Lijf & Lijn alle pijlers

Langdurige pijn tatoeage doorstaan

13-02-2020 15:13 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In juli heeft mijn favoriete artiest eindelijk plek om mijn tatoeage te zetten, dus vlieg ik naar Praag :heart: Hij schat in zo'n 5 uur nodig te hebben, de tatoeage komt op mijn onderarm en is in kleur. Ik heb al vier tatoeages, maar allemaal klein.

Heeft iemand hier ervaring en dus tips voor het doorstaan van zo'n lange zit?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
LittleLemon schreef:
13-02-2020 16:45
Mag ik vragen wat zoiets kost?

Ligt natuurlijk helemaal aan het uurtarief van de artiest. Reken tussen de €100/€150 per uur.
Maar kan ook meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
BigBangTheory schreef:
13-02-2020 16:25
Ik zou dolgraag een tatoeage willen. Zou dan om 1 kleine gaan, maar vanwege mijn aanstellerige pijngrens durf ik echt niet.
Lees even mee. Al zal dat van jou vele malen pijnlijker zijn.

De vier (kleine) tatoeages die ik heb waren makkelijk te doen.
Maar die zaten er ook zo op, 20/30 minuten max, met één uitschieter van 45 minuten.

Dus dit is wel even andere koek :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
13-02-2020 16:50
Ligt natuurlijk helemaal aan het uurtarief van de artiest. Reken tussen de €100/€150 per uur.
Maar kan ook meer zijn.

Ja, dit. Ik heb een wereldwijd bekende artiest, die zit wel (flink) wat hoger.
Maar hij is ook echt fan-tas-tisch goed. Werkt uit de losse pols, zonder schets, dus ik kan wel een voorbeeld laten zien, maar weet niet exact wat ik krijg, welke kleuren hij wil/gaat gebruiken. Hij is echt een kunstenaar, maakt ook schilderijen. Je kunt bij hem niet terecht met een kant-en-klare schets die hij met een blauwdruk op je lijf plakt en vervolgens overtrekt. Waar ook niets mis mee is (dat waren mijn andere vier tatoeages wel).

Ik kan niet wachten :rolling:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso een pijnstiller nemen al is het 2 paracetamol. Eigen muziek mee in je oren of onder tussen een netflix serie kijken op je telefoon of tablet die je van te voren download.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
13-02-2020 17:09
Ja, dit. Ik heb een wereldwijd bekende artiest, die zit wel (flink) wat hoger.
Maar hij is ook echt fan-tas-tisch goed. Werkt uit de losse pols, zonder schets, dus ik kan wel een voorbeeld laten zien, maar weet niet exact wat ik krijg, welke kleuren hij wil/gaat gebruiken. Hij is echt een kunstenaar, maakt ook schilderijen. Je kunt bij hem niet terecht met een kant-en-klare schets die hij met een blauwdruk op je lijf plakt en vervolgens overtrekt. Waar ook niets mis mee is (dat waren mijn andere vier tatoeages wel).

Ik kan niet wachten :rolling:
Dat vind ik dapper van je, Iets laten zetten waarvan je van tevoren niet weet hoe en wat!
Doe het net zoals een bevalling: in en uitademen en weten dat het vanzelf weer overgaat. Geef jezelf eraan over. Verzet doet alleen maar extra pijn. Ik heb zelf veel zenuwpijn en dat is ook: op bed gaan liggen en doorademen. Op een gegeven moment wordt het wel wat minder. Dat is met tattoo ook zo.

Wens je een onwijs gaaf kunstwerk toe!
Het is ook idd geen pijn, het is meer irritant. Ik vind zelf lijnen en schaduw zetten erger dan inkleuren maar dat is voor iedereen weer anders.

Net zoals de plek. Ik heb oa 1 volledige sleeve en ik vond bijvoorbeeld binnenkant bovenarm helemaal niet zo gevoelig terwijl dat voor veel mensen een gevoelige plek is.

Ik ben vorige week begonnen een nieuwe tattoo op mijn bovenbeen. Lijnen en schaduw en wat kleur is al gezet maar toen was t voor mij wel klaar. Voordeel is voor mij dan wel dat ik makkelijk weer een nieuwe sessie kan inplannen en dat is voor TO wel lastig.

Dus ja, behalve al de tips die al zijn gegeven, is t een kwestie van het gewoon ondergaan. Het is geen pretje maar je weet ook dat t af "moet

Het is bijvoorbeeld net als mensen die worden getatoeëerd op tattoo conventies door buitenlandse artiesten, dan zie je ook mensen een volledige sleeve of een andere grote tattoo laten zetten in een weekend.
LittleLemon schreef:
13-02-2020 16:45
Mag ik vragen wat zoiets kost?
Prijs is niet belangrijk. Een goede tatoeëerder die kan wat jij wil, is veel belangrijker.
CherokeeRose1977 schreef:
13-02-2020 17:18
Prijs is niet belangrijk. Een goede tatoeëerder die kan wat jij wil, is veel belangrijker.

Och. Als je niet weet of iets 20 of 2000 euro kost is het best handig om een richtlijn te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik viel bij 5u in slaap...de artiest had eerder last van spierpijn.
:rofl:

Maar de laatste keer had ik mijn dag niet en merkwaardig genoeg wel pijn...en ja blijven ademen en afleiding zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag ook weer binnenkort.. sessie van 5 uur. Ik vind het niet heel pijnlijk. In het begin is het wennen omdat ik dan weer weet hoe irritant het is, maar de resterende tijd gaat het eigenlijk best prima. Ik eet wat tussendoor, luister een muziekje of ga wat YouTube filmpjes kijken. Ik zoek dus voornamelijk afleiding. Laatste half uur vind ik het wel vervelend worden. Adrenaline en endorfine zijn dan wel uitgewerkt en dan is mijn lichaam echt op. Gewoon blijven eten, ademen en drinken en neem vooral producten mee met snelle suikers en koolhydraten mocht je flauw worden. Succes en vooral veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nog niet alles gelezen maar: is het Ondrash? Die maakt waanzinnig mooie dingen!
Verstand op nul en doorbijten maar.
Eten en drinken meenemen en vooral blijven denken aan het moois dat straks op je lichaam staat.
juffiejuf wijzigde dit bericht op 13-02-2020 17:40
30.86% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
13-02-2020 17:20
Och. Als je niet weet of iets 20 of 2000 euro kost is het best handig om een richtlijn te hebben.
Natuurlijk is een richtlijn handig, niet in de laatste plaats omdat je vaak niet kan pinnen bij een tattooshop :-D
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam wil niet mishandeld worden. Daar dient de pijn voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben je bevallen ? Bij mij dacht ik aan mijn bevalling haha en als ik dat kon doorstaan de tattoo ook wel zou lukken. Was mijn mantra als t zeer deed in mijn hoofd de bevalling deed meer pijn 😂
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik had twee sessies van ieder 4 uur, de eerste was vreselijk omdat ik steeds bezig was met wat hij aan het doen was, bij de tweede had ik wat series van Netflix binnen getrokken op mijn telefoon en heb ik dat liggen kijken.
Artiest was namelijk op mijn benen bezig dus toch geen mogelijkheid tot gesprek.

Laat vooral de artiest niet zeggen hoelang hij nog bezig is, dan ben je namelijk vooral met die tijd bezig die je nog moet en dan doet het alleen maar meer pijn.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
13-02-2020 17:31
Nog niet alles gelezen maar: is het Ondrash? Die maakt waanzinnig mooie dingen!
Verstand op nul en doorbijten maar.
Eten en drinken meenemen en vooral blijven denken aan het moois dat straks op je lichaam staat.
Wauw!!!! Nu herken ik ook meteen iets van iemand anders. Jammer dat ik niet kan vragen of zij het ook daar heeft laten zetten, vind de stijl erg typerend namelijk
Alle reacties Link kopieren
Bij dikke naalden voor injecties gebruik ik Emla verdovingszalf. Het lijkt me in dit geval ook bruikbaar. Vraag het aan de huisarts wat zij of hij ervan vindt en het voor kan schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Mijn go to:
(Volledig been 24 uur, waarvan 2 sessies 2 dagen achter elkaar 8 en 11 uur en andere grote tattoos van 9 uur in 1 zit)

Cola meenemen, en water. Veel eten, notenrepen en donuts zijn mijn vaste dingen. Pijnstillers niet nodig gehad tot een uur of 7, 8. Daarna doet alles zeer en is het vooral psychisch fijn iets in te nemen voor t gevoel.
Super tof dat je bij je droomartiest terecht kunt! Succes met wachten!
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
13-02-2020 19:26
Bij dikke naalden voor injecties gebruik ik Emla verdovingszalf. Het lijkt me in dit geval ook bruikbaar. Vraag het aan de huisarts wat zij of hij ervan vindt en het voor kan schrijven?
Van Emla kan je huid op gaan zetten en dat wil je liever niet. Mijn artiesten tatoeëren in ieder geval niet als je dat op hebt gesmeerd.
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
13-02-2020 17:31
Nog niet alles gelezen maar: is het Ondrash? Die maakt waanzinnig mooie dingen!
Verstand op nul en doorbijten maar.
Eten en drinken meenemen en vooral blijven denken aan het moois dat straks op je lichaam staat.

Nee! Wel dezelfde stijl trouwens, maar ik vind mijn artiest beter haha. Gelukkig maar :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
WannabeMom schreef:
13-02-2020 21:25
Mijn go to:
(Volledig been 24 uur, waarvan 2 sessies 2 dagen achter elkaar 8 en 11 uur en andere grote tattoos van 9 uur in 1 zit)

Cola meenemen, en water. Veel eten, notenrepen en donuts zijn mijn vaste dingen. Pijnstillers niet nodig gehad tot een uur of 7, 8. Daarna doet alles zeer en is het vooral psychisch fijn iets in te nemen voor t gevoel.
Super tof dat je bij je droomartiest terecht kunt! Succes met wachten!

Wow. Dat zijn echt hele lange periodes. Ik zie niet zo zeer op tegen de pijn, maar ben vooral bang dat ik me ga vervelen en dat ik me daardoor meer ga focussen op het gevoel. Net als dat honger vervelender is als je niets te doen hebt :) Netflix vind ik een goed idee. En een week van tevoren niet forummen, zodat ik genoeg te lezen heb haha!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan Chantal uit Married at first sight.

Wil je die tatoeage echt?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-02-2020 22:13
Denk aan Chantal uit Married at first sight.

Wil je die tatoeage echt?

Dat kijk ik niet.
Ja, ik wil de tatoeage echt.
Hoezo?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heel, heel veel plezier! Probeer zoveel mogelijk te genieten van de ervaring.
sugarmiss schreef:
13-02-2020 22:13
Denk aan Chantal uit Married at first sight.

Wil je die tatoeage echt?

Ja hoor. Dat zijn de enige tattoos die er zijn. .
Misschien gewoon niks zeggen als je niet weet waar het over gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven