Lijf & Lijn alle pijlers

Goed voornemen, 10 kilo kwijt in 2019

01-01-2019 09:25 922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen,

Het is zo ver. Die vervelende 10 kilo die maar blijft plakken gaan er dit jaar echt van af! Besef kwam deze week toen mijn skibroek ineens amper meer dicht kon. :-(

Oorzaak is me helder. Ik eet teveel, te grote porties en ik vind teveel dingen lekker. Ik eet op zich niet heel ongezond verder.
Ik ga starten met WW om zo een stok achter de deur te hebben en om een gezonder eetpatroon aan te leren ipv een crashdieet waarbij ik wel afval als een gek maar vervolgens ook weer aankom.
Zijn er meer mensen die willen meeschrijven om zo elkaar te steunen/motiveren?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig moosy, monkey en tina! Ik lees ook heel graag met jullie mee! Welkom.

O: aardbeienkwark
T: banaan
L: 2 boterhammen met pindakaas
A: kip massala (ofzoiets) met rijst, cola light

Uurtje fitness gedaan maar zit nog met heel erg spierpijn in mn benen dus vooral de bovenkant getraind.
Alle reacties Link kopieren
TinaT schreef:
18-02-2019 18:00

Ik eet ook best veel brood. Eigenlijk wil ik meer groenten, maar hoe doen jullie dat? Zo’n lunch met kikkererwten, pompoen en gestoofde prei klinkt heel lekker, maar is dat ook koud lekker? Ik kan niet opwarmen op mijn werk.
Dit was toevallig een warme inderdaad, maar die kikkererwten-pompoenstoof is koud ook heel lekker. En dan combineer ik m met witlof, augurk, feta en tomaat bijvoorbeeld. Ik plan die lunchsalades niet echt, maar zorg wel dat altijd peulvruchten in huis heb, en kappertjes en augurk etc en groenten heb ik ook altijd in huis (abonnement). Dus dan is er altijd wel wat te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Netjes Koettie! En knap dat je het bij 1 bakje chips kan houden, als de zak bij mij open gaat moet 'ie ook op :facepalm:

Ik maak de salade altijd de avond van te voren. Ik heb een salade bak waarbij je de sladressing in een apart bakje kan doen, dan blijft je sla lekker vers. Gelukkig kan ik wel opwarmen op het werk, vind het lekker om soep mee te nemen naar het werk.
Ga van de week maar weer eens lekker paprika soep maken!
Alle reacties Link kopieren
Borrel liep een tikje uit de hand gister, 2 rode wijn en 2 behoorlijk stevige gin-tonics gedronken. Ik voelde het ook wel vanochtend, man wat ontwent dat drinken snel. Wel gunstig, al te meer motivatie om t bij uitzondering te doen.

Vandaag had ik denk bij t ontbijt mn halve ADH qua calorieën al binnen, ik haalde (wegens gelogeerd bij een vriendin die geen ontbijt in huis had) even een yoghurtje met granola bij de Pret a manger. Niet normaal hoeveel suiker ze daarin stoppen zeg. Die granola is stevig gesuikerd, volgens mij de yoghurt ook en onderin zit dan nog wat banaan in, jawel, een suikerstroop. Gelukkig was het een klein bakje, maar dat doen we dus in t vervolg niet meer.
Gelukkig had ik wel lunchsalade bij me, en op de terugweg vanaf kantoor (laat..) een salade gehaald bij LEON. Met kip, verse kruiden en chilisaus. Superlekker echt, ik ben zo blij dat gezonde fastfoodketens eindelijk een beetje voet aan de grond beginnen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kom je uit België Moosey? Ken LEON niet. Wel fijn dat je ook een gezonde keus kan maken bij een fastfood zaak.

De weegschaal was vanochtend lief voor me :) 69.4 kg. Het gaat de goede kant op. Vandaag een drukke dag gehad, maar toch weer mn stappen gehaald. Qua eten ook netjes binnen de perken gebleven.
O: 2 crackers, 1 met kaas, 1 met appelstroop
T: gekookt ei
L: salade
T: worteltjes
D: pasta
T: almhof sinaasappel kwark

Morgen hoop ik weer een rondje te kunnen hardlopen. Ga als lunch een soepje maken, ben er alleen nog niet uit of dit paprika soep of kippensoep wordt.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
18-02-2019 20:07
Netjes Koettie! En knap dat je het bij 1 bakje chips kan houden, als de zak bij mij open gaat moet 'ie ook op :facepalm:

Ik maak de salade altijd de avond van te voren. Ik heb een salade bak waarbij je de sladressing in een apart bakje kan doen, dan blijft je sla lekker vers. Gelukkig kan ik wel opwarmen op het werk, vind het lekker om soep mee te nemen naar het werk.
Ga van de week maar weer eens lekker paprika soep maken!
Was stiekem wel een bak ter grote van de halve zak :whip:

Maar ach. Vandaag 15000 stappen, veel gelopen op werk en heen en weer naar huis. Qua kcal prima, niet perse heel gezond. Morgen hele dag cursus dus zal veel stilzitten zijn, donderdag weer sporten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een dag waarop het goed gegaan is voor mij. Ik heb ontbeten met kefir met fruit, lunch een omelet met groente en avondeten was een restje uit de vriezer, verder niet gesnoept en zo. En ik ben daarnet weer een uurtje gaan sporten.

Morgen wordt een minder goede dag met eerst een lunchafspraak waar bij ik waarschijnlijk mijn lunch niet zelf kan kiezen. Daarna een soort cursusavond met diner (ervaring leert, waarschijnlijk een rijsttafel) en na afloop een borrel. Nou ja, ik ga het wel zien. Het is wat het is, zo veel mogelijk gezonde keuzes maken en verder genieten van de rest.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
19-02-2019 20:45
Kom je uit België Moosey? Ken LEON niet. Wel fijn dat je ook een gezonde keus kan maken bij een fastfood zaak.
Nee hoor! Maar ze zijn vrij nieuw. Er zitten er 2 in Utrecht (Hoog Catharijne en station) en ik geloof ook 1 in Den Haag op t station. Zullen er wel meer worden lijkt me, t loopt volgens mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Kort berichtje ben nogal moe, klokje rond gewerkt.

O: havermout met melk en banaan, beker melk
L: tosti ham kaas met curry
A: salade met geitenkaas, serranoham, honing en balsamico, cola zero

Oeps nu ik dit zo opsom behoorlijk weinig maar geen honger gehad. Morgen wil ik het beter doen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond ben ik weer lekker wezen dansen. Vandaag heb ik een werkdag tot 17.30, dus zometeen weer boterhammen smeren en fruit inpakken. De havermoutpap voor het ontbijt staat nu heel zachtjes te pruttelen.

Gisteravond in de dansschool zag ik in de spiegels dat er echt minder buik te zien is in mijn strakke sportbroekie, maar ook dat er nog best wat af moet. Het is raar, het ene moment vind ik mezelf veel slanker (wat zo is) en ben ik razend tevreden, en het andere moment kan ik mezelf nog een mollige moeke vinden ( en dat is ook gewoon nog zo).

Het gaat goed, de mensen om me heen zien het ook, maar ik zie beter dan voorheen hoeveel te zwaar ik nog ben. Vreemd mechanisme is dat, ik ben jaren te dik geweest zonder dat het me echt stoorde, tot de knop omging. Nu zie ik elk rolletje en putje... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo herkenbaar tuingravin. Ik kan ook zo heen en weer geslingerd worden tussen behoorlijk tevreden over hoe ik er nu uit zie en mezelf dik en onaantrekkelijk vinden.

Ik heb vandaag een jasje in maat 38 aan. Hij is nog een klein beetje krap bij mijn schouders, maar een paar maanden terug had het niet gepast. Tegelijkertijd vond ik mezelf er toch wel dik uitzien in het jurkje wat aan heb dus ik draag er een corrigerende body onder. Super stom, want dat deed ik eerst nooit toen ik nog zwaarder was.
Alle reacties Link kopieren
Ja brood moest ik veel eten via Bodysupport. Dat deed ik eerder niet zoveel en het komt soms ook wel m'n neus uit hahah. Vandaag heb ik een raar schema ivm laat opstaan en sporten valt ook in de soep want ik heb zo'n keelpijn en 0 energie.

Gisteren eetlijstje:
O: 2 boterhammen met jam
T: yoghurt met appel
L: 2 boterhammen 1 met smeerkaas en 1 met filet americain
T: Falafel balletjes met yoghurt dip (AH to go)
A: risotto met rode bieten, champignons en paprika

Vandaag een studiedagje dus kan goed op m'n eten letten

O: 1 cracker met smeerkaas 1 boterham met jam
T: omeletje
L: misschien restje risotto? en anders couscoussalade
A: weet het nog niet, denk een pasta met veel groente!
T: als ik 's avonds nog honger heb misschien wat yoghurt
Dus hopelijk weer een topdagje!
Morgen wil ik misschien weer een rondje wielrennen. Heb net arm- en beenstukken gehaald dus dan kan ik de fiets weer op :)

En idd knap dat je het bij een bakje chips kunt houden Koettie, dat vind ik moeilijk. MIjn vriend eet heel vaak chips dus vind het moeilijk om dan niet lekker mee te eten.
Alle reacties Link kopieren
@zwartvlekje @tuingravin ja dat herken ik ook. Sinds ik ermee bezig ben valt het bij mij zelf ook meer op. Ik zie allerlei dingen die ik niet mooi vind aan mezelf, maar ook daar moet je aan werken toch, mentaal! Dat is ook belangrijk om niet te vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Zonder kleren vind ik mijzelf nooit mooi. Met kleren verschilt het heel erg. We zijn stiekem allemaal wat ijdel geworden als we aan het lijnen zijn :P in de spiegel vind ik mezelf altijd dik, als ik er niet in kijk voel ik me slanker en op foto’s is het al helemaal verschrikkelijk. Werk aan de winkel...

Zometeen fitnessen en daarna weer gezonde boodschappen doen, vanavond op visite om carnavalspak af te maken. Morgen weer weegdag, heb het gevoel dat er wel minstens 0,7 af is, daar hoop ik op aangezien ik nu op -4,3 zit haha
Alle reacties Link kopieren
He dames, niet zo streng zijn tegen jezelf hoor. Paar kilo meer of minder maakt je niet meteen een lelijk mens.

Ik vond mezelf al prima, heb m'n lichaam nooit lelijk gevonden, alleen te vol. Kwam net een collega van andere locatie die ik niet vaak zie naar me toe en riep gurrll wat ben je afgevallen. Leuk om te horen! De rest ziet niet want het gaat best langzaam allemaal.

Vandaag veel gezeten maar goed gegeten. Veel tomaatjes en komkommers als tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja ik herken het ook! Het ene moment lijk ik 'dun' het andere moment snap ik niet hoe ik dat kon denken. Ach, we doen in ieder geval ons best om weer fit(ter) te worden.

Ik vandaag een fijn dagje gehad, net weer mn 3km rondje hard gelopen, of ja, een poging gedaan tot. Ben vorige week maar een keer geweest, planning is om vrijdag weer te gaan.
Vandaag niet zo heel veel gegeten, ik zit nu op 1246 kcal die ik heb gegeten, eigenlijk straks nog wat eten...
O: 1 cracker met philadelphia, 1 met kaas
L: kippensoep met een pistoletje met wat kruidenboter
D: pangafilet, salade, zoete aardappelfriet uit de oven. Als toetje aardbeien kwart van almhof

Geen tussendoortjes dus, ben het helemaal vergeten...
Alle reacties Link kopieren
O: 2 broodjes met kipsalade
L: 2 crackers met pindakaas
A: zigeunerschnitzel, gebakken aardappeltjes, yogonaise, héél veel sla met rozijnen, paprika, kaasblokjes en yoghurt dressing

Heel veel water en thee gedronken, zit nog steeds proppie vol
Alle reacties Link kopieren
Gister ontbeten met een volkorentosti
Tussendoor tomaatjes en komkommer
Lunch was pistolet met beenham
Tussendoor banaan en rest van de tomaatjes
Avondeten was een hamburger, ging hapje eten met m'n moeder. De borrelhapjes lekker overgeslagen.

En m'n 10000 stappen weer gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Oww, goed bezig iedereen! Ik heb nu veel stress. Mag binnenkort op sollicitatiegesprek bij een zorginstelling waar ik graag wil werken. Het is extra spannend omdat ik gisteren ook te horen kreeg dat de afdeling waar ik werk, wordt opgedoekt. De opdrachtgever trekt de stekker er uit. We kunnen nog tot eind mei blijven. De mensen met vaste aanstelling ( waaronder ik) kunnen misschien herplaatst worden. Ik zie dat niet zomaar gebeuren. Het is dus erg van belang dat ik voor mei iets anders vind. De zenuwen gieren me door de strot, en eten smaakt me niet echt. Bah! Wel blij dat ik op gesprek mag. Mijn emoties vliegen alle kanten op momenteel. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Tuingravin. Maar misschien dus de juiste stap op het juiste moment! Wanneer mag je op gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Spannend tuingravin! Komt vast goed.

Ik heb gister goed nieuws gehad, ik begin in maart aan een nieuwe opdracht voor mijn werk. Dat was waar ik op hoopt ik ben heel blij dat dit gaat gebeuren. Ik ga iets doen waar ik heel veel zin in heb en wat veel leuker is dan wat ik nu doe. Ik moet het vandaag vertellen bij de opdracht waar ik nu zit en die zijn daar denk ik niet zo blij mee, dus dat wordt spannend.

Gister viel overal behoorlijk mee qua eten, ik dacht dat de schade groter zou zijn. O: kwark en fruit
T: Muslireep
L: broodje met brie en wat rauwkost
D: lasagne te zijn, met salades. Ik heb dus een groot boord salade gegeten en een klein stukje lasagne.
T: Cola zero

En ik heb 13000 stappen gezet, in pumps.
Alle reacties Link kopieren
13000 stappen in pumps. Als dat geen doorzettingsvermogen schreeuwt... :-D knap hoor!
Alle reacties Link kopieren
Oh my, da's een end op hakken... :hihi: . Ik mag 7 maart op gesprek. Er waren ruim 200 sollicitanten voor 35 vacatures. Ze hebben streng geselecteerd op de brieven, en er zijn naar wat ik begrijp, best veel kandidaten afgewezen. Stel dat ze nog 100 mensen uitnodigen ( dat lijkt me al best veel, maar goed), dan zou ik toch een redelijke kans moeten maken. Ik ga mijn best doen natuurlijk, maar er staat nu wel meer druk op. Dat maakt het nog spannender, en ik ben al niet dol op sollicitatiegesprekken....
Ik heb nog twee andere sollicitaties uitstaan. Zo meteen naar het werk, zal wel zwaar worden tussen al die verdrietige collega's.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, lijkt me ook niet echt een leuke sfeer. Maar je bent al uitgenodigd, dat is stap een!


En yess. Heb anderhalve maand terug een nieuwe sportbroek gekocht, 's ipv 'm. En ik kreeg m'n reet er maar niet in joh baalde echt. En nu pas ik hem!!
Alle reacties Link kopieren
Yaay! -0,7 vanochtend dus ben vandaag 5 kg kwijt (en 6 weken bezig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven