Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe doen jullie dat met de feestdagen?

29-12-2019 15:20 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik was door het overdreven eten met kerst 1 kilo aangekomen. Nu is daar inmiddels zo'n 600 gram van af, dat was waarschijnlijk vocht dat ik vasthield en maaginhoud.
Maar netto ben ik dus 400 gram aangekomen door kerst! >:-(

En dan moet de jaarswisseling nog komen. Ik drink geen alcohol, dat scheelt, maar wil wel graag wat lekkers eten op het feest waar ik naar toe ga. Echter is één appelbeignet al gauw 400 kcal.

Mijn kcal budget is 1800 per dag. Dat tikt dus behoorlijk snel aan. Ik verwacht met de jaarswisseling mijn kcal budget wéér te overschrijden, net zoals met kerst.

HOE doen jullie dit?!!! Ik wil niet 2 kilo zwaarder het nieuwe jaar ingaan :(
Geniet van kerst en oud en nieuw, drink veel water dan kan er best wel wat. In januari weer pas op de plaats. Werkt bij mij al drie jaar prima de 32 kg blijven eraf
Alle reacties Link kopieren
Als je je zo druk maakt mu al dan heb je toch helemaal geen trek meer in die oliebol en appelflap? Hoe kan je er nou van genieten als je nu al denkt dat je mega aankomt? Ik wou dat ik dat had, zou voor mij ideaal zijn maar "helaas" voel ik mij nooit schuldig of bang.
Ik ben bijna 50 en mijn vriendinnen zie zo waren weten niet eens meer wat ze lekker vinden.
Ik ben vergeleken bij hen moddervet maar zie er toch niet perse slechter of ouder uit.
Dit is echt zonde van je tijd en energie. Mijn tip is on je druk te maken over kilo's verschil als je perse op een bepaald gewicht wil blijven maar 400 gr is niks. Als je sport zweet je dat er al af. Je weet heus wel dat een appelflap veel calorieën heeft, zelfs ik die het niks kan schelen weet dat ik niet lichter wordt van de champagne en appelflappen die ik altijd wegeet. Je kunt niet en heel veel eten en dan ook nog hopen op een gouden tip.
Mijn bewuste en fitte vriendinnen weten dat en eten dar soort dingen dus niet, sterker nog, die krijgen er maagpijn van als ze het proberen. Die kunnen niet eens meer een patatje eten. Ik vind dat verdrietig, zij vind en mij weer wat sneu.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je lengte en gewicht nu dan?
Ik blijf gewoon een klein beetje normaal doen, drink sowieso al weinig tot geen alcohol. En probeer iets vaker te bewegen. Een uur stevig wandelen is al zo'n 350 kcal verbranden.

Al dat gevreet hóeft niet hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdeel het gewoon over de dag met kerst. In de ochtend ontbeten met een snee kerststol met roomboter en petit fours later bij de koffie. Rond 12 uur een kop verse groentesoep met een snee roggebrood met oude kaas. Rond 15.00 uur een pasteitje met ragout. Als avondeten verse spruitjes, eendenborst en in eendenvet gebakken aardappeltjes.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
boterbloempje6 schreef:
29-12-2019 16:03
De jaarswisseling :-D
Dat ik 's avonds samen met mijn familie lekker wil eten, maar vervolgens ook nog een oliebol en een appelbeignet wil eten.
Maar dat ik daarvan aan ga komen. Wat mijn afvallen van de afgelopen maanden te niet zal doen.
Waarom met een en + en? En niet of een appelbeignet of een oliebol?
Ik eet trouwens al jaren geen oliebollen met O&N. Wat bij mij ook helpt : gewoon blijven sporten. Bij veel mensen schiet dat er ook nog eens bij in, tja dan gaat het hard (een stuk harder dan 400 gram)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
29-12-2019 17:12
Dát is pas raar.
Nou inderdaad. Ik heb al zelden dat ik 2 dagen achter elkaar exact hetzelfde weeg. Laat staan meerdere dagen.
Alle reacties Link kopieren
Keuzes maken. Of halve porties nemen

Ik hoef niet af te vallen, maar ik sport gewoon elke dag een uur en let op qua eten. Maar vooral om me niet beroerd te voelen en de kerstdagen als windkussen te zijn
Je komt aan tussen nieuwjaar en Kerst. Niet andersom. Je bent obsessief bezig met je gewicht. Dat lijkt me eerder het probleem dan maar liefst 400 gram(!) aankomen.
Bee_Kind schreef:
29-12-2019 17:45
Nou inderdaad. Ik heb al zelden dat ik 2 dagen achter elkaar exact hetzelfde weeg. Laat staan meerdere dagen.


Ik weeg soms wel eens 4 dagen achter elkaar hetzelfde. Dan pak ik er een volle fles doucheschuim of zo bij, om te kijken of de weegschaal nog wel goed is :proud:
Alle reacties Link kopieren
Vier oliebollen = 1000 kcal. Bij het bereiden heb ik dat weleens uitgerekend; alle ingrediënten opgeteld en gedeeld door het aantal oliebollen. Het waren vrij kale bollen van melk, bloem, rozijnen, appelstukjes en er zate geen fancy dingen zoals boter of ei in. Wel een beetje poedersuiker erop. :proud:

Ik zou ze gewoon eten joh. En wat snackjes. En daarna heb je nog tijd genoeg voor spijt. Voor die ene keer in het jaar.
retrostar wijzigde dit bericht op 29-12-2019 18:01
23.73% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
29-12-2019 18:00
Vier oliebollen = 1000 kcal. Bij het bereiden heb ik dat weleens uitgerekend; alle ingrediënten opgeteld en gedeeld door het aantal oliebollen. Het waren vrij kale bollen van melk, bloem, rozijnen, appelstukjes en er zate geen fancy dingen zoals boter of ei in.
nou dit is ook best raar gedrag
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
29-12-2019 18:00
Vier oliebollen = 1000 kcal. Bij het bereiden heb ik dat weleens uitgerekend; alle ingrediënten opgeteld en gedeeld door het aantal oliebollen. Het waren vrij kale bollen van melk, bloem, rozijnen, appelstukjes en er zate geen fancy dingen zoals boter of ei in. Wel een beetje poedersuiker erop. :proud:

Ik zou ze gewoon eten joh. En wat snackjes. En daarna heb je nog tijd genoeg voor spijt. Voor die ene keer in het jaar.
Oliebollen maak je toch van bierbeslag?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-12-2019 18:01
nou dit is ook best raar gedrag
Jij eet het gewoon op zonder tellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
29-12-2019 18:02
Oliebollen maak je toch van bierbeslag?
Dat heb ik nou nog nooit gedaan. Nog nooit geproefd ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
29-12-2019 18:04
Dat heb ik nou nog nooit gedaan. Nog nooit geproefd ook.
Wij wel. Bokbier
Alle reacties Link kopieren
Er zal nog wel een oliebollentopic komen met recepten. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
29-12-2019 17:39
Wat is je lengte en gewicht nu dan?
Van 80KG afgevallen naar 73KG.
Ochtend 1e kerstdag 72.9
Vanmorgen 73.4

Met mijn 1.70m heb ik nog een flinke pens :lol:
Alle reacties Link kopieren
juicey schreef:
29-12-2019 16:20
TO, net als dat je niet meteen binnen een dag afvalt, kom je ook niet meteem aan. Ik denk echt dat je hulp moet zoeken als je hiervan al zo in paniek raakt.
Ik ben niet in paniek hoor. Ik geniet gewoon graag van lekker eten, maar merk ook dat ik best snel aankom. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen dat aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
29-12-2019 16:55
Lekker eten wil toch niet zeggen dat je veel moet eten? Maanden afvallen teniet doen is zwaar overdreven, maar wil je maat houden, eet dan gewoon niet zoveel.
Ik vind het behoorlijk snel gaan, zie bv het voorbeeld kerstontbijt.
Oudjaarsdag werken, oliebollen op werk. Eten bij familie, waar soep met stokbrood ineens een voorgerecht is terwijl dit regelmatig het volledige avondeten voor mij is. En daarna dus nog een feestje waar ik (minstens) 1 oliebol en 1 appelbeignet wil eten.
Alle reacties Link kopieren
boterbloempje6 schreef:
29-12-2019 18:08
Ik ben niet in paniek hoor. Ik geniet gewoon graag van lekker eten, maar merk ook dat ik best snel aankom. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen dat aanpakken.
Hou op hoor. Ga hulp zoeken want dit is echt belachelijk dwangmatig
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
29-12-2019 17:57
Ik weeg soms wel eens 4 dagen achter elkaar hetzelfde. Dan pak ik er een volle fles doucheschuim of zo bij, om te kijken of de weegschaal nog wel goed is :proud:
:rofl: Ik zie dit ook helemaal voor me
pejeka schreef:
29-12-2019 18:02
Oliebollen maak je toch van bierbeslag?
nee met verse gist. Appelflappen bak je in bierbeslag
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
29-12-2019 17:49
Je komt aan tussen nieuwjaar en Kerst. Niet andersom. Je bent obsessief bezig met je gewicht. Dat lijkt me eerder het probleem dan maar liefst 400 gram(!) aankomen.
Ik kan behoorlijk veel eten. Ik heb me nu nog ingehouden met kerst tot op zekere hoogte en zal dat met de jaarswisseling ook doen.

De dagen tussen kerst en de jaarswisseling vrat ik normaal gesproken ook alles wat los en vast zat, want 'in januari weer op dieet'. Ik wil niet meer steeds de laatste 2 weken van het jaar volledig losgaan. En geloof me ik zou zo 2 a 3 KG kunnen aankomen tussen kerst en nieuwjaar.
En zodra ik meer dan 2000kcal heb gegeten is dat de volgende dag zichtbaar aan mijn bollere buik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven