Lijf & Lijn alle pijlers

Low carb advies gezocht

11-02-2017 22:49 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Sinds een krappe 3 weken begonnen met low carb eetpatroon.

(Geen aardappels, brood, rijst, pasta).

Alleen twijfel ik aan m'n voedingspatroon.

Hopelijk is hier iemand met ervaring.

Overzicht:

Ontbijt 150-200 gram Turkse yoghurt met verschillende zaden en noten

Tussendoor: een klein handje nootjes

Lunch: omelet van 2 eieren met groente

T: vaak niet

Diner: salade of groentes met vlees of vis

Verder drink ik water of groene thee. Aantal keer per week 1-2 glazen cola light.

Het gaat bij mij voornamelijk om m'n buik.

Is dit een goed schema?

Of andere tips?

Bedankt alvast
quote:S-Meds schreef op 12 februari 2017 @ 01:36:

[...]

maar ik eet nog meer brood, soms zelfs wit brood (oh de duivel) ik ben ook niet te dik en ik heb ook geen pco. Moet ik dan nog meer brood gaan eten?

Wit brood! Ai ai ai!

Ik denk dat je dat niet had kunnen eten als je wel PCO had hoor. Geniet er maar van.
quote:somana schreef op 12 februari 2017 @ 01:36:

[...]

Ja hoor, gelukkig wel. Bloedsuikerwaardes zijn keurig geworden, bloeddruk erg mooi, ipv 1x per jaar een menstruatie naar elke maand. Nu idd nog de laatste kilo' s eraf.succes zit in het afvallen niet in het low carben. je kan gerust weer een boterham eten als je maar niet meer calorieën gaat eten dan je nu eet

[...]

Ja hoor, gelukkig wel. Bloedsuikerwaardes zijn keurig geworden, bloeddruk erg mooi, ipv 1x per jaar een menstruatie naar elke maand. Nu idd nog de laatste kilo' s eraf.En hoe is het met je vetpercentage? Cholesterolgehalte? Adervervetting? Darmen (diarree)?
quote:Marana_ schreef op 12 februari 2017 @ 01:37:

[...]

Wit brood! Ai ai ai!

Ik denk dat je dat niet had kunnen eten als je wel PCO had hoor. Geniet er maar van.ik ga er nu nog eentje smeren, met roomboter en venz hagelslag. morgen maar een extra rondje hardlopen
quote:Marana_ schreef op 12 februari 2017 @ 01:38:

[...]

En hoe is het met je vetpercentage? Cholesterolgehalte? Adervervetting? Darmen (diarree)?obstipatie, er komt geen vezel binnen
Wat reageren jullie kribbig. Al die posten om een ander te overtuigen om koolhydraten te eten....ik hoop dat jullie je ook prettig voelen met jullie eetgewoontes. ik probeer jullie iig niet van de koolhydraten af te houden maar jullie proberen mij wel te overtuigen ze te eten. Ik geef alleen mijn ervaring met mijn manier van eten en wat het mij persoonlijk oplevert. Ik bemerkt toch bij de koolhydraateters een beetje een frustratieruisje. Of het ligt aan mijn te lage bloedsuiker.
quote:Marana_ schreef op 12 februari 2017 @ 01:38:

[...]

En hoe is het met je vetpercentage? Cholesterolgehalte? Adervervetting? Darmen (diarree)?

Allemaal prima in orde. Mooie drollen die gelukkig niet meer zo hard stinken.

Wat wil je horen? Dat ik er zo ziek van ben? Gun je me dat? Ik wil me voor jou best rot voelen hoor.
quote:somana schreef op 12 februari 2017 @ 01:43:

Wat reageren jullie kribbig. Al die posten om een ander te overtuigen om koolhydraten te eten....ik hoop dat jullie je ook prettig voelen met jullie eetgewoontes. ik probeer jullie iig niet van de koolhydraten af te houden maar jullie proberen mij wel te overtuigen ze te eten. Ik geef alleen mijn ervaring met mijn manier van eten en wat het mij persoonlijk oplevert. Ik bemerkt toch bij de koolhydraateters een beetje een frustratieruisje. Of het ligt aan mijn te lage bloedsuiker.Ligt aan je bloedsuiker
quote:S-Meds schreef op 12 februari 2017 @ 01:38:

[...]

succes zit in het afvallen niet in het low carben. je kan gerust weer een boterham eten als je maar niet meer calorieën gaat eten dan je nu eetBedankt voor je advies, waardeer ik echt al is het ongevraagd. Gelukkig hoeft advies niet altijd opgevolgd te worden.
quote:somana schreef op 12 februari 2017 @ 01:45:

[...]

Wat wil je horen? Dat ik er zo ziek van ben? Gun je me dat? Ik wil me voor jou best rot voelen hoor.Strenge diëten, koolhydraatarme dieten kunnen zorgen voor gewichtsverlies maar ze zorgen op termijn voor aankomen omdat het onhoudbaar is je hele leven zo te eten. Gewichtsverlies is namelijk niet het moeilijkste. het gaat erom dat je je nieuwe en gezonde gewicht weet te behouden dus wat je doet moet je de rest van je leven blijven doen. dat gaat nu eenmaal het beste met een uitgebalanceerd eetpatroon waarin alle voedingsstoffen aanwezig zijn. En een eetpatroon dat niet al teveel afwijkt van wat je omgeving doet. en minstens zo belangrijk is voldoende bewegen. ik gun je het allerbeste
quote:S-Meds schreef op 12 februari 2017 @ 01:46:

[...]

Ligt aan je bloedsuikerBlij dat je het even aangeeft want doordat ik de schommelingen niet meer voel zal ik het toch van anderen moeten horen.
quote:S-Meds schreef op 12 februari 2017 @ 01:49:

[...]

Strenge diëten, koolhydraatarme dieten kunnen zorgen voor gewichtsverlies maar ze zorgen op termijn voor aankomen omdat het onhoudbaar is je hele leven zo te eten. Gewichtsverlies is namelijk niet het moeilijkste. het gaat erom dat je je nieuwe en gezonde gewicht weet te behouden dus wat je doet moet je de rest van je leven blijven doen. dat gaat nu eenmaal het beste met een uitgebalanceerd eetpatroon waarin alle voedingsstoffen aanwezig zijn. En een eetpatroon dat niet al teveel afwijkt van wat je omgeving doet. en minstens zo belangrijk is voldoende bewegen. ik gun je het allerbesteWaarom denk je dat mijn eetpatroom zoveel afwijkt van de omgeving? Ik eet gewoon vlees en groente en laat aardappelen staan. Als ik geitenkaassalade op een menukaart zie staan kies ik dat ipv een broodje brie. Ipv patat eet ik extra groentes. Ik eet gewoon carpacho, garnalen, soep ed als voorgerecht. Ik ben echt niet wereldvreemd die nooit meer uit eten kan of alles maar afsla wat ik aangeboden krijg. Ik kan prima meebewegen in de maatschappij.
quote:somana schreef op 12 februari 2017 @ 01:17:

Dat klopt, overal zitten koolhydraten in maar in aardappelen, brood, pasta, koek, snoep, frisdrank ed zitten in 1x zoveel suikers dat je bloedsuiker ontregelt raakt. Je lichaam kan niet in 1 x zoveel suikers wegwerken.

Wie zich prima voelt met zijn eigen eetgewoontes is dat toch goed? Ik voel mij ook goed met mijn eetgewoontes.

Welnee wat een onzin, je lichaam heeft dat in no-time verwerkt. Niks geen ontregelde suiker, je bent toch geen diabeet?! Als je eet, stijgt je suiker. Dan gaat je lichaam dat omzetten in energie en loopt je suiker terug, tot je honger gaat voelen en het tijd is om te eten, na een uur of 4, 5, 6. Dan heb je een laag suiker dus en als je eet, gaat die weer omhoog. En zo gaat dat de hele dag door, prachtig mechanisme waar je je geen zorgen over hoeft te maken tenzij je diabeet bent.

Wat wel waar is, mensen die gaan afvallen, maken wel vaker een lage bloedsuiker mee, soms zelfs hypo's. Dat komt omdat je eerst zeg 5000 calorieen per dag at en nu 2000. Je lichaam gaat dan zeuren, die is gewend aan veel meer voeding dan dat. Dat blijft om die 5000 calorieen vragen. Maar dat krijgt het niet meer.

En dan kan je bloedsuiker erg laag worden, je lichaam gaat namelijk door met de verhoogde insuline-productie die noodzakelijk is om 5000 calorieen in energie om te zetten. Omdat je dat altijd at en je lichaam erop berekend is. Je kunt een heel groot lichaam niet in energie onderhouden zonder die hoge calorie-inname namelijk.

Daar kun je je behoorlijk rot door gaan voelen, vandaar ook dat men adviseert bij flink afvallen om bouillon ed te eten tussendoor zodat je niet flauwvalt van de honger. En om het met een dietist te doen, zeker bij ernstig overgewicht. Je moet je lichaam de tijd geven om te wennen aan de sterk verminderde calorieafname in je dieet en dat is niet prettig nee.

Schommelende suikers kun je wel hebben als je heel veel eet en af en toe een dag heel weinig want je lichaam is erop ingesteld om elke dag dezelfde calorie-inname/koolhydraten/suikers te verwerken. Dat kun je dus beter langzaam aan veranderen zodat je geen schommelende suikers krijgt als niet-diabeet.

Maar het is niet zo, dat je van een bom koolhydraten ontregeld raakt in je bloedsuiker als je een normaal eetpatroon hebt, dan kan je lichaam daar wel tegen hoor. Wel als je heel lang heel veel eet en heel lang veel te zwaar bent want dan kun je dus wel diabetes ontwikkelen. En van veel te weinig bewegen.

De beste manier om diabetes te voorkomen is slank proberen te worden/blijven, te bewegen en niet zoveel te eten. Niet door bepaalde producten te vermijden, wat veel mensen onterecht lijken te denken.

En je valt zeker niet meer of sneller af als je koolhydraten vermijdt. Je verliest waarschijnlijk wel wat spieren, spieren zijn veel zwaarder dan je vet is dus lijkt het of je meer afvalt terwijl je eigenlijk je lichaam aan het afbreken bent.

Enfin, ga liever naar een dietist en dan eentje die niet aan de hypes meedoet, maar je gewoon een gezond dieet voorschrijft, schijf van vijf en niet meer dan 2000 calorieen.
quote:somana schreef op 12 februari 2017 @ 01:57:

[...]

Waarom denk je dat mijn eetpatroom zoveel afwijkt van de omgeving? Ik eet gewoon vlees en groente en laat aardappelen staan. Als ik geitenkaassalade op een menukaart zie staan kies ik dat ipv een broodje brie. Ipv patat eet ik extra groentes. Ik eet gewoon carpacho, garnalen, soep ed als voorgerecht. Ik ben echt niet wereldvreemd die nooit meer uit eten kan of alles maar afsla wat ik aangeboden krijg. Ik kan prima meebewegen in de maatschappij.Daar gaat het niet om het gaat erom dat mensen in jouw omgeving natuurlijk wel gewoon koolhydraten eten vroeg of laat graai jij naar die boterham omdat je lijf ernaar snakt
het is trouwens niet alleen hart en vaatziekten dat dit soort dieten te kunnen uitlokken maar ook depressies, je hersenen hebben koolhydraten nodig
quote:Ameliaaa schreef op 12 februari 2017 @ 01:57:

[...]

Welnee wat een onzin, je lichaam heeft dat in no-time verwerkt. Niks geen ontregelde suiker, je bent toch geen diabeet?! Als je eet, stijgt je suiker. Dan gaat je lichaam dat omzetten in energie en loopt je suiker terug, tot je honger gaat voelen en het tijd is om te eten, na een uur of 4, 5, 6. Dan heb je een laag suiker dus en als je eet, gaat die weer omhoog. En zo gaat dat de hele dag door, prachtig mechanisme waar je je geen zorgen over hoeft te maken tenzij je diabeet bent.

Wat wel waar is, mensen die gaan afvallen, maken wel vaker een lage bloedsuiker mee, soms zelfs hypo's. Dat komt omdat je eerst zeg 5000 calorieen per dag at en nu 2000. Je lichaam gaat dan zeuren, die is gewend aan veel meer voeding dan dat. Dat blijft om die 5000 calorieen vragen. Maar dat krijgt het niet meer.

En dan kan je bloedsuiker erg laag worden, je lichaam gaat namelijk door met de verhoogde insuline-productie die noodzakelijk is om 5000 calorieen in energie om te zetten. Omdat je dat altijd at en je lichaam erop berekend is. Je kunt een heel groot lichaam niet in energie onderhouden zonder die hoge calorie-inname namelijk.

Daar kun je je behoorlijk rot door gaan voelen, vandaar ook dat men adviseert bij flink afvallen om bouillon ed te eten tussendoor zodat je niet flauwvalt van de honger. En om het met een dietist te doen, zeker bij ernstig overgewicht. Je moet je lichaam de tijd geven om te wennen aan de sterk verminderde calorieafname in je dieet en dat is niet prettig nee.

Schommelende suikers kun je wel hebben als je heel veel eet en af en toe een dag heel weinig want je lichaam is erop ingesteld om elke dag dezelfde calorie-inname/koolhydraten/suikers te verwerken. Dat kun je dus beter langzaam aan veranderen zodat je geen schommelende suikers krijgt als niet-diabeet.

Maar het is niet zo, dat je van een bom koolhydraten ontregeld raakt in je bloedsuiker als je een normaal eetpatroon hebt, dan kan je lichaam daar wel tegen hoor. Wel als je heel lang heel veel eet en heel lang veel te zwaar bent want dan kun je dus wel diabetes ontwikkelen. En van veel te weinig bewegen.

De beste manier om diabetes te voorkomen is slank proberen te worden/blijven, te bewegen en niet zoveel te eten. Niet door bepaalde producten te vermijden, wat veel mensen onterecht lijken te denken.

En je valt zeker niet meer of sneller af als je koolhydraten vermijdt. Je verliest waarschijnlijk wel wat spieren, spieren zijn veel zwaarder dan je vet is dus lijkt het of je meer afvalt terwijl je eigenlijk je lichaam aan het afbreken bent.

Enfin, ga liever naar een dietist en dan eentje die niet aan de hypes meedoet, maar je gewoon een gezond dieet voorschrijft, schijf van vijf en niet meer dan 2000 calorieen.Jij ook bedankt voor je goedbedoelde advies. Er zullen zeker mensen zijn die er wat aan hebben.
quote:S-Meds schreef op 12 februari 2017 @ 01:58:

[...]

Daar gaat het niet om het gaat erom dat mensen in jouw omgeving natuurlijk wel gewoon koolhydraten eten vroeg of laat graai jij naar die boterham omdat je lijf ernaar snaktDat zou misschien kunnen. Ligt aan mezelf of ik het ervoor over heb om een dag of 2 buikpijn te hebben of niet. Ik ervaar niet dat mijn lijf naar brood snakt. Alhoewel....de smaak van een big mac kan ik haast nog proeven en dan kan ik er weleens erge trek in hebben maar gelukkig zijn mijn hersenen nog voorzien an voldoende koolhydraten dat ik toch weer een verstandige beslissing kan maken.
Gelukkig heeft MijnBuurvrouw genoeg stof om door te lezen. Al die goedbedoelde adviezen doet een hart groeien.
quote:somana schreef op 12 februari 2017 @ 01:45:

[...]

Wat wil je horen? Dat ik er zo ziek van ben? Gun je me dat? Ik wil me voor jou best rot voelen hoor.Nee dat gun ik je juist niet. En TO ook niet. Maar dat is wel wat je van teveel verzadigde vetten oploopt. En daar wil ik je voor waarschuwen. Dat je ook naar die waardes gaat kijken.
quote:Marana_ schreef op 12 februari 2017 @ 02:15:

[...]

Nee dat gun ik je juist niet. En TO ook niet. Maar dat is wel wat je van teveel verzadigde vetten oploopt. En daar wil ik je voor waarschuwen. Dat je ook naar die waardes gaat kijken.Bedankt voor je waarschuwing.
Ik haal mijn complexe koolhydraten gewoon uit zuivel, fruit en groente. En heel soms een boterham of een klein bakje pasta. Heel soms.

Ik vind TO niet zo slim dat ze zonder begeleiding zo strak regime gaat hanteren maar ik vind meeste van de antwoorden hier ook echt overdreven. Niet iedereen heeft die 2000 kc nodig op een dag en niet ieder lichaam werkt hetzelfde. Echt niet.

Denk niet dat TO nog terug komt maar ik hoop dat ze anders even een dieetiste belt.
quote:doornroosje9 schreef op 12 februari 2017 @ 01:26:

Hoe is het toch zover gekomen dat we aardappelen, pasta en brood gaan vergelijken met koek, snoep en frisdrank?

Er gaat iets serieus mis met de basiskennis hier.Het kan nog erger: Trots vertellen dat je aardappels en pasta en rijst laat staan, want dat zijn koolhydraten en dus dikmakers , maar wel chips en een grote koek in het weekend en elke traktatieronde taart mee eten.
quote:eva-luna schreef op 12 februari 2017 @ 09:16:

[...]

Het kan nog erger: Trots vertellen dat je aardappels en pasta en rijst laat staan, want dat zijn koolhydraten en dus dikmakers , maar wel chips en een grote koek in het weekend en elke tractatieronde taart mee eten. Dan heb je het koolhydraatarm eten idd niet goed begrepen.
Koolhydraten volledig schrappen is een mega slecht idee, je kan er niet lang durig op leven en plus verliest met name vocht en ook spiermassa, je lichaam heeft brandstof nodig en zoals een auto die start ook niet zonder benzine, plus alleen maar bij je buik afvallen lukt ook helaas niet het of helemaal afvallen of helemaal niet. Ga gewoon naar een goede voedingsdeskundig om je op een veilige manier te laten afvallen inplaats van zelf lopen hanesen.

[...]

Ja hoor, gelukkig wel. Bloedsuikerwaardes zijn keurig geworden, bloeddruk erg mooi, ipv 1x per jaar een menstruatie naar elke maand. Nu idd nog de laatste kilo' s eraf.Ben je ook minder gaan snoepen?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven