Lijf & Lijn alle pijlers

Kantoor-ready in lijf en kleding

18-06-2021 12:21 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel nondeju! De maatregelen zijn nog niet afgekondigd of ik heb de mail binnen dat wij vanaf volgende week donderdag weer op kantoor worden verwacht. Het is een nieuwe werkgever voor mij, al werk ik er al bijna een jaar, ik heb ze nog nooit gezien behalve via Teams en Skype, en er zitten nog babykilo's en coronakilo's teveel aan. Zeker 15 kilo. Hadden ze dit niet fitness-gewijs wat eerder kunnen aankondigen? Ook heb ik letterlijk niks kantoor-ready om aan te trekken, want, sja, niet nodig en hiervoor werkte ik in een informele omgeving. Dus tips, tricks, alles? Waarheen te shoppen voor een kort iemand met boobs en teveel heup? Hoe de buik in te houden? Waarrr vind ik dan weer schoenen zonder hak maar wel net? Ik ben zeker niet van plan een crash dieet te doen, maar iets fitter moet wel. Dus ook daarvoor leuke tips welkom. Verder ook gewoon bedoeld om een beetje te klagen over dit luxeprobleem :proud: :facepalm:
cypresshill wijzigde dit bericht op 18-06-2021 13:38
1.81% gewijzigd
:HA:

Ik heb ook ruim een jaar in een legging rondgelopen. Ik hoop dat ik de kleding die ik voor corona droeg naar kantoor nog terug vind in de kast.

Ik begrijp je probleem, ik heb geen tips, ik moet waarschijnlijk zelf ook snel wat gaan shoppen. Veel succes in ieder geval! En veel plezier op kantoor!
Alle reacties Link kopieren
Jee, goh, ik kreeg net een mail in te trant ‘laten we niet te hard van stapel lopen. Misschien kunnen we in september opschalen naar 25% bezetting en hopelijk voor het eind van het jaar naar 50%’.
Als ik naar kantoor mag trek ik gewoon mijn verhullende A-lijn jurken aan en hoop dat de collega’s ook coronakilo’s meedragen.
jurkjes. Veel jurkjes. En investeer in goed zittende panty's onder die jurkjes. Ik benijd mensen die bij de Zeeman kunnen slagen: ik betaal het 10-voudige bij Wolfords maar ze zijn elke euro waard. ("dress for the job you want, not the job you have")
Ik vind studio Anneloes prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad a-lijn jurkjes, ik ben er dol op!
Alle reacties Link kopieren
Voordeel denk ik dat ze je niet irl kennen nog :) dus weten zij veel dat je te zwaar bent haha

Misschien maar ff gaan shoppen voor beetje jurken? die A lijn jurken staan dan vaak mooi vind ik. Verder trots op jezelf zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Huh nu al? Maar nog niet eens iedereen is ingeënt. Hier blijven we nog gewoon thuis werken voorlopig gelukkig. Ik zet in elk geval geen teen in een kantoor tot ik mijn prikken heb gehad.

Wat voor looks zoek je? TopVintage heeft jurken geschikt voor business casual (tot op de knie, geen diepe decolleté, etc) wear voor warme dagen. Dat vond ik tot ik die site vond altijd de grootste uitdaging. Veel maxijurken kunnen ook prima en als je de wat zwierige modellen neemt kun je daar prima je vetjes onder kwijt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 12:41
Huh nu al? Maar nog niet eens iedereen is ingeënt. Hier blijven we nog gewoon thuis werken voorlopig gelukkig. Ik zet in elk geval geen teen in een kantoor tot ik mijn prikken heb gehad.

vanavond na de persconferentie, volgt een datum, dan mag jij ook weer
best snel al hoor
Alle reacties Link kopieren
Thanks but no thanks. Ga echt niet sardienen in een trein zonder vaccin. :biggrin:
Een hele bups jurken online bestellen en… passen maar! Zodat je kleren hebt waar je je zelf goed in voelt. Niemand die jouw coronakilo’s opmerkt. Over het algemeen letten mensen meer op zichzelf dan op anderen. Of op korte termijn een shopdag plannen :-). Ik herken het trouwens, heb de afgelopen jaar alleen wat leuks aangedaan als ik op beeld moest verschijnen (lees: online meetings) dus moet ook hoognodig (passende) kleding kopen.
Alle reacties Link kopieren
HP2021 schreef:
18-06-2021 12:36
jurkjes. Veel jurkjes. En investeer in goed zittende panty's onder die jurkjes. Ik benijd mensen die bij de Zeeman kunnen slagen: ik betaal het 10-voudige bij Wolfords maar ze zijn elke euro waard. ("dress for the job you want, not the job you have")
Wolford is echt een fijn merk! Heb daar eens stay up kousen gekocht in de aanbieding. Eindelijk eens iets dat paste bij mijn lange benen en waar het kant niet onder de jurk zat, maar netjes bovenin. Kwaliteit is ook erg goed, maar ze waren niet bestand tegen klittenband haha.
quaintrelle wijzigde dit bericht op 18-06-2021 13:29
28.89% gewijzigd
...
Geen jurkjes. :lol: Echt de horror.

Gewoon wat je zelf fijn vind.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 13:09
Geen jurkjes. :lol: Echt de horror.

Gewoon wat je zelf fijn vind.
Ik heb er nu een aan van tricot die aanvoelt als een pyjama. Hij is niet kantoorproof (mouwloos en nogal oud), maar jurken zitten zoveel fijner dan broeken. Ik moet altijd weer slikken als ik me na de zomer weer in broeken en/of dikke panty’s moet hijsen.
Alle reacties Link kopieren
leuke a-lijn jurkjes doen het altijd goed ook al zitten er wat kiloos teveel aan.

Koop niet teveel want als je straks weer op je normale gewicht zit dan zit het je weer veel te groot.
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
18-06-2021 12:40
Voordeel denk ik dat ze je niet irl kennen nog :) dus weten zij veel dat je te zwaar bent haha
Hé dat is wel een goeie ja, maargoed, ze hebben me wel al tig honderd keer gezien via Skype of Teams en mijn smoel is slank. Ik ben bang dat het een schok wordt. En ik wil mezelf natuurlijk toch een beetje comfortabel voelen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-06-2021 12:31
Jee, goh, ik kreeg net een mail in te trant ‘laten we niet te hard van stapel lopen. Misschien kunnen we in september opschalen naar 25% bezetting en hopelijk voor het eind van het jaar naar 50%’.
Als ik naar kantoor mag trek ik gewoon mijn verhullende A-lijn jurken aan en hoop dat de collega’s ook coronakilo’s meedragen.
ongeveer dat bericht heb ik net ook naar onze medewerkers gestuurd. ik verwacht namelijk dat als ik dat niet doe ik hier de maandag dat het weer "mag" 55 man heb staan. en da gaan we nie doen nie. kalmpjes aan.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
A-jurkjes check, ik ben inderdaad meer een broekendame maar het zit wel lekker comfortabel. Ik ben bang inderdaad even flink wat te moeten rondpassen of bestellen en dan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 12:54
Thanks but no thanks. Ga echt niet sardienen in een trein zonder vaccin. :biggrin:
Nee ik ook niet! Maar ik woon op 12km dus kan ook fietsen, gelukkig.

Overigens wel verbaasd, mijn man had juist een mail dat ze tot september gewoon het iedereen-werkt-thuis-protocol aanhouden en op dat moment weer verder zien.
Alle reacties Link kopieren
broadway schreef:
18-06-2021 13:29
ongeveer dat bericht heb ik net ook naar onze medewerkers gestuurd. ik verwacht namelijk dat als ik dat niet doe ik hier de maandag dat het weer "mag" 55 man heb staan. en da gaan we nie doen nie. kalmpjes aan.
wat goed Broadway! ik ben bij deze baan niet de leidinggevende, maar ik ga desondanks wel maandag even wat in de groep gooien
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit maandag met het management overleggen.
Sinds 3 weken kom ik weer 1 dag per week naar kantoor (trein, maar ik reis buiten de spits).
De insteek van het management is 50% op kantoor, 50% thuis, wel vaste roosters, zodat niet iedereen op dezelfde dag aanwezig is. Maar er is sowieso begrip voor mensen die het nog niet aandurven omdat ze nog niet gevaccineerd zijn, het wordt dus geen verplichting. En ze willen voorkomen dat iedereen weer naar kantoor gaat komen.
Ik ga ervan uit dat ze dan gelijk gaan lopen met het advies van de regering, dus ingang vanaf volgend weekend.
Alle reacties Link kopieren
HP2021 schreef:
18-06-2021 12:36
jurkjes. Veel jurkjes. En investeer in goed zittende panty's onder die jurkjes. Ik benijd mensen die bij de Zeeman kunnen slagen: ik betaal het 10-voudige bij Wolfords maar ze zijn elke euro waard. ("dress for the job you want, not the job you have")

Even random tussendoor: snagtights heeft hele fijne panty's! Maattabel is ook echt top.

Edit: oh ik typte dit dus eigenlijk om te zeggen dat ik de panty's bij snagtights niet zo duur vind, dus dat 't daarom misschien de moeite waard is om te kijken :bonk:
rainydays wijzigde dit bericht op 18-06-2021 13:52
17.02% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Oh dit is echt een nachtmerrie! :proud:

Op ons kantoor is het ook altijd gruwelijk koud, dus dan moet je met deze hitte nog een wollen vest in je tas stoppen en dichte schoenen aan omdat je tenen er anders vanaf vriezen.

Mijn tip zou dus zijn: laagjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu het springtouw opgesnord, tomatensap gemaakt, geen alcohol of chips. Dan voel ik me volgende week in elk geval fris en fruitig. De werkomgeving is zakelijk en technisch met behalve in de communicatie en ondersteuning geen andere vrouwen. Zwartgekleed hoeft niet, maar geen bloemen. Aan de andere kant is het voordeel dat er niet veel andere vrouwen zijn dus enigszins eigen stijl lijkt me wel kunnen!

Shirts met knopen staan me wel goed. Hoogzittende broeken en rokken vind ik prachtig bij anderen, maar daar wordt mijn voorgevel erg prominent van helaas. Ik zie Wolford al voorbijkomen, die ken ik wel van de panty's. Van die vintage jurken vind ik erg leuk, maar dan lijkt ik vaak betty boops, dus voor mij is dat meer voor informeel.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 13:51
Op ons kantoor is het ook altijd gruwelijk koud, dus dan moet je met deze hitte nog een wollen vest in je tas stoppen en dichte schoenen aan omdat je tenen er anders vanaf vriezen.

Mijn tip zou dus zijn: laagjes.
Hmm dat weet ik dus eigenlijk niet, goeie! Ik heb al anderhalf jaar geen kleding gekocht, bedenk ik me nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven