Lijf & Lijn alle pijlers

Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?

18-01-2018 10:52 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg :-( Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden ;-D) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
Troeteltje schreef:
18-01-2018 13:24
Geloof me, dit is ervaring uit de praktijk. En niet eenmaal.
Tja mijn ervaring is nu eenmaal anders.

Misschien moet je eens uit de biblebelt komen :biggrin:
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 17:32
14.29% gewijzigd
Hadewychh schreef:
18-01-2018 17:00
Ik kom heel veel verschillende mensen tegen...
En als er eentje zich negatief over tattoos uitlaat, vooral dat ze marginaal zijn, laat ik met trots de mijne zien :-D
Haha!

:applause:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk dat mijn man mij mooi een aantrekkelijk vindt en ik hou echt wel rekening met zijn voorkeuren als het om mijn uiterlijk gaat.
Maar ik vind het het allerbelangrijkst dat hij meer ziet dan mijn buitenkant en mij mooi vindt om wie ik ben. En misschien ben ik naief, maar ik ga er ook vanuit dat dat zo is. Andersom in elk geval wel. Als ik over een jaar of wat oud en gerimpeld ben en m'n tieten hangen op mijn knieën, mag ik toch potdorie hopen dat hij nog steeds van me houdt en mij de mooiste vindt, net zoals dat andersom (niet de tieten dan) hopelijk zo zal zijn.
Als ik heel graag een tattoo zou willen, zou ik die nemen. En als ik mijn haren kort wil, gaan mijn haren kort. Ook al weet ik dat hij lang haar mooier vindt en tattoo's lelijk. Ik durf er wel vanuit te gaan dat hij daarom niet minder van me gaat houden. En dat hij er dan even aan zou moeten wennen, soit. Ik moet ook wel eens even aan iets van hem wennen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij hoeft een tattoo niet perse. Ik zou het echter niet verbieden. Zijn lijf, zijn keus.
Het enige wat wel een dealbreaker zou zijn is een Prince Albert. Dan zou ik me hevig in hem hebben vergist....
Alle reacties Link kopieren
Niet,ik doe het gewoon. Had in het begin van de relatie 6 tattoo's en inmiddels heb ik er 15 en afspraken staan voor 2 nieuwe tattoo's waarvan 1 tattoo op mijn heup tot mijn knie word gezet. Mijn lijf,mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Kleine update: vanavond t tattoo-onderwerp nog even aangesneden, en gezegd dat ik het echt niet leuk vind om iets te doen waar hij niet blij van wordt, maar dat ik het toch wel erg graag wilde. Waarop hij zei dat ik het echt helemaal zelf moest weten, maar dat hij alleen wel heel duidelijk gemaakt wilde hebben dat ik niet moest verwachten dat hij het ook mooi ging vinden. We zijn helemaal ok dus, en daar ben ik blij om :)
Vind hij de tattoo niet mooi of de plek niet?
Alle reacties Link kopieren
TO hij zegt dat je het zelf moet weten dus ik zeg doen!
Jouw lijf jouw beslissing!
Mijn partner is anti tattoos, piercings, oorringetjes voor hemzelf.

Ik heb verschillende tats want ik versier mijn lijf zoals ik dat wil.
Een ander heeft kunst aan de muur en ik op mijn lijf.
Mijn partner koopt wel dingen wat ik niet mooi vind ik heb tats en wel hele mooie.
Nu ben ik aan het sparen voor de volgende grote.
Ik wens je succes! :cheer2:
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
18-01-2018 11:18
Ik zou hem wel gewoon laten zetten, ik vind namelijk dat ik zelf mag beslissen over mijn lijf.
Dit!! In drievoud :)
En nou is het afgelopen!
sWat doe je als straks je seks-leven naar de bom is omdat jij zonodig een extra permanente tekening op je lijf wil?
Waar hij wel elke keer naar moet kijken als hij je naakt ziet?


Hier zou het toch écht een dealbreker zijn.
Man uitgekozen zonder tattoo. Ik verafschuw die dingen.
Als hij morgen er één laat plaatsen is het "end of story".
Dat weet hij.

Geen zin zelf om continu te kijken op hoe hij zijn lijf verminkt heeft.
En naast dat ik het afgrijselijk vind, zou het ook elke keer in bed een issue zijn.

Hij doet zijn zin, hij weet alleen wel wat de gevolgen zijn.


Als hij morgen zijn lange manen bijknipt, schrik ik me eerst effe dood, maar dat haar groeit tenminste weer bij.
En een piercing kan je er weer uithalen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-01-2018 02:33
sWat doe je als straks je seks-leven naar de bom is omdat jij zonodig een extra permanente tekening op je lijf wil?
Waar hij wel elke keer naar moet kijken als hij je naakt ziet?


Hier zou het toch écht een dealbreker zijn.
Man uitgekozen zonder tattoo. Ik verafschuw die dingen.
Als hij morgen er één laat plaatsen is het "end of story".
Dat weet hij.

Geen zin zelf om continu te kijken op hoe hij zijn lijf verminkt heeft.
En naast dat ik het afgrijselijk vind, zou het ook elke keer in bed een issue zijn.

Hij doet zijn zin, hij weet alleen wel wat de gevolgen zijn.


Als hij morgen zijn lange manen bijknipt, schrik ik me eerst effe dood, maar dat haar groeit tenminste weer bij.
En een piercing kan je er weer uithalen.
Neuken kan hij ook, mét of zonder tattoo.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-01-2018 02:33
sWat doe je als straks je seks-leven naar de bom is omdat jij zonodig een extra permanente tekening op je lijf wil?
Waar hij wel elke keer naar moet kijken als hij je naakt ziet?
En wat als je nu een ongeluk krijgt en onder de littekens zit? Of een stoma moet? Of een borst moet amputeren?

En ja, dat is allemaal niet vrijwillig, maar wel uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
30-01-2018 06:21
En wat als je nu een ongeluk krijgt en onder de littekens zit? Of een stoma moet? Of een borst moet amputeren?

En ja, dat is allemaal niet vrijwillig, maar wel uiterlijk.
appels met peren...
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-01-2018 02:33
sWat doe je als straks je seks-leven naar de bom is omdat jij zonodig een extra permanente tekening op je lijf wil?
Waar hij wel elke keer naar moet kijken als hij je naakt ziet?
Zo extreem is het dus niet. Ik had al tattoos toen we wat kregen, hij walgt er niet van, hij vindt het alleen niet mooi. En hoe groter hoe minder mooi, en deze wordt substantieel. Maar hij geeft me ook vaak een kus op mijn betattoeerde schouder, dus zoveel moeite heeft hij er nou ook weer niet mee.
CHL schreef:
30-01-2018 06:21
En wat als je nu een ongeluk krijgt en onder de littekens zit? Of een stoma moet? Of een borst moet amputeren?

En ja, dat is allemaal niet vrijwillig, maar wel uiterlijk.
Appels en peren.

Bij een tattoo vermink je jezelf vrijwillig.
Een ongeluk, ziekte, ... is niet vrijwillig.

Afhankelijk van de grootte en 't zicht maak ik overigens wel uitzonderingen voor beauty-tattoo's voor zware littekens.
TO, ik vind het juist heel respectvol van je, dat je zoveel rekening met je partner houdt. Jullie zijn echt aan het overleggen en dringen beide niet jullie mening aan elkaar op. Als die tattoo strakst op je arm staat, dan kun je er vol trots naar kijken. En dan bedoel ik niet alleen de tekening op zichzelf, maar ook de manier waarop hij er is gekomen.

Verder vind ik het juist jammer dat tattoo's tegenwoordig zo normaal zijn. Echt, je bent tegenwoordig meer een uitzondering als je er geen hebt. Jammer, want het echte artistieke is er dan vanaf. Je ziet op de een of andere manier welke mensen echt tattoo-mensen zijn en welke mensen er eentje nemen omdat het 'zo'n leuke hype is'.
En ik kan juist zo enorm genieten van tattoos die echt bij de personen passen.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
02-02-2018 11:29

Verder vind ik het juist jammer dat tattoo's tegenwoordig zo normaal zijn. Echt, je bent tegenwoordig meer een uitzondering als je er geen hebt. Jammer, want het echte artistieke is er dan vanaf. Je ziet op de een of andere manier welke mensen echt tattoo-mensen zijn en welke mensen er eentje nemen omdat het 'zo'n leuke hype is'.
ah, je bent een orthodoxe!
Jouw stroming is de ware stroming?
lilalinda schreef:
02-02-2018 11:33
ah, je bent een orthodoxe!
Jouw stroming is de ware stroming?
Nou, nee, ik heb er zelf geen, dus niet echt. Maar ik vind wel dat na de bakfietsrage, king Louis rage er nu ineens de tattoo rage is.
Ik kan me niet voorstellen dat er van alle mensen die er nu een tattoo nemen, deze die ook hadden genomen als het niet zo normaal was geworden. Ik lees hier ook vaak: ik wil een tattoo, iemand een idee van een ontwerp? Lijkt mij toch niet de juiste weg.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
02-02-2018 11:34
Nou, nee, ik heb er zelf geen, dus niet echt. Maar ik vind wel dat na de bakfietsrage, king Louis rage er nu ineens de tattoo rage is.
Ik kan me niet voorstellen dat er van alle mensen die er nu een tattoo nemen, deze die ook hadden genomen als het niet zo normaal was geworden. Ik lees hier ook vaak: ik wil een tattoo, iemand een idee van een ontwerp? Lijkt mij toch niet de juiste weg.
Snap je wel hoor.
ik vond de tijd van het ´aarsgewei´ verschrikkelijk.
Of tribals/tekens waar mensen de betekenis niet van weten

(zelf ook tattoo-loos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven