Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe is het prijsverschil sauna's NL - D te verklaren?

27-10-2019 08:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Hier in NL kost een bezoek aan de interessantere sauna's ongeveer 25 tot 30 euro.
Nou vertelde een kennis mij, dat in Duitsland die prijzen 12 tot 15 euro per bezoek bedragen. Ik vroeg nog door; Dat zijn dan zeker heel beperkte of kleine sauna's?
Haar antwoord: 'Nee, dat waren grote sauna's.'

Weet iemand hier meer over, hoe ze hun kosten zo laag kunnen houden? Is het zo simpel, dat ze in Duitsland met minder winstmarge tevreden zijn? Liggen de energie prijzen om een sauna te stoken, daar lager? Lagere grondkavel prijzen? Of zijn er andere redenen te noemen?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden. ;-)
anoniem_376864 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 09:06
12.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De Duitse sauna’s die mij werden getipd, zijn dezen:

ishara.de (Bielefeld)

balitherme.de (Oeynhausen)
Duits personeel in sauna's wordt veel slechter betaald. Dat helpt om de prijzen lager te houden. Daarnaast zijn de sauna's vaak onderdeel van het gemeentelijk zwembad en vaak een grote kostenpost voor de gemeente, maar wel gesubsidieerd goedkoop.
Ik vind de grote sauna's langs de grens elk jaar duurder worden. De echte saunaparadijzen (waar veel forummers van gruwelen) zoals Maximare in Hamm en H2O in Herford kosten ook al rond de 25 Euro voor een dag en er zijn in Duitsland geen kortingsacties.

Balitherme ben ik weleens geweest, is een mooie sauna. In die regio is H2O ook een aanrader (als je van groot houdt) en de sauna in Bad Salzuflen ook. Wel ver rijden voor een dagje weg.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2019 09:26
Dieren in Duitsland vreten waarschijnlijk ook minder. De dierentuinen zijn veel goedkoper, ook een grote als Hellabrunn.
Entree Wildlands Emmen € 27,50.
Entree Zoo Nordhorn € 9,50.
Entree Hellabrunn, München € 15,00.


De sauna's in Duitsland zijn vaak gekoppeld aan het (gemeente)zwembad. Mensen kopen een kaartje voor het zwembad, en een aantal betaalt extra voor een poortjesarmband om op het saunaplein te mogen komen.

Familietarief is ook behoorlijk goedkoop, maar gezinnen zie ik er eigenlijk niet, die zitten alleen in het "Freibad".

Ik vond Zikkurat in de Eifel een schitterend complex, veel sauna's, mooi buitengedeelte. € 22,50. Avondtarief € 18,-.
https://www.eifel-therme-zikkurat.de/

Osterode in de Harz € 14,00. Heerlijke sauna's, maar wat kleiner dan Zikkurat. http://www.aqualand-osterode.de/
wildlands met Nordhorn vergelijken is ook beetje appels met peren vergelijken. Nordhorn is meer een veredelde kinderboerderij.
maar idd veel ander dierentuinen (bijv Duisburg) zijn ook flink goedkoper dan NLse .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven