Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ukkepuk, volgens mij staat de link naar het recept ergens halverwege pagina 32.

Wat is iedereen goed bezig hier!
Alle reacties Link kopieren
judith1107 schreef:
16-01-2018 08:46

Superduba: Dan heb je dus maar 1288 kcal op hè, da's best weinig (vind ik dan), red Wilde vragen of je het daar op red haha, maar las al van wel, was weer te snel!
Ben ik het mee eens! Het is weinig maar hoeveel calorieën kun je dan het beste aanhouden? Vandaag had ik er 1600 cal. Iets langere dag gehad. My weight app heeft aan dat ik 1350 cal per dag mag hebben als ik 21 maart 58 wil wegen. Andere berekening BMR zegt ook 1350 cal maar dat lijkt me erg weinig eerlijk gezegd. Mja eigenlijk ben ik veel te veel aan het tellen op dit moment en dan ben ik er de hele tijd mee bezig en dat wil ik vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Superduba bij de BMR berekening kwam ik bij jou uit op 1419 - ik zou sowieso daar niet onder proberen te komen want dat is al gebaseerd op gewoon puur op bed liggen en niets doen, zeg maar.
It's not always easy, but it's worth it.
judith1107 schreef:
17-01-2018 09:19
Superduba bij de BMR berekening kwam ik bij jou uit op 1419 - ik zou sowieso daar niet onder proberen te komen want dat is al gebaseerd op gewoon puur op bed liggen en niets doen, zeg maar.
Judith waar maak je deze berekening. Ben benieuwd of het bij mij nog klopt namelijk.
Bij mij heeft MFP de berekende hoeveelheid calorien op een gegeven moment ook aangepast, dus af en toe opnieuw kijken is misschien wel verstandig ;).

Deze week gaat tot nu toe best netjes, dinsdag wel 200 cal meer gegeten dan de bedoeling, maar vroeger had ik er dan meteen 1000 cal boven gezeten als een een snoepbui gehad zou hebben. Vandaag netjes gegeten met een totaal van 1500 cal, terwijl ik er normaal gesproken 2000 op een dag verbrand. Het bijhouden van de calorien zorgt er bij mij voor dat ik minder en minder vaak compleet uit de bocht vlieg.
Alle reacties Link kopieren
Woeffie: ik heb de herziene harris-benedict formule gebruikt. Op de site van voedingswaarde wordt deze ook gebruikt. Je BMR geeft in principe de absolute minimum aan - waardoor ik ook rond die hoeveelheid (1480 BMR-1500 p/d) gebruik om af te vallen, omdat je 'normale' behoefte zo'n 500kcal hoger ligt.

Superduba: Alles tellen kan zaken verergeren inderdaad, dan wordt het zo'n straf - maar het scheelt denk ik al als je die 200kcal hoger gaat zitten - dan wordt het minder krampachtig.

Liis: Nice!!!

Hier gaat het 'lekker', ik merk dat ik met de 3x eten ipv 6x op een dag ook zorgt dat ik niet 'hoef' te snacken, geeft me ook weer wat rust ofzo...
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Beetje druk gehad. Ben hier de boel aan het opruimen en volgens mij voel ik een buikgriep opkomen. Zo eerst maar weer werken en kijken wat de dag brengt.

Reageer later wel even uitgebreider ;-)

Fijne dag allemaal!
Judith dan klopt mijn 1700kcal nog wel. Anders heb ik echt niet genoeg. Maar loop ook veel op het werk.

Ben benieuwd wat het wegen word morgen. Maandelijkse periode en heb alleen maar honger.

Liis ik weet dat de app het tussentijds kan aanpassen.

Ukkepuk wat vervelend. Hopelijk valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik denk ook niet dat ik morgen veel afgevallen ben, ik moet ongesteld worden en dan houd ik altijd veel vocht vast.

Ukkepuk, hoe gaat het nu?

Judith, fijn dat het zo goed gaat!

Ik ben benieuwd naar de uitslagen morgen!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het best goed eigenlijk. Ben benieuwd naar morgen.
De kunst voor mij is om ook in het weekend het goede ritme dan vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen,
Ik weeg nu 70 kg, dat is 1 kg minder dan de vorige keer. Nu is dit waarschijnlijk niet helemaal reëel, aangezien het ook veel vocht zal zijn, maar toch fijn om dit op de weegschaal te zien.

Hoe gaat t met jullie?
Mijn gewicht is nog steeds 85.8kg. Maar na maandelijkse periode misschien ook niet raar. Nu hopelijk snel weer een min

Jeetjemina 1kilo netjes. Maar in het begin ook vaak vocht.
Alle reacties Link kopieren
@jeetjemina: wat goed, 1 kilo! Super!

@woeffie: de maandelijkse perikelen kunnen inderdaad roet in het eten gooien. Zeker als je nog niet zo lang geleden bent begonnen met afvallen en je zit nog niet helemaal in het ritme.

Ik heb me ook gewogen en ik weeg 62,1 kg. 800 gram dus afgevallen. Ik ben erg tevreden! Op naar dat gewicht onder de 60 :-D :whip:
Alle reacties Link kopieren
Even kort berichtje van mij hier. Vanwege priveomstandigheden heb ik deze week niet gesport, mis het enorm maar had er geen energie meer voor over. Verder wel een goede week gehad met vanochtend 62,1kg op de weegschaal! Had wel het gevoel dat het er deze week echt vanaf vloog, maar had zoveel ook weer niet verwacht :)

Toevallig dat we nu op exact hetzelfde zitten superduba!

Ben benieuwd wat mijn gewicht de komende tijd gaat doen, ik heb namelijk gister mijn laatste pil gehad en wil er voorlopig ook even helemaal mee stoppen (niet omdat ik nu aan kinderen wil beginnen, maar om andere redenen).
Netjes Jeetjemina, Peach en Superduba! Woeffie, op naar een min in de volgende week: niet aankomen terwijl je ongesteld bent is al best een prestatie!

Hmm, vanochtend gaf de weegschaal 72,2 kg aan terwijl ik volgens MFP over de hele week maar 86 calorien meer gegeten heb dan wat de bedoeling was... Ik ga er maar even vanuit dat het vooral vocht is, want 0,8 kg in een week aankomen zonder teveel te eten lijkt me onwaarschijnlijk. Ook heb ik spierpijn want gisteren heb ik weer voor het eerst voorzichtig gesport.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ongesteld maar wel aangekomen, nu 74,3 kilo, dat is 4 ons erbij..
Vanaf nu er weer vol tegen aan!

Peach, ik ben benieuwd wat je lijf zonder pil gaat doen. Kan een enorm verschil zijn, waarvoor je ook gestopt bent.

Gefeliciteerd voor alle dames die zijn afgevallen! Ga zo door!
@super nou pas begonnen kan ik het niet noemen hoor. Ben 2 jaar bezig. Het gaat met ups en down. Maar het is er tot nu toe echt van af gebleven gelukkig.

@Liis dat is ook weer zo. Heb dan ook gewoon continu zin om iets te eten. En moest mezelf af en toe echt even inhouden.

@marda volgende week vast weer een beter resultaat.

Voor de anderen goed bezig allemaal.

Straks nog even werken en dan lekker weekend. Als de treinen het morgen weer normaal doen ga ik een dagje shoppen in Amersfoort met een vriendin. Dat is voor ons bijde halverwege en ben er nooit geweest.
Jullie nog leuke plannen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook Marda, dat is ook een van de redenen waarom ik stop. Slik hem al sinds ik 14 of 15 omdat ik toen standaard een paar dagen ziek was tijdens mijn menstruatie (pijn en elk half uur mijn maandverband moeten wisselen omdat ik zoveel bloedde). Vind het nu dus best spannend, ook omdat ik mijn cyclus helemaal niet meer ken.

Woeffie, veel plezier met je shopdagje morgen! Denk dat de treinen wel weer rijden, volgens mij rijden ze nu al wel weer redelijk oke.

Jullie geen stormschade?
Hier alleen een schutting die om gegaan is, maar had het gek gevonden als die niet om gegaan was. We hadden hem nog omver kunnen blazen als we gewild hadden haha
Alle reacties Link kopieren
Liis en Marda; willen jullie het gewicht wel/niet in de tabel?

Wat een hoop minnetjes ook weer, goed bezig hoor.

Bij mij weer een KLEIN minnetje, maar... zullen maar zeggen toch weer 0,1 er af..
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft iedereen het goed gedaan zeg!! Mijn weegschaal gaf 71,6 kg aan. Voor m’n gevoel duurt het echt eeuwen voordat ik onder die 70 kom, maar ben nu bijna op 2/3e van mn af te vallen gewicht dus dat is op zich positief!

Wij hebben geen stormschade gelukkig! Stoppen met de pil heeft mij toendertijd psychisch ook best goed gedaan. Ik moet nog gaan bedenken welke anticonceptie ik ga nemen nu, wil eigenlijk alleen iets zonder hormonen.
Leuk, shoppen Peach! Amersfoort is mijn favoriete shopstad :)
Voelde het sporten wel goed Liis?
Hier een verjaardagsweekend, dus veel de deur uit en kleine stukjes taart eten. ;-D
Judith, dank je voor de vraag! Je hoeft het niet up te daten in de tabel, ik hoop dat dit een zeer tijdelijke + was.

GMS, ja het sporten voelde goed, maar ik heb wel nog steeds flink spierpijn, dus misschien heb ik net teveel meegedaan. Wat fijn dat jullie geen stormschade hebben! Het ging flink tekeer donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Peach!! Samen met mij op 62,1 kg. Wat leuk! haha! We gaan de komende 2 weken er maar voor om onder de 60 kilo te komen!! Wie weet gaat het ons lukken binnen 2 weken!

Ik heb het eerlijk gezegd een beetje zwaar.... ik had lekkere erwtensoep gemaakt en heb daar lekker 2 kommetjes van gehad. Ik vond het gewoon zo lekker, mja, wel te veel dus! En ik heb ook niet echt super goed geteld hoeveel ik nu op heb vandaag. Meteen een klein paniek gevoelletje. Maar wat heb ik zin om die koekjes op te eten :popcorn: Het valt me eigenlijk best mee de afgelopen weken, maar op sommige dagen is het gewoon zo zwaar zoals vandaag, best veel gegeten....
erwtensoep, 4 koekjes, halve zadenreep, boerenkool-asperges-spitskool mix, mango, appel, kipfilet, bakje kokosyoghurt met een beetje ahornsiroop, frambozen. Normaal eet ik helemaal niet zoveel koolhydraten. Je ziet het: ik had het moeilijk vandaag. Als ik dan echt ga tellen, dan heb ik rond de 1600 cal gehad, maar of ik dan echt goed geteld heb....... ik moet het maar loslaten, morgen weer beter.....
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken onder de 60 kilo klinkt goed superduba! Ben alleen bang dat het voor mij niet realistisch is. Vind het zo bizar hoe veel ik de afgelopen twee weken afgevallen ben, normaal ga ik met max een halve kilo per week.

Heb gister een heel gekke eetdag gehad, waren laat opgestaan en hadden laat ontbeten. Vervolgens in de stad geluncht (broodje met gebakken zalm en rauwkost), maar dat was zo laat (want laat ontbijt) en zo veel dat mijn vriend en ik beide geen zin meer hadden in het avondeten.
En daarna had ik een verjaardag, dus daar nog een stuk taart gehad en nog een paar stukjes stokbrood met kruidenboter gehad. Gelukkig hadden ze geen chips staan die ik lust, dat heeft me heel veel calorieën uitgespaard gister haha
Maar wel nog een schaaltje ben en jerry's ijs gehad (cookie dough met brownie met zeezout caramel is een aanrader!).

Voel me vandaag weer belabberd, heb ook een heel slechte nacht gehad. Lag er door de verjaardag (die aan de andere kant van het land was) laat in en heb mezelf nog tot half 4 wakker liggen hoesten. Vanochtend rustig aan gedaan, maar denk dat ik zo als lunch het bij een smoothie ga houden, want heb absoluut geen zin in eten.
Voor vanavond hebben we wel super lekker avondeten, een steak (ofzo, ik vergeet steeds hoe het vlees nu precies heet), met aardappels uit de oven en zo'n groentepannetje van de ah.

Voor morgenavond staat er een pasta met spekjes, gehakt en gegrilde groente op het menu (ah recept).

Gms, ik was niet degene die is gaan shoppen hoor haha ben gister alleen even mijn eigen stad in geweest voor wat praktische dingen.
Alle reacties Link kopieren
GMS: Vaak kan 'iets' wijzigen in je eetpatroon de stilstand doorbreken, maar sowieso doorzetten en niet bij jezelf denken 'ach, lukt toch niet'!

Superduba: Weet je zeker dat je dan toch niet tekort hebt aan wat je eet? Meestal (spreek voor mezelf) als ik te weinig op heb, krijg ik snaai buien, onbewust is dat ook een signaal van je lichaam.
Wel lekker, erwtensoep!

Peach: Balen zeg, klinkt alsof het even heftig er aan toe gaat privé. Wel een hoop lekkers op zeg, jammie! Ben jaloers haha.

Ik heb een vriendin die een maagband heeft laten plaatsen, die is nu sinds december +20kg kwijt -ik ben nu zelf aan het kijken naar zo'n hypnosedinges- weet niet of ik er echt in geloof rond afvallen en sportiever worden, maar ik geloof wel weer in de kracht van je eigen hersens.
Ken wel iemand die zo over een vogel fobie is heen gekomen... haha.

Heb van het weekend m'n haar geknipt, een soort korte, angled bob.
Het ergste is.. ik heb er mega veel spijt van, terwijl iedereen het me echt SUPER leuk vind staan.... Misschien ook een kwestie van wennen.

Ik schommel in gewicht echt heel veel, ook per dag, 67,8 naar 69 en weer terug, best bizar. Ik ga maar uit van vocht.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed bezig allemaal!!!!!

Hier hetzelfde gebleven helaas. Heb de hele week ook niet gesport, heb het zo druk gehad.
Merk dat ik op mijn vrije dafen de touwtjes laat vieren, ben veel meer gebaad bij ritme haha
Nou nieuwe ronde, nieuwe kansen :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven