Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Ja, vind ik ook, ik ga er ook weer voor. ik denk dat het ook gewoon even een soort van tegenreactie was, na 3 maanden geen enkele horeca of uitstapjes merk ik dat ik nu opeens alles wilde inhalen. Maar dat is op lange termijn natuurlijk niet vol te houden. Dus nu heb ik even gefeest, en daarna is het ook weer tijd voor gezond eten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Zo te lezen hebben we allemaal onze dip gehad..dus vanaf nu allemaal weer naar "normaal".

Hier vanmorgen op de weegschaal gestaan puur ter beeldvorming, want deze week doe ik niet officieël mee. Maar de schade viel mee, + 700gr.
Dus dat gaat er deze week weer af.
GIsteren begonnen met netter eten, wel 3koekjes op..maar het waren er maar 3.

Ook weer gisteren begonnen met netjes sporten, gisteren in totaal 1,5 uur bezig geweest. En een workout waar je 30 keer een(power) snatch moest doen in zo kort mogelijke tijd. En ik heb het gewoon met 37kilo gedaan in 5:37 dat is ongeveer 2
minuten sneller dan laatste keer.

Trainen van hondje lukt redelijk, voorheen moest ze niks hebben van in hondenhuisjes gaan. Haar box staat in de achtertuin en in de voortuin staan 2 plasticen hondenhuisjes, waar ze de afgelopen 2 jaar dat ze hier niks van moest hebben. En de afgelopen dagen heb ik mijn hondje (lady) al meerdere malen in 1 van de hondenhuisjes in de voortuin gezien. En gisteren lag ze er zelfs in, en normaal als je dan in de buurt komt of vanuit het raam kijkt, gaat ze er gelijk uit om aandacht te vragen. Maar ze bleef gisteren dus liggen :cheer:

@Biglizzie
Wat fijn dat je een heerlijk weekend hebt gehad!
En al definitief nieuws over de UK?


@Mindervanmij
Na 3maanden bijna geen uitjes en horeca..is het enorm makkelijk om jezelf erin te verliezen. Nu is het kwestie van weer evenwicht vinden.

Allemaal succes deze week...we gaan er weer met frisse moed tegenaan!
Wow, wat een goede verbetering van je tijd, Strawberry, dat zal wel een heerlijk gevoel geven?

Ik heb vanmorgen body attack gedaan, en bij een van de oefeningen was een liedje waarvan de tekst was "I didn't come this far to only go this far" Vond het wel motiverend, want inderdaad ik ben toch verdorrie geen 10 kilo afgevallen om het daarna weer op te geven... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
29-06-2020 17:14
Wow, wat een goede verbetering van je tijd, Strawberry, dat zal wel een heerlijk gevoel geven?

Ik heb vanmorgen body attack gedaan, en bij een van de oefeningen was een liedje waarvan de tekst was "I didn't come this far to only go this far" Vond het wel motiverend, want inderdaad ik ben toch verdorrie geen 10 kilo afgevallen om het daarna weer op te geven... :facepalm:
Inderdaad! Je bent niet voor niks 10k afgevallen..en dat betekend dat je het kan, maar het kwestie is van doorzetten!
Nou meiden helaas is de beslissing over de quarantaine in de UK uitgesteld tot morgen..... Echt..... Zit je er de hele dag op te wachten, komen ze daar mee aan het eind van de dag...... Moet dus nog even geduld hebben tot ergens morgen...... Pffff..... (6)

Mindervanmij die tegenreactie die jij schrijft was het hier ook zeker weten. Na 3 maanden niks mogen en al die stressvolle dingen ging het hier ook ff helemaal los n aantal weken.

Sluit me helemaal aan bij het inhalen en nu is het wel weer genoeg. Goeie en ware tekst ook in dat liedje!

Strawberry precies, vanaf nu weer normaal. Gisteren netjes gegeten en ook weer 45 minuten op de crosstrainer. De ongezonde dingen zijn op of weg.

Mooie tijd heb je behaald zeg!!!!! En ik heb ook even gespiekt voor de beeldvorming en bij mij is het een plus van 0.9. Ook niet best dus maar goed, nu weer op weg naar beneden.

Nou ladies ik ga even genieten van mijn laatste dagje vrij voor morgen het volledig kantoor weer begint. En laat het ff weten als ik morgen meer weet over de quarantaine.
Ahh, echt balen joh, BigLizzie. Dan zit je er zo naar uit te kijken en wordt het weer een dag later. Bummer! :-(
Alle reacties Link kopieren
@Biglizzie
Balen dat je moet wachten tot morgen..maar goed hopelijk is er goed nieuws.
Gisteren moest ik nog aan jou denken, want ik las ergens iets over de quarantaine in UK en dat het mogelijk niet voor Nederlanders zal gelden.
Maar we zullen het zien..

Hier, op zich een goede dag na een gebroken nacht..heb gisteren enorm liggen dromen. En Werd om 2u en rond 4u wakker met het idee dat het al dik voorbij 7u was, en dat tante zich verslapen had. Dus kijk op de klok en absoluut geen 7u.
En rond 5u maar een kop thee met melk op, want kon niet meer slapen. En daarna verder geslapen van 6.10 tot 7.10.

Vandaag mijn cheatdag gehouden, met halve reep milka melkchocolade maar meer richting puur. En 1 klein individueel cup-cakje.
Wel gesport, en dik 1,5 uur bezig geweest en het laatste half uur enorm intensief. En verder enorm normaal gegeten dus dat compenseert wat.

Morgen rustdag qua sporten, dagje om wat aan het huishouden te doen.
Dames ik heb vandaag mijn MMP gehad.... Ik weeg weer 96,8 :yes:


@Strawberry: klinkt als een lekkere cheatdag :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij
Wat fijn dat je gewicht weer gedaald is na je MMP...Scheelt toch bijna 2k met het gewicht in de tael.

Hier, was afgelopen dinsdag inderdaad een lekkere en toch redelijk verantwoorde cheatdag. Gisteren een normale dag gehad, niet gesport..maar uiteindelijk een aantal kasten opgeruimd..en het wat een flinke opruiming. Ook in de achtertuin allerlei zooi verzameld voor de vuilnis. Heb makkelijk 3 volle vuilniszakken.
Dat waren dingen die ik al dagen wilde doen..en gisteren was er iets aan het lekken onder de afwasbak dus moest toen wel beginnen.
En daarna was het ook zo van"ik ben toch al bezig dan gaan we maar gelijk door". Wel een nek/schouderspier lichtelijk verrekt dus vandaagsporten maar wel redelijk rustig aan doen met shcouder.
Goedemorgen meiden!!! Nou, ik ben zo happy !!!! Uiteindelijk werd pas GISTEREN om 16.00 uur die lijst bekend gemaakt, maar Nederland staat er op dus ik heb gistermiddag gelijk het wellness hotel op de Veluwe geannuleerd en Portsmouth geboekt.

Ik ga nu van 30 juli tot 3 augustus naar Portsmouth. 4 dagen dus, en mijn september trip is door dit nieuws ook zeker gesteld. Dus 4 weken later ben ik dan daar weer terug voor nog 10 dagen. Zo enorm opgetogen. Vliegen was spotgoedkoop (70 euro voor n retour Amsterdam Londen), de treinen gaan nu rechtstreeks van Londen Gatwick naar Portsmouth en in mijn eigen hotel heb ik n ruime zeezicht kamer. Helemaal top dus.

Nu wel hopen dat er geen nieuwe uitbraak komt want dat kan alles dan weer veranderen. Maar daar ga ik niet van uit. In Portsmouth zijn bv de afgelopen 25 dagen al geen nieuwe besmettingen meer gemeld dus dat klinkt goed.

Ik wil nu met Portsmouth in het vooruitzicht dus wel even echt knallen deze paar weken. Mijn motivatie is nu alleen nog maar groter. Maandag verwacht ik nog wel n plus tov de laatste keer wegen omdat ik de afgelopen weken wel mega was aangekomen. Bijna 2 kilo, Maar binnen de plussen daal ik wel, de plus wordt kleiner dus dat is goed nieuws.

Mindervan mij lekker zeg je MMP. Het kan er maar weer uit zijn hahaha. Dat wordt dus hopelijk een MMD. Of te wel je maandelijkse mega daling :-D

Strawberry ja er is dus goed nieuws!!!!! :yes: Eindelijk!!!! Ik heb geboekt, werd echt tijd, ik heb het zo enorm gemist! En nu nog 3,5 week aftellen!

Weet jij inmiddels al meer over evt terug kunnen keren naar Nederland?

Vreselijk ja zulke nachten en dat helemaal geen tijdsbesef. Ik heb dat ook heel af en toe ja, dan denk je dat het al ochtend is en is het pas half 3 ofzo.
Lekker ook al die rotzooi weg, ook zowat n workout.

Hoe gaat het met de rest?

Jammer dat we nog maar met zo weinig over zijn....
Ja, vind ik ook jammer, maar dat zie je vaker bij dit soort topics, in het begin is iedereen helemaal enthousiast en oop een gegeven moment neemt dat een beetje af, en nieuwe aanwas krijg je dan bijna niet meer omdat mesnen toch het gevoel hebben dat ze minder welkom zijn omdat de rest al zo lang meeschrijft.


Wat betreft afvallen: ik heb net een heerlijk soepje gemaakt voor de lunch, met zoete paprika en tomaat. Heb al direct een flinke dosis groentes binnen :yes:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen van hier!.

@Biglizzie
Het heeft even geduurd, maar je hebt nu de zekerheid dat je weer naar portmouth kan. Denk dat je er dit keer dubbel zoveel van gaat genieten!.
En gewoon er weer lekker tegenaan! .

@Mindervanmij
Klinkt heerlijk die soep..en inderdaad genoeg groenten.

Hier, qua reis is en blijft voorlopig de onzekerheid, want ben afhankelijk van argentinië voor de rechtstreekse vlucht. En ze willen pas 1 september internationale vluchten toestaan. Dus voorlopig maar rustig aan afwachten.

En nu met de totale lockdown hier, is er niet veel aan te doen. Afgelopen dagen redelijlk netjes gegeten en gesport. Heb van de week alleen een schouder/nekspier flink verrekt, dus vandaag maar rustdagje inlassen, wel kamer flinke beurt geven en mogelijk 's middags richting supermarkt. En morgen er weer tegenaan.
Goedemorgen dames,

96,1 stond vanmorgen op de weegschaal :yes:

Verder eigenlijk niet veel te melden op het moment :-$
Alle reacties Link kopieren
Wow mooi resultaat mindervanmij! :worship:

Hier ook een kleine min na de vakantie 86.1 :yes:

Nu racen naar m’n werk! Blegh geen zin in.... ik reageer later uitgebreider meiden!
Ik wil over een paar weekjes wel weer mee komen schrijven hoor ;-) Ik lees nog steeds af en toe met jullie mee. 8 maanden geleden na een positieve zwangerschapstest maar even gestopt met afvallen, maar intussen sta ik op ontploffen, dus over een maandje kan ik weer meedoen! (En ik heb mezelf weer ruim 20 kilo cadeau gedaan, dus er is genoeg werk aan de winkel :P)
Hi goedemorgen! Ik was mijn wachtwoord kwijt. Om vervolgens een verkeerd mailadres op te geven, stom! Maar ik ben er weer.

Ik moet mij nog wegen dus kom zo met het gewicht.
Goedemorgen meiden, hier ook even kort want druk aan het werk maar ik zit nog wel aan de plus kant, al is het een kleinere plus dan de afgelopen dagen.

73.9 dus +0.4 . Maar was bijna plus 2 kilo de afgelopen 2 weken dus voelt toch als afvallen :-D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hier ven Korte reactie want zit op mobiel.
Hier paso 6.22u en net op de weegschaal gestaan, welke volgens mij web beetje van slag is. Dus ik ga later nogmaals wegen en dan eens kijken wat de weegschaal zegt.
Loes23 gezellig als je over n paar weken weer mee komt schrijven. Hele veel succes alvast met de laatste loodjes en we lezen je wel als je weer aan wilt haken. Leuk!

Strawberry lastig lijkt me, het moeten wachten want schiet best wel al op richting september. Maar ik duim nu dus keihard voor jou.

En wat n mooie resultaten bij iedereen tot zover. Ik heb dan wel n plusje t.o.v. de laatste x in de tabel, maar woog dus 2 weken terug boven de 75 dus voelt toch als n min. Zit weer in de goeie flow in elk geval.

Straks wezen lunch wandelen met mijn collega en lekker bijgekletst met een andere collega en de koffiedames. Vandaag wel n OK dag op het werk. Tussendoor ook veel gedaan. merk dat sinds ik weet dat ik weer naar Engeland ga, mijn flow ook gelijk weer OK is. Was dus duidelijk echt emo snaaien
Spannend Loes, succes met de laatste loodjes :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik sla deze week maar over, want er klopt volgens mij geen snars van het wegen vandaag.
Opeens +5k...terwijl ik toch redelijk bezig ben geweest. Maar goed we zullen het zien volgende week.
Deze week ook weer redelijk netjes proberen te houden.
Nee, dat lijkt me wel raar inderdaad. Vast een foutje van de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
@Mindervanmij
Nee, bij mij klopt er niet echt veel van gisteren. Bij jou wel een mooi resultaat!

@Mixie1-1
Hopelijk kan je de motivatie om te werken snel weer terugvinden. Altijd even lastig de eerste paar dagen na vakantie!.

@Loes23
Spannend hoor de laatste periode! En welkom terug alvast!

@Biglizzie
Er zit bij jou iig al een dalende lijn in dat is enorm mooi! Ook fijn dat je de juiste flow weer te pakken hebt. Nu vasthouden!

Hier, zat ik gisteren bijna tegen de 80k aan, terwijl het vorige week een stuk minder was. Heb niet echt slecht gegeten, ja 200gr nutella weggewerkt in 1 week. Dus op zich is dat niet zo super slecht. Ik denk dat ik problemen met vocht heb, drink ook te weinig water.
Moet daar proberen wat aan te doen. En zit meer stil dan normaal, meeste beweging is ongeveer 1uur sporten 5 dagen in de week.

Lockdown begin ik beu te worden, mis het wandelen met hondje op mijn rustdagen en gewoon het idee vrij te zijn om naar de supermarkt te gaan, of bus richting strandwandeling o.i.d. Maar goed we maken er maar het beste van.

Ik zal zowieso niet voor eind september reizen, vooral als de tickets deze prijzen behouden. Zoweiso moet ik ruim bij tijd boeken, want moet alles vorobereiden qua hond. En dat is bloedonderzoek, prikjes op orde enz..enz. Rabies test/vaccin.
En eerst willen we(ik en ma) de zekerheid hebben dat de vluchten ook echt doorgaan. En ook tante de tijd geven om te wennen aan het idee, want voor haar wordt het ook een hele verandering en nieuwe routine aanbrengen voor de 2 hondjes en 2 katten.
@Strawberry: klinkt alsof er nog een hoop moet gebeuren. En zeker in deze onzekere tijden lijkt het me dan lastig om daar op te plannen...


Hier gaat het erg goed momenteel, ik ben ten opzichte van maandag nog een kilo kwijt :yes: En dat terwijl ik toch niet het gevoel heb dat ik er enorm veel voor laat, ik eet best veel voor mijn gevoel en ook allemaal lekkere dingen, alleen probeer ik wel om zoveel mogelijk keuzes te maken uit de schijf van vijf (vandaar dat ik ook veel mag eten, want schijf van vijf bevat vaak minder kcal dan dingen buiten de schijf). Dit werkt dus erg goed voor mij :biggrin:

Daarnaast sport ik ook 5 dagen per week elke dag een half uurtje, dat is goed te doen en zal ook vast meehelpen met de verbranding lekker aan te houden :)


hoe is het met de rest?
Ik zou mijn gewicht nog delen. Op het moment is dat 105

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven