijf ik zo wel ff op. Wat rot zeg dat het je ertoe heeft gebracht om iets anders te gaan zoeken. Wel groot gelijk dat je voor jezelf kiest. Fuck it modus herken ik wel, wel enorm knap dat je toch in de flow weet te blijven.

Om de week wegen is prima hoor, ik zal je er zo ff in zetten weer.

Miijaa leuk je weer te lezen! Engeland was top, dat schrijf ik zo ff. Jij hebt ook geen makkelijke tijd meis. En jeetje speelt dat met je broer nog steeds? heftig! Wel fijn dat je dat midweekje in het vooruitzicht hebt, en vergeet :hug: niet, elke dag kan je opnieuw beginnen.

Tuingravin klinkt als een leuk weekend in Leeuwarden!

Amigurumi jammer van je kleine plus. Fijn om te lezen dat je op je werk je zegje hebt kunnen doen en je gehoord voelt. En auw die steenpuist, op je bil ook echt. Sterkte daarmee!

Hier sla ik deze week het wegen dus over. Heb in Engeland niet echt opegelet. Niet gesport (wel veel gelopen) en flink wat ciders gedronken en wijn en bangers n mash gegeten dus leek me beter ff tot volgende week te wachten.

Het was natuurlijk mega onverwacht en last minute maar echt geweldig. Vrijdag om 11.15 Engelse tijd vertrok ze en gelukkig was die vriend met zijn perfecte dakterras thuis, dus echt geweldige foto's gemaakt. Extra leuk natuurlijk dat ik haar binnenkomst in december ook had bijgewoond en nu dan zo onverwacht ook haar vertrek. Mega indrukwekkend weer! Echt super om daar zo als verrassing bij te zijn geweest. Later vrijdag gingen ze ook haar zusterschip de Prince of Wales verplaatsen naar waar de Queen Elizabeth had gelegen dus die PWLS heb ik nu ook voor het eerst zien varen. Heel erg tof allemaal. Zaterdag dan gewoon n dagje Portsmouth weer en zondagavond weer naar huis. Gisteren kon ik gelukkig thuiswerken dus beetje rustig aan beginnen.

Nou lange post maar genoeg gebeurd ook. Fijne week allemaal meiden!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 08-02-2020 08:15
18.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Amigurumi
Jammer van de plus, maar goed...gewoon weer met frisse moed ertegenaan.
En fijn dat je je hart hebt kunt luchten tijdens het gesprek, en dat ze er rekening mee gaan houden. Dat is enorm fijn.

@Biglizzie
Jammer zeg, dat van die collega's die er niet op zitten te wachten op je terugkeer. En eigenlijk best lullig heb tijdens mijn opleiding in een soortgelijke situatie gezeten tijdens een project. En inderdaad als men geen feedback geeft, en niet verteld wat fout is kan je er moeilijk wat aan doen. IK vind meestal dat als ze naar de leidinggevende stappen, dat die dan op zijn minst een gesprek met allen tegelijk kan regelen. Maar goed, hopelijk komt het nog goed.

En in ieder geval een leuk weekend gehad!
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik een beetje een off-dagje. Zit wel oke in mijn vel, maar kom gewoon energie tekort. Heb het gevoel dat ik makkelijk 4 redbulls moet drinken om een beetje op een normaal energieniveau te komen.
Wel gaan sporten, niet de hele planning afgerond..maar dik 1,5 uurt bezig geweest weer maximalen op te zoeken van andere oefeningen met gewichten.
En daarna gewoon 1 uur lekker rondgehangen...en normaal ben ik absoluut niet van rondhangen :mrgreen:

Daarna thuis weer wat geslapen...en nu weer een beetje niksen...om strakkies te gaan eten.
Strawberry nou precies dat.

De 'collega's' die dat vinden hadden dat op zo een moment zelf gewoon best even kunnen aangeven.

Ook zeer kwalijk is dat mijn huidige team al bijna een jaar weg is van die plek. Wij zijn in april vorig jaar fysiek hierheen verhuisd en ik zie deze mensen dus ook eigenlijk helemaal nooit meer. Dus het gaat ook nog eens over dingen van al zowat een jaar geleden. echt heel triest gedrag. Het is niet eens recent.

Los daarvan was het weekend in Portsmouth zeker supertof. Ben wel blut nu de rest van de maand hahaha, want ticket was nu zo last minute echt heel duur. Maar echt een hele leuke verrassing en een stuk beter besteed dan aan een trip naar mijn ex :-D

Vervelend Strawberry dat je zo een laag energiepeil hebt. Nee wat ik van jou weet vind ik jou ook geen rondhang type, meer doelgericht juist. Hopelijk krijg je je energie weer omhoog. Succes!!!!

Mijn eetweek is wat minder, en morgen krijg ik eters dus dan komt het er ook niet echt van. Ik verwacht eigenlijk een dikke plus maandag.......
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 08-02-2020 08:16
40.63% gewijzigd
Zoals ik het lees vind ik het behoorlijk kinderachtig, BigLizzie. Van je collega's bedoel ik dan. Echt een naaistreek :purple:
Alle reacties Link kopieren
Gister een heel bericht getypt maar ik zie nu dat deze helemaal nooit geplaatst is :whip:

Dus een nieuwe poging :-)

Strawberry wat een gek idee dat het bij jou nu zo warm is terwijl het hier zo koud en nat is! Maar ik kan me goed voorstellen dat het sporten met hele hoge temperaturen niet echt lekker is... hopelijk wat vaker die 23 graden! Wel echt supergoed hoeveel jij sport en echt bizar die gewichten!

Amigurumi heftig zo een gesprek maar wel fijn dat je het hebt kunnen aansnijden. Hopelijk heeft het het gewenste effect en zal de stress wat minder worden. Dat emotioneler worden dan je zelf wilt herken ik heel erg. Lastig vind ik dat altijd!
En sterkte met de steenpuist klinkt erg pijnlijk :-( hopelijk snel weer weg!

BigLizzie je trip naar Portsmouth klinkt echt geweldig!! :lol: heel tof!
Maar wat een bizarre situatie op je werk.. en lastig! Echt wel een beetje kinderachtig vind ik het. Hopelijk gaat het werken daar een beetje lukken en geven die collega’s voortaan wel gewoon op een volwassen manier feedback.
Ik heb ook echt een hekel aan van die kliekjes, kan me daar mateloos aan irriteren!

Hier ben ik inderdaad vol goede moed verder gegaan na de min door de buikgriep. En ik moet zeggen dat het best een lekkere week is tot nu toe. Eten gaat oké en bewegen gaat goed. Lekker gezwommen en 2 x op de fiets naar mn werk geweest wat toch ook al snel 25 min heen en 25 min terug is :hyper:

Succes allemaal deze week!
Ik verwacht deze week ook geen min eerlijk gezegd. De hele week is het tot nu toe goed gegaan, amar vandaag heb ik zo'n enorme cheatdag, dat ik daarmee waarschijnlijk een beetje mijn ruiten ingooi. Begon vanmorgen al toen een vriendin opeens appelflappen had gehaald. Toen daarna werd ik bij mijn ouders uitgenodigd om kibbeling te eten. En vanavond gaan we ook nog eens uit eten. Dus dat is wel een beetje veel op 1 dag.

Tegelijk denk ik dan ook: het hoeft er allemaal niet extreem snel vanaf!
Alle reacties Link kopieren
@Biglizzie
Gelukkig zijn het maar 2 dagen per week op de oude locatie. En inderdaad eerst even kijken hoe het is en anders inderdaad gewoon weer de banenmarkt een beetje verkennen.


@Mixie
Wat vervelend dat van dat bericht dat niet was verzonden, gebeurd zo vaak hahaha. En het kan strontirritant zijn..maar foutje moet kunnen.
En zo zie je maar, ondanks het ziek zijn geweest toch lekker weer motivatie beet door de min..ook al was de oorzaak van de min niet de leukste.

@Mindervanmij

Ach, kan gebeuren. Je kan in ieder gevallen zeggen straks dat het enorm geslaagde cheatdag was :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hier, een iets betere dag, vandaag gaan sporten en mijn coach was met interval in de box..dus kon moeilijk smokkelen. Op het eind wel beetje gesmokkeld maar ik was al dik 1,5 uur bezig.
En was vlak daarvoor in de waan dat ik klaar was voor vandaag, dus had een proteinechocomelk en stuk fruit op. Maar was vergeten dat ik 150 wall balls moest doen met iedere 3 minuten 12 burpees. En de bal was 7k.
Dus ik heb het voltooid tot de 66. Daarna kon ik niet verder...zat veel te vol :facepalm:

Qua voeding best redelijk, wel enorm veel yogurt op vandaag. Ontbijt 1kom met 2 kleine bakjes yogurt(van 120gram elk) met muesli. Tussendoor water, een nectarine, proteinechocomelk op. En als lunch een smoothie van weer yogurt(1bakje), banaan, havermout, ijs, melk.
Kortom vandaag is mijn zuivelproductendag hihi :lol:
Haha ja het was wel een geslaagde cheatdag. En vandaag (noodgedongen) balansdag. Ik ben de hele dag al misselijk. Ik weet niet of het komt doordat we gisteravond uit eten zijn geweest,of dat het een symptoom is van PMS ofzo,maar hoe dan ook: ik heb vandaag nog niet veel gegeten en heb ook niet echt behoefte aan. :roll:

@Strawberry zo'n proteïne chocomelk klinkt wel lekker, kun je dat ergens kant en klaar kopen? :)
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij
Jaja, enerzijds vervelend een geforceerde balansdag..omdat je je natuurlijk niet prettig voelt. Maar wel handig dit keer..hihihi.

Die proteïne chocolademelk moet in NL wel te vinden zijn denk ik. Ik zit zelf in Zuid-Amerika en hier verkopen ze het in (kleine) pakjes of 1liter verpakkingen .
En ik hou niet zo van de normale chocomelk..maar door de proteïne(denk ik) heeft deze een iets andere smaak.
Ja, het is inderdaad even niet zo leuk. Ik heb er nu nog steeds last van, dushet zal niet van het uit eten zijn, want dan zou het nu wel meer zijn gezakt. Ik heb vanmorgen weer maar 1 boterham op, ipv 2.

Het stomme is dat ik wel trek heb in vanalles, maar zodra ik het ga eten dan overvalt het me weer. Het is ook niet dat ik moet overgeven ofzo, alleen misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-02-2020 10:00
Ja, het is inderdaad even niet zo leuk. Ik heb er nu nog steeds last van, dushet zal niet van het uit eten zijn, want dan zou het nu wel meer zijn gezakt. Ik heb vanmorgen weer maar 1 boterham op, ipv 2.

Het stomme is dat ik wel trek heb in vanalles, maar zodra ik het ga eten dan overvalt het me weer. Het is ook niet dat ik moet overgeven ofzo, alleen misselijkheid.
He bah...balen. Hopelijk voel je je snel weer beter.


Hier gisteren wel een goed dagje gehad...wel druk. Halverwege de dag gaan sporten, met lichtelijk restantje van migraine aanval. Had de nacht ervoor een zware migraine aanval, doordat ik enorm emotioneel was...werd overvallen door verdriet omtrent de dood van vader(dik 1,5 maand geleden). En dus enorme moeite om in slaap te vallen.

Gisteren toch gaan sporten dus, ging op zich wel ok..was wel enorm sloom. Maar toch dik 2,5 uur bezig geweest. Daarna naar huis wat snels gekookt(fajitas met groeten en gehakt). En daarna 's avonds rond 21.00 weer eropuit naar het strand. Het is hier namelijk dik 24 graden overdag en het zeewater is lauw dus rond die tijd een duik nemen is zo verfrissend. Ook gepicknicked op het strand, met een kop thee, cake op basis van havermout, banaan en ei, en boterham.
Vandaag wat thuis rommelen en opruimen en later op de dag weer naar het strand. Morgen waarschijnlijk iets soortgelijks en mischien methond naar het strand..hoewel ze niks van het water moet hebben. hihihi
Zo hier ook weer even schrijftijd. Ik weet nu al dat ik een dikke vette plus ga hebben morgen,

Mindervanmij ja het is ook echt een naaistreek. Vanaf deze week zit ik daar elke woensdag en donderdag. Niet echt veel zin meer in.

Jij rekent dus ook niet op een min morgen? Nou als het zo is dan zijn we samen de sjaak. Ik had ook echt snaaidagen en gister nog een drie gangen diner met wijn en bier..... Maar precies wat je zegt, het hoeft er allemaal niet in n week af. We gaan gewoon gestaag door! En gelukkig was je cheatdag wel geslaagd. Hopelijk voel je je inmiddels ook weer wat minder misselijk.

Mixie-11 irritant is dat he, dan alles weer opnieuw moeten typen. En inderdaad, gebeurt altijd bij lappen tekst,

Ja mijn onverwachte weekend Portsmouth was ook geweldig!! Nog 9,5 week en dan mag ik weer! :-D . Ik ga trouwens mijn koptelefoon met muziek meenemen naar dat andere team, heb ik al besloten. Ga ik wel lekker muziek luisteren tijdens het werk. Horen zij mij niet en ik hun ook niet. Maar echt he, wat een kinderachtig gedoe.

Fijn dat jouw week best wel lekker gaat weer, goed bezig!!! Hopelijk vertaalt het zich in een mooie min!

Strawberry fijn dat jij weer wat betere dagen hebt. Ja dat klinkt wel als een mega zuivel dag!!!!!! En wat lekker, fajita's !!!!!

Vervelend meis dat je zo last hebt van migraine. Maar van je vader is ook nog redelijk kort geleden he, dus logisch dat je daar echt nog wel last van hebt. :hug:


Hier was het weekend druk, na een rommelige week. Vorige week natuurlijk dat onverwachte weekend Portsmouth, op het werk dat gedoe met dat team. En dit weekend vrijdag visite gehad die tot half 1 s nachts bleef, gisteren een rondleiding in Amsterdam met een diner dus..... Nu wel ff op hahaha. Ik voel me ook echt vol en opgeblazen dus ben wel bang voor de weegschaal morgen.... Maar goed, ff accepteren en door maar weer :)
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 08-02-2020 08:14
3.34% gewijzigd
Ik verwacht inderdaad geen min, nee. Ik moet een deze dagen ook ongesteld worden, dus dan is het sowieso al lastiger om af te vallen. Ik verwacht ook geen mega plus hoor, denk dat ik er misschien een paar 100 gram boven zit, of misschien gelijk gebleven.

Op een groep via Facebook over sporten hebben ze een leuke uitdaging, namelijk "non scale victories" delen. Oftewel: wat sporten / gezonder eten je brengt, maar wat je niet op de weegschaal ziet. :)

Als ik dan zoń victory mag delen: over 2 dagen moet ik ongesteld worden en ik heb deze maand lang niet zoveel klachten als anders. Wel chagrijnig en een beetje bitchy, maar ik voel me niet zo depri als dat ik me vaak voel. Ik heb toch het idee dat het sporten daar wel een flinke invloed op heeft (gehad). :applause:
Biglizzie Sjonge zeg, wat kinderachtig van je collega's.

Vanmorgen was het 68.5 op de weegschaal!
Ergens blij mee, maar ergens ook niet. Fijn dat er wat vanaf is maar aan de andere kant niet gezond. Een kilo afgevallen in een week. Stress zorgt er niet voor dat ik slecht eet, maar veel minder eet. Ergens bij, maar ook weer niet. Het is dubbel. Wel merk ik dat kleding te groot word. En dat is wel fijn. ik merk resultaat.


Deze week was ook weer heftig hoor. Zal het ff allemaal opschrijven. Heb speciaal de laptop er ff bijgepakt haha. Vorige week vrijdag dat gesprek gehad en dinsdag weer aan het werk gegaan. ik liep de hele tijd rond met een naar gevoel, nerveus, zenuwachtig en mij bekeken voelen. Ik had het idee dat ik alles moest gaan noteren en verantwoorden bij alles wat ik deed. Dit gevoel was weg zodra ik de trein in stapte naar huis. De dagen die daar op volgde waren niet anders helaas. Zodra ik de trein instapte naar werk was het vervelende gevoel weer daar. Vervolgens hebben ze vrijdag weer iets geflikt bij mij waardoor de maat vol was. I heb vrijdag ontslag genomen en eind deze maand ben ik uit dienst. Naar dat het zo gelopen is na 4 jaar, maar het is niet anders. Ik heb veel geleerd en het is goed zo. Ik heb wat gesprekken lopen, ik ben benieuwd!

Daar boven op kwam nog dat vriendlief en ik dinsdagnacht wakker werden van een hard geluid. Katten in rep en roer. Een kat alleen maar aan het grommen en blazen naar de anderen. Die dag maar uit elkaar gehouden en in de avond weer samen gebracht. Weer grommen en blazen. Met beide naar de dierenarts geweest om medisch letsel uit te sluiten. Gelukkig is dit in orde.

Nu hebben we ze al een paar dagen en nachten uit elkaar gehouden en net dachten we het weer te proberen. Eten ging goed, totdat de ene te dicht in de buurt kwam. Weer blazen. Nu woensdag maar weer proberen en de deur eerst op een kier en kijken of dit goed gaat. Gaat dit goed, dan kunnen we weer samen voegen. Vriend lief gaat in maart een paar dagen weg. Dus ik knijp hem al, hopelijk gaat het tegen die tijd weer goed met ze. Pfff, het komt allemaal tegelijk. Ben er wel klaar mee om eerlijk te zijn.



Zoooo en dat was mijn zeur bericht. Pffff. Ik merk wel dat ik sinds vrijdagavond een stuk relaxder ben. Er is wel een last van mij afgevallen nu ik ontslag genomen heb.


Hoe was jullie week?
Sorry BigLizzie, ik heb toch een min :-$ 102,3 weeg ik, dus 300 gram eraf.

En ik heb de weegschaal weer aan de praat gekregen qua spiergehalte en vetgehalte meten :yes:

In een maand tijd:
Spieren met 0,6% toegenomen
Vet met 1,2% afgenomen

:cheer:
@Sasserdje: jeetje dat klinkt zeker stressvol allemaal. Echt balen dat het nu zo is gelopen.

Dat je bij stress minder eet is vanuit de evolutie gezien heel normaal natuurlijk. Als je in een gevaarlijk gebied zit ga je niet op je gemak zitten eten, dan moet je direct kunnen wegvluchten als het nodig is,zonder dat er energie naar je spijsvertering "verloren gaat". Het blijft alleen jammer dat onze hersenen geen verschil zien tussen weg moeten vluchten voor een leeuw en problemen op het werk o_o

Ik hoop dat de stress snel achter de rug is :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven