Lijf & Lijn alle pijlers

Licht en vet

12-05-2020 12:53 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Ik ben een vrouw van 28 jaar.
Ik ben redelijk licht in gewicht, een bmi van 19.
Toch zie ik er niet zo uit, ik sport niet en eet redelijk gezond.
Kan het zijn dat ik weinig spieren heb een veel vet?
Hoe kan ik slank worden en een normaal gewicht behouden, is dat überhaupt mogelijk in mijn geval of is dit gewoon hoe ik eruit zie? Lijkt me niet want het voelt en ziet er wel echt uit als gewoon overtollig vet.
Alle reacties Link kopieren
Hoenuverder75 schreef:
12-05-2020 14:16
Top! Dit is ook wel een interessante tag: https://www.proud2bme.nl/tag/dik_voelen
Heel erg bedankt
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
12-05-2020 14:16
Nou, als je niet de TO bent van dat topic, bij deze de link.
Misschien staan er nog tips voor je in. :)
lijf-lijn/benen/list_messages/461264
Hele strijd :P
Zo ver zou ik nou ook niet gaan!
Alle reacties Link kopieren
Boefje180 schreef:
12-05-2020 14:21
Kan dat op deze leeftijd nog wel? Dat komt toch voor onder pubers?
Nou en of. Dat kan op elke leeftijd. Vergis je niet in hoeveel vrouwen (en af en toe ook mannen) een ongezonde relatie hebben met hun lijf, met eten en met bewegen.
Gezien de adviezen die je hier krijgt ben ik bang dat er ook heel wat verborgen eetproblemen voorkomen op dit forum. Vaak hebben mensen zelf niet eens in de gaten dat ze een eetprobleem hebben, juist omdat ze denken dat je daarvoor heel mager en/of heel jong moet zijn. Maar het is veel meer dan dat en de grens tussen ontevredenheid over je lichaam, eetproblemen en eetstoornissen is vaak maar heel vaag.
Alle reacties Link kopieren
Hoenuverder75 schreef:
12-05-2020 14:27
Nou en of. Dat kan op elke leeftijd. Vergis je niet in hoeveel vrouwen (en af en toe ook mannen) een ongezonde relatie hebben met hun lijf, met eten en met bewegen.
Gezien de adviezen die je hier krijgt ben ik bang dat er ook heel wat verborgen eetproblemen voorkomen op dit forum. Vaak hebben mensen zelf niet eens in de gaten dat ze een eetprobleem hebben, juist omdat ze denken dat je daarvoor heel mager en/of heel jong moet zijn. Maar het is veel meer dan dat en de grens tussen ontevredenheid over je lichaam, eetproblemen en eetstoornissen is vaak maar heel vaag.
Oei dat wist ik helemaal niet. Bedankt, ik zal er meer op letten
Hoenuverder75 schreef:
12-05-2020 14:27
Gezien de adviezen die je hier krijgt ben ik bang dat er ook heel wat verborgen eetproblemen voorkomen op dit forum.
Daar ben ik niet bang voor, dat weet ik wel zeker :) . Het is onder vrouwen ook best geaccepteerd he; focus op de lijn, avondjes los gaan en dan balansen etc.
Alle reacties Link kopieren
Boefje180 schreef:
12-05-2020 14:21
Kan dat op deze leeftijd nog wel? Dat komt toch voor onder pubers?
Heel zeker kan dat op die leeftijd!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hoenuverder75 schreef:
12-05-2020 14:27
Nou en of. Dat kan op elke leeftijd. Vergis je niet in hoeveel vrouwen (en af en toe ook mannen) een ongezonde relatie hebben met hun lijf, met eten en met bewegen.
Gezien de adviezen die je hier krijgt ben ik bang dat er ook heel wat verborgen eetproblemen voorkomen op dit forum. Vaak hebben mensen zelf niet eens in de gaten dat ze een eetprobleem hebben, juist omdat ze denken dat je daarvoor heel mager en/of heel jong moet zijn. Maar het is veel meer dan dat en de grens tussen ontevredenheid over je lichaam, eetproblemen en eetstoornissen is vaak maar heel vaag.
Heel erg mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Boefje180 schreef:
12-05-2020 14:30
Oei dat wist ik helemaal niet. Bedankt, ik zal er meer op letten
Pas op met obsessief hiermee bezig zijn, echt. Er is absoluut niets mis met vet (niet dat jij dat hebt, met een BMI van 19). Er is absoluut niets mis met een BMI van 24 bijvoorbeeld. Er is absoluut niets mis met niet strak in je vel zitten. Ga je niet spiegelen aan foto's op social media die ze vaak ook nog eens fotoshoppen.

Te lange tijd een laag vetpercentage hebben/te weinig eten is heel ongezond en kan zorgen voor oa onvruchtbaarheid, osteoporose, psychische problemen en ga zo maar door. Dat wil je echt niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar ouder geworden in één dag?
Dat lijkt me meer reden tot zorg.
lijf-lijn/help-me/list_messages/462133? ... #p31366672

Ga je ergens anders vervelen in plaats van bezorgde forummers te belazeren.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
[quote=Zazamaenade post_id=31370271 time=1589287050 user_id=273975]
10 jaar ouder geworden in één dag?
Dat lijkt me meer reden tot zorg.
lijf-lijn/help-me/list_messages/462133? ... #p31366672

Ga je ergens anders vervelen in plaats van bezorgde forummers te belazeren.

Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
12-05-2020 14:37
Pas op met obsessief hiermee bezig zijn, echt. Er is absoluut niets mis met vet (niet dat jij dat hebt, met een BMI van 19). Er is absoluut niets mis met een BMI van 24 bijvoorbeeld. Er is absoluut niets mis met niet strak in je vel zitten. Ga je niet spiegelen aan foto's op social media die ze vaak ook nog eens fotoshoppen.

Te lange tijd een laag vetpercentage hebben/te weinig eten is heel ongezond en kan zorgen voor oa onvruchtbaarheid, osteoporose, psychische problemen en ga zo maar door. Dat wil je echt niet.
Heb wel een kinderwens, daar houd ik me maar aanvast. Bedankt, eyeopener!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle comments gelezen. Maar wel t plaatje gezien. To je bent verre van dik, zo zie ik eruit als ik niet sport. Gewoon normaal eten zonder tellen of jezelf dingen ontzeggen. Als je idd wil naar de verhoudingen wat het rechter plaatje heeft zul je toch echt moeten sporten en ook met gewichten. Deze hoeven niet zwaar te zijn maar zijn we nodig om de shaping te ontwikkelen die jij zoekt. Dit ga je niet bereiken met minder calorieen of alleen cardio.
Het is me vaak opgevallen bij magere vrouwen die vinden dat ze vetjes hebben, dat er iets uit verhouding is. Ze hebben geen "vetjes", maar ze zijn op andere plekken zo mager dat het 'normale' deel dik lijkt. Ze hebben dan bijvoorbeeld een normale buik, maar omdat hun heupen heel mager zijn lijkt de buik in vergelijking dik.

Of ze hebben heel slanke benen, maar omdat de dijen net iets minder slank zijn lijken die in vergelijking "dik". De oplossing is dan volgens mij niet om te proberen die "dikke" delen nog verder te vermageren, maar juist ietsje steviger te worden zodat de proporties weer kloppen. Kan het bij jou ook zoiets zijn?
Fluithaas schreef:
12-05-2020 15:23
Het is me vaak opgevallen bij magere vrouwen die vinden dat ze vetjes hebben, dat er iets uit verhouding is. Ze hebben geen "vetjes", maar ze zijn op andere plekken zo mager dat het 'normale' deel dik lijkt. Ze hebben dan bijvoorbeeld een normale buik, maar omdat hun heupen heel mager zijn lijkt de buik in vergelijking dik.

Of ze hebben heel slanke benen, maar omdat de dijen net iets minder slank zijn lijken die in vergelijking "dik". De oplossing is dan volgens mij niet om te proberen die "dikke" delen nog verder te vermageren, maar juist ietsje steviger te worden zodat de proporties weer kloppen. Kan het bij jou ook zoiets zijn?
Dit is voor mij wel herkenbaar. Ik ben heeeel lang, dunne armen en benen, geen kont, geen tieten. Dus mijn “buik” (die ik niet heb) steekt als het ware verder uit dan mijn tieten. Ook heb ik achterop m’n heupen “lovehandles” (die ik amper heb).
Maar goed ik weet dus dat ik objectief gewoon heel slank ben, het is maar net waar je op focust. Maar het is interessant hoe je jezelf ziet vs. hoe je er werkelijk uitziet. Of je dicht op de spiegel staat of jezelf van een afstand ziet of op een foto oid. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven