Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak was jij je?

06-01-2021 23:21 109 berichten
Ben benieuwd hoevaak wassen jullie je?
Ik douche me elke dag en was 2 keer per dag mijn gezicht en om de dag mijn haren.
1 a 2 keer per week ga ik uitgebreid in bad.
Als ik me 1 dag niet douche voel ik me direct niet schoon genoeg.

Hoevaak douche jij je?

Totaal aantal stemmen: 332

Elke dag (55%)
Om de dag (20%)
Twee keer per dag (9%)
Minder dan 4 keer per week (16%)
Dat zal toch al gauw zo'n anderhalf jaar geleden zijn dat ik me voor het laatst heb gewassen, dus ik heb man meteen opdracht gegeven water te koken voor in de tobbe. Dank voor de reminder!
Alle reacties Link kopieren
wil iemand nog weten of ik mijn theedoeken strijk??
lilalinda schreef:
07-01-2021 08:46
wil iemand nog weten of ik mijn theedoeken strijk??
Als het over strijken gaat wil ik alles weten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-01-2021 08:46
wil iemand nog weten of ik mijn theedoeken strijk??

Liever hoe vaak je een schone onderbroek aantrekt.
Thalas schreef:
07-01-2021 08:48
Liever hoe vaak je een schone onderbroek aantrekt.
Ik draag al jaren geen ondergoed meer.
Lekker laten luchten de boel, veel frisser.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche iedere ochtend (lees: spoel me af, ik ga niet heftig met douchegels oid aan de slag want dan wordt ik een hagedis), en ik was mijn haar om de dag. In principe is iedere dag douchen niet per se goed, maar als ik dat niet doe voel ik me een beetje ranzig/vuilig, terwijl ik doorgaans niet overmatig zweet ofzo.
Thalas schreef:
07-01-2021 08:48
Liever hoe vaak je een schone onderbroek aantrekt.
Altijd nadat ik in de tobbe ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
07-01-2021 08:48
Liever hoe vaak je een schone onderbroek aantrekt.
:whut:
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
07-01-2021 08:53
Ik douche iedere ochtend (lees: spoel me af, ik ga niet heftig met douchegels oid aan de slag want dan wordt ik een hagedis), en ik was mijn haar om de dag. In principe is iedere dag douchen niet per se goed, maar als ik dat niet doe voel ik me een beetje ranzig/vuilig, terwijl ik doorgaans niet overmatig zweet ofzo.
Evt. zou je ook voor koud water kunnen kiezen, volgens mij is dat niet slecht voor je huid als je verder ook geen zeep gebruikt
roseaux wijzigde dit bericht op 07-01-2021 08:58
3.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf. Nu met de lockdown kan ik niet naar mijn sport, normaal gesproken sport ik 4 a 5 keer per week en dan douche ik ook achteraf.

Nu douche ik om de dag. Haren wassen doe ik 2 x per week ongeveer, zo eens in de 3 dagen.

Ik was mezelf wel elke dag bij de wasbak, 's ochtends en 's avonds.
freekenkaat schreef:
07-01-2021 08:39
Ivm een zeer droge huid gebruik ik zo min mogelijk zeep en het is hele dure via de dermatoloog. Ik douche wel elke dag maar met lauw water. Haren was ik 2 keer per week. Ik krijg nooit te horen dat ik stink, vraag het wel regelmatig.
Wij hebben blijkbaar het idee dat douchegel etc nodig is maar de huis heeft echt wel wat zelfreinigend vermogen.
Dit idd. Ook een probleemhuid, vanalles geprobeerd. Heb nu vaste zepen van ethique die ik minimaal gebruik (ik zeep echt nooit mijn hele lijf in, alleen 'plooien') en mijn huid is echt veel beter, zelfs de psoriasis op mijn hoofdhuid.
Douche elke dag en ook elke dag haren wassen. Elke avond was ik mijn gezicht na het reinigen van make-up. In bad ongeveer 2 keer per jaar en dan denk ik na 2 minuten: 'pfff, irritant om in zo'n warme soep te liggen weken, waarom doe ik dit?'.
Mijn goede voornemen dit jaar is om mijn haren minder vaak te wassen en ook om te kijken of ik met minder vaak douchen af kan. Zal moeilijk worden.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
06-01-2021 23:46
Heb me met de kerst nog gewassen. Nu wachten op Pasen.
Dit ja, met kerst en pasen, maakt niet uit of het nodig is, maar dan onder de pomp.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Waarom zou je zoiets nou willen weten :whut:
In principe elke dag maar soms sla ik een dagje over. Dus ik denk gemiddeld zo'n 5x per week. Mijn haren was ik om de dag en mijn gezicht was ik elke ochtend.

(ik heb dun haar wat dicht op de hoofdhuid zit en dus snel vet wordt)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-01-2021 08:46
wil iemand nog weten of ik mijn theedoeken strijk??
Ja, nu wel he. Ik zit maar te refreshen hier.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik sta elke ochtend onder de douche, even de nacht afspoelen en anders heb ik het de hele dag koud. Lijf was ik elke dag. Vooral mijn oksels.
Haren was ik om de 2/3 dagen. Afhankelijk of ik er stylingspul in heb gedaan of niet (kort haar). Voor het naar bed gaan plens ik wat water in mijn gezicht na het tandenpoetsen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij douchen allemaal elke dag (man / vrouw / 2 kinderen)
En soms als het zo uitkomt, kan dat ook 2x per dag zijn. Bijv na het sporten, of als kind alles onder gekakt heeft, of als het andere kind in de modder heeft gespeeld.
Ik snap de vraag overigens best, ik heb zelf heel veel gehad aan dit soort topics. Ik wilde altijd alles perfect doen/hoe het hoort/volgens de norm.
Om dan in dit soort topics, en ja, ook stofzuigen en strijken, te lezen dat die norm voor iedereen anders ligt, heeft me echt geholpen meer los te laten.

Er zijn maar weinig mensen die face to face toegeven dat ze niet altijd hun handen wassen na het plassen, het beddengoed soms een maand op bed laten liggen etc.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
07-01-2021 09:19
Ik snap de vraag overigens best, ik heb zelf heel veel gehad aan dit soort topics. Ik wilde altijd alles perfect doen/hoe het hoort/volgens de norm.
Om dan in dit soort topics, en ja, ook stofzuigen en strijken, te lezen dat die norm voor iedereen anders ligt, heeft me echt geholpen meer los te laten.

Er zijn maar weinig mensen die face to face toegeven dat ze niet altijd hun handen wassen na het plassen, het beddengoed soms een maand op bed laten liggen etc.
Daar heb je wel een goed punt. Je leest hier ook nog wel eens het omgekeerde, dat iemand juist als makkelijk wordt gezien (schoonmoeder en zo) en wil weten of ze niet gek is.

Wassen 2x per dag, 's morgens met een waslap en 's avonds afhankelijk van mijn activiteiten. Na het sporten sowieso onder de douche, maar ook afhankelijk van de sport (ofwel zweten) of ik mijn haar was, het enkel uitspoel of droog houdt. Anders ook een waslap. Ik douche door het sporten sowieso om de dag en zo vies word ik verder niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
07-01-2021 08:58
Evt. zou je ook voor koud water kunnen kiezen, volgens mij is dat niet slecht voor je huid als je verder ook geen zeep gebruikt
Ja klopt, dat heb ik ook weleens gelezen, maar ik vind koud douchen echt het meest afgrijselijke wat er bestaat :( Heb het vroeger wel eens moeten doen als onderdeel van sport, maar het is echt niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
07-01-2021 09:28
Ja klopt, dat heb ik ook weleens gelezen, maar ik vind koud douchen echt het meest afgrijselijke wat er bestaat :( Heb het vroeger wel eens moeten doen als onderdeel van sport, maar het is echt niks voor mij.
Dit heb ik ook. Slechte huid, als ik elke dag lekker warm douche dan heb ik na afzienbare tijd geen huid meer. Maar koud douchen vind ik super naar.
Douche om de dag, was m’n haar 2x per week (anders mega droog) maar was mezelf wel elke dag even bij de wasbak.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken elke dag, dan gaat mijn wekker om 6 uur en heb ik de douche ook echt nodig om wakker te worden. Nu ik door corona kan uitslapen omdat ik thuis werk douche ik om de dag (en na seks en sporten). Haar altijd om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Mappie88 schreef:
07-01-2021 09:31
Dit heb ik ook. Slechte huid, als ik elke dag lekker warm douche dan heb ik na afzienbare tijd geen huid meer. Maar koud douchen vind ik super naar.
Douche om de dag, was m’n haar 2x per week (anders mega droog) maar was mezelf wel elke dag even bij de wasbak.
Werkt bij mij ook niet. Als het in de zomer zo heet is, dan spring ik met een washandje onder de douche om alles even snel te boenen. Maar dan idd met lauw water, geen zeep/gel en zo kort mogelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
07-01-2021 08:58
Evt. zou je ook voor koud water kunnen kiezen, volgens mij is dat niet slecht voor je huid als je verder ook geen zeep gebruikt
Daar word je heel erg wakker van. Moet je wel echt koud water gebruiken, zonder de warme kraan aan te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven