Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Tomaat met zoetstof ken ik ook niet!

Wat leuk dat er nog meer mensen hier dansen of gedanst hebben! Wat voor stijlen deden/doen jullie Judith en Liis? Zelf ben ik vooral van modern en klassiek, maar jazz vind ik ook leuk en streetdance en hiphop heb ik ook gedaan. Herken het wel dat ik ook bang ben leerlingen tegen te komen, heb nu geen werk (helaas) maar kwam toen ik nog in dezelfde stad werkte als woonde wel overal leerlingen tegen, gelukkig alleen niet bij dansen. Ik woon nu gelukkig weer in een stad (wel kleiner) dus ik verwacht niet dat wanneer ik werk heb ik dat probleem weer tegen ga komen. Als ik al werk in het onderwijs kan krijgen, want er zijn hier vrijwel geen vacatures...

Hoe jullie die thuisworkouts omschrijven klinkt het wel erg goed!

Zal mijn eetlijstje ook posten, heb vooral moeite met het ontbijt. Heb mijn hele leven zoet beleg gehad bij mijn ontbijt en ik kan daar niet zo gemakkelijk vanaf stappen. Iets anders krijg ik gewoon niet weg 's ochtends, zelfs dingen die ik de rest van de dag wél erg lekker vind.
O: 250ml magere kwark met wat pure hagelslag en aanlenglimonade (lees: ik denk nog geen 5% siroop met water)
M: twee volkoren/bruine (weet zo even niet meer hoe het brood heet dat we nu hebben, maar het is donker met pitjes) brood met twee plakjes kipfilet en sla
T: stukjes komkommer
A: gezonde kapsalon (komkommer, sla, zoete aardappel'frietjes' (met paprikakruiden) uit de oven, twee theelepeltjes tzatziki, gebakken kip (met gyroskruiden). En als toetje hadden we zo'n luchtig toetje.

Tussendoor drink ik vooral water en thee. Had toevallig vandaag nog wel een glas crital clear op, want die stond er nog van een verjaardag. Normaal hebben we, behalve siroop, niks aan frisdranken oid in huis.
Ben me er trouwens van bewust dat ik redelijk weinig eet, maar ik zit vrij snel vol en dan past er gewoon niks meer bij voor een hele poos.

Vandaag trouwens niet gesport, gister en eergisteren wel en morgen gaan we ook weer. Maar vandaag hadden we even een baaldag.
Jeetje wat is er al een hoop geschreven zeg. Ik ben ook niet zo fanatiek qua sporten. Ik doe het vooral met voeding en meer drinken. Verder zorg ik dat ik wel voldoende beweeg op een dag.
Ow Judith mijn lengte is 1.70m. Wil je trouwens deze vrijdag al wegen of vanaf volgende week.
judith1107 schreef:
20-09-2017 13:28
Winkelwagenchip: Vind je het erg als ik je als WWchip in de tabel zet? Dan rekt hij niet zo uit
Geen probleem!
Ik ben overigens 1.64m
Ik ben een beetje druk deze week met afspraken dus sorry dat ik niet veel schrijf.

Ik ken mijn valkuilen: ik eet graag warm eten en dan liefst 2 borden. Het liefst als ik zelf kook.
Ik eet te graag nootjes. Te graag een glaasje wijn.

Ik fiets wel elke dag 15km naar mijn werk.

Ik ga proberen de porties kleiner en verantwoorder te maken.

Bedankt voor de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Wwchip, weten wat je valkuilen zijn is al heel wat toch. Succes met je afspraken :thumbsup:

Peach, wat vervelend dat je lastig werk kan vinden. Kan me voorstellen dat je daar stress van hebt en dat dat ook weer invloed op je eten heeft. Zoet ontbijt hoeft trouwens volgens mij geen probleem te zijn toch? Je lijstje ziet er prima uit! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Dankje Avivai ben ook wel tevreden over vandaag! Ja het is wel een flinke stressfactor. Heb gelukkig wel een buffertje en mijn vriend verdiend goed, maar ik laat wel heel veel hierdoor en voel me ook wel schuldig omdat hij nu zo'n 90% betaald.

Winkelwagen, denk dat het inderdaad goed is dat je je zwaktepunten kent. Wijn herken ik! Heb ook wel eens als tips gehoord om van een kleiner bord te eten of met kleiner bestek, zodat je langer over je eten doet en je maag meer tijd heeft om het eten te 'voelen' en te merken wanneer hij vol zit. Dat je elke dag zo lang naar je werk fiets is erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik ben 1.70m en 3,5 week geleden begonnen nadat we terugkwamen van vakantie. Ik begon op 74,4kg en ben inmiddels 71kg. Ik ben nooit echt heel dik geweest, maar tevreden was ik ook nooit, vroeger toen ik nog mooi rond de 60-63kg zat voelde ik me eigenlijk veel beter. Mijn doel is nu 59kg, zodat ik nog mooi wat ruimte heb om 1-2kg te schommelen.

Daarnaast vond ik ook gewoon dat ik veel bewuster met eten om moest gaan en niet zomaar alles gedachteloos in mijn mond moet stoppen. Ik gebruik Fitatu, een app die bij iedere nieuwe weging mijn kcal doel aanpast. Fijne app zonder al te veel poespas. Ik 'moet' nu rond de 1730kcal eten en dat bevalt mij goed. Geen honger en snaaidrang tot nu toe!

Ik wil ook wel graag in de tabel. Ik neem zelf iedere week de vrijdag als leidraad maar voor de tabel maakt me dat niet zoveel uit, wil best een dagje extra wegen!

Succes aan iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meedoen. Hopelijk stimuleert het me. Ik ga morgenochtend moed verzamelen om op de weegschaal te gaan staan. Ik ben 1.64 en wil naar 60 kilo. Ik schat dat ik nu tussen de 75 en 80 zit maar dat ga ik morgen wegen.

Ik moet minder snaaien. Heb echt last van snaaibuien door stress (en op het moment door omstandigheden veel stress in mijn leven). Ik wil ook gaan sporten dus hopelijk stimuleert me dit ook om een afspraak te maken bij de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewogen:
1.64
Startgewicht 74.1
Doel 65 (bijgesteld om het wat meer haalbaar te laten zijn en dan is mijn bmi goed, misschien daarna verder als ik dan nog niet tevreden ben)
Alle reacties Link kopieren
Peach, ik heb eigenlijk van alles gedaan... streetdance, hiphop, stijldans, jazz ballet en buikdansen. Mis het echt wel een beetje haha. Ik vind je eetlijstje er erg lekker uit zien! Zoet beleg hoeft niet slecht te zijn, je kan bijv. ook erover denken om aardbeien als beleg te doen, bijvoorbeeld - of dus tomaat met zoetstof, ter vervanging, maar 1x per dag zoet beleg (als het niet meer beleg is dan brood) kan geen kwaad :D

Woeffie haha ja, is wel lekker actief hier zo hè :D Ik weeg aanstaande vrijdag (maak er maar gelijk een gewoonte van) maar aangezien de gewichten gister door zijn gegeven kan het ook gewoon volgende week pas :)

WWchip: Is het een idee om dan gewoon eten op maat te maken? Dus niet genoeg om 2x op te scheppen? Wel handig dat je je valkuilen kent. Bij mij is mijn grootste valkuil eigenlijk gewoon na mijn werk boodschappen te doen - dan heb ik of gewoon honger en haal ik meer/minder goed eten, of ik haal wat dat ik snel kan klaarmaken.
Daarom nu dus ook weer vooruit plannen, dat helpt mij daarbij.

Loranne: Dat is ook mijn idee inderdaad, mijn doel is 59, met daarbij in het oog dat het toe kan nemen tot 61 haha.
Lifesum geeft je ook die indicatie inderdaad, hoeveel je dan mag eten. Vind ik ook wel fijn. Bij mij staat hij nu op 1495 - bij geen beweging, 1750 als ik dus wel sport haha.

Duizel: Hoe wil je het gaan aanpakken, dat snaaien??

Ben de dag vandaag goed begonnen, maaaaaaaar heb dus gewoon mijn lunch thuis laten staan (hoe dom?) gelukkig hier op het werk wel een salade kunnen reserveren in de kantine.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik las ook over dat een aantal van jullie dansen of hebben dansen gedaan? Toen ik jonger was wilde ik graag op dansles maar kon het niet combineren met mijn andere sport. Nu heel wat jaren later en doe nu geen sport zit ik toch te twijfelen om te gaan dansen. Maar die drempel, hoe zit dat bij jullie? Ik wilde eigenlijk naar de sportschool maar weet niet of dat echt iets voor mij is of ik ga aan de Zumba? Ik ben nog even aan het nadenken maar denk wel als ik iets doe wat ik heel erg leuk vind dat het afvallen makkelijker wordt?
Alle reacties Link kopieren
Mommy: Bij de meeste danslessen heb je verschillende niveaus, dus qua drempel zou dat niet nodig zijn, omdat je als amateur begint, bij de meeste scholen heb je ook nog leeftijdsgroepen. Zumba vond ik zelf vreselijk, maar anderen vinden het geweldig. Ik zou dan aanraden om anders een paar proeflesjes te doen bij verschillende dansen en in de sportschool bv. om te kijken wat je leuk vind.
Sporten helpt niet per definitie bij afvallen overigens, afvallen is echt een kwestie van voeding, sporten helpt alleen om bv. strak te blijven (geen los vel te ontwikkelen) en spieren op te bouwen, maar niet zo zeer voor vet verliezen (80% voeding, 20% sport)

Stiekem wil ik van die (sportieve) paaldanslessen volgen, maar die worden dus gewoon op een uur afstand gegeven, en dat vind ik dan weer te ver hahaha. Maar lijkt me echt gaaf, wat een discipline en spierkracht bouw je daar mee op!
Maar ja, dan maar gewoon dansen en hoepelen
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
judith1107; Ja dat is een goed ideetje, hahahaha nu alleen toch over die drempel heen om dat ook daadwerkelijk te zijn. Ik heb inderdaad wel even weer een realitycheck momentje gehad en wil vandaag positief beginnen en op mijn voeding te gaan letten.

Dat klinkt inderdaad ook goed, en anders maar een paal in je huis nemen dat scheelt weer de uur afstand ;)
Alle reacties Link kopieren
judith1107 schreef:
21-09-2017 08:35

Duizel: Hoe wil je het gaan aanpakken, dat snaaien??
Ik wil goed in de gaten houden dat ik op tijd eet en op tijd een gezond tussendoortje pak. Die structuur is de laatste tijd nogal verwaterd.
Verder gewoon niets kopen om te snaaien. Er zal wel iets in huis zijn voor eventueel bezoek en mijn vriend maar dan maar iets wat ik niet zo lekker vind.

Ik ga eten door stress, emotie-eter. Ik kan de stress door omstandigheden nu niet wegnemen. Wordt aan gewerkt maar zal nog een tijd duren ben ik bang. Ik wil dus de manier van omgaan met stress veranderen. Zal niet makkelijk zijn maar als ik normaal ga snaaien moet ik iets anders doen wat me ontspant. Bijvoorbeeld tekenen (ook voor de televisie want dan wordt er ook gesnaaid), andere creatieve dingen, wandelen.
Ook wel ik zorgen dat er gezondere dingen klaar liggen voor als ik toch ga eten. Komkommer, paprika, zoiets.

Ik wil sporten vooral oppakken om mijn conditie te verbeteren. Die is namelijk hard achteruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Mommy, ik zou niet zomaar een paal in huis nemen en gaan oefenen. Denk dat je best flinke blessures kan gaan oplopen als je zonder lessen zoiets gaat aanpakken. Ik vind zelf zumba ook helemaal niks, maar wat Judith al zegt, je bent nooit te laat om ermee te beginnen. Eigenlijk elke dansschool werkt met niveaus en leeftijdsgroepen dan is er eigenlijk altijd wel wat op jouw niveau aansluit!

Paaldansen lijkt me trouwens ook heel leuk om te doen! Heb er in mijn studententijd wel eens aan gedacht dat bij een studentenvereniging te gaan doen, maar het viel steeds samen met mijn andere danslessen dus dat is er uiteindelijk nooit van gekomen.

Merk dat ik het avondeten ook lastig vind, niet omdat ik te veel eet. Maar omdat ik vaak gewoon weinig/geen inspiratie heb.
@Judith Ik lees eens wat beter en zie dat jij 3 cm langer bent dan ik en al onder mijn streefgewicht zit. Het is voor mij onmogelijk om onder de 60 kg. te komen. Ik zit daar al boven sinds ongeveer mijn 14e denk ik.

Het gewicht waar ik mij ongeveer 10 jaar geleden het beste bij voelde is 68kg. Ik was toen postbezorger en ik hoefde verder weinig te doen om op dat gewicht te blijven. Moest ik willen afvallen tot onder de 60, dan moet ik een crash dieet gaan doen en 4x per week sporten ofzo. En daar dan de rest van mijn leven mee doorgaan, want anders zit ik er zo weer boven.

Volgens de BMI meter op de site van het Voedingscentrum is 68 net ok voor mijn lengte. Maar het zal me veel moeite kosten om daarop te komen en te blijven denk ik. Vooral omdat ik veel kan doen op weinig voeding. Dus ik mag dan echt maar heel weinig eten.

Op welk moment van de dag wegen jullie? Omdat 's ochtends nog een halve kg kan verschillen met 's avonds :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg me altijd 's ochtends direct na het opstaan en naar de wc gaan.

Al moet ik zeggen dat het gewicht dat in de tabel staat ergens random midden op de dag gewogen is omdat ik mijn kat moest wegen en ik daarvoor mijn eigen gewicht moest weten op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg me ook bijna iedere dag hoor. Ik raak niet zo gauw in de stress van die schommelingen, ik zie over de periode wel dat het grafiekje uiteindelijk naar beneden gaat.

Het meeste moeite heb ik nog op het werk, we zijn nogal geneigd om allerlei lekkers in huis te hebben om snel even te pakken. Ik vind het tot nu toe nog niet heel lastig om iets af te slaan, alleen dat commentaar wat je soms krijgt als je het wel doet is irritant. "Owh, dat kun jij toch wel hebben?"

Als het overigens echt iets lekkers is (zoals chocolate chipcookies, ik smelt echt voor die dingen), dan stel ik als doel om er echt maar één te nemen, dat lukt ook goed tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je met jezelf afspreken dat je eens per week bijvoorbeeld mee mag doen met zoiets op je werk?
Kan je wel af en toe mee doen maar dan heb je met jezelf een afspraak, werkt tenminste bij mij altijd goed tegen verleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Mommy: Ja, soms heb je even die schop onder je kont nodig, toch? Ik doe op het moment dus veel workouts thuis, maar youtube staat bv. ook vol dansroutines enzo, misschien daar eens mee starten? Verder klopt het wat Peach zegt, er is zoooo veel aanbod, op veel niveaus en eigenlijk zie je bij dat soort lessen ook echt van alles, dus echt 'opvallen' doe je toch nooit.

Duizel: Goed plan van aanpak inderdaad! Ik ben sinds kort ook meer bezig met andere activiteiten om dat gedachteloze snaaien te beperken, en inderdaad, veel rauwkost als snacks haha. Ik heb ook niet echt slechte dingen in huis liggen - ik ben echt zo iemand dat als het in huis is, ik het WIL en MOET eten, terwijl ik er anders helemaal niet zo'n behoefte aan heb (bv. chips etc.)
Dat stress eten herken ik ook wel, maar wat jij zegt, ben daar nu andere opties voor aan het verzinnen :)

Peach: Inderdaad, zo'n paal in huis is eigenlijk alleen een goed idee als je a) een groot huis hebt (en dat heb ik niet echt) en b) al ervaring, anders doe je jezelf echt pijn!

Sindudas: Wist je dat als je te weinig eet je ook niet per se afvalt? Je lichaam gaat dan alles op slaan als vet bv. om tekorten op te vangen zodat je lichaam op 'eigen kracht' kan blijven lopen. Zou kunnen dat je juist meer afvalt als je wat meer eet dan :)
Ik heb jaren dit gewicht gehad, die 68, maar die 58 is me ook gelukt zonder echt suuuuperveel moeite (geen dag echt voor gesport bv.) dus voor mijzelf is het haalbaar - ookal woog ik die 58 echt voor het laatst op m'n twaalfde.
68 is bij mijn lengte een BMI van 24.1, met 58 zit ik op de 20.3 (tussen 18.5-24.9 = gezond bmi) dus op zich weeg ik niet 'te veel' maar wel voor mijn eigen tevredenheid en zelfvertrouwen.
Ik weeg 1x per week. Eerst altijd op de maandag, maar vanaf nu dus op de vrijdag.

Loranne: Hahaha die wekelijkse traktaties hier herken ik, in het onderwijs hebben we dus vaak jarige collega's, of gewoon taart om het 1 of ander. Ik mag van mezelf alleen pakken als er of roze koek ligt, of kwarktaart. Dus vaak 'mag' ik dan niet haha.
Stel mezelf vaak de vraag "Ga ik hier ECHT van genieten, of krijg ik spijt?" - meestal is het het 2e, en neem ik het dus ook niet.
It's not always easy, but it's worth it.
judith1107 schreef:
21-09-2017 17:14


Sindudas: Wist je dat als je te weinig eet je ook niet per se afvalt? Je lichaam gaat dan alles op slaan als vet bv. om tekorten op te vangen zodat je lichaam op 'eigen kracht' kan blijven lopen. Zou kunnen dat je juist meer afvalt als je wat meer eet dan :)
Oh, maar ik eet niet te weinig hoor. Ik ontbijt met volle yoghurt en fruit, of 1 banaan en een snee brood met beleg als gekookt ei of een beetje appelstroop.
Gedurende de dag eet ik 3 of 4 sneeën brood met beleg als kaas, kip, avocado, rucola, komkommer. En soms een losse tomaat en/of een handje ongezouten noten.
's Avonds eet ik een normale portie avondeten.

Ik drink alleen water thee en koffie met halfvolle melk (1xp. dag)

chips, chocola, roomijs, koek en alle toetjes heb ik sinds een paar weken afgezworen. Ik moet ook zeggen dat ik dat nog nooit langer dan een paar weken heb volgehouden. Dus ik zou wel graag willen weten wat er gebeurd als ik het bijvoorbeeld 2 maanden zou volhouden. Het lukt natuurlijk niet 100%, soms eet ik 1 koekje als ik op bezoek ben, of een stukje appelgebak als ik buitenshuis koffie drink. De slagroom laat ik dan wel achterwege ;-) Maar ik haal niks meer in huis aan slechte tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is er al veel geschreven. Welkom Loranne en Duizel. We hebben al een flink lijstje zo!

Ik heb even niet de energie inhoudelijk te reageren. Voel me echt totaal niet fit. Snot, grieperig, buikpijn en ook nog ongesteld. Gelukkig te misselijk om chocola te snaaien. :facepalm:

Morgen heb ik een belangrijk gesprek dus ik hoop er dan wel wat beter aan toe te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Avivai (ik blijf de i's in jouw naam maar op de verkeerde plek typen) Voordeel bij een nadeel dat je nu zo misselijk bent inderdaad...

Heb een redelijke dag gehad vandaag, alleen een ongezonde lunch gehad (zo'n broodje roomkaas bij de hema). Verder wel gezond en gesport net :)

Ben heel benieuwd wat ik vrijdag op de weegschaal ga zien, want het vorige gewicht is alweer even terug.
Hoi dames, gezellig topic :) . Ik wil wel meeschrijven. Ik ben een notoire jojo-er. Zes jaar geleden woog ik 62kg en vier jaar geleden 85kg. Dat zijn de uitersten. In de tussentijd zit ik af en toe stabiel rond de 74kg, toch net wat te stevig. Ben 1.75 lang.

Ik ben inmiddels alweer 3 maanden bezig. Kwam van 79 en zit nu op 72. Streef is 64 en dan een keertje stabiel :facepalm: . Ik let heel erg op mijn voeding maar ben een echte emotie eter. Ik kan zo een bak B&J wegwerken.. Een rem er op gooien vind ik bij periodes erg lastig. Nu gaat het wel weer. Ik sport thuis m.b.v. een programma (body boss) en buitenshuis doe ik aan paaldansen. Enorm goede workout, leuk, en je ziet snel resultaat! Morgen mag ik weer :yes: !

Ik hoef niet in de tabel, zal niet super actief zijn, maar mis soms wel een groepje om mee te lezen en af en toe eens te spuien :) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven