Lijf & Lijn alle pijlers

Help, de droppot op het werk!

20-01-2019 18:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind oktober begon ik met afvallen. De simpele methode, meer aandacht geven aan wat ik kook en eet, iets gezonder en vooral wat minder. O ja, en 2 keer per week sportschool plus (bijna) elke dag 10.000 Stappen. Mijn gewicht ging langzaam maar zeker omlaag..


In de kerstvakantie weggeweest en iets van 1,5 kg aangekomen, dat was ingecaluleerd. Sporten weer opgepakt, maar goed eten gaat niet geweldig nog. Ik snoep weer meer. Op de affeling staat een droppot en heb veel frustratie op het werk. Tja....fout maar dan grijp ik (en nee het blijft niet bij 3 dropjes)

Ook onderwerg naar huis kom ik veel gelegenheden tegen om fout etenswaar te vinden. Voor de kerst nam ik vanalles steeds mee. Dat doe ik nu niet meer....dus verleiding voor foute dingen wordt groter.

Ik weet wat ik moet doen...maar hoe gaan jullie om met verkeerde verleidingen?
Negeren
gizzmo-returns schreef:
20-01-2019 18:41
Negeren



Dat vind ik makkelijk gezegd!
Alle reacties Link kopieren
Zijn er geen dropjes die jij niet zo lekker vindt maar veel andere mensen wel? Dan zou ik de pot daarmee vullen. Of de droppot buiten bereik zetten. Of afspreken met jezelf dat je ergens aan het eind van de werkdag twee of drie dropjes neemt en de rest van de dag niet.

Met "van alles meenemen" bedoel je dat je gezonde dingen mee naar je werk nam? Als dat werkte, lijkt het mij het meest logisch dat je die gewoonte weer oppakt. En anders kun je misschien een andere route nemen van werk naar huis, met de fiets als je nu lopend gaat, weet ik veel. Als je op een station moet wachten, neem iets mee wat afleidt, een boek of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n pot op mijn werk. Ik pak er gewoon nooit iets uit, want bij 1 wordt het 2, en nog veel meer. Ik neem van huis een handje nootjes of vijf dropjes mee. En snoep na werk alleen iets kleins bij de thee rond 8-en.
mammezel schreef:
20-01-2019 18:44
Dat vind ik makkelijk gezegd!
Maar zo simpel kan het soms gewoon zijn...
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 18:46
0.34% gewijzigd
Tegen al je collega's zeggen dat je niet meer snoept. Een paar keer.

En dan niets meer uit de pot pakken. (Hoe kun je ook immers, je hebt tegen iedereen gezegd dat je niet meer snoept)
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
20-01-2019 18:44
Dat vind ik makkelijk gezegd!

Een droppot negeren makkelijk gezegd? :rofl:
Een droppot. Drop. Pot.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Je pakt een dropje, legt hem op de weegschaal, kijkt achterop de verpakking naar de calorische waarde, berekent hoeveel kcal dat dropje betekent, en dan tel je dat gewoon op bij de rest van je dagelijkse rantsoen. Ben je bij 1500 aangekomen dan stop je die dag met eten (of je besluit toch voortaan dat dropje maar te laten liggen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is dat zo'n pot waar iedereen met z'n tengels in zit te graaien? Zo ja, getver!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet meer aan de droppot komen en geen excuses bedenken. Zorg dat je je frustraties op een andere manier oplost door te gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
De reden dan mensen niet tellen is eigenlijk omdat ze toch de vrijheid niet uit willen sluiten om te sjoemelen. En als jij jezelf al niet serieus neemt..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De verleiding van de droppot ken ik. Wat mij helpt is om de pot buiten mijn gezichtsveld te zetten. Vaak heb ik het te druk om er dan aan te denken.
Alle reacties Link kopieren
JIJ bent verantwoordelijk voor elke keer dat je je hand in de snoeppot laat zakken, niet je collega die hem vult. Ik heb ook een droppot op mijn bureau, zomaar, heel soms, pak ik daar zomaar 3 keer per week een dropje of twee uit. Maar er zijn ook collega's die drie keer per dag een hand drop uit die pot pakken. Doen ze zelf, ik verplicht hen tot niks. Mogen ze ook gewoon, want ik zet die pot neer voor algemeen gebruik. Maar dan moet je achteraf niet bij mij komen zeuren dat je te veel drop eet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-01-2019 18:51
JIJ bent verantwoordelijk voor elke keer dat je je hand in de snoeppot laat zakken, niet je collega die hem vult. Ik heb ook een droppot op mijn bureau, zomaar, heel soms, pak ik daar zomaar 3 keer per week een dropje of twee uit. Maar er zijn ook collega's die drie keer per dag een hand drop uit die pot pakken. Doen ze zelf, ik verplicht hen tot niks. Mogen ze ook gewoon, want ik zet die pot neer voor algemeen gebruik. Maar dan moet je achteraf niet bij mij komen zeuren dat je te veel drop eet.

Precies, hij staat ook op mijn bureau voor iedereen en ik pak eigenlijk nooit wat eruit.
pejeka schreef:
20-01-2019 18:51
JIJ bent verantwoordelijk voor elke keer dat je je hand in de snoeppot laat zakken, niet je collega die hem vult. Ik heb ook een droppot op mijn bureau, zomaar, heel soms, pak ik daar zomaar 3 keer per week een dropje of twee uit. Maar er zijn ook collega's die drie keer per dag een hand drop uit die pot pakken. Doen ze zelf, ik verplicht hen tot niks. Mogen ze ook gewoon, want ik zet die pot neer voor algemeen gebruik. Maar dan moet je achteraf niet bij mij komen zeuren dat je te veel drop eet.

Precies, hij staat ook op mijn bureau voor iedereen en ik pak eigenlijk nooit wat eruit.
Alle reacties Link kopieren
Probeer anders eens zo'n pot snoeptomaatjes of snoepkomkommers. Hielp hier erg goed. Als je dat lekker vindt tenminste.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Suikervrije dropjes kopen?
Kauwgom kauwen op moeilijke momenten?
Even je tanden gaan poetsen als je zin krijgt om te snaaien.

(Niet in Januari gaan lijnen. De meest gefrustreerde maand van het jaar. Dat is vragen om problemen. Begin lekker ergens in de lente! Als de natuurlijke energie begint te stromen is het vele malen beter vol te houden dan in deze koude dooie tijd. )
Alle reacties Link kopieren
Neem de suikervrije variant voor op jouw eigen werkplek.
Niet teveel van eten wat dat werkt laxerend :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-01-2019 18:48
Is dat zo'n pot waar iedereen met z'n tengels in zit te graaien? Zo ja, getver!

Ja, weet je hoeveel mensen hun handen niet wassen na de toiletgang TO?
Honey, you should see me in a crown
Denken aan de poepbacterieen die in de drop pot zitten
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat iedereen met zn vingers in die pot zit. Dus ook mensen die hun handen niet wassen na toiletbezoek en die collega die eerst ff lekker in zn neus heeft zitten peuteren.
Ik hoef geen drop meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier geen drop-pot, maar een heel arsenaal aan koek en chocola.

Het helpt om een plaatje van mijn weegschaal te hebben hangen.

En Oost-Indisch doof te zijn voor collega's die elke dag afkomen "ééntje kan toch geen kwaad".
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat het inderdaad wemelt van de bacteriën in zo'n droppot krijg je van teveel drop hoge bloeddruk. Gewoon niet pakken dus.
...
Bij ons op het werk ligt ook altijd van alles voor het grijpen..koekjes, pepernoten, chocoladeletters, speculaas..en ik altijd maar weer zeggen dat het wel een beetje minder mag..maarja als iedereen er in blijft eten gaat het niet anders worden :) ..net zoals al dat gebak steeds..iedereen trakteert steeds maar weer op gebak. Ik sla altijd over..400kcal voor een gebakje..waar je nadien beroerd van bent..en de rest van de dag door op rantsoen moet..soms zie je dat mensen ineens mee doen met weigeren..maar de meesten houden dat niet lang vol..gebrek aan ruggengraat..of geen benul wat ze aan troep binnenkrijgen. Het is niet zo moeilijk hoor to! Gewoon nee! Niet pakken! Goodluck :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven