Lijf & Lijn alle pijlers

Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?

18-01-2018 10:52 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg :-( Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden ;-D) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Ook al is het jouw lijf. Maar misschien komt dat ook omdat ik zelf tatoeages niet mooi vind, en daardoor me makkelijker in kan leven in je man.
Alle reacties Link kopieren
oei, dat is heel persoonlijk en onze mening doet er weinig toe.
Maar ja, ik vind het belangrijk wat mijn partner vindt. Gaat niet zover als tatoeages, maar hij houdt van lang haar, dus ik knip het niet af.
Een tattoo is erg definitief. Als mn haar eens niet leuk geknipt is, groeit dat wel weer aan. Ik vind tattoo's ook heel erg lelijk, zou echt niet blij zijn als mn man er 1 zou nemen, maar kan t hem niet verbieden natuurlijk.
Pfoe, wat moeilijk. Ik heb het geluk dat mijn partner tatoeages wel mooi vindt, dus dat maakt het voor mij eenvoudiger...
Als hij het écht heel lelijk zou vinden, denk ik dat ik het zou laten. Ik zou het ook vervelend vinden als hij bijvoorbeeld iedere dag kleding zou dragen die ik heel lelijk vind, o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat ik het hebben van die tatoeage belangrijker zou vinden dan dat mijn man me even aantrekkelijk blijft vinden.

Bij het lezen van de titel dacht ik juist dat je man wilde dat je iets zou veranderen aan je uiterlijk, toen dacht ik: hell no. Maar het is juist: je man vind je mooier zoals je bent, ipv met een grote tatoeage. Ik kan het me goed voorstellen. Als mijn man een grote tatoeage zou zetten zou ik hem ook minder aantrekkelijk vinden dan zonder. Ik zou het hem nooit verbieden, maar blij zou ik er niet mee zijn.
Het is nogal wat zo’n gigantisch ding op je arm. Het is dan niet iets waar je nog omheen kunt.
Jij wordt er gelukkig van, maar hoe ongelukkig word je ervan als je man nooit meer met plezier naar je rechterarm zou kijken? En je nooit een compliment zou geven over je tattoo? Hoe gelukkig word jij er dan uiteindelijk zelf van, dat zou ik laten meetellen als je er echt voor gaat.
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Of ik het echt zou proberen te "verbieden" weet ik niet goed maar ik zou het zeker niet leuk vinden.
Ik zou het absoluut niet doen als mijn man dat niet mooi zou vinden. Hij ziet je liever zonder en je hebt er al 3. Wij hielden altijd rekening met elkaar. Mijn man vond kort haar lelijk dus ik heb hem ook eens beloofd om nooit mijn haren af te knippen. Ik hou enkel en alleen van glad geschoren en hoewel mijn man een hekel had aan scheren scheerde hij zich voor mij elke dag.
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
18-01-2018 11:02
Pfoe, wat moeilijk. Ik heb het geluk dat mijn partner tatoeages wel mooi vindt, dus dat maakt het voor mij eenvoudiger...
Als hij het écht heel lelijk zou vinden, denk ik dat ik het zou laten. Ik zou het ook vervelend vinden als hij bijvoorbeeld iedere dag kleding zou dragen die ik heel lelijk vind, o.i.d.
Dat heb ik als gedachtenexperiment ook nog geprobeerd ja, te bedenken wat ik zou vinden/doen als hij iets deed/nam wat ik heel lelijk zou vinden. Van die opengewerkte oorlellen (tunnels) bijvoorbeeld. Maar dat zou-ie nooit doen, dus dat is moeilijk voor te stellen ;-D Kleding is ook wel een goed voorbeeld ja..

Lila, nee, dat is ook zo, dat de mening van anderen er niet toe doet. Maar ik vind het wel prettig in dezen om het dilemma vanuit zoveel mogelijk hoeken te bekijken voor ik definitief beslis. Dus dank voor de reacties allemaal.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-01-2018 11:07
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Of ik het echt zou proberen te "verbieden" weet ik niet goed maar ik zou het zeker niet leuk vinden.

Natuurlijk kun je dat niet verbieden. Ook niet 'verbieden'.

Ik zou het wel doen. Jij vindt het prachtig. Het is jammer dat jouw partner het niet zo mooi vindt. Maar meer dan dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Oei, het is jouw lichaam dus uiteindelijk bepaal jij het.
Maar wat lilalinda ook zegt: mijn partner houd van lang haar, dus ik knip het ook niet af. En hij millimeterd bijvoorbeeld zijn haar niet omdat ik dat lelijk vind.
Uiteindelijk moet je het zelf weten, maar een tattoo is permanent en als mijn partner het niet mooi zou vinden zou ik het laten. Het is niet zoals bij je haar dat het weer aangroeit, of dat je een lelijk kledingstuk uit kan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor: je hebt de tattoo laten zetten. Jij bent er trots op; maar je kunt dat niet delen met je man.
In de zomer zit je op een terras, korte mouwen...je ziet de ogen van je man even naar je arm schieten. Je begint je af te vragen; "wat zou hij denken".
Ga je je arm meer en meer verstoppen?

"schat wil je even zonnebrand smeren voor me?" oh....maar weer die confrontatie met die arm. In de douche, in bed, in het zwembad, op vakantie, in de zomer....
En hij zal er niks over zeggen, want dat doet hij gewoon niet. Maar bij iedere blik of confrontatie zal jij je afvragen; wat denkt hij.

Jij gaat je daar onzeker over voelen, of juist geirriteerd - ook al zegt hij er niks over.

Het gaat tussen jullie instaan. Of alleen de gedachte al.
Ben je er dan nog blij mee? Nog trots op?
Ik zou het wel doen. Tuurlijk is de mening van je man belangrijk, maar die zou voor mij niet doorslaggevend zijn. En ik hoop dat dat andersom voor hem ook zo zou zijn. Ik geef echt wel ergens mijn mening over en als mijn man wat zou laten doen wat ik niet zo mooi vind, zeg ik dat. Maar ik ben niet degene die hem daarin beperk. En andersom hoor ik zijn mening wel aan, maar ik beslis zelf of ik dit wel of niet doe. En vaak denk ik ook, hij went er wel aan :)
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
18-01-2018 11:04
Het is nogal wat zo’n gigantisch ding op je arm. Het is dan niet iets waar je nog omheen kunt.
Jij wordt er gelukkig van, maar hoe ongelukkig word je ervan als je man nooit meer met plezier naar je rechterarm zou kijken? En je nooit een compliment zou geven over je tattoo? Hoe gelukkig word jij er dan uiteindelijk zelf van, dat zou ik laten meetellen als je er echt voor gaat.
Precies dit. Ook bijvoorbeeld qua kleding en haardracht vind ik het belangrijk dat mijn vriend het leuk vindt staan (gelukkig bijna altijd wel hoor).

Je moet denk ik voor jezelf afwegen: wordt je verdrietiger van het niet hebben van de tattoo, of van het nooit krijgen van een compliment/positieve opmerking erover van je partner? Of andersom: wordt je zo blij en gelukkig van je tattoo, dat het de afkeuring van je vriend wegvaagt?

Overigens vind ik dat je vooral helemaal zelf moet doen wat je wil en je niets moet aantrekken van een ander. En dat meen ik echt! Alleen heb ik zelf gemerkt de afgelopen jaren dat ik het dus wel belangrijk vind wat mijn vriend ervan vindt.
lilalinda schreef:
18-01-2018 10:55
oei, dat is heel persoonlijk en onze mening doet er weinig toe.
Maar ja, ik vind het belangrijk wat mijn partner vindt. Gaat niet zover als tatoeages, maar hij houdt van lang haar, dus ik knip het niet af.
mijn man vind lang haar ook mooier, maar als ik dat haar zat ben gaat er toch echt de schaar in. Ik hoop dat mijn man me om meer leuk vind dan alleen mijn lange haar en in het geval van TO een tattoo-vrije huid.
Ik zou het ook echt heel erg vinden als mijn man door mijn eigen toedoen mij minder sexy of zelf een beetje tokkie zou vinden. Veel mensen die niet van totto's houden vinden het ordinair.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
18-01-2018 11:10
Stel je voor: je hebt de tattoo laten zetten. Jij bent er trots op; maar je kunt dat niet delen met je man.
In de zomer zit je op een terras, korte mouwen...je ziet de ogen van je man even naar je arm schieten. Je begint je af te vragen; "wat zou hij denken".
Ga je je arm meer en meer verstoppen?

"schat wil je even zonnebrand smeren voor me?" oh....maar weer die confrontatie met die arm. In de douche, in bed, in het zwembad, op vakantie, in de zomer....
En hij zal er niks over zeggen, want dat doet hij gewoon niet. Maar bij iedere blik of confrontatie zal jij je afvragen; wat denkt hij.

Jij gaat je daar onzeker over voelen, of juist geirriteerd - ook al zegt hij er niks over.

Het gaat tussen jullie instaan. Of alleen de gedachte al.
Ben je er dan nog blij mee? Nog trots op?
Whahahaha, wat compleet overdreven! Hier dezelfde situatie. Ik heb de tattoo, op arm, toch gezet. Man is er inmiddels oké mee en heeft zich er echt nooit aan gestoord. Hij vind het absoluut niet mooi, het hoeft ook echt niet voor hem. Maar hij vind wel dat het echt bij mij past en vind het dus helemaal niet zo weerzinwekkend als jij hier in je nogal overtrokken post omschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-01-2018 11:12
mijn man vind lang haar ook mooier, maar als ik dat haar zat ben gaat er toch echt de schaar in. Ik hoop dat mijn man me om meer leuk vind dan alleen mijn lange haar en in het geval van TO een tattoo-vrije huid.

Precies.

Het ligt er ook aan hoe graag ik iets zou willen.
Als ik echt heel graag een tattoo zou willen, dan zou ik dat doen. Of als ik echt heel graag kort haar zou willen, zou ik dat doen.
Als ik twijfelde en ik vind lang haar en kort haar net zo mooi, dan zou ik doen wat mijn man mooier vindt.
En het ligt er ook aan hoe lelijk hij het vindt.
Ik zou het heel lelijk vinden als mijn man zijn haar zou laten groeien. Of dreads ofzo zou nemen.
Maar als ik wist dat hij het echt zo graag zou willen, zou ik hetnog steeds niet mooi vinden, maar wel blij zijn voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Sja.. hij kan er misschien ook gewoon aan wennen.

Ik heb afgelopen jaar een tattoeage op m'n rug laten zetten, waar m'n man niet echt gecharmeerd van was. Deze zie je natuurlijk alleen met mooi weer. Ik wilde het graag, dus is het gebeurt.

Mijn man vindt kort haar veel mooier dan lang haar. Toch heb ik gedurende onze relatie (25 jaar) regelmatig m'n haar laten groeien. Nu is het toevallig kort. Mijn man heeft het geluk dat mijn haar niet zo geschikt is voor lang. ;-D

Met kleding heb ik wel gemerkt dat ik nog wel eens rekening met hem heb gehouden, maar dat was vaak met meer extravagante kledingstukken.
Later is nu
Ik zou hem wel gewoon laten zetten, ik vind namelijk dat ik zelf mag beslissen over mijn lijf.
Alle reacties Link kopieren
Sciocco schreef:
18-01-2018 11:15
Whahahaha, wat compleet overdreven! Hier dezelfde situatie. Ik heb de tattoo, op arm, toch gezet. Man is er inmiddels oké mee en heeft zich er echt nooit aan gestoord. Hij vind het absoluut niet mooi, het hoeft ook echt niet voor hem. Maar hij vind wel dat het echt bij mij past en vind het dus helemaal niet zo weerzinwekkend als jij hier in je nogal overtrokken post omschrijft.
Ik zeg ook niet dat dit perse de waarheid is, ik geef aan dat ze zich voor kan stellen dat het zo zou kunnen gaan.
Haar man is nou ook niet onduidelijk over zijn mening of zo.

Maar natuurlijk geldt: zelf weten! Jouw lijf jouw keus.
Ik zou het doen, een tattoo went en is dadelijk net zo gewoon als je dikke teen. Ik kan me niet voorstellen dat je man élke dag denkt 'getver een tattoo'. Maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat mijn partner zou zeggen dat hij me minder mooi zouden vinden met tattoo. Wel dat hij tattoo's in het algemeen bv niks zou vinden maar hij zou mijn wens/mening respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-01-2018 11:12
mijn man vind lang haar ook mooier, maar als ik dat haar zat ben gaat er toch echt de schaar in. Ik hoop dat mijn man me om meer leuk vind dan alleen mijn lange haar en in het geval van TO een tattoo-vrije huid.
Ik heb de mazzel, dat ik mezelf ook ammenooitniet niet een ´kort pittig´-kapsel aan zal meten
de kans dat je in een relatie heel anders in zoiets staat, zoals bij TO, zal niet heel vaak voorkomen. Je hebt toch vaak dezelfde smaak

Maar ja, ik houd wel echt rekening met wat mijn partner mooi vind. Zo heeft hij een hekel aan duffe pyjama´s, dus die draag ik niet
En ik heb ook geen joggingbroek, want dat vindt hij belachelijk

(en ja, dat is wederzijds, een baard laat hij echt niet staan, gruw ik van)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet exact wat ik zou doen, aangezien ik nog nooit in zo'n situatie heb gezeten. Maar ik neig naar het wel gewoon doen.

Hij geeft aan dat hij het niet zo mooi vindt en het waarschijnlijk ook nooit mooi gaat vinden. En je geeft aan dat het gewoon bij jou past/hoort en hij er heus geen ruzie over gaat maken of zo.

Maar blijkbaar is het ook geen dealbreaker, was het dat wel, dan zijn er waarschijnlijk meer dingen die hij niet leuk aan je vindt. Iemand leuk vinden is een optelsom van alle plussen en minnen. En daarbij het went echt wel. Als iemand een opvallend litteken heeft, een raar kapsel (ed), dan valt het de eerste paar keer op en op een gegeven moment hoort het gewoon bij iemand.

Trouwens hier op het forum wordt vaak gevonden dat als je partner bijvoorbeeld heel veel aankomt (want leeft ongezond), je hier niet op mag afknappen. Dus andersom geldt dat hij niet mag afknappen op jouw tattoo. ;-D

(En hoe ik tegenover tattoo's sta, sommigen vind ik heel mooi en anderen niet, maar meestal horen ze gewoon bij een persoon en valt het mij na een paar keer niet meer op.)
dianaf wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:33
35.83% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven