Lijf & Lijn alle pijlers

Kan ik een haartransplantatie verantwoorden?

17-10-2019 00:48 101 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb al erg lang last van haarverlies. Het liefst had ik daar jaren geleden al wat aan willen laten doen. Ik had er een aantal jaar terug in principe wel het geld voor maar voor mijn gevoel kon ik het niet verantwoorden omdat ik toen nog met een enorme studieschuld zat (en nog steeds). Ik heb het er wel eens met wat mensen over gehad. Iemand zei toen dat het misschien beter was het niet te doen. Dat was niet zozeer vanwege de schuld maar omdat ik me er waarschijnlijk niet beter door van zou gaan voelen. Mijn overige problemen zouden er nl. niet mee worden opgelost. Het blije gevoel zou slechts tijdelijk zijn, dacht ze. Daar zat ergens wel wat in maar door de jaren heen ben ik alleen maar ongelukkiger geworden door mijn haarverlies. Ik vind dat echt het allerergste wat me is overkomen. Ik was vroeger altijd zo ijdel, alles moest goed zitten. Ik had me nooit kunnen bedenken dat ik ooit zo over straat zou gaan (wat ik liever ook niet doe). Ik heb uiteindelijk besloten het nog maar niet te doen en het geld te gebruiken als aflossing. Het was een flinke afweging tussen aflossen of iets voor mezelf doen maar vond het aflossen toen belangrijker, had immers toen meer haar dan nu en dacht nog wel wat tijd te hebben.

Nu een aantal jaar later is mijn haar flink slechter geworden. Ik vrees dat ik volgend jaar echt kaal ben en dat wil ik absoluut niet. Alles afscheren wil ik niet maar zo laten ziet er ook niet uit. Het is echt niet leuk meer nu :( Ik heb er nu helaas het geld niet voor maar wil er echt iets aan laten doen. Stel dat ik het bij elkaar krijg, dan blijft die schuld maar wat langer staan, heb er inmiddels toch een afbetaalregeling voor en heb in de afgelopen jaren ook het nodige afgelost. Ergens denk nu ook dat ik maar eens verder moet met mijn leven want anders doe ik echt bijna niks van wat ik zou willen doen en blijft die schuld maar een obstakel wat dingen tegenhoudt. Aan de andere kant wil ik ook zsm aflossen wat betekent dat ik zo'n bedrag (als ik het had) beter kan investeren ipv uitgeven. Het is altijd zo'n dilemma waar ik continu over pieker.

Wat denken jullie? Stel dat ik het geld bij elkaar krijg, kan ik dan een haartransplantatie verantwoorden? Het is toch een behoorlijk bedrag. Als ik geen schuld had, had ik er niet eens over nagedacht en was ik al lang klaar geweest. Maar uitstellen betekent weer dat ik op nog latere leeftijd pas weer kan genieten van het leven (het duurt ongeveer een jaar tot je het eindresultaat ziet).
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
17-10-2019 05:56
Aan de andere kant: een studieschuld is de meest relaxte schuld die je kan hebben.

TO noemt het een studieschuld, maar hij heeft een lening bij een bank. In een eerder topic schreef hij dat een derde van zijn inkomen opgaat aan rente. Ik zou dus alles op alles zetten om zo snel mogelijk van die schuld af te komen.
Uit eerdere topics blijkt ook dat hij in meerdere opzichten ontevreden is over zijn leven. Hij denkt nu dat dat allemaal opgelost is als hij maar weer haar zou hebben. Vandaar mijn advies om psychische hulp te zoeken. Zijn leven wordt namelijk niet opeens zoveel beter met haar. Integendeel, zou ik bijna zeggen, want die schuld drukt daarna alleen maar zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp TO wel. Vind het ook niet mooi als een man zo jong kaal is. Ik zou er voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend begon op vroege leeftijd (begin twintig) te kalen. Hij vond dat uiteraard verschrikkelijk. Na bijna 6 jaar heeft hij vorig jaar besloten het af te scheren. En het staat hem fantastisch. Ik vind het echt enorm sexy. Beter zelfs dan toen hij nog een wat vollere bos had, ik mis het echt niet.
Als 87 je geboortejaar is vind ik het geen rare leeftijd om kalend te zijn. Hoe is het bij andere familieleden. Zijn die ook al kaal/kalend? Dat kan namelijk best in de genen zitten en dan weet ik niet of een haartransplantatie het juiste doel is.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n transplantatie is alleen mooi bij dunner wordend haar. Over je hele hoofd ziet er heel onnatuurlijk uit.

Je hebt wat eigen haar nodig om de onnatuurlijke inplanting te verbergen.

Het is makkelijk om te zeggen als ik niet kalend ben: maar alles waar je tegen vecht, wordt groter in je beleving.

Zat kale mannen, bij mij is dat echt geen factor of ze aantrekkelijk zijn of niet. En bij zat vrouwen niet.

Onzekerheid is altijd onaantrekkelijk.

Stop met verbergen, cold turkey eraf.
Alle reacties Link kopieren
Nu een aantal jaar later is mijn haar flink slechter geworden. Ik vrees dat ik volgend jaar echt kaal ben en dat wil ik absoluut niet.

En waar zouden ze dan het haar vandaan moeten halen om te transplanteren? Dan heb je dus hoogstens overal wat haar, waar je nog dwars doorheen kijkt.

Laat je eens voorlichten over de (on)mogelijkheden bij een goede haarkliniek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Trotter schreef:
17-10-2019 06:06
TO noemt het een studieschuld, maar hij heeft een lening bij een bank. In een eerder topic schreef hij dat een derde van zijn inkomen opgaat aan rente. Ik zou dus alles op alles zetten om zo snel mogelijk van die schuld af te komen.
Uit eerdere topics blijkt ook dat hij in meerdere opzichten ontevreden is over zijn leven. Hij denkt nu dat dat allemaal opgelost is als hij maar weer haar zou hebben. Vandaar mijn advies om psychische hulp te zoeken. Zijn leven wordt namelijk niet opeens zoveel beter met haar. Integendeel, zou ik bijna zeggen, want die schuld drukt daarna alleen maar zwaarder.
Bepaalde dingen zijn wel in positieve zin veranderd hoor. Ik heb niet stilgezeten. Het enige waar ik nu echt nog mee zit is de schuld en mijn haar. De schuld wordt nu automatisch afgelost (al duurt het gewoon lang), maar aan mijn haar wordt nu nog niks aan gedaan terwijl het steeds slechter wordt. Misschien vind jij het niet erg dat een man kaal wordt maar ik vind mijzelf gewoonweg niet zo’n persoon. Vind het niet horen en passen bij mezelf. Als ik oude foto’s terugzie dan zie ik het verschil hoezeer sommige vrouwen ook beweren dat het helemaal niets uitmaakt. Voor mij maakt het wel uit.
Zeilboot76 schreef:
17-10-2019 06:50
Als 87 je geboortejaar is vind ik het geen rare leeftijd om kalend te zijn. Hoe is het bij andere familieleden. Zijn die ook al kaal/kalend? Dat kan namelijk best in de genen zitten en dan weet ik niet of een haartransplantatie het juiste doel is.
Nee, die hebben daar helemaal geen last van. Vrienden ook niet. Ik wil niet overdrijven, maar perfecter haar kun je niet bijna niet hebben. Daarom erger ik me er ook aan dat ik weer die pech moet hebben :(
Kale mannen kunnen heel sexy zijn.

Ik zou dus kiezen voor mijn financiële situatie op orde krijgen. En de andere dingen in je leven oplossen.
Als man een kaal geschoren hoofd is toch hip?
Dat zou ik doen. Alles eraf.
Alle reacties Link kopieren
Een kale man kan heel sexy zijn..
Een man met een dikke schuld aan zijn kont niet!!

First things first.
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 07:49
Een kale man kan heel sexy zijn..
Een man met een dikke schuld aan zijn kont niet!!

First things first.
En dit
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk dat je psychische hulp moet zoeken hiervoor. Je klinkt er echt gebroken over, alsof je leven nooit meer leuk kan zijn wanneer je kaal bent.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat nieuwe haren wel blijven zitten?
Sjulia schreef:
17-10-2019 07:53
Ik denk eigenlijk dat je psychische hulp moet zoeken hiervoor. Je klinkt er echt gebroken over, alsof je leven nooit meer leuk kan zijn wanneer je kaal bent.
Dat.

Je buitensporige verdriet over een heel gebruikelijk verschijnsel duidt op een dieper liggende onvrede die echt niet miraculeus verdwijnt als je weer haar hebt.
Doen ze ook transplantaties van donoren dan? Want je hebt wel voldoende eigen haar nodig voor een haartransplantatie.

Ik ken 1 iemand die het heeft laten doen en die heeft er zo'n ongelooflijke spijt van omdat het enorm pijnlijk is en het resultaat niet natuurlijk genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt een hormonaal iets te zijn, je lichaam maakt teveel androgenen.aan waadoor je je haar verliest. Er zijn uitwendige middelen voor.

Het lijkt mij wanneer jouw lichaam dus teveel androgenen aanmaakt een haartransplantatie op den duur weggegooid geld is? Als ik jou was zou ik mij hier eens in verdiepen.

Wat je kan proberen, ik heb een wetenschappelijk artikel gelezen wat bewijst dat het werkt, is pepermuntolie, de echte pepermunt dus, mixen met jojoba olie, dit 6 dagen per week inmasseren op je schedel voor 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
17-10-2019 08:05
Wie zegt dat nieuwe haren wel blijven zitten?
Ooit een man ontmoet waarbij ze de haartransplantatie met een hoofdhuidtransplantatie hadden gedaan. Die was niet alleen kaal, maar ook een hoofd vol littekens.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4289931/

Bij deze het artikel.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 07:49
Een kale man kan heel sexy zijn..
Een man met een dikke schuld aan zijn kont niet!!

First things first.
Dit!
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je een schuld hebt. Anders zou je het zeker kunnen doen.

In Istanbul kost het ongeveer 1500 euro. En je krijgt levenslange garantie. Ik ken 2 mensen die het hebben laten doen. En ik vind het er goed uitzien. Beide mannen zien er met haar beter uit dan zonder.
Zelfs bij Gerard Joling of Elton John vind ik het niet mooi gedaan.
ChristianeF schreef:
17-10-2019 08:21
Het schijnt een hormonaal iets te zijn, je lichaam maakt teveel androgenen.aan waadoor je je haar verliest. Er zijn uitwendige middelen voor.

Het lijkt mij wanneer jouw lichaam dus teveel androgenen aanmaakt een haartransplantatie op den duur weggegooid geld is? Als ik jou was zou ik mij hier eens in verdiepen.

Wat je kan proberen, ik heb een wetenschappelijk artikel gelezen wat bewijst dat het werkt, is pepermuntolie, de echte pepermunt dus, mixen met jojoba olie, dit 6 dagen per week inmasseren op je schedel voor 4 weken.
Hoe beïnvloedt dat je hormoonhuishouding dan?
Alle reacties Link kopieren
Of je accepteert je kaalheid.

Het gros van de mannen wordt kaal.

Ik vind zelf kale mannen aantrekkelijk, dus ik snap serieus het probleem niet.

Ik zou dan eerder investeren in een therapie waarin je jezelf beter leert accepteren: goedkoper en daar heb je je hele leven wat aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Zeilboot76 schreef:
17-10-2019 06:50
Als 87 je geboortejaar is vind ik het geen rare leeftijd om kalend te zijn. Hoe is het bij andere familieleden. Zijn die ook al kaal/kalend? Dat kan namelijk best in de genen zitten en dan weet ik niet of een haartransplantatie het juiste doel is.
Maar als 1987 zijn geboortejaar is zou er ook al wel een flinke deuk in de studieschuld geslagen moeten zijn. Dat is blijkbaar nog niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dan bepaalde plekken nodig waar je haar wél dicht beplant is om haarfollikels te kunnen oogsten.
retrostar wijzigde dit bericht op 17-10-2019 08:43
1.92% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven