Lijf & Lijn alle pijlers

Goede shake (poeder) gezocht voor de ochtend.

10-04-2024 20:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben goed op weg met afvallen. Zit nu op -3 kilo en heb er nog -7 te gaan.

Nu wil ik graag een shake drinken in de ochtend. Dit omdat ik moeite blijf houden om in de ochtend wat te eten. Ik krijg er gewoon met moeite een broodje of een kommetje yoghurt in. En tijd om allerlei smoothies te maken heb ik in de ochtend niet. Nu ben ik een paar jaar geleden ook een paar kilo afgevallen en toen dronk ik een shake gemengd met magere melk in de ochtend maar ik zag dat dat merk niet meer bestond.

Ik zoek een shake met weinig calorieën, zo min mogelijk koolhydraten en veel eiwitten. Vooral het minst aan koolhydraten vind ik het belangrijkst. Welk merk gebruiken jullie of welke raden jullie mij aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook intermittend fasten en niet omtbijten of pas laat. Het niet drinken van calorien is echt makkelijkst om weg te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben tevreden over de shakes van Protislank. Ik maak ze met afwisselend havermelk (Yort) of amandelmelk (Alpro, ongezoet)
Ik gebruik ze ipv lunch, ik heb juist in de ochtend wel echt een bite nodig en een lunch vervanger helpt me om brood koolhydraten zoveel als mogelijk weg te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik drink wel eens een orangefit eiwitshake als ontbijt, ik ben ook een slechte ontbijter. Merk wel dat ik met lunch makkelijk ten prooi val voor de slechtere dingen op werk in de kantine als ik niks ontbijt, dus het is voor mij wel belangrijk dat ik wat binnenkrijg. Die shake helpt wel, zit per portie 25 g eiwit in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
10-04-2024 20:21
Je kunt ook intermittend fasten en niet omtbijten of pas laat. Het niet drinken van calorien is echt makkelijkst om weg te laten.
Nee dat werkt helaas niet bij mij. Ik moet in de ochtend wel iets binnen krijgen want anders kan ik me echt niet concentreren op m’n werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de XXL nutrition dietshake mealreplacement als ontbijt als ik weinig tijd heb in de ochtend. Enige nadeel is dat er zoetstof inzit.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Keto shake van Jake heeft 6 gram koolhydraten en 18 gram eiwit.
392 kcal per zakje. Als dat te veel is, kan je halveren (200 kcal) en dan aanmaken met magere melk.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Skinny protein van YourSuper erg lekker. Ik neem het als smoothie met havermelk, mango uit vriezer, spinazie uit vriezer en banaan.

Maar je kunt het ook gewoon mengen met melk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de meal replacement shakes van Body en fit. Moest in het begin wel wennen aan de structuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als een shake neemt dan heel goed de ingredientenlijst lezen.

Ik maakte weleens zelf een shake met yoghurt en muesli in de blender, eventueel wat fruit zoals een halve appen of wat bessen voor de smaak.

Maakte een enkele keer een Whey Isolate Shake van body & fit, zoals deze: https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Produc ... isolaat-xp
Is idd hoog in eiwit en low-carb.
Ik vond zelf de smaak banaan, vanille en naturel het best te doen, maakte het soms aan met karnemelk ipv water.
Alle reacties Link kopieren Quote
DE inzichten zijn veranderd; je "moet" niet ontbijten. Verdiep je eens in periodiek vasten / intermittend fasting. En zoals ik de wetenschap lees is dit ook nog eens gezond. je eet 8 uur wel (bijvoorbeeld van 12 - 20 uur) en 16 uur niet, wel water, thee, koffie. Uiteraard zonder suiker en melk of zoetjes
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
10-04-2024 21:42
DE inzichten zijn veranderd; je "moet" niet ontbijten. Verdiep je eens in periodiek vasten / intermittend fasting. En zoals ik de wetenschap lees is dit ook nog eens gezond. je eet 8 uur wel (bijvoorbeeld van 12 - 20 uur) en 16 uur niet, wel water, thee, koffie. Uiteraard zonder suiker en melk of zoetjes
DE inzichten zijn inderdaad veranderd.

https://nos.nl/artikel/2513387-amerikaa ... overlijden

Naast dat TO zelf al aangeeft het niet prettig te vinden
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vaak van ESN de designer whey protein. Het liefst maak ik er wel een smoothie van met yoghurt en fruit maar als shake kan het ook prima. Met yoghurt vind ik het nog steeds wel lekkerder dan met water of melk.
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
10-04-2024 21:42
DE inzichten zijn veranderd; je "moet" niet ontbijten. Verdiep je eens in periodiek vasten / intermittend fasting. En zoals ik de wetenschap lees is dit ook nog eens gezond. je eet 8 uur wel (bijvoorbeeld van 12 - 20 uur) en 16 uur niet, wel water, thee, koffie. Uiteraard zonder suiker en melk of zoetjes
Heel vermoeiend dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yfood! Bij oa jumbo te koop in flesjes. Super lekkere smaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
10-04-2024 21:42
DE inzichten zijn veranderd; je "moet" niet ontbijten. Verdiep je eens in periodiek vasten / intermittend fasting. En zoals ik de wetenschap lees is dit ook nog eens gezond. je eet 8 uur wel (bijvoorbeeld van 12 - 20 uur) en 16 uur niet, wel water, thee, koffie. Uiteraard zonder suiker en melk of zoetjes
Er is laatst nog een heel artikel geweest dat het helemaal niet zo gezond blijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik soja-proteïne van Holland & Barrett. Ik eet veganistisch en kon eerder, toen ik nog wel dierlijke producten at, ook niet goed tegen Whey-proteïne vandaar soja. Qua smaak even wennen maar het eiwitgehalte is heel hoog, ik geloof 92 % en zonder suiker, slechts 1,2 % koolhydraten. Nu in de aanbieding voor 3 = 1 zie ik!

Ik drink hem ‘s middags, want doe aan intermitting fasting en het is voor mij een goede aanvulling op een plantaardig dieet. Ik meng hem met amandelmelk, banaan, kaneel en soms wat agave-cacaostroop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
10-04-2024 22:26
Yfood! Bij oa jumbo te koop in flesjes. Super lekkere smaken.
Die zijn niet low-carb: 30% carbs per flesje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
10-04-2024 20:21
Je kunt ook intermittend fasten en niet omtbijten of pas laat. Het niet drinken van calorien is echt makkelijkst om weg te laten.
Dit idd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
10-04-2024 22:04
DE inzichten zijn inderdaad veranderd.

https://nos.nl/artikel/2513387-amerikaa ... overlijden

Naast dat TO zelf al aangeeft het niet prettig te vinden


Lees het onderzoek eens zelf, er zitten nogal wat haken en ogen aan dit onderzoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem elke morgen de shake van 1op1 dieet die je online kunt bestellen. Ik vind de smaken erg lekker (vooral chocolade) en zijn te maken met water en bevatten weinig calorieën.

https://www.1op1dieet.nl/producten/choc ... y-smoothie
Alle reacties Link kopieren Quote
Ongeacht wat er in dat onderzoek staat: TO geeft aan dat ze zelf wel graag wat wil binnenkrijgen 's ochtends. Dus ik snap niet dat er vervolgens nog allerlei mensen aan komen zetten met 'je moet gaan vasten'. Dat wil ze niet dus dan houdt dat op.
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
10-04-2024 21:42
DE inzichten zijn veranderd; je "moet" niet ontbijten. Verdiep je eens in periodiek vasten / intermittend fasting. En zoals ik de wetenschap lees is dit ook nog eens gezond. je eet 8 uur wel (bijvoorbeeld van 12 - 20 uur) en 16 uur niet, wel water, thee, koffie. Uiteraard zonder suiker en melk of zoetjes
Nog een keer lezen dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snauter82 schreef:
11-04-2024 08:27
Ik neem elke morgen de shake van 1op1 dieet die je online kunt bestellen. Ik vind de smaken erg lekker (vooral chocolade) en zijn te maken met water en bevatten weinig calorieën.

https://www.1op1dieet.nl/producten/choc ... y-smoothie
Deze neem ik ook af en toe. Ik vind vanille het lekkerst.
Het voordeel is inderdaad dat je ze gebruikt met water ipv met melk. Wel koud water gebruiken, uit de koelkast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Slimfast Latte stiekem heel lekker, met wat ijsblokjes in de blender en klaar. Erg handig 's morgens, ik doe dat puur voor het gemak.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven