Lijf & Lijn alle pijlers

Leukste les in de sportschool

03-02-2024 18:31 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar weken ben ik weer lekker bezig in de sportschool. Ik ben allerlei lessen aan het proberen om te kijken welke ik het leukste vind en het beste binnen mijn schema passen.

Dus hierbij een luchtig topic: wat vind jij de leukste lessen in de sportschool en waarom?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben tot nu toe positief over xcore en heb paar keer steps geprobeerd (moeilijk!).
Spinning is echt niet voor mij geloof ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond bodypump, step en shbam altijd leuk! Heb die lessen ook zelf gegeven :)

Nu doe ik krachttraining en dat vind ik het allerleukst!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iedere sportschool niet zijn eigen programma?

Hier geven ze les mills bodypump (doe ik 3x/week) en bodybalance (1×/week) wat ik wel leuk vind. Spinning doe ik eens in de maand zoiets, het is vast goed voor me maar daarna ben ik gesloopt. Yoga doe ik heel soms als ik geen zin heb om te sporten maar ook niet thuis in slaap wil vallen.

Voor Zumba, steps en bodyshape mis ik een ritmegevoel, ik ben een soort houten hark.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in een LesMills sportschool en de leukste les vind ik Body combat (cardio met een licht vechtsport sausje)
Ik doe ook body pump ( gewichten) maar dat voor de nut en niet voor de lol

Steps kan ik niet(ik heb twee linkerbenen) en body attack (cardio) vond ik eerst heel leuk omdat het zo intensief is maar op gegeven moment werd ik het zat vanwege het gebrek aan variatie (voor mijn gevoel deed ik 50 minuten jumping jacks)
smulrol wijzigde dit bericht op 03-02-2024 18:58
95.00% gewijzigd
Bodypump by far!
Spinning vond ik ook leuk.

Maar nu krachttraining en dan echt met een schema werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Body Balance (Les Mills) met stip op één
-Yoga
-Spinning en Pilates doe ik af en toe maar vind ik iets minder leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodypump op 1! Als ik de kans zou hebben doe ik ook graag shbam, bodyattack mee maar dat ligt helaas buiten mijn mogelijke tijden.
Verder kickboksen en yoga en gewoon krachttraining in de sportschool
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot driekwart jaar geleden; bodypump, HITT en spinning in totaal zo’n 11 uur pw.
Na een zeer ernstige blessure doordat ik mijn lichaam letterlijk kapot had getraind; momenteel 2x yoga, 1x pilates en een lesje in het zwembad. Ik ben allang blij dat ik weer mobiel ben en gek genoeg is mijn lichaam in esthetisch opzicht weinig veranderd. Mijn conditie daarentegen is flink verminderd.
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
03-02-2024 18:46
Heeft iedere sportschool niet zijn eigen programma?
Ja beetje wel, maar ze nemen allemaal uiteindelijk lessen af van een aantal clubjes zoals les mills.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe meestal bodyshape en drumfit. Xcore en Zumba vind ik ook leuk maar zijn meestal op mijn werkdagen.
Maar eigenlijk hangt het er vooral vanaf wie de les geeft of ik het leuk vind om te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodypump en bodyshape
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Kolibri schreef:
03-02-2024 19:33
Tot driekwart jaar geleden; bodypump, HITT en spinning in totaal zo’n 11 uur pw.
Na een zeer ernstige blessure doordat ik mijn lichaam letterlijk kapot had getraind; momenteel 2x yoga, 1x pilates en een lesje in het zwembad. Ik ben allang blij dat ik weer mobiel ben en gek genoeg is mijn lichaam in esthetisch opzicht weinig veranderd. Mijn conditie daarentegen is flink verminderd.
Heftig Kolibrie!
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
03-02-2024 19:41
Heftig Kolibrie!
Ik zie het nu als een wijze les die ik te leren had. Mijn sportgedrag was echt dwangmatig. 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
.
kolibri wijzigde dit bericht op 03-02-2024 20:07
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
1x is genoeg.
kolibri wijzigde dit bericht op 03-02-2024 20:07
92.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe regelmatig bodypump, xcore en burn. Dat laatste vind ik het leukste, maar dat doe ik pas sinds een paar maand. Andere twee ook leuk en volg ik al jaren. Steps 1x gedaan, weet ik nog niet wat ik daar van moet vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodypump is het enige wat ik doe in de sportschool. Ik hou van de voorspelbaarheid, als ik weet wat er komt dan kan ik mezelf ook wat beter uitdagen. Plus de muziek is lekker opzwepend. Vermoedelijk zou ik bij Zumba dezelfde voordelen kunnen vinden, maar ik heb de coördinatie van een bezemsteel, dus dar kan ik niet bijbenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodypump, sh'bam en body-attack.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm misschien dan toch ook maar eens naar pump…. Vroeger wel eens gedaan maar nu trekt het mij niet zo🤷🏻‍♀️

Zumba vind ik ook leuk, maar komt mij vaak niet uit.
Als ik in vorm ben: bodypump
Nu ben ik een vaatdoek en durf ik niet goed te beginnen omdat ik het niet volhoud dan en ik haat falen. En de spierrrrpijn achteraf als je een tijd niet gepumpt hebt. au au.

Leuk: HITT en diverse circuittrainingen, yoga.

Vreselijk: alles met danspasjes en ritme.
Zelfs bij bepaalde stukjes pump kan ik totaal de weg kwijtraken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodypump en X-core vind ik beide erg leuk.
Verder krachttraining en cardio op eigen schema.
1 keer HIIT gedaan, maar dat vond ik nog best pittig en minst leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, spinning heb ik in het verleden ook wel eens gedaan, maar is niet zo mijn ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zumba vind ik erg leuk
En pas begonnen met pilates

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven