Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Goedemorgen meiden, net terug van weer n wandeling in het park voor ik aan het thuiswerk ga,.

Heb vannacht geen oog dicht gedaan, tegen half twaalf gisteravond een hoop politie en brandweer en ambulancepersoneel in de flat. Ze kwamen voor een reanimatie bij 1 van mijn buren, maar ik hoorde ze later zeggen 'helaas' en 'schouwarts' dus dat is blijkbaar niet goed afgelopen. Ze waren nog ruim anderhalf uur binnen dus had n behoorlijk gebroken nacht. Ik heb nog geen idee welke buur het betreft, dat zal ik nog wel horen, maar vast wel iemand die ik kende want we hebben maar 34 appartementen in mijn flat. Bizar zeg.....

Pastacarbonara netjes dat je gelijk bent gebleven. Ja veel slapen kan wel helpen als je stress hebt, herkenbaar!

Mixie-11 ook een plus dus. Succes ook weer met de knop omzetten. Blijft lastig soms he? En ja na 2 dikke minnen hier denk ik ook maar zo, met die kleine plus is het over 3 weken nog steeds samen een fikse min. Lekker eetlijstje heb je!

Fijn dat je ook weer bent gaan hardlopen.

Voor jou ook Amigurumi . Maar zijn ook gewoon rare weken. Wel fijn dat je weer normale uren hebt, al dat gewissel helpt ook niet mee voor structuur. En ja het is echt ff kut, vandaag over precies een week zou ik gaan..... Pfff..... Bus had ik in de vorige update al geschreven, dat vond ik echt een hel en doe ik ook niet meer totdat dit allemaal achter de rug is. Zaten veel te veel mensen in. En precies meis, we vergeven onszelf de plus en gaan met goede moed weer verder.

Lekker dat je zo aan het bakken bent en er ook weer meer plezier aan beleeft. Klinkt lekker allemaal!! En het haken dus weer opgepakt! Wat superleuk, een Gekko !!!!!!! Vind dat zulke grappige beesten, leuk dat je er eentje aan het haken bent!

Strawberry ja het sociale zo helemaal weg is gek he? Vooral ook omdat we nog geen idee hebben tot wanneer.

Jouw tante is dus net als mijn vriendin met die telefoon. Ja ik vind het echt behoorlijk asociaal., Geeft het gevoel alsof het helemaal niet interessant is wat je te melden hebt, elke keer 'oh wacht ff, ff kijken'. En precies wat je zegt, het zijn altijd dingen die wel kunnen wachten. Bij haar was het haar zus over 1 of ander tv programma dat ze zat te kijken. Nou nou dat had best gekund toen ik weer weg was. Bedoel, als iemand nou op sterven ligt of naar het ziekenhuis moest vind ik het wat anders. Of zoals wat jij noemt als je alleen eet en dat ondertussen met je ma videobelt. Maar dit zijn elke keer van die onzindingen en je wordt 4 x uit je verhaal getrokken met steeds dat wacht ff.

Wannabe fitgirl jammer van je plusje maar ook een mini plus dus. Komt vast weer goed. En lekker dat er sowieso wat centimeters af zijn. Mooi streven die 1300 kcal.

Precies wat jij doet doe ik ook met mijn mobiel en als ik per se zou moeten kijken dan doe ik dat wel als het bezoek naar de wc is even snel. Maar zeker niet midden in een gesprek. En ja vanavond horen we de nieuwe datum. Zelf denk ik dat ze eind april gaan zeggen maar we gaan het zien. In mijn hoofd reken ik vanwege het thuiswerken gewoon met 1 juni en alles eerder is meegenomen. Maar vind het fijn om in mijn hoofd n soort van datum te hebben. En omdat wij tot 1 juni moeten thuiswerken hou ik die maar aan als soort van voorlopige datum voor alles.

Nou meiden succes weer! Ik heb voor mezelf het doel gezet (de hoop) om op 1 juni 70 of minder te wegen. Dat zou met een halve kilo per week dan moeten lukken. Maar ja...... Dat wil ik al een jaar, onder de 70 wegen...... We gaan het zien.

Succes weer allemaal!!!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 31-03-2020 09:02
0.32% gewijzigd
Jeetje Biglizzie, wat erg van je buren! Was er iemand ziek dat je weet?
Ik barst van de spierpijn, gisteren een youtube work out gedaan die toch een beetje heftig was, maar wel lekker!
Ik ga zo de deur uit om met zoonlief (bijna 3 jaar) eens een ochtend flink te wandelen. Fijne dag dames!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Hier een bericht van mij.
Heb het flink druk gehad de afgelopen week. veel gewerkt.
Had vorige week een bewoner die alle klachten had en moesten zelf een test afnemen. Best een spannende tijd. Gelukkig kregen we eind van de dag te horen dat de test negatief was.
Mijn gewicht gisteren was 107,6 gelukkig wel iets afgevallen al is er afgelopen weekend wel wat bij gekomen want was vorige week vrijdag 0,3 kilo lichter.

biglizzie: wat een heftige nacht heb jij meegemaakt. Logisch dat je daarna slecht slaapt. Fijn die wandelingen he en gelukkig hebben we mooi weer. Al mag het van mij elke dag wel zo mooi zijn als afgelopen zaterdag. Nu toch best koud buiten. Hopelijk slaat je plus deze week om in een mooie min.

strawberry: waar kom je vandaan dat het zo groot verschil is in tijd? fijn dat je ruim een kilo kwijt ben deze week. Hoe is het afgelopen week gegaan met de hondjes, nog uit kunnen laten buiten zicht van je tante. Menstruatie is altijd heftig, Hier heb ik een zwangerschapswens. Zijn al bijna 3 jaar bezig, met 2 miskramen en 2 bbz verder. Dus elke keer wanneer ik menstrueer toch een klein dipje. Maar gelukkig kan ik het goed relativeren. en gaan we weer de volgende ronde verder.

mindervanmij: Jammer niet onder de 100 maar vind het knap hoor ik heb nog wat kilo's te gaan eer ik onder de 100 zit. volgende week zit je er vast onder. Lekkere menu's. Hatseflats klink alleen al leuk zal vast ook lekker smaken. fijn dat je bijna alle groente heb kunnen gebruiken.

pastacarbonara: fijn dat de knop om is. denk dat het dan pas gaat werken. Al zal je vast nog veel moeilijke momenten tegenkomen maar als die knop niet om is denk je steeds het komt wel goed. (tenminste dat denkt mijn man). Is wel een aparte tijd nu. Hopelijk is die tijd snel over en kunnen we weer normaal naar buiten en met elkaar om.

_wannabe_fitgirl_: Fijn dat je wel een paar centimeters kwijt ben, vaak zeg dat meer dan je gewicht zelf. Al wil je die het liefst ook zien zakken.

Mixie-11: Knap hoor al dat sporten. Ik hou het hier nu nog alleen op lopen met m'n moeder. Wil wel meer maar vaak na m'n werk geen puf meer voor. week eigenlijk niet zo goed wat ik thuis goed kan doen. Misschien van de week toch maar eens om een matje zodat ik thuis ook kan sporten.

Amigurumi: Thuiswerken lijk mij ook erg moeilijk. Ben ook blij dat ik dat niet kan met mijn werk. Gelukkig heb je wel een voldoende hobby's dat je je niet hoef te vervelen. Haken knap hoor. kon vroeger alleen vingerhaken en dat alleen een lange strook.

Tuingravin: Fijn dat je niet aankomt. vaak heb je een moment dat je even stil staat. hopelijk volgende week weer in de -. lekker weer om in de tuin te werken, fijn dat je een grote tuin heb en lekker bezig kunt zijn. Hopelijk blijf het komende weken mooi weer dat je veel kan tuinieren.

sasserdje: Wat erg dat je contract niet verlengd word. Zeker als je het er zo naar je zin heb. echt erg hoe dit allemaal door de Corona komt.

lola-lilly: fijn wat afgevallen te zijn. Doe je hier nog iets extra's voor naast je werk?
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
biglizzie ach jee wat heftig zeg van afgelopen nacht met je buren.. poeh sterkte!
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie: Oh dat klinkt echt heftig, logisch dat je daarna niet goed meer geslapen hebt! Sterkte zeg :(
En een halve kilo per week is een heel mooi streven! Succes, het gaat je vast lukken!

BlueWater: Fijn dat je bent afgevallen! En succes met werken komende tijd, hopelijk wordt het weer iets minder druk.

Heb net chili sin carne op, net zoals mijn mama het altijd maakte met ananas en banaan. Heel lekker! Heb een drukke dag gehad met deels in de boekwinkel werken en deels thuis voor mijn normale baan. Ga nu even lekker een stukje lopen buiten en 's avonds nog een youtube workout doen. Succes allemaal weer!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...
hier vandaag een redelijk maar enorm duf dagje. Had vanmorgen enorme moeite om wakker te worden en een zwaar hoofd.
Nu nog, heb de hele ochtend een beetje van alles en niks gedaan. Wel kamer opgeruimd, geveegd en vloer geboent.
Daarna beetje gekeken naar de hoeveelheid schoenen die ik heb. In totaal zijn het er 9, en aangezien de bedoeling is om wanneer het hele corona gebeuren voorbij is terugtekeren naar NL moet ik spullen wegdoen, dus ben alvast aan het inventariseren.

Gisteren nog flink gesport dik 1,5 uur bezig geweest waarvan zo'n 30 minuten zeer intensief. En vandaag rustiger aan, ga proberen te sporten maar heb best wat spierpijn..dus zie het wel.
Nu eerst een muntthee en mischien even dutje doen.

Ook vanochtend heel kort met hondjes gewandeld. Denk zo;n 10 minuten met alle 2 tegelijk. En het was prima te doen, op het feit na dat ze soms allebei een andere kant uit wilden :mrgreen: En als de 1 een plasje of poepje deed moest de ander er meteen overheen plassen :lol:

Ik weet niet meer wie het vroeg over het wandelen met de hondjes, maar het is vandaag dus uiteindelijk gelukt. Tante heeft ook geen echte vaste werkttijden dus het moet maar net goed uitkomen.
Vandaag dus wel gelukt, wel moesten de hondjes bij thuiskomst om de beurt pootjebaden in een sopje van zeep en water.
Want de DA zei dat het virus kunnen dragen en verspreiden maar zelf niet ziek kunnen worden.

@Bluewater
Hopelijk komen jullie snel in een rustigere periode terecht. En jeetje dat van de test en het afwachten is niet niks. Ik zou gelijk geen nagels meer hebben van de spanning.
En ach, alle grammetjes die eraf gaan helpen.
Ow, enne ik zit in zuid-amerika(chili) met 5 uur tijdsverschil, en vanaf aankomende zondag zijn het er 6.
Wat jammer dat het zoveel moeite kost om zwanger te raken, kan me voorstellen dat het dan iedere keer dat je periode voorbij komt het dan een grote dip is.

@Wannabe_fit_girl
Druk dagje vandaag zo te horen! En chili(sin carne) heerlijk..heb het al heel erg lang niet op..krijg er enorm trek in. Ga mijn moeder het recept eens vragen.. :hyper:

@Biglizzie
Niet niks zeg, zo'n nacht. Ondanks dat het niet een van je vrienden(althans daar ga ik vanuit) is(was), is het toch enorm dichtbij.
En vooral de enorm heisa rondom het overlijden...is ook veel.
En tja, dat van de telefoon, je vriendin geeft tenminste op de één of andere manier aan dat ze telefoon pakt. Maar bij mijn tante klinkt het piepje van dat ding, ze staat op pakt het erbij en dan blijft het meestal naast haar op tafel. En zodra het piept pakt ze het weer..ook zit je midden in een zin.
Maar goed, tegenwoordig praten we ook zo enorm veel tijdens eten :proud: (bijna niks dus).

@Lola-lily
En genoten van de wandeling met zoonlief?
Goedemorgen ladies, net weer terug van wandeling park. Gelukkig is het groot genoeg dat je niet elke dag hetzelfde rondje hoeft te lopen. Nu weer ingelogd voor thuiswerk.

28 april dus nieuwe datum. In mijn kop reken ik trouwens nog wel steeds met 1 juni en alles dat daarvoor zit is meegenomen.

Lola lily geen idee of er iemand ziek was, ik denk dat het een hart infarct was. Heb ook nog geen directe buren verder gezien dus weet nog niks. Las wel op de P2000 monitor dat ze om 4.20 die nacht hem naar buiten hebben gehesen. Blij dat ik toen sliep, lijkt me echt naar als dat langs je flat afdaalt en je dat ziet wetend dat er een dode op ligt.

Hopelijk jij gezellig gehad met je zoon en hoe gaat het met de spierpijn?

BlueWater81 fijn dat de test negatief was. En toch n erg mooie daling!

Ja zaterdag was mooi weer, volgens mij wordt komend weekend ook echt lekker weer. Heb nog wel n aantal mooie wandelingen gepland staan, Ochtenden zijn wel koud ja maar zonder wind wel lekker wandelweer. En ja hopen maar op n min weer deze week. Ben wel weer goed bezig qua eten ook dus nu volhouden.

Pittig om te lezen dat jullie zwangerschapspogingen nog niet gelukt zijn. Hopelijk komt dat alsnog en worden jullie op n dag de ouders van n heel mooi kindje :hug:

En wat haken betreft hier nog 1, alleen n hele lange strook haken met zo n paddestoel hahaha, Verder ben ik ook nooit gekomen hahaha. Maar das meer punniken ofzo volgens mij wat ik bedoel.

Mixie-11 thanks, het was vooral een hele onwerkelijke toestand, die nacht. Ook omdat ik nog steeds niet weet wie het nou was. Hopelijk kom ik daar nog achter maar dat zal wel.

Wannabe Fitgirl ook thanks! Gelukkig afgelopen nacht wel wat uren slaap kunnen inhalen want was echt doodop. Lag dus vroeg in bed gisteravond. En ja hopelijk lukt het, onder de 70 op 1 juni.

Die chili sin carne klinkt lekker!!!! En dus ook lekker nog aan de wandel geweest en de workout gedaan! Goed bezig ook! Bevalt de boekwinkel erbij ook?

Strawberry goed dat je alvast aan het inventariseren bent voor als je straks terug komt naar NL. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen meis.

Grappig hoe je dat schreef van de hondjes, ik zie ze dan echt beiden aan hun lijnen trekken hahaha,

En nee ik ga er ook niet vanuit dat het iemand was die ik heel goed ken. Ik woon zelf begane grond en dit was op de 3e of de 4e. Ik ken daar 1 vrouw goed maar die was het niet, want dit ging om een man voor zover ik hoorde. De enige reden dat ik wel eens op 3 of 4 kom is als er daar n pakje wordt gebracht en ik zie die bewoners van die etages ook eigenlijk alleen als ik de flat of de berging in of uitga. Maar zal wel iemand zijn die ik in elk geval van gezicht ken omdat we maar 34 appartementen hebben hier. Het was vooral de heisa waar ik onrustig van werd. Al die zwaailichten en al dat volk dat door de flat stormde en duurt ff voor je dan weet wat er is. Ben benieuwd wie het is.

En ja klopt, die vriendin van mij met die telefoon zegt het wel en loopt niet zomaar weg. Wat enorm ongezellig moet dat zijn in huis meis. Steunt die tante je ook helemaal niet met je toch enigszins verplichte terugkeer naar NL en vraagt ze weleens hoe het eigenlijk met je gaat? Lijkt me echt n rot situatie om te wonen.

Nou ik ga maar ff wat werk doen. Vanavond eet ik spinazie, lang geleden en erg veel trek in! Suc6 weer dames!!!
Trouwens nog even n compliment voor ons allemaal meiden.

Ik lees soms weleens uit nieuwsgierigheid andere afvaltopics op de pijler en de meesten stranden toch of stoppen opeens of vallen totaal stil.

Ik vind echt dat wij een gezellig, leuk en actief topic hebben zo met zijn allen.
Alle reacties Link kopieren
Hier de dag aan het starten, het is hier namelijk 10 uur. En ben nogal het type dat van rustig opstarten houdt. 8 uur was ik aan het ontbijten daarna nog maar even bed ingekropen wat nieuws lezen op internet.
Nu muziek aanstaan en kamer opruimen, en het wordt toch 's middags sporten, wil zometeen weer de hondjes naar buiten meenemen, want 1 van hen moet de nagels enorm vijlen ..en buiten wandelen is enorm goed daarvoor.

Maar eerst bed opmaken en wat opruimen en heb zo'n trek in snoep...maar geen snoep in huis :-D

@Biglizzie
Voorheen heb ik ook wel eens meegedaan met andere topics, en inderdaad er vielen veel weg en soms heel veel stilte. En het leuke aan dit topic is dat het niet alleen om afvallen gaat, we "praten" over van alles,en tegelijkertijd kunnen we ons ei kwijt.

Ik weet dat ik aan tante niet veel steun heb, in geen enkel opzicht. Tante is als het waren "emotioneel" gehandicapt. En zodra ze uit haar eigen routine gehaald wordt raakt ze de kluts kwijt. Bijvoorbeeld vorige week met het gebeuren rondom poeslief en wel of geen HIV...moest ik het voortouw nemen, want ze wordt dan als het ware uit haar wereldje gerukt en krijgt emoties en zaken over zich heen..en dan bevriest ze.
Het vermoeden is dat ze ook autisme heeft, alleen dan "zwaarder" dan ik, want echt een dialoog voeren en goed communiceren gaat lastig. Ook bijvoorbeeld dingen coordineren(zoals met dieren naar de DA gaan is enorm lastig, omdat ze snel in de war raakt en dan van de"weg" raakt). En als puber/jongvolwassene heeft ze niet een al te makkelijke thuissitatie gehad.

Dus ik neem sommige dingen ook niet kwalijk..maar soms is het enorm irritant en frustrerend. Maar het voordeel is dat we niet continu op elkaars lip zitten thuis..en het heeft me tijd gekost om aan te passen, maar inmiddels ga ik mijn eigen gangetje. En we zijn een soort huisgenoten, die af en toe wat samen doen of een kort gesprekje voeren.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ja voor degenen die nog een workout zoeken, deze heb ik eergisteren gedaan en was best pittig. Aan het einde waren mijn beentes aan het shaken hihihi.
18 minuten, zo veel mogelijk rondes van:
- 100meter rennen ( kan je niet rennen dan 30 jumping jacks)
- 6 turkish get up (met of zonder gewicht naar keuze) (https://www.youtube.com/watch?v=sgd8n917Zv0)
-10 squat jump

De workout van vandaag is ook wel leuk:
gedurende 10 minuten, in 1 minuut:
- 60 touwspringen
- 8 burpees.
Dus minuut 1 60 touwspringen doe je het in minder dan 1 minuut rust je de rest, en dan minuut 2 8 burpees enz..enz. Tot de 10 minuten voorbij zijn. En touwspringen kan je vervangen door bijvoorbeeld : jumping jacks(30 ervan)
Alle reacties Link kopieren
Strawberry: Lekker bezig met sporten zeg! Klinkt heftig, vooral met die vele burpees! Kan me de shakende benen heel goed voorstellen haha.
En lastig zeg, met je tante. Zeker in zo'n situatie als deze waarin je constant op elkaars lip zit, kan ik me voorstellen dat dat echt weleens irritaties oplevert.

BigLizzie Fijn al die wandelingen! En was de spinazie lekker? :) En ja, ik vind het topic ook leuk en actief! Zeker in deze gekke tijd vind ik het fijn om te lezen hoe anderen actief blijven en er het beste van proberen te maken.
In de boekwinkel is het leuk! Het verschilt heel erg met wie ik er sta, van sommige mensen krijg ik veel meer energie dan van anderen, heel grappig om te merken. Maar ik vind het heerlijk om tussen de boeken te werken met anderen die van lezen houden, kom telkens weer titels tegen die ik ook wil lezen haha. Het is in elk geval een leuke afwisseling zo voor m'n werk, want dat is verder erg rustig.

Vandaag had ik echt een lekker dagje. Heb mezelf een schopje onder m'n kont gegeven want moet echt meer water drinken (merk ik aan m'n huid), dus vandaag 2,5 liter aan water en kruidenthee op. En wil echt weer proberen de 10.000 stappen per dag te halen, dus net nog een tweede rondje gelopen om die aan te tikken. En ook gezond gegeten, weer chili sin carne, courgettesoep als lunch met boterhammen met cottage cheese en zoals altijd havermout als ontbijt. En zowaar nog een halfuurtje cardio ertussen weten te proppen, dus ik ben trots op mezelf!
Succes allemaal weer!
Alle reacties Link kopieren
Bluewater81 Jeetje heftig meis van je zwangerschapswens en dat deze uitblijft en dan ook nog heftig met miskramen en bbz-pen erbij. Ik duim heel hard dat je wens mag uitkomen, sterkte! En spannende situatie op je werk. Gelukkig was de test negatief.

Wannabefitgilr Lekker chili sin carne! Smullen! Meteen trek in nu haha. Snel ook maar weer eens maken. En lekker bezig hoor met 2,5 ltr drinken en veel stappen op een dag!

Strawberry Klinkt als best een lastige situatie met je tante en de omgang. Moeilijk hoor dat het voor haar zo lastig is om met veranderingen en regeldingen, communicatie etc om te gaan. Ik kan me voorstellen dat er op die manier een hoop op jou bordje terecht komt zo nu en dan.
En die work-outs klinken pittig zeg!! goed bezig! Burpees vind ik echt de hel haha laat staan 8 na elkaar.

BigLizzie Heerlijk die ochtendwandelingen zo voor je aan de bak moet thuis. Toch heerlijk om de dag zo buiten te beginnen. Goed bezig hoor!

Hier Heb ik ook eindelijk de flow weer gevonden gelukkig. Het is nog steeds erg druk en chaos op mn werk. Veel agressie zowel fysiek als verbaal maar ik probeer het allemaal wat meer van me af te zetten en wat meer echt vrij te zijn als ik niet hoef te werken. Het zijn gewoon echt gekke weken en dat zal nog wel even zo blijven dus ik heb er niks aan om dan 24/7 alleen maar met werk bezig te zijn..
Dus ik ben me weer lekker gaan storten op bewegen en gezond eten en leuke dingen met mijn gezin doen (binnen de regels van wat mag natuurlijk dus veel binnenshuis of in de tuin).
Inmiddels 2x hardgelopen deze week met het opbouwschema van Evy en voor morgen een YouTube workout voor beginners opgezocht.
Ook het eten gaat weer gezonder en met meer regelmaat.
Kortom eindelijk weer het gevoel dat ik lekker bezig ben en ik verwacht dan ook wel een min as maandag :)
Hi, sorry, even niet alles gelezen (druk druk druk), maar ik zou nog even laten weten wat de hatseflats was geworden. Ik heb een quiche gemaakt met aubergine, courgette en paprika erdoor. Was best lekker. Volgende keeer wel wat pittigere groentes kiezen ;-)
Alle reacties Link kopieren
@wannabe_fit_girl
Enorm goed bezig zeg. 2,5 liter...jeetje ik kom denk ik met geluk aan de 1,5liter. En je "eetlijstje" klinkt ook enorm goed.
Tja, situatie met tante is niet ideaal, maar gelukkig werkt ze woensdag de hele dag en is ze van 10.00u tot 20.00u buitenshuis, dus heb ik het koninkrijk voor mezelf. En de donderdag werkt ze gemiddeld van 9.00u t/m 16.00 en eer ze thuis is gaat er wel een uur voorbij. Maar de maandagen en dinsdagen zijn nu lastig, doordat ze niet naar het werk gaat. Ze is secretarrese van een arts en de arts werkt alleen woensdag en donderdag in de stad. En normaliter gaat ze de maandag en dinsdag ook werken, maar nu met het coronavirus mijdt ze het zoveel mogelijk.

@Mixie1-1
Ik vind burpees juist best leuk om te doen, enorm vermoeiend maar heb liever burpees dan "wall-climb" of "handstand" (al het gymnastische) :rofl: Ik ben enorm slecht in gymnastiek dus heb liever gewichten of cardio.


Hier, vandaag een "blehhh" dagje, baal zo ongeveer van alles..en voel me tegelijkertijd wat somberig..maar goed, dat zijn de hormonen van het maandelijkse feestje, wat na 3 dagen PMS eindelijk op gang begint te komen. Ook heb ik geen zin in eten, maar tegelijkertijd ben ik continu aan het eten :facepalm: :proud: :bonk:
Dus doe vandaag relatief rustig aan, vanmorgen naar een klein marktje gegaan, wat groente gekocht voor de nasi. Net gegeten en nu met een kruidenthee lekker op bed, zo wat tv kijken en mischien dutje doen.
Sporten mweh,weet het nog niet. heb de planning voor vandaag al binnen, maar doordat ik met de baaldag zit..doe ik lekker waar ik zin in heb op het moment. Ik kan altijd nog zondag(officieel mijn rustdag) de planning van vandaag doen...we zien wel. Ga wel wat oefeningen voor mijn duim doen, waarmee het enorm beter gaat, kan weer volledig gewichten heffen en normaal trainen. Alleen heb ik soms na het trainen last van een stijven en lichtelijk pijnlijke duim.
Alle reacties Link kopieren
Mixie-11: Wat fijn dat je de flow weer te pakken hebt! Klinkt heel goed, om te proberen het werk los te laten als je vrij bent, maar superlastig wel, zeker als je met zoveel agressiviteit te maken krijgt... Heftig hoor.
Lekker bezig ook met hardlopen! Ik heb dat schema ook weleens gedaan, fijne manier om je conditie op te bouwen :)

strawberry: Balen, zo'n blehdagje... Klinkt verstandig om dan gewoon even niet teveel van jezelf te verlangen en een beetje lief voor jezelf te zijn. Hopelijk is je PMS snel over! Sterkte met je duim, fijn dat het in elk geval weer wat beter gaat.

Hier wel een prima dagje gehad, niet heel spectaculair (maarja, wie beleeft er nou wel wilde avonturen in deze coronatijden?). Kreeg een boek van mijn werk bezorgd als opsteker, heel leuk (want had hem al op mijn leeslijstje staan :))! Twee wandelingen gemaakt om aan de 10.000 stappen te komen en heel wat water en kruidenthee weggedronken, en een lekkere quinoasalade en groentelasagne gegeten. Hebben jullie nog lekkere koolhydraatarme tussendoortjes? Ik eet vaak fruit, crackers met kaas/cottage cheese/hagelslag (:A:), snoeptomaatjes of kwark tussendoor, maar als ik dan aan het einde van de dag in m'n app kijk, heb ik toch relatief veel (meer dan 50%) koolhydraten gegeten. Jullie nog handige tips?

Succes allemaal weer!
Nou meiden hier weer weekend. Derde week thuiswerken zit er op. De baas heeft gelukkig gisteren gemaild dat 1 juni van de baan is en hij nu gewoon het RIVM aanhoudt. 28 april staat dus nu als thuiswerkdatum en afhankelijk van wat het kabinet dan besluit wordt het dan al dan niet verlengd.

Nog meer goed nieuws op het werk. Mijn eigen team is nu echt ter ziele en ik kwam voor twee nieuwe teams in aanmerking. Dat hele vervelende team waar ze mij niet willen hebben en nog n ander team. Dat tweede team verleen ik nu bijstand aan omdat de nood daar het hoogst was qua bezetting. Dat zijn wel twee hele fijne collega's en het werk is ook leuk. Ook doen zij totaal niet moeilijk over vrij nemen. In principe was mijn bijstand in het tweede team tijdelijk en zou er daarna n beslissing worden genomen over in welk van de 2 teams ik geplaatst zou worden. Maar heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik graag officieel naar dat tweede team wil. Omdat ik het daar wel goed naar mijn zin heb zo ver. En godzijdank is zij akkoord gegaan. Dus met n beetje geluk hoef ik dus niet met die nare collega's te werken, ook niet na de verhuizing. En kan ik gewoon in het team blijven waar ik nu bijstand verleen,. Allemaal wel positieve dingen dus.

Ben ook inmiddels in mijn laatste boek bezig van de stapel, heb gewoon de afgelopen 3 weken 8 boeken gelezen. :-D . Als deze uit is ben ik door de boeken heen. Mijn DVD pakket met 6 films er in kwam ook gisteren binnen, dus dat is mooi voor dit weekend. De rest van mijn bestelde spulletjes is inmiddels ook binnen. Supermarkt hoef ik ook pas 15 april weer heen. Wel netjes dat ze hier bij de Lidl de muntjes dingen van de karretjes af hebben gehaald dus je hoeft geen munt mee te nemen voor de karretjes. Die heb ik nl nooit want ik heb nooit cash, pin altijd. Maar gelukkig dus ook niet nodig.

Zit ook qua afvallen weer helemaal in de flow, verwacht wel zeker een min maandag. Gisteravond een uur op de crosstrainer thuis gesport en net weer n half uur buiten gewandeld. Diner was gisteren zuurkool met kerrie, was erg lekker. Kortom,. ik voel me eigenlijk wel erg goed, alleen blijf ik echt verdrietig over mijn vakantie. Normaal was vandaag mijn verlof in gegaan en zou ik komende dinsdag vertrekken.....

Goed genoeg over hier :-D

Strawberry oh ja ik ben ook echt van rustig opstarten en ochtend routines. En ik vind het ook erg lekker ja dat we hier eigenlijk alles kunnen delen.

De situatie met je tante, lastig hoor meis. Als ze een zwaardere vorm van autisme heeft kan ze idd niet overal wat aan doen, maar blijft gewoon frustrerend als de communicatie zo lastig verloopt en jij zoveel moet regelen. Wel fijn dat je zo te lezen ook wel n aantal uren voor jezelf hebt, in elk geval op die twee dagen. Huisgenoten omschrijft het inderdaad het beste denk ik.

Balen van je PMS baaldag. Hopelijk zet het snel door zodat je van dat gevoel af bent.

Wannabe fitgirl ja de spinazie was erg lekker! Ik wil dat ook wel weer vaker eten. Gisteren ook n overheerlijke zuurkool schotel met kerrie en gehakt. Jamjam.

Fijn dat de boekwinkel zo lekker bevalt en inderdaad, als het ook je hobby is en je bent met gelijkgestemden dan is het extra leuk. En ook wel zo fijn om ff heel wat anders te kunnen doen naast je normale baan. Voor mij is dat lastiger, in de IT werken toch hele andere types dan dat ik zelf ben. Vooral urenlang gamende en hele technische jongens, ook wel veel introverten. Maar ja ik ben van oorsprong ook geen IT-er. Ben er in gerold en omdat ik er goed in ben in blijven werken. Maar ik ben wel veel meer een sociaal en extravert type en dat botst weleens. De meesten zijn absoluut aardig, op dat ene team na. Maar onze levens en hobby's liggen zo enorm ver uit elkaar dat we niet veel raakvlakken en daardoor ook weinig gespreksstof hebben. Een paar uitgezonderd natuurlijk, ik heb 1 collega die ik als vriend beschouw en 2 met wie ik heel goed omga. Maar op 135 collega's is dat wel wat weinig :) . Dat mis ik soms weleens, want hoe gezellig het is, je komt vaak dan toch niet verder dan oppervlakkige koffiemachine-praat.

Is het bij jou nog gelukt met meer water drinken? En leuk dat je in de boekwinkel ook weer interessante titels voor jezelf tegenkomt!

Koolhydraatarm tussendoortje.... Ik vind zelf van die augurk slices altijd wel lekker s avonds, daar heb je ook meerdere varianten van. Ik neem altijd graag de pittige variant.

Mixie-11 lekker dat jij ook de flow weer te pakken hebt! Klinkt wel enorm zwaar wat je beschrijft op je werk, knap als je dat van je af kan zetten. Jullie ook een tuin dus thuis, wel groot genoeg ook om met je gezin leuke dingen te doen???

Ik duim met je mee voor een min ook weer maandag!

Nou meiden ik ga ff douchen, fijn weekend allemaal!
Jeetje wat schrijven jullie veel!! Ik forum nu op m'n telefoon, dus even lastig om op iedereen inhoudelijk te reageren.
Biglizzie, ik hoop dat je in mei weer lekker naar je werk kunt!
Fitgirl, ik vind burpees ook best okee! Gelukkig heb ik er vanochtend nog een hoop gedaan, want met lijnen gaat het niet al te best momenteel. Ik hoop gelijk te blijven, maar verwacht een plus maandag.
Alle reacties Link kopieren
Strawberry balen zo blegh dagje! Helemaal met PMS erbij.. lekker rustig aan maar en alleen doen waar je zin in hebt!

BigLizzie wat een dubbelgoed nieuws van je werk zeg! Fijn met name dat je in een ander team mag gaan werken waar je het tot nu toe zo naar je zin hebt!

Hier idd een tuin en zeker groot genoeg om vanalles in te doen. Lekker voetballen en we hebben al een racebaan met stoepkrijt getekend om te racen met loopfiets haha.

Hier vanmorgen een work out van YouTube gedaan. Bij gebrek aan flesjes water en/of gewichten heb ik flessen wc reiniger als gewichten gebruikt :lol: werkte prima! Was nog best pittig allemaal :-$ dus ik voel goed dat ik wat gedaan heb!
Alle reacties Link kopieren
goedemiddag hier, avond daar :lol:
HIer op zich een redelijk dagje tot nu toe. Gisterenavond heerlijk geslapen op 2x dat ik naar de wc moest toe. Was wel enorm vroeg wakker, 6.20u. Hondjes uit de buurt hadden een concert, want vandaag werd de vuilnis opgehaald...en het is dan altijd feest voor de hondjes.. :-)

Lekker in bed gebleven tot een uur of 8, ontbijten..daarna kamer beetje opgeruimd en rond 9.30 richting centrum gegaan. Zou oorspronkelijk voor 2 dingen gaan, uiteindelijk zijn het er een stuk of 6 geworden. Inclusief naar de optiek gaan om prijzen van contactlenzen na te vragen. En wat medicatie(voor de buurman gehaald) en sigaretjes voor de buurvrouw. Ze zijn beiden boven de 60 en gaan bijna nooit richting centrum en nu nog minder. Dus ook de goede daad van de dag verricht.

Met alles wat ik moest dik 2 uur rondgelopen...veel meer dan 2km gelopen. Wel alles kunnen doen. En net gegeten, nasi, met gebakken vleesreepjes in sojasaus en courgette meegebakken. NU een muntthee en waarschijnlijk even bijslapen. Sporten, weet nog niet of het gaat lukken vandaag, want het is inmiddels 15.30. En heb een klein dutje van op zijn minst 10minuten echt nodig. En eer ik mijn prive"gym" (voortuin) plas en poepvrij heb en schoon genoeg om burpees enz te doen..is het dan al bijna 17.00 en daarna ben ik dik 1,5 uur bezig. Dus zie wel wat het wordt. Heb in ieder geval genoeg gewandeld vandaag, volgens mijn horloge dik 6.6km, 11.894 stappen.
Alle reacties Link kopieren
@Mixie-11
hihihi, inderdaad doen waar ik zin in had gisteren..en zoals gisteren een "bleh" dagje was, is het vandaag een hyper dagje hihihi.

Bij jou is het vandaag ook wel een actief dagje zo te horen. En inderdaad flessen WC reiniger, bidonnen water, potten verf(als ze goed dichtzitten), stoelen, banken etc..allemaal goed te gebruiken voor workouts..
En je voelt het enorm...vind dat ik het meer voel met bidonnen water bijv. dan met dumbells, denk door de grip en minder stabiliteit ofzo.

En racebaan met stoepkrijg voor de loopfiets, enormgoed idee. Je moet dan wel een erg grote tuin hebben?

@Lolla-lily
Forummen op de telefoon, enorm onprettig hihi.
Nog een burpee "fan"..hihi. Het is in ieder geval een oefening voor het hele lichaam. En als je het in een tabata versie doet, dus 30 seconden burpees en bijv. 10 seconden rust is het enorm goed voor de cardio en longen.

@Biglizzie
Wat fijn om te lezen, alles rondom je werk. Vooral dat je in de toekomst in een "gezelliger" team terecht komt. Dat zorgt altijd voor meer motivatie..
En wat gaat het hard met de boeken, zoals het gaat zal je nieuw leesvoer moeten uitzoeken..
En ik zou zeggen, vooral de goede flow vasthouden, en tja normaal dat treurt om de vakantie die niet doorgaat.
Kan me enigssinds voorstellen hoe je je voelt, want net nu ik vrede had/kreeg met de terugreis naar NL en alles eromheen..wordt het tot nader te bepalen uitgesteld. Baal er een beetje van.

Verder is in de IT werken als vrouw absoluut geen pretje, zelf ben ik ook IT'er maar dus absoluut niet van de technische(programmeerkant) ben meer van de functionele kant en projecten kant. Heb er dan wel voor gestudeerd(Business IT & Management). En vind het heerlijk om een beetje van de techneuten mee te krijgen maar ook van de "zakenlui" en vooral dan in projecten voor bijvoorbeeld het ontwerpen van software (functioneel design) en implementaties. Een beetje van alles doen. Dat is dan ook één van de redenen dat ik voor NL kies...ik heb daar veel meer en betere kansen op dit gebied.

@Wannabe_fit_girl
Wat leuk dat je een boek kreeg vanhet werk, en dan nog 1 van je wensenlijstje..helemaal top!
En je dag qua beweging van gisteren klinkt ook helemaal top! Khoolydraatarme tips heb ik helaas niet. Ik probeer juist vetten te minderen..want ik wil vet kwijt, dus moet ik minder vet naar binnen werken, en meer proteine en groente.
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie: Wat een goed nieuws van je werk zeg! Heel fijn voor je dat je in het leuke team mag blijven :) En wat lekker zeg dat je zo in een fijne flow zit met bewegen. En leuk dat jij ook zoveel leest! Ik ben nu ook al aan het tiende boek bezig sinds de quarantaine is begonnen. (Moet wel zeggen dat er ook wat dunne bij zaten, zoals het boekenweekgeschenk.)
Gelukkig heb je in ieder geval een paar leuke collega's, maar kan me voorstellen dat het best lastig is dat je met maar zo weinig mensen een klik hebt. Ik herken dat wel, ik ben de jongste op kantoor, de meesten zijn 50+ en hebben een compleet andere leefsituatie. Dan gaat het met de lunch over hypotheekrenteaftrek en hockeywedstrijden van de kinderen in het weekend, zit ik daar met mijn studentenkamer en Tinderdates haha (nu even niet trouwens, ben helemaal klaar met dat online daten). En logisch dat je even extra baalt nu het verlof (als alles normaal was) in zou zijn gegaan! Kun je geen kalender maken en dagen afstrepen ofzo? :) En thanks voor de augurkentip! Die eet ik echt nooit maar zijn eigenlijk best lekker, toch maar eens kopen.
Oh en met water drinken gaat het goed! Zit nu al drie dagen op 2,5 liter met alleen water en kruidenthee, dus dat gaat lekker. Moet wel megavaak naar de wc maar ben toch altijd thuis, dus dat is niet zo erg haha.

Mixie-11: Lekker bezig zeg, met die YouTubeworkouts en superslim opgelost met de wc-reiniger haha! Ik ga morgen ook weer bootcampen met een huisgenootje, nu nog geen zin in maar als ik eenmaal bezig ben komt dat hopelijk weer.

strawberry: Ja, ik was ook echt blij met het boek! Heel leuk gebaar.
Lief om boodschappen voor je oude buren mee te nemen! En lekker bezig zeg met je wandelactie, heel veel stappen gezet in elk geval. Is het nog gelukt om te sporten?

Vanavond heb ik gekaasfonduud (oeh dit ziet er heel gek uit maar schijnt echt de juiste spelling te zijn), dus niet heeel gezond haha. Wel met heel veel groente en weinig brood, en we hadden een pakje fondue voor 2 personen met z'n drieën, dus viel mee. En wel heel lekker natuurlijk! Verder heel lang gewandeld (om het hele stadscentrum heen, ook wel een kilometer of zes), met een podcast op. Ohja, en ik ben heel voorzichtig vakantieplannen aan het maken, om met een vriendin te gaan backpacken in Azië. Grappig dat dat ook motiveert (van: oh, dan wil ik echt lekker in m'n vel zetten). Staat natuurlijk nog helemaal niks vast en we gaan pas boeken als het weer mag en alles weer een beetje normaal draait, maar het is iets om naar uit te kijken. Hebben jullie nog leuke weekendplannen? Ik zit erover te denken om Sims te installeren haha, zo'n guilty pleasure altijd.
Alle reacties Link kopieren
@Wannabe_fit_girl
Jij bent ook goed bezig, en ach af en toe wat anders als eten (ook al het niet echt super lijn-vriendelijk) moet kunnen. En met de wandeling compenseer je het best.

En vakantieplannen maken, leuk! Wel lastig hoor, azie...nu met het virus. Want ergens las ik(kan niks met zekerheid zeggen) dat er daar ergens mensen die "genezen" waren van het virus het virus weer hebben. Ben enorm benieuwd, want dat kan ervoor zorgen dat de quaraintaine tijd enorm kan oplopen. We zullen het zien.

Hier uiteindelijk niet gesport...heb wel wat oefeningen voor mijn duim gedaan, en als ik mijn zelfdiagnose mag geloven loop ik rond met (het gevolg van) een skiduim. De symptomen lijken er enorm veel op. Maar het gaat iig beter.

Weekendplannen heb ik niet echt, leef nu met de dag en moment. Enige plannen die ik heb vaststaan is 1 aflevering van casa de papel kijken ...maar ben stiekem bang dat ik eindig met het kijken van meerdere afleringen hihi. En wil juist beetje per beetje kijken.
En sporten, morgen en zondag moet ik sporten vanmezelf. Maar we zullen het zien!

En SIMS installeren hihi, ik heb candy crush en pet rescue saga er weer bijgepakt..en die speel ik meestal alleen uit verveling hihi.
Fijn weekend alvast dames!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws met betrekking tot je werk BigLizzie! Dat zal een hoop stress en ergernis schelen.
Ik heb er de afgelopen dagen qua eten een potje van gemaakt. Late diensten gedraaid, gekkenhuis op het werk nu er corona geconstateerd is. De momenten dat ik thuis was, heb ik echt uitgerust en me niet druk gemaakt over gezond eten. Dat resulteerde in veel koekjes en boterhammen met dik kaas en sandwichspread. Het warme eten viel nog wel mee, maar ook op het werk veel gesnaaid. Je komt dan niet toe aan echt goed pauzeren, en dus stop je dan maar even een paaseitje in je mond als je er langs loopt. Niet handig natuurlijk. Of het gevolgen heeft maandag zullen we zien. Ik maak me er niet te druk over, ik heb even een andere prioriteit. Dit weekend ben ik vrij, en ga ik genieten van mijn tuin. Vandaag lekker aan het werk in de tuin en morgen vooral heerlijk in de zon zitten. Ook dan ben ik vaak zo weer bezig, want ik ga zitten met een kopje thee, kijk wat in het rond en zie weer iets wat gesnoeid moet worden, onkruidje hier en daar... en hup, daar gaat de bilpartij weer van de stoel... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@Tuingravin
Kan me voorstellen dat je hoofd nu niet naar afvallen staat. Gewoon proberen zo veel mogelijke gezonde keuzes te maken. En inderdaad niet druk maken erom, je hebt al genoeg aan je hoofd.

En nu vooral lekker genieten van het weertje en de tuin..en vooral ontspannen.


Hier, mweh, vannacht een rare nacht gehad, was casa de papel aan het kijken enorm geconcentreerd en toen was er in de serie een flashback naar één van de overleden personages. En opeens werd ik overvallen door het overlijden van pa bijna 4 maanden geleden. En toen was ik enorm van slag, heb de serie wel afgekeken ..maar met wat moeite. En daarna kon ik niet slapen, moest huilen en voelde het verdriet ..uiteindelijk na 12 uur in slaap gevallen met enorme hoofdpijn(migraine) door de emotie. Ijscompres op mijn voorhoofd en toen geslapen tot 3 uur..toen maar medicatie tegen migraine ingenomen en draaien...kon mijn plek niet vinden.
Uiteindelijk weer tot rond 8uur geslapen, toen hondjes naar de voortuin wilden naar het andere hondje toe. En daarna weer verder geslapen tot rond 9uur.

Nu met de post-migraine hoofdpijn(alsof ik een strakke band om mijn voorhoofd heb zitten) beetje dingen doen. Strakkies eten, we gaan wraps(fajitas) maken, met salade en vlees/kip.
Daarna even dutje doen, dat gaat helpen bij dit vervelende gevoel en vanmiddag sporten.

Even feel-good hormonen aanmaken, want het hele corona "gedoe"heeft ondanks dat het niet te merken enorm invloed op mij(en de rest van de wereld)...iedereen is in zekere zin uit zijn doen.
Goedemorgen ladies! Heb mega spierpijn, gisteren een wandeling van 15 km gemaakt, was echt lekker. Helemaal om 2 fikse plassen heen, had alleen gehoopt dat er aan het eind ergens een brug was hahaha maar dat was niet zo dus moest nog een hele woonwijk als bonus meepakken. Nou ja beweging voor het weekend wel gehad, was in totaal 3 uur aan de wandel. Vandaag dus maar ff rustdagje. Voor het werk komende week kunnen alleen maar korte wandelingen uiteraard en dan volgend weekend weer n lange. Heerlijk en blijf me verbazen dat ik zoveel mooie plekken helemaal niet kende :-D

Afvallen wordt zeker een dikke min morgen. Daar ben ik van overtuigd. De hele week hou ik me al keurig aan de normale 3 maaltijden, nergens gesnoept, elke dag gesport en dat we niet uit eten ogen helpt ook mee. Ben er nog lang niet, eind vorig jaar woog ik 71.8, maar zou het heel fijn vinden als ik dat in mei weer aantik. In juni onder de 70 is nu mijn tussendoel en als ik dit volhoud lukt het misschien wel.

Lola lily ja ik hoop ook dat dit thuiswerk eindig is. Al begin ik ergens toch wel weer bang te worden voor een verlenging na 28 april. Maar ja afwachten maar Hopelijk blijft het bedrijf ook overeind, de baas heeft het net iets te vaak over het salaris. Hij benadrukt net iets te vaak dat we ons geen zorgen hoeven te maken, waardoor ik dat dus wel begin te doen....

Balen dat jij een plus verwacht meis morgen..... Kunnen wij iets voor je betekenen of ergens naar kijken?

Mixie-11 ja slim, om die volle flessen als gewichten te gebruiken! En fijn ook dat jullie tuin ruim genoeg is! Het is wel n perfect weekend voor de tuin ja.

Ik ben zeker blij ja met het nieuws van het werk. Vooral van dat team. Want die crisis is eindig, maar met de collega's moeten we verder :)

Strawberry zo dat was n fiks bezoek aan de stad. Wel fijn dat je voor alles bent geslaagd en inderdaad, je stappenteller is ook weer blij! Lastig zeg van je skiduim. Ik had er nog nooit van gehoord.

Ja vind het ook erg fijn van dat team op het werk. precies wat je zegt, dat motiveert meer als dat ik in dat rotteam zou moeten komen. Nieuw leesvoer is inderdaad welkom hahaha, gisteravond het laatste boek uit gelezen. Nu nog n stapel dvd's en youtube videos te gaan en dan zij alle achterstanden weg. Volgende klus wordt dan fotoboeken voorbereiden bij Albelli. Dus nog wel genoeg om handen.

Ja snap goed dat jij mijn rotgevoel over mijn vakantie herkent. Net wat je zegt, jij had eindelijk een soort van geaccepteerd / berust in dat je terug moet naar NL en nu duurt dat allemaal weer langer. Kan je gevoel ook weer beïnvloeden. Bah.
Je hebt weleens vertelt dat jij functioneel ontwerper bent ja, ik ben ook geen techneut, doe functioneel- en gebruikersacceptatie testen. Ook vanuit de business bekeken dus. En klopt ja dat er in onze branche hier in NL zat werk is. Ik moest met n reorganisatie weg bij mijn vorige baan en had binnen een week deze functie. Nu alweer 4 jaar geleden. En nog steeds is er veel vraag, Bij ons ook net 2 nieuwe functioneel ontwerpers aangenomen. Komt vast goed!

Jeetje heftig dat die serie zoveel herinneringen bij je opriep maar zo lang geleden is het bij jou ook niet. Logisch dat dat soms ff terugkomt. En ook helemaal niet erg. Sterkte :redrose: .

En klopt ook wat je zegt hoor. Ik herkend dat wel. Heb ook lang gezegd dat het mijn eigen leventje niet echt raakte maar dat punt ben ik nu ook echt wel voorbij. Mijn reis natuurlijk, maar ook al die weken die exact hetzelfde verlopen. Al dat thuiswerken, zowat niemand zien.... Geen idee soms wat voor dag het is. Vorige week zei ik ook hardop tegen mezelf ' er komt n dag dat dit park me gaat tegenstaan met al die wandelingen hier'. Nu ook net nog dacht ik 'god, komt weer zo een week en nog minimaal 3 ook. En wie weet nog wel langer..... Begin het ook wel zat te raken ja. Heb nog wel dingen om handen maar pffff.... Maar goed, dat geld voor iedereen denk ik hetzelfde. Ben wel dankbaar nu dat ik single ben en geen eveneens thuiswerkende partner en drukke kinderen om me heen heb. Respect voor iedereen die daar dag in dag uit mee te dealen heeft. Mijn leidinggevende bijvoorbeeld ligt in scheiding en heeft 4 kinderen thuis waarvan 1 moeilijk opvoedbaar.Dus zij zit nu dagelijks met zowel die man thuis waarmee ze in scheiding ligt en al die kids rennen om haar heen. Als ik dat dan vergelijk relativeer ik mijn situatie weer maar ja, mijn situatie is dan weer waarmee ik zelf te dealen heb en daar word ik ook niet blij van. Gelukkig zijn er nog geen klussers etc in de flat.....

Wannabe fitgirl ja super fijn he? Eigenlijk gaat alles hier wel top, behalve mijn verdriet over de vakantie dan. Van mij mag het heel snel 18 april zijn, de dag dat ik terug had zullen zijn. Ik zal er bewust of onbewust de komende 2 weken toch veel aan denken. Nu had ik dat of dat zullen doen. Kon ik het maar uitzetten, maar helaas.... Hopelijk kan eind juni wel doorgaan, anders wordt het pas september..... Maar ja het is natuurlijk niet alleen van belang wat NL doet, maar ook wat de UK doet al lijkt het zich daar nu ook te stabiliseren..... Gelukkig is het nog bijna 3 maanden wat dat betreft, september zou ik echt wel een keiharde klap vinden.... Voor juni hebben we 'gelukkig' nog geen vluchten geboekt dus als het wel kan dan doen we dat pas zodra het bekend is.

Boeken zijn uit inmiddels, gisteren het laatste boek uit gelezen. Waren ook n paar echt hele dikke bij, van 800-1100 pagina's maar ook n aantal van rond de 200.

En ja jij herkent het dus ook op het werk van geen gespreksstof, weer om n andere reden. Lastig is dat he? Bij jou dus hypotheken, (klein) kinderen en hun bezigheden terwijl je zelf met hele andere dingen bezig bent. Jij zal het dan ook wel lastig vinden om je eigen dingen te delen. Bij mij gaat het vooral over gamen, snelle auto's, technische gadgets en beleggen en meer van dat soort dingen dat mij geen hol interesseert en war rik ook nul verstand van heb. Weleens jammer.

Grappig dat je dat zegt van dat afstrepen want ik streep inderdaad weken af :) . Heb er 4 naast elkaar staan en na elke 4 knip ik de bovenste regel af, zodat het steeds minder lijkt.

Haha ja van water drinken moet je mega veel plassen maar als je er aan gewend bent wordt dat beter. En geen dank voor de augurken tip!

Zo te elzen zit jij ook goed in de flow en kaasfondue mag best n keertje. Leuk dat jij en die vriendin ook al n beetje aan het oriënteren zijn op n vakantie. Fijn om mee bezig te zijn!

Tuingravin ja ben echt superblij wat betreft het werk. Ik zag er eerder enorm tegenop dat mijn team wegviel omdat ik echt bang was om in dat rotteam te komen. Is gewoon niet tof om te weten dat ze daar bezwaar hadden gemaakt tegen mijn komst, zoiets wordt dan nooit gezellig. In dit team is het gelukkig heel anders, zijn leuke collega's en ze werken ook net als ik heel gestructureerd en geordend. Veel betere plek voor mij.

Bij jou op het werk ook Corona geconstateerd ja? Heftig meis. Ja logisch ook als het zo een gekkenhuis is dat je sneller naar andere dingen grijpt qua eten, omdat je de rust en tijd niet hebt.

Mooi hoe je dat beschrijft van je tuin hahaha. Ik zie het al helemaal voor me zo! Maar wel goed voor de beweging!

Wel dames, ben benieuwd, zelf verwacht ik morgen een grote min. Hopelijk is dat zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven