Lijf & Lijn alle pijlers

Hormoon Substitutie Therapie (HST)

29-03-2026 19:01 4 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In verband met hormonaal gerelateerde klachten (hersenmist vooral) heb ik morgen een afspraak met een overgangsconsulente. Ik ben 43 en al jaren opzoek naar iets dat helpt.
Wat zijn jullie ervaringen met HST?
Gebruik je alleen oestrogeen of ook progesteron?
ervaar je bijwerkingen?
Zijn je klachten verminderd?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een actief topic waar veel vrouwen ervaring hebben met HRT: gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... ges/513234

Het is een persoonlijke zoektocht, maar ik ben er enorm van opgeknapt en groot voorstander
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga er even lezen. Dank
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een heel actieve Facebookgroep met veel informatie. De beheerder is een Belgische verpleegkundige die alle wetenschappelijke info verzameld en deelt. www.facebook.com/groups/566228524087592

Je kan daar allerlei richtlijnen lezen en informatie over klachten, verschillende fase van de menopauze, etc

Het boek "Kracht van Hormonen", is ook een aanrader. Geschreven door 2 Duitse artsen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven