Lijf & Lijn alle pijlers

In een gezond tempo naar een gezond BMI in 2021

26-12-2020 20:10 901 berichten
Het vervolg op de 2020-editie (lijf-lijn/20-in-2020-met-tabel/list_mes ... #p30826822). Want ja, langzaam afvallen en nieuwe eetpatronen aanleren kost tijd. Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die voor de lange termijn gaat. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

VIVA en het forum houden helaas op te bestaan. Dit topic krijgt een vervolg op viafora.nl, en ook de tabel verhuist mee. Je vindt de herstart van het topic hier: https://www.viafora.nl/forum/lijf-en-li ... gezond-bmi

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@yoehoehoehoe @randomwriter of @anijsblokje) of die je wil toevoegen.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
JEMMER 23 163 109 60 105,8 (05/07) - 3,2 39,8
RandomWriter 40 176 91,1 74 86,3 (30/04) - 4,8 27,9
anijsblokje 34 173 100,0 65 65,1 (12/06) - 34,9 21,1
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 73,7 (01/02) - 12,3 24,4
grietje2 41 183 111,7 95 109,4 (12/06) - 2,3 32,5
Yoehoehoehoe 30+ 171 124,4 80 100 (24/06) -24,4 34,2
LoveDobby 48 170 102,7 77,7 80,2 (10/07) -22,5 27,7
Aardbei-banaan 30 163 77 65 69,9 (20/02) - 7,1 26,3
Femmeke87 34 170 87,3 69,9 85,3 (29/06) -2 29,4
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 10-07-2021 07:35
22.85% gewijzigd
Even een kort berichtje van mijn kant, heb besloten vanmiddag even weinig te doen en vooral ook minder schermtijd te nemen. Maar wilde even vertellen over mijn afspraak bij de diëtiste.

Aparte was, ik woog weer precies hetzelfde als drie maanden geleden, toen de laatste afspraak was geweest. En eigenlijk was ik daar gewoon heel blij mee. Zij ook trouwens. Ik denk dat het van grote waarde is dat ik ook in dit soort pittige tijden redelijk stabiel blijf.
Verder vooral het snaaigedrag en emotie-eten besproken. Toen ze me vroeg wat ik probeerde weg te eten, werd ik toch wat emotioneel. Zo apart hoe dat werkt, ik ben in de afgelopen dagen weinig aan huilen toegekomen en dan wordt er zo'n simpele vraag gesteld en dan komt er ineens van alles naar boven. Was ook wel weer fijn, lucht ook wel weer wat op.

Uiteindelijk een plan gemaakt, zodra ik snaai-trek krijg, ga ik opschrijven wat er in mijn hoofd speelt en waar ik eigenlijk (in plaats van snoepen) behoefte aan heb. Mijn emo-eten komt niet alleen vanuit verdriet, maar ook vanuit boosheid, vermoeidheid en algehele drukte. Ik ga proberen dan op een andere manier die behoefte te bevredigen, door bijvoorbeeld iets voor mezelf te gaan doen of met iemand te praten. Of gewoon door het op te schrijven. En als er een keer een moment is dat het gewoon even moet, het eten/snoepen, dan is dat ook oké. Maar de verwachting is dat het door het op te schrijven al veel meer beperkt gaat worden.
Raar genoeg zijn dit oplossingen waar ik normaal gesproken zelf ook wel aan zou denken. Ik heb het vaker gedaan en het is niet nieuw. Maar door de drukte in mijn hoofd, komen dit soort gedachten gewoon niet in mij op. En dan is het fijn om een diëtiste te hebben die het even voor je uitdenkt :) .
De volgende afspraak staat expres alweer over een maand, even iets meer vinger aan de pols.

Zo, nu lunchen en lekker even een middagje voor mezelf.
PhiIae schreef:
21-01-2021 20:30
Zijn er hier meer die weight watchers volgen?
Volgens mij doet er niemand in dit topic WeightWatchers, nee...

@LoveDobby: Toch proberen om wandelen meer te integreren in je werkdag? Hoe ga je naar je werk, fiets, auto, OV? Kan je eventueel een half uurtje eerder richting werk en dan daar nog een blokje om? Uiteindelijk leveren dat soort dingen bij mij energie op, ook al voelt dat in het begin niet zo.

@Avena: Lekker dat je weer hebt gezwommen! En wat goed dat het gisteren lukte om het bij een klein beetje pure chocola te houden.

Inderdaad spring ik af en toe uit de band qua eten/snaaien, maar dan keer ik zeker ook weer terug naar normaal en gezond. Dat is inmiddels heel gewoon geworden, maar ik merk wel (als ik meerdere dagen ongezonder heb gegeten) dat ik bewust terug moet naar normaal en gezond. Als ik 1 of 2x per week meer ongezond eet, kost het me geen moeite om het weer op te pakken, maar als ik even een paar dagen achter elkaar minder gezond eet, merk ik wel dat het lastiger is terug te keren naar wat voor mij de basis is qua eten. Maar het lukt wel.
Ik geloof er echt in dat iedereen voor zichzelf moet uitzoeken wat werkt en ik ben blij dat dat voor mij niet een hele lange zoektocht is geworden.
En eerlijk gezegd, toen ik ergens rond de zomer met mijn diëtist besprak of ik mijn neiging om zakken drop en chips in zijn geheel leeg te eten als ik er eenmaal aan begon, nog moest gaan "afleren", was ik absoluut verbaasd dat ze dat niet nodig vond. Maar ik vond het ook echt een geruststelling: dat ik dat af en toe doe, is dus ook volkomen normaal...

Wat slapen betreft: ik ben al langere tijd een slechte slaper, ja. Ik weet niet wanneer het precies is ontstaan, maar ik heb jaren onregelmatig (dag/avond en ook nachtdiensten) gewerkt. Dat heeft niet geholpen, denk ik. De laatste anderhalf jaar had ik geen onregelmatige werktijden meer en eigenlijk had ik wel verwacht dat mijn slaap ook wel verbeterd zou zijn intussen. Maar blijkbaar is dat toch niet zo eenvoudig. Inmiddels heb ik ook hele verkeerde gewoontes aangeleerd, zoals mijn telefoon erbij pakken. Dat probeer ik niet te doen, maar langer wakker liggen is echt zo saai en frustrerend, dat het echt verleidelijk is. Ik kan wel weer eens proberen om als ik 's nachts langer wakker lig, beneden te gaan zitten met een boek, tot ik weer moe word. En dan weer naar bed om te kijken of slapen lukt. Dat heeft in het verleden wel gewerkt, totdat ik weer langer wakker was: ik voelde me dan erg zielig, midden in de nacht alleen op de bank...

@Yoehoehoehoe: Ha, ik kook ook niet uit pakjes en zakjes. Heb dat nooit begrepen! Maar met anderen eten vind ik vaak wel heel gezellig, dan gaat het me niet om het eten. Alleen voor sommige afspraken tref ik dus wel mijn voorbereidingen. ;)
Geniet van je weekendje weg!
Rond maart is het 's avonds alweer langer licht- sterker nog, ergens in februari merk je dat al aan het einde van de middag. Nog even volhouden dus, maar ik denk niet dat je tot de zomer hoeft te wachten met avondwandelingetjes. (avondklok even daargelaten natuurlijk...)

Jij was toch aan het keto-en? Dan kan het inderdaad als je weer koolhydraten toevoegt dat je iets aankomt...maar dat betekent zeker niet dat koolhydraten slecht zijn, dus wees niet bang voor ze.

Geniet van je weekendje weg, heerlijk, een eiland - welke dan ook! Fantastisch om een sauna en zelfs een bubbelbad te hebben, zalig vooruitzicht voor je.

@Aardbei-banaan: Laat je niet ontmoedigen door even wat stilstand op de weegschaal. Maar dat doe je ook niet, zo te lezen. Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent- eventueel even kritisch kijken en iets kleins aanpassen...en dan komt het vanzelf!

@RandomWriter: Fijn dat je met je diëtist een plannetje hebt gemaakt. Natuurlijk: je kunt het allemaal zelf verzinnen, maar je hoeft het niet allemaal zelf te verzinnen! Door het opschrijven word je je er gewoon weer even bewuster van hoe het werkt in je hoofd. Over een tijdje is dat opschrijven dan waarschijnlijk niet eens meer nodig, maar tot die tijd is het een prima hulpmiddel.
Niet vreemd, dat je even brak door de vraag van je diëtist. Soms werkt dat juist bij een buitenstaander zo - dat herken ik tenminste.
Wel heel fijn dat je gewicht stabiel is gebleven in deze omstandigheden.
Ik hoop dat je goed gebruik hebt kunnen maken van je middagje voor jezelf- op wat voor manier dan ook.


Ik heb zelf niet veel te melden. Later vanavond eet ik waarschijnlijk nog wat nootjes (hoera voor de notenkraam!) en daar laat ik het dan verder bij. Ik had een vrije dag vandaag. Het huis is weer netjes en ik heb heerlijk hardgelopen in de zon. :sun:
Laat het weekend maar beginnen! (al was dat voor mij vandaag al begonnen, dus) Ik zou morgen samen met 2 vrienden gaan eten, maar dat gaat niet door, ik had aangeboden zij samen en ik thuis via Zoom oid, maar dat vond 1 van de 2 geen goed idee. En we vinden het allemaal niet goed voelen om toch met zijn drieën bij elkaar te komen. Dus dan moeten we het maar uitstellen. Gelukkig zie ik morgen wel een andere vriendin, we gaan een stuk wandelen. (niks nieuws, want dat deden we voor corona ook al jaren zo!)
Ik heb mijn dagelijkse work-out ook weer gehad. Waar ik woon is op dit moment een sneeuwstorm gaande. Ik ben minimaal 45 minuten per dag sneeuw aan het wegvegen.

Ik eet vanavond een kleine portie afhaalchinees. Ik heb daar speciaal mijn punten voor opgespaard deze week.
Alle reacties Link kopieren
Yoehoehoehoe schreef:
22-01-2021 09:47
Avena: ik vraag bij uit-eten altijd om een extra portie groenen, of wanneer er friet bij zit salade ipv friet. Het is niet altijd mogelijk, maar 9 van de 10 keer wel en dan krijg je toch weer wat groenten binnen. Is er iets wat je kunt bedenken om de honger naar snaai te bedwingen? Bijvoorbeeld water drinken, 10 minuten wachten en dan naar je lichaam luisteren of het echt honger was? Eet dan bijvoorbeeld een gekookt ei, dat zijn goede eiwitten en vult goed. Anders misschien briefjes opplakken in je keuken? Sowieso niet meer kopen? Misschien heb je kinderen en daarom wat snoep in je huis? Ik heb zelf geen kinderen, dus voor mij is dat gemakkelijker. Ik heb wel wat in huis voor mijn vriend, maar ik leg dit uit mijn gezichtsveld en ik koop ook liever snoep wat ik niet lekker vind. Dat scheelt al een heel hoop! Misschien overdag toch iets meer (gezonds) eten, zodat je 's avonds minder snaai honger hebt?
Bedankt voor het bijwerken van de tabel!

Graag gedaan!
Dat is een goed idee zeg, om gewoon om een extra portie groente te vragen. Als ik uit eten ga, dan probeer ik het meestal een beetje te compenseren met de andere maaltijden thuis.

Die uitsteltruc probeer ik ook weleens, maar als ik echt in mijn hoofd heb dat ik ongezonde rommel wil, dan wil ik dat een uur later nog steeds. Ik blijf dat iets wonderlijks vinden bij mezelf. Ik lees anderen die bij zichzelf nagaan waarom ze snaaitrek hebben. Mijn hersenen werken dan gewoon niet meer. Ik wil snaai en ik wil helemáál niet nadenken over waarom ik snaai wil. Ik weet dus eigenlijk ook nog steeds niet waarom ik het doe. Heel erg, in mijn ongezondere periodes kan ik me er zelfs de hele dag al op verheugen: na het avondeten op de bank met snaai. Terwijl ik dondersgoed weet dat ik er eigenlijk helemaal niet blij van word. En laatst had ik het omgekeerde: toen kon ik zomaar een aantal weken heel beschaafd snaaien. Eén bakje chips en dan de zak weer wegleggen. Twee koekjes (en niet het halve pak). En ook dat was iets dat voor mijn gevoel onbewust werd aangestuurd. Had in ieder geval vrijwel niks met discipline te maken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
anijsblokje schreef:
22-01-2021 19:25
Wat slapen betreft: ik ben al langere tijd een slechte slaper, ja. Ik weet niet wanneer het precies is ontstaan, maar ik heb jaren onregelmatig (dag/avond en ook nachtdiensten) gewerkt. Dat heeft niet geholpen, denk ik. De laatste anderhalf jaar had ik geen onregelmatige werktijden meer en eigenlijk had ik wel verwacht dat mijn slaap ook wel verbeterd zou zijn intussen. Maar blijkbaar is dat toch niet zo eenvoudig. Inmiddels heb ik ook hele verkeerde gewoontes aangeleerd, zoals mijn telefoon erbij pakken. Dat probeer ik niet te doen, maar langer wakker liggen is echt zo saai en frustrerend, dat het echt verleidelijk is. Ik kan wel weer eens proberen om als ik 's nachts langer wakker lig, beneden te gaan zitten met een boek, tot ik weer moe word. En dan weer naar bed om te kijken of slapen lukt. Dat heeft in het verleden wel gewerkt, totdat ik weer langer wakker was: ik voelde me dan erg zielig, midden in de nacht alleen op de bank...

Hè, wat balen zeg. Ik weet nu van het halfjaar dat ik ziek was hoe rot het is om slecht te slapen. Ik heb in die tijd een abonnement genomen op luisterboeken. Groot voordeel vond ik dat ik die gewoon in het donker kon gaan liggen luisteren, zodat er een kans was dat ik toch weer in slaap viel. En dan lag ik me tenminste niet zo te vervelen. Zo heb ik hele boeken verslonden 's nachts. Steeds de timer op een halfuur en ik moest hem echt weleens terugzetten omdat ik dan toch in slaap viel erbij. Ik heb toen onder meer The Sleep Solution, Why your sleep is broken and how to fix it gelezen. Dat heeft me toen wel wat bruikbare inzichten gegeven. Maar ik heb in die periode ook weleens lorazepam geslikt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
21-01-2021 20:30
Zijn er hier meer die weight watchers volgen?
Ik gebruik wel het principe van de weight watchers, maar dan zelf, dit werkt voor mij beter dan caloriën tellen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren

@LoveDobby: Toch proberen om wandelen meer te integreren in je werkdag? Hoe ga je naar je werk, fiets, auto, OV? Kan je eventueel een half uurtje eerder richting werk en dan daar nog een blokje om? Uiteindelijk leveren dat soort dingen bij mij energie op, ook al voelt dat in het begin niet zo.

Dit is helaas geen optie, moet vaak al om 7.15 beginnen en ben bijna een uur onderweg op de scooter. Verder werk ik in 1 van de mindere buurten van Rotterdam, waar ik ook niet echt graag in het donker rondloop.

Vanmorgen weer mijn weegmoment gehad nu 98,5 kg weer -1 kg eraf. Ik zit nu totaal op -4,2kg. Op naar de volgende mijlpaal -5kg
lovedobby wijzigde dit bericht op 23-01-2021 08:08
12.39% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
23-01-2021 07:55
Ik gebruik wel het principe van de weight watchers, maar dan zelf, dit werkt voor mij beter dan caloriën tellen.
Het werkt voor mij ook beter dan calorieën tellen en dingen schrappen. Nu eet ik alles, maar met mate. Ik heb mij zojuist gewogen en ik ben 1.3 kg afgevallen deze week :cheer2:

Ik hoef niet in de tabel
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
23-01-2021 08:05
Het werkt voor mij ook beter dan calorieën tellen en dingen schrappen. Nu eet ik alles, maar met mate. Ik heb mij zojuist gewogen en ik ben 1.3 kg afgevallen deze week :cheer2:

Ik hoef niet in de tabel
Super resultaat! Natuurlijk wel in de tabel komen, daar de resultaten zien werkt voor mij heel stimulerend.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
23-01-2021 08:07
Super resultaat! Natuurlijk wel in de tabel komen, daar de resultaten zien werkt voor mij heel stimulerend.
De reden dat ik niet perse in de tabel hoef is omdat er soms periodes zijn waarin ik geen tijd heb om hier op het forum te schrijven en te reageren. Als dit geen probleem is, wil ik wel aan de tabel toegevoegd worden :)

Leeftijd: begin 30
Lengte: 171
Startgewicht: 105.1 kg
Nu: 103.8 kg
Einddoel is 65 kg, maar eerst wil onder de 90 kg wegen. Ik zet kleine stapjes als doel zodat ik gemotiveerd blijf.
...
anoniem_63edd59e7d22c wijzigde dit bericht op 11-02-2021 20:05
99.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tante-paardje schreef:
23-01-2021 09:14
Dit is heel herkenbaar. Allerlei trucjes geprobeerd: water drinken, tandenpoetsen, half uur wachten.... Maar het blijft dan in mijn hoofd zitten.

Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan. Het is niet veel, maar in 2,5 week ben ik 0.9kg afgevallen. Gaat in ieder geval omlaag en niet omhoog.
Voor de tabel:
-0.9
Nieuw gewicht 84.5 kg
Je moet het zo zien, alle kleine beetjes leiden uiteindelijk naar het gewenste resultaat. En als je snel afvalt kom je vaak ook snel weer aan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
De tabel is tot hier bijgewerkt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
23-01-2021 10:05
De tabel is tot hier bijgewerkt.
Bedankt
Such a beautiful place to be with Friends.
Toch nog even snel een berichtje van mij.
Heb nog een aantal tips voor degenen die struggelen met motivatie of nieuwe gewoontes aanleren.

Ik kan aanbevelen om podcasts te beluisteren van de Podcast Psycholoog (zelf heb ik de aflevering motivatie en gewoontes veranderen beluisterd). Deze zijn gratis via spotify beschikbaar. Ik doe dit tegenwoordig tijdens het wandelen.

Verder zijn er weer twee nieuwe afleveringen over OverGewicht, terug te kijken via kijk.nl, waar ze verschillende diëten testen, veel experts/hoogleraren bezoeken die ook weer tips geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop weer eens achter hier
Maar vanochtend leuk resultaat op weegschaal 78,9
Alle reacties Link kopieren
@OkkiePetite, ik heb jou (en een aantal anderen) het wachtwoord gestuurd per PB zodat je zelf je gegevens in de tabel kunt bijhouden.

@Yoehoe, dank voor de tips! Die podcast ga ik zeker even opzoeken. Dat tv-programma kan ik helaas niet vanuit het buitenland kijken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
@Avena: Had ik een heel plan uitde doeken gedaan wat ik ging doen als ik weer slecht zou slapen...blijk ik de afgelopen nachten ineens best goed te slapen! Medicatie heb ik overigens nooit gebruikt - wel overwogen toen ik na het overlijden van een familielid 6 nachten niet sliep: "als ik vannacht weer niet slaap, bel ik morgen de huisarts" ...maar je raadt het al, ik sliep toen weer.
Het is wat het is, denk ik nu maar. Meestal functioneer ik overdag nog prima overigens, dus is het ook wel uit te houden.

Ik herinner me de periode waarin je verbaasd was dat je plotseling van lekkere dingen niet meer door hoefde te eten. Je duidde dat toen volgens mij hormonaal.

@LoveDobby: Lekker bezig, op naar de -5 kg!

@Philae: Dat sneeuwruimen helpt in ieder geval goed, zo te lezen! En...ik wil nog wel even benadrukken, als je niet in de tabel wil, dan hoeft dat natuurlijk niet, he... Maar je staat er nu wel in. Als je van tevoren weet wanneer je een langere periode niet meer gaat forummen, dan is het wel fijn als je dag even meldt, want anders knikkert Avena je misschien zonder pardon weer uit de tabel. ;)

@Tante-paardje: En zo is het, je gaat gestaag naar beneden qua gewicht!

@Yoehoehoehoe: Bedenk wel...wat voor jou werkt (podcasts etc) hoeft niet voor een ander te werken. Ik lees af en toe bij op nieuwsvoordietisten.nl en volg I am a foodie. (maar ik moet de podcast nog luisteren - ben meer een lezer, dan een luisteraar)

Over Gewicht heb ik ook gezien . Ik zou willen dat ze dieper op onderwerpen ingaan, op de vraag waarom iets wel en niet werkt. De afgelopen uitzending kwam de virtuele maagband voorbij. Toen ik net in het vorige topic meeschrijf, was er iemand die dat ging doen. Ik reageerde daar wat sceptisch op en degene vond dat intimiderende, en stopte met meeschrijven. Terwijl ik oprecht benieuwd was wat er dan gebeurde en waarom net zou werken. (en als het echt zou werken, waarom niet iedereen dat zou doen...) Nu in Over Gewicht ging Kees voor zo'n sessie en hij concludeerde dat het niet werkte. Maar waarom het niet werkte (en na hoeveel tijd hij dat concludeerde etc) daar ging het helemaal niet meer over. Nav die forummer heb ik nog wel eens gezocht op de virtuele maagband, want het blijft me intrigeren. Ik neig ernaar te stellen dat het kan werken, als het voor jou een duwtje geeft in de juiste richting qua motivatie. Maar dan komt het wat mij betreft dus niet door de hypnose, maar meer vanuit het idee van jezelf: ik heb dat helemaal gedaan (en betaald) dus ik moet bewijzen dat het helpt/werkt. (en/of dat denk je dus ook, maar dan ligt dat eraan ten grondslag) Maar nogmaals, ik weet het natuurlijk niet.


Hier is alles in orde. Ik heb gisteren genoten van chips! En vandaag wilde ik wel chocola, of drop, of stokbrood met Franse kaasjes ofzo. Maar ik heb niks met al die ideeën van mij gedaan. Die chips was wel weer even genoeg. En mijn ideeën over chocola, drop en stokbrood verdwenen vanzelf weer. Maar zeker niet na 20 seconden, of na 5 minuten, ik bleef er ongeveer 2 uur mee rondlopen in mijn hoofd. (ik heb het even bijgehouden voor jullie) Oh, ik had ook bedacht dat ik wel weer eens friet kon gaan halen, of pannenkoeken bakken, of broodjes knakworst als avondeten. (...haha, dat is heel lang geleden) Dus ik zat vol plannen. Maar helaas, ik heb gewoon mijn avondeten gegeten en 's middags twee mandarijnen. Nu mag ik nog kwark, pecannoten en peer bij Heel Holland bakt! (want daar krijg ik altijd honger van)

De tabel heb ik bijgewerkt. Nog 0,1kg verwijderd van de 65 kg. (waarvan mijn diëtist het eigenlijk niet nodig vindt dat ik dat ooit ga wegen - en daar ben ik het mee eens, want mijn BMI is met 70 kg ofzo ook voorbeeldig, ik streef er zeker niet naar minder dan 65 kg te wegen)
@anijsblokje: ik heb je een bericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Anijsblokje Ahh ja nee snap ik! Bij mijn zus werkt het heel goed, dus ik dacht misschien is dit ook iets voor jou :)
Het sporten doe ik nu gelukkig met regelmaat. Pak het weer goed op. Spierpijn is nog erg mild, dus ik moet iets meer intensiever gaan sporten
Hahah jaa ik herken het, allemaal plannen maken voor ongezond eten en het helemaal verlekkeren in je hoofd. Uiteindelijk ben ik dan toch heel trots op mijzelf dat ik dan voor iets gezonds kies

Yoehoehoehoe
Jaa thanks! Het is toch wel anders zo thuis sporten, dan wat ik gewend was. Maar we roeien met de riemen die we hebben!
De podcast klinkt interessant, zocht nog een nieuwe om te luisteren, thanks! Hoe was je weekend weg?

Mijn update:
Ik heb nu via samsung health allemaal doelstellingen gemaakt, met stappendoel en al. Sluit lekker aan op mn Samsung fit haha! Het leuke is dat die app ook allemaal sport schema's heeft om thuis te doen. Kan je allemaal op intensiviteit, moeilijkheid en sportdoel zoeken. Dus speciaal voor buikspieren, lenigheid, vet verbranden etc. En dan krijg je een soort programma van een x aantal keer per week. Daar doe ik nu een paar van in de week en de rest van de dagen doe ik kleine oefeningen.
Verder heb ik mij weer even gewogen, ik ben dus 0,5 kg afgevallen, dus ja, gaat niet meer zo rap!
Alle reacties Link kopieren
Wat lees ik een hoop goede berichten! Goed bezig allemaal hoor! Ook al gaat het gewicht niet snel omlaag, het gaat wel omlaag en daar gaat het om :)

Philae: ik ben heel benieuwd waar je woont dat er zoveel sneeuw is gevallen! Sneeuwruimen is ook aardig intensief.

Avana: heel herkenbaar dat wanneer je iets in je hoofd hebt je het MOET eten. Gaat niet uit je gedachte dan. Heel herkenbaar. Het is me een paar keer laatste tijd gelukt om het gevoel te blijven negeren.

Hier hetzelfde gewicht, gelukkig niks erbij. Van het weekend ook niet het meest gezond gegeten. Stress gevoel is gelukkig weer wat minder en ik slaap weer wat beter. We gaan er weer lekker tegen aan deze week, hoop dat ik deze week onder de 70kg kom.
Yoehoehoehoe schreef:
25-01-2021 07:48
@anijsblokje: ik heb je een bericht gestuurd.
Je hebt PB terug!
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, daar ben ik eindelijk weer eens! Ik wilde graag proberen om toch even op wat mensen te reageren (want zoals jullie inmiddels weten, ik lees áltijd wel mee, ook als reageren even teveel is) en daarna zal ik proberen even een update te geven over hoe het bij mij gaat.

Aardbei-banaan gewicht stabiel houden kan ook al best lastig zijn, dus dat is in ieder geval mooi toch? Al fijn dat er niets bij is gekomen én dat het stressgevoel minder is en je beter slaapt. Dat lijkt me heel helpend om het gezonde patroon beter vol te kunnen houden. Maar zo te lezen ga je ook vol goede moed deze week in, lekker bezig!

Iertjepiertje wat goed dat je allemaal sportdoelen hebt gesteld. Toen ik nog veel sportte, vond ik dat ook altijd heel motiverend omdat het ontzettend leuk is om doelen te behalen. Enne... je zegt dat je het niet zo snel vindt gaan omdat je 0.5 kg bent afgevallen, maar ik zou zeggen: wat lekker dat je bent afgevallen! Het belangrijkste is dat er een dalende lijn in zit toch? Dus hartstikke goed!

anijsblokje wat goed dat je lekker hebt kunnen genieten van de chips. Dan moet dat ook gewoon af en toe kunnen toch! En wat knap dat je, ondanks de cravings, gewoon wel voor gezonde snacks en normaal avondeten bent gegaan. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om er niet aan toe te geven als die ideeën eenmaal in je hoofd zitten, dus heb bewondering voor je dat het je dan lukt om er toch overheen te stappen en voor de juiste dingen te kiezen! En WAUW, bijna bij de 65 kg, écht een heel mooi getal zeg! Is ook bijna mijn streefgewicht (ik ben een stuk kleiner dan jij, dus vandaar ook een lager streefgewicht), maar ik zit er nog een heeeeeeeel eind vanaf. Echt goed van je! :hug: En dit was al van eerder, maar wilde er toch nog even wat over zeggen: wat onwijs fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan. Het is zo ontzettend belangrijk om leuk werk te hebben, dat maakt het zo veel dragelijker en met plezier naar je werk gaan is al helemaal top. Vind ik oprecht heel leuk voor je!

Yoehoehoehoe dank voor je tips over de podcast en afleveringen. Ik zet ze op mijn lijstje van dingen die ik nog wil kijken/luisteren. Ik hoop dat jij momenteel lekker aan het genieten bent van je midweekje weg!

Tante-paardje wat ik net al bij Iertjepiertje zei: inderdaad al heel goed dat je gewicht in ieder geval omlaag gaat, ook al gaat het misschien niet zo snel als je wilt. De dalende lijn is het belangrijkste. Hartstikke fijn dus dat dat je lukt!

Philae welkom! Je mag natuurlijk helemaal zelf kiezen of je het fijn vindt om in de tabel te staan of niet, meeschrijven mag sowieso áltijd dus voel je hoe dan ook welkom!

LoveDobby jij gaat ook lekker zie ik, steeds weer wat eraf! Leuk en motiverend als je straks die -5 kg hebt gehaald denk ik!

Avena ik herken echt ontzettend goed wat je zegt over dat het uitstellen van ongezond eten niet goed werkt. Ik had dat laatst ook als opdracht van de diëtiste meegekregen, maar als ik eenmaal in mijn hoofd heb dat ik het moet eten, dan gebeurt het. En ja, ook ik weet dat ik me er uiteindelijk alleen maar walgelijker door ga voelen. Maar toch doe ik het. Dus ja, zo zo zo zo herkenbaar. Gewoon even een dikke knuffel voor jou. :hug: En wat fijn dat je mag zwemmen! Rot dat je nog geen resultaten op de weegschaal ziet, maar doorzetten is het belangrijkste en dat ben je aan het doen. Dat resultaat komt echt wel!

RandomWriter ik vind het fijn elke keer als ik weer zie dat je wat gepost hebt. Ik vind het eigenlijk ook hartstikke goed dat je uiteindelijk wel naar de diëtiste bent gegaan. En ook knap dat je inziet waar het emotie-eten vandaan komt, dan ben je je er al veel bewuster van. Ik snap heel goed dat het, ondanks dat je het wellicht ook zelf had kunnen bedenken, gewoon onwijs fijn kan zijn als er iemand is die even met je mee kan denken wat in deze zware tijd goed voor jou is, om samen een haalbaar plan te kunnen maken. Moedig, hoe je ondanks alles wat momenteel speelt, ook op deze manier toch weer stappen in de goede richting kunt zetten wat betreft je eigen gezondheid. :hug:

Ik hoop dat ik zo'n beetje op het grootste deel heb gereageerd; als ik je ben vergeten is dat natuurlijk niets persoonlijks, dan heb ik er even overheen gelezen.

UPDATE

Ik ben ontzettend aangekomen laatste tijd... Maar waar ik het wel even echt ook heel moeilijk mee heb (en dat klinkt heel stom, omdat ik het zelf heb gedaan natuurlijk), is dat ik niets van kleding meer heb waar ik me oke in voel. Vooral broeken zijn echt een groot probleem. Jeans pas ik allemaal niet meer, of ze zijn stuk. En steeds als ik nieuwe bestel (werkelijk in elke maat die enigszins zou kunnen), zijn ze te lang, te smal of benadrukken ze mijn dikke lichaam teveel. Ik draag altijd blouses omdat ik me dan verzorgd voel en het dan voelt alsof ik er netjes uitzie, maar inmiddels heb ik maar even drie wijde truien besteld omdat zelfs dat niet meer oké voelt. Maar broeken zijn dus nu het allergrootste probleem. Ik voel me onzekerder dan ooit en weet even echt niet wat ik moet doen...

De update was langer, maar heb na de reacties even wat weggehaald vanwege mijn kwetsbare verhaal en eventuele herkenbaarheid. Maar alle lieve berichtjes zijn een grote steun.

Veel liefs! :heart:
jemmer wijzigde dit bericht op 26-01-2021 10:59
16.14% gewijzigd
Jemmer even snel een reactie op jouw berichtje, want je berichtje gaat me echt aan het hart... Meid, probeer wel echt te gaan naar die afspraken! Die mensen zitten daar voor jou, om jou te helpen en absoluut niet om je te veroordelen of te roepen dat je het allemaal niet goed doet. Echt, je doet wat je kunt, en soms wil het gewoon even niet. En als er dan twee mensen zijn die dat gaan begrijpen en je daar heel graag bij willen helpen, zijn dat wel je diëtiste en je psycholoog. Juist door daarheen te gaan kun je voor jezelf het tij weer keren en proberen weer langzaam op te krabbelen. Je vraagt heel veel van jezelf, en vaak echt véél te veel. Maar als er dan één ding is wat je deze week écht moet proberen, is jezelf over die drempel heen te helpen en wel te gaan!
Hoeveel je weegt of hoeveel kleding er niet of wel past, zegt helemaal niks over wie je bent of hoe hard je je best doet. Je zit in een loodzwaar traject, en dan is het niet vreemd dat dat zijn sporen nalaat. Moet je zien hoe lief je net op iedereen hebt gereageerd! Dat zegt zoveel meer over wie je bent. Je bent een ontzettend mooi mens, in een loodzware periode. Wees lief voor jezelf! En gun jezelf de hulp die je nodig hebt. :hug: :hug: :hug:

(Als je wilt dat ik dit weer weghaal, dan laat dat zeker even weten)
Ik sluit me aan bij de wijze woorden van RW. Maar Jemmer, ook van mij... :hug :hug: :hug: En alsjeblieft, ga wél naar die afspraken. Het maakt niet uit wat je aantrekt - ook al is het rot dat je slechte gevoel wordt benadrukt omdat je geen fijn passende kleding hebt. Maar ga alsjeblieft sowieso. Kun je eventueel kijken of online of telefonisch afspreken een optie is?

Ik vind het fijn dat je dit met ons in dit topic deelt en hoop dat het helpt dat je weet dat het wordt gelezen...

En nee, het is niet "allemaal je eigen schuld". Je bent zo hard aan het werk - het kan niet allemaal tegelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven