Lijf & Lijn alle pijlers

Low carb advies gezocht

11-02-2017 22:49 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Sinds een krappe 3 weken begonnen met low carb eetpatroon.

(Geen aardappels, brood, rijst, pasta).

Alleen twijfel ik aan m'n voedingspatroon.

Hopelijk is hier iemand met ervaring.

Overzicht:

Ontbijt 150-200 gram Turkse yoghurt met verschillende zaden en noten

Tussendoor: een klein handje nootjes

Lunch: omelet van 2 eieren met groente

T: vaak niet

Diner: salade of groentes met vlees of vis

Verder drink ik water of groene thee. Aantal keer per week 1-2 glazen cola light.

Het gaat bij mij voornamelijk om m'n buik.

Is dit een goed schema?

Of andere tips?

Bedankt alvast
Ik wilde schrijven: een cracker met pindakaas, maar dat mag niet, denk ik?

Een gekookt eitje, kwark of yoghurt, avocado, noten, haring mss? Of een bevroren banaan, een lepel pindakaas en melk blenden, dan heb je een milkshake!

(Sorry, maar ik weet niet precies wat je wel of niet eet, niet alles teruggelezen)
Life is short. Eat dessert first.
Ik zou een verwijzing vragen naar een goede dietiste. En de meeste overtrokken onzin die je hier allemaal leest echt vergeten.
quote:Cateautje schreef op 20 februari 2017 @ 13:18:

mijn vraag: hebben jullie een idee wat ik dan tussendoor kan eten in de middag?

Een optie is natuurlijk geen tussendoortje

En anders: een gekookt ei, een augurk, een handje ongebrande ongezouten noten, volle kwark, Griekse yoghurt, volle yoghurt, een paar olijven, een paar plakjes rosbief, een avocado, een blokje kaas, een stukje 90% cacao chocolade, een Baby bel kaasje, hüttenkase met snacktomaatjes en paprika enz.
Bedankt allen.
quote:elske1975 schreef op 20 februari 2017 @ 14:39:

[...]

Een optie is natuurlijk geen tussendoortje

En anders: een gekookt ei, een augurk, een handje ongebrande ongezouten noten, volle kwark, Griekse yoghurt, volle yoghurt, een paar olijven, een paar plakjes rosbief, een avocado, een blokje kaas, een stukje 90% cacao chocolade, een Baby bel kaasje, hüttenkase met snacktomaatjes en paprika enz.Dan krijg ik veel te weinig binnen. Ik moet nu al uitkijken dat ik voldoende calorieën binnenkrijg.
quote:Cateautje schreef op 20 februari 2017 @ 13:18:

Hallo allemaal!

Ik zit met een dingetje. Normaal gesproken eet ik als tussendoortje twee plakken gerookte zalm, maar de zalm is me nu te duur geworden, dus mijn vraag: hebben jullie een idee wat ik dan tussendoor kan eten in de middag?

Ik heb al gedacht aan gekookte worst, maar dat vind ik zo ver smaken. Droge worst is niet echt mijn ding en ik heb ook eigenlijk geen trek om de hele dag vlees te eten, daar word ik lodderig van.

Wie het weet mag het zeggen. Makreel halen bij de Aldi. Krijg je iig je omega-3 vetten binnen. Ik heb het liever dan zalm, want die goedkope zooi is gekweekt in ik weet niet wat voor omstandigheden en makreel is wild.
quote:spell68 schreef op 20 februari 2017 @ 15:50:

[...]

Makreel halen bij de Aldi. Krijg je iig je omega-3 vetten binnen. Ik heb het liever dan zalm, want die goedkope zooi is gekweekt in ik weet niet wat voor omstandigheden en makreel is wild.Ja, makreel stond al op mijn lijstje, maar dat wil ik niet dagelijks eten. Ook avocado's staan erop, zure haring en maatjesharing en nu heb ik er sla bij gedaan, met tomaten en komkommer, dat eet ik dan met Belgische mayo. De twee maal per week een groenteomelet en dan voor zo nu en dan cabanossi en gekookte worst en dan ben ik er wel zo ongeveer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven