Lijf & Lijn alle pijlers

Help, de droppot op het werk!

20-01-2019 18:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind oktober begon ik met afvallen. De simpele methode, meer aandacht geven aan wat ik kook en eet, iets gezonder en vooral wat minder. O ja, en 2 keer per week sportschool plus (bijna) elke dag 10.000 Stappen. Mijn gewicht ging langzaam maar zeker omlaag..


In de kerstvakantie weggeweest en iets van 1,5 kg aangekomen, dat was ingecaluleerd. Sporten weer opgepakt, maar goed eten gaat niet geweldig nog. Ik snoep weer meer. Op de affeling staat een droppot en heb veel frustratie op het werk. Tja....fout maar dan grijp ik (en nee het blijft niet bij 3 dropjes)

Ook onderwerg naar huis kom ik veel gelegenheden tegen om fout etenswaar te vinden. Voor de kerst nam ik vanalles steeds mee. Dat doe ik nu niet meer....dus verleiding voor foute dingen wordt groter.

Ik weet wat ik moet doen...maar hoe gaan jullie om met verkeerde verleidingen?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
20-01-2019 19:02
Bedenk dat iedereen met zn vingers in die pot zit. Dus ook mensen die hun handen niet wassen na toiletbezoek en die collega die eerst ff lekker in zn neus heeft zitten peuteren.
Ik hoef geen drop meer.

Dat is dan weer een soort van smetvrees waar ik niks mee heb. Want die mensen die hun handen niet wassen na het toilet, pakken ook de deurknop beet, en jij daarna weer. Ze peuteren in hun neus en bedienen daarna het kopieerapparaat, en jij daarna weer. Ik wil niet zeggen dat het allemaal een smakelijk idee is, maar ik ben er in elk geval in meer dan 30 jaar tijd (mijn werkzame leven) nooit ziek van geworden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je mindset is al helemaal verkeerd. Incalculeren dat je aankomt als je op vakantie gaat, slaat als je het goed bekijkt al nergens op. Ook op vakantie kun je lekker eten, maar gezond en niet teveel. Ik ben in mijn veertigjarige leven nog nooit aangekomen op vakantie, omdat ik gewoon normaal doe.

En dat is het: doe gewoon normaal. Als er taart is op mijn werk, staat het altijd in de koelkast en kan ik het zo pakken. Ik neem dan gewoon een stuk, maar nooit twee. Er staat een droppot waar op de avonden dat ik werk een paar dropjes uit pak. En ik houd van cappuccino, maar daar mag ik er van mezelf 1 per dag van (een kleine kop) en verder drink ik thee en water. Die knop zal om moeten om heel anders met eten om te gaan. Niet steeds losgaan als er iets is (feest, vakantie etc etc) en daarna weer veel moeite moeten doen om de draad weer op te pakken.
Probeer iets anders te vinden om je frustratie op af te reageren. Een rondje lopen of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik zin in drop....
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips. Er staan nuttige dingen bij en soms moest ik lachen.

Sommige tips ijn erg goed, maar toevallig niet voor mij. Ik heb last van lage bloeddruk, dus gebruik dat ook als smoes om drop te eten.

Helaas werkt de smetvrees hier niet van, totaal geen last van.

En uiteraard doe ik het zelf, volgens mij heb ik geen collega beschuldigd?

Gewoon niet doen is het beste...want ik kan slecht er maat mee houden.

En ja, ik ga weer gezonde dingen meenemen naar het werk zoals snoeptomaatjes en ook bouillon ( als smoes voor lage bloeddruk, maar wel gezonder dan dropjes en vooral vult het beter. Ik sla er niet in door, 1 kopje is zat)

Dank dat ik ff mocht spuien, helpt me om mezelf weer schop onder de kont te geven.

Zo jammer dat anders al het bewegen voor niets is.
anoniem_143643 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 19:34
0.57% gewijzigd
Alleen al t idee dat iedereen met zn handen in zn pot zit zou ik er geen 1 uit halen. Je wilt afvallen of niet..
Ivalu schreef:
20-01-2019 18:45
Ik heb ook zo'n pot op mijn werk. Ik pak er gewoon nooit iets uit, want bij 1 wordt het 2, en nog veel meer.
Dit. Ik vind het makkelijker om te besluiten om iets nooit meer te nemen dan om maat te houden. Wij hebben verschillende drop- en snoeppotten op het werk. Ik neem daar nooit iets uit. Ook omdat ik het niet hygiënisch vind trouwens.

Ook taart, cake, koek of andere tractaties neem ik nooit.
helena2 schreef:
20-01-2019 19:31
Nu heb ik zin in drop....
Is het omdat ik Belg ben dat ik dat spul sowieso smerig vies vind smaken?


Helaas ... mijn collega's blijkbaar ook, want nooit te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef me aan elke verleiding over, nooit anders geleerd. Zelfbeheersing. discipline, wat is dat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Alle reacties Link kopieren
Denk aan de pot met dropjes alsof het een pot met suikerkontjes is. Denk bij elk dropje dat je op wilt eten: hop daar gaat weer een suikerklontje naar binnen (en wat dat doet met je lijf).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
20-01-2019 19:59
Denk aan de pot met dropjes alsof het een pot met suikerkontjes is. Denk bij elk dropje dat je op wilt eten: hop daar gaat weer een suikerklontje naar binnen (en wat dat doet met je lijf).
Oei...ik zie het voor me. Deze komt binnen. Dat wil ik niet, suikerklontjes eten.
Alle reacties Link kopieren
De droppot per ongeluk expres kapot laten vallen, aanbieden om een nieuwe te kopen, en dan gezonde snacks neerzetten?
Al ben ik bang dat je collega's dat niet in dank afnemen en misschien wel 2 nieuwe snoeppotten terug zetten.

Die tip van denken aan suikerklontjes werkt misschien beter.
Ik had dit ooit ook op het werk. Wat ik zelf had staan om te voorkomen dat ik steeds ging pakken was een potje met kauwgom. Echt losse (van die zakjes, maar dan in een mooi potje overgegoten). Ik 'mocht' ook ergens op kauwen, maar het had geen calorieen en ik deed er lang mee. Dit duurde geloof ik een week. Toen was het over. Nooit meer verlangd naar dropje of andere dingen uit de 'pot'. Oh ja, behalve toen ik zwanger was, toen was er geen winegum veilig voor me, van al het andere voedsel moest ik overgeven ;-)
Firedragon schreef:
20-01-2019 19:59
Denk aan de pot met dropjes alsof het een pot met suikerkontjes is. Denk bij elk dropje dat je op wilt eten: hop daar gaat weer een suikerklontje naar binnen (en wat dat doet met je lijf).
Dat is ook een goeie!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
20-01-2019 18:45
Tegen al je collega's zeggen dat je niet meer snoept. Een paar keer.

En dan niets meer uit de pot pakken. (Hoe kun je ook immers, je hebt tegen iedereen gezegd dat je niet meer snoept)
Zulke collega's heb ik! Ik dacht altijd dat dit een smoes was om wel flink mee te kunnen snaaien maar zelf de pot niet bij te hoeven vullen :-D.
Don't get high on your own supply.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2019 18:51
JIJ bent verantwoordelijk voor elke keer dat je je hand in de snoeppot laat zakken, niet je collega die hem vult. Ik heb ook een droppot op mijn bureau, zomaar, heel soms, pak ik daar zomaar 3 keer per week een dropje of twee uit. Maar er zijn ook collega's die drie keer per dag een hand drop uit die pot pakken. Doen ze zelf, ik verplicht hen tot niks. Mogen ze ook gewoon, want ik zet die pot neer voor algemeen gebruik. Maar dan moet je achteraf niet bij mij komen zeuren dat je te veel drop eet.
Ze zegt ook nergens dat collega verantwoordelijk is.
...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelfbeheersing.
huurvrouwtje schreef:
20-01-2019 19:34
Alleen al t idee dat iedereen met zn handen in zn pot zit zou ik er geen 1 uit halen. Je wilt afvallen of niet..
Dit. Of je wil (vaak) snoepen en dan val je niet af. Of je wil afvallen en dan snoep je niet (veel)....
beetjegek schreef:
21-01-2019 07:33
Gewoon zelfbeheersing.
Dit inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven