Lijf & Lijn
alle pijlers
Matras voor prinses op de erwt.
donderdag 14 november 2024 om 12:39
Lijf en lijn leek me de beste plek voor deze vraag, want mijn lijf voelt zo beurs en ik weet even niet meer wat ik moet doen.
Ik ben al een tijdje op een matrassen zoektocht en vroeg me af of er hier mensen zijn met gelijkaardige fysieke klachten met tips.
Ik heb een ontstekingsziekte, het lijkt erg op reuma, maar het kan dus ook voorkomen dat weke delen (huid/spieren/organen ed) ontsteken.
Voor mij is het daarom belangrijk om erg zacht te slapen.
Nu heb ik wat matrassen geprobeerd, maar ik loop vast door mijn wensen en vroeg me af of iemand hier tips heeft.
Ik had altijd zachte matrassen met vering, dit sliep lekker, echter nu ik wat ouder wordt slaap ik wat onrustiger en merk ik dat ik erg onrustig wordt door het springerige gevoel van de vering en daardoor steeds wakker word.
Ik kreeg traagschuim aangeraden en heb een Matt sleeps geprobeerd (veel te hard), heb nu een Tempur pro soft ( nog steeds hard, maar ook een koud gevoel doordat het voelt alsof vocht niet afgevoerd wordt) op zich is op de Tempur mijn pijn wel minder maar het koude gevoel en het niet afvoeren van vocht vind ik erg naar aanvoelen in bed.
Nu kreeg ik gister aangeraden om een wollen onderdeken te plaatsen tegen deze klachten echter daardoor zak ik niet meer goed weg in de Tempur en werd vandaag met veel drukpijn wakker.
Ook naar andere slaapwinkels geweest maar zodra ik noem dat ik Reuma heb roemt elke verkoper Tempur als de heilige graal, maar die heb ik nu en die voelt hard koud en vochtig.
Mijn slaapwensen zijn dus:
Stabiel slapen ( dus lekker een beetje wegzakken en niet te springerige vering)
Goede ventilatie
En heel erg zacht, slapen op een wolkje
Nog iemand hier met gelijkaardige lichamelijke klachten die een matras tip heeft?
Ik ben al een tijdje op een matrassen zoektocht en vroeg me af of er hier mensen zijn met gelijkaardige fysieke klachten met tips.
Ik heb een ontstekingsziekte, het lijkt erg op reuma, maar het kan dus ook voorkomen dat weke delen (huid/spieren/organen ed) ontsteken.
Voor mij is het daarom belangrijk om erg zacht te slapen.
Nu heb ik wat matrassen geprobeerd, maar ik loop vast door mijn wensen en vroeg me af of iemand hier tips heeft.
Ik had altijd zachte matrassen met vering, dit sliep lekker, echter nu ik wat ouder wordt slaap ik wat onrustiger en merk ik dat ik erg onrustig wordt door het springerige gevoel van de vering en daardoor steeds wakker word.
Ik kreeg traagschuim aangeraden en heb een Matt sleeps geprobeerd (veel te hard), heb nu een Tempur pro soft ( nog steeds hard, maar ook een koud gevoel doordat het voelt alsof vocht niet afgevoerd wordt) op zich is op de Tempur mijn pijn wel minder maar het koude gevoel en het niet afvoeren van vocht vind ik erg naar aanvoelen in bed.
Nu kreeg ik gister aangeraden om een wollen onderdeken te plaatsen tegen deze klachten echter daardoor zak ik niet meer goed weg in de Tempur en werd vandaag met veel drukpijn wakker.
Ook naar andere slaapwinkels geweest maar zodra ik noem dat ik Reuma heb roemt elke verkoper Tempur als de heilige graal, maar die heb ik nu en die voelt hard koud en vochtig.
Mijn slaapwensen zijn dus:
Stabiel slapen ( dus lekker een beetje wegzakken en niet te springerige vering)
Goede ventilatie
En heel erg zacht, slapen op een wolkje
Nog iemand hier met gelijkaardige lichamelijke klachten die een matras tip heeft?
donderdag 14 november 2024 om 12:45
Wou ik ook zeggen slaapt heerlijk wel goed proef liggen welke stabiliteit het best is .
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 14-11-2024 12:45
17.76% gewijzigd
Ik heb geen lichamelijke klachten. Dus is voor jou misschien anders. Maar ik slaap heerlijk op een M-line matras. Deze is er in diverse hardheden. Mijn man die wat zwaarder is heeft een hardere. En ik een lekkere zachte waar ik lekker een beetje in wegzak, maar waarbij ik niet het gevoel heb dat ik in een soort kuil beland.
Je mag volgens mij 100 dagen proefslapen op het matras.
Je mag volgens mij 100 dagen proefslapen op het matras.
Ik ben een reumapatiënt en heb tig dure matrassen gehad. Waar ik klachten door bleef hebben. Sinds een jaar of 6 slaap ik op een goedkoop matras van Ikea met een zachte topper erop met flanellen onderlakens. Voor mij slaapt dit het beste. Wel ligt het matras snel 'door' dus om de twee jaar wordt het vervangen. Niet duurzaam maar mijn slaap en (minder) pijn zijn me belangrijker.
donderdag 14 november 2024 om 12:47
Wat ik wel merk bij de tempur is dat zodra de temperatuur lager is, hij inderdaad harder wordt en het dus langer duurt voordat hij goed de vorm aanneemt en ook eens dat hij nog een tijd koud aanvoelt. Ik heb in ieder geval de temperatuur op de slaapkamer wat omhoog gezet.
Zelf transpireer ik niet veel 's nachts, dus dat klamme herken ik helemaal niet. Ik heb wel een wollen dekbed, die reguleert ook heel goed het vocht ipv een synthetisch dekbed (ik weet niet wat jij hebt).
Zelf transpireer ik niet veel 's nachts, dus dat klamme herken ik helemaal niet. Ik heb wel een wollen dekbed, die reguleert ook heel goed het vocht ipv een synthetisch dekbed (ik weet niet wat jij hebt).
donderdag 14 november 2024 om 12:53
Heb je wel een zachte warme topper er bovenop liggen? Anders kan je dat nog proberen, ook ivm het vocht- en koudeprobleem.
Elektrische deken om je bed voor te verwarmen?
Onder mijn matras heb ik ook nog een isolatielaag liggen, geen idee wat het effect ervan is, denk dat ik van mijn geld af wilde. Maar wellicht kan je daar ook nog naar kijken.
Elektrische deken om je bed voor te verwarmen?
Onder mijn matras heb ik ook nog een isolatielaag liggen, geen idee wat het effect ervan is, denk dat ik van mijn geld af wilde. Maar wellicht kan je daar ook nog naar kijken.
donderdag 14 november 2024 om 13:00
Ik vind tempur en traagschuim helemaal niet fijn als je reuma hebt. En ik verkoop matrassen! De pest met traagschuim, wat tempur ook is, is dat het traag werkt. Je zakt er traag in weg en als je je wil omdraaien moet je je uit je eigen kuiltje werken. Dat is helemaal niet prettig en comfortabel. Daar komt inderdaad nog bij dat al dat soort schuimen best heel vast zijn, waardoor vocht ook langer blijft hangen.
Mijn advies aan jou zou zijn om een zacht matras te kiezen, wat je niet hoeft te draaien met een toplaagje van wol. Onder die wol iets van koudschuim of een open latex. En wel pocketvering, omdat dat ervoor zorgt dat vocht makkelijk afgevoerd wordt, waardoor je lichaam makkelijker je temperatuur kan reguleren.
Mijn advies aan jou zou zijn om een zacht matras te kiezen, wat je niet hoeft te draaien met een toplaagje van wol. Onder die wol iets van koudschuim of een open latex. En wel pocketvering, omdat dat ervoor zorgt dat vocht makkelijk afgevoerd wordt, waardoor je lichaam makkelijker je temperatuur kan reguleren.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
donderdag 14 november 2024 om 13:06
Ik heb een ziekte die er erg veel op lijkt,
Jaren lang op een waterbed geslapen echt nooit problemen gehad omdat je de hardheid zelf kunt bepalen maar de temperatuur zal ook invloed hebben.
Verleden jaar een hard matras gekocht, dat was echt helemaal niets nu een zacht matras en dat is het ook niet dus binnenkort weer terug naar water.
Jaren lang op een waterbed geslapen echt nooit problemen gehad omdat je de hardheid zelf kunt bepalen maar de temperatuur zal ook invloed hebben.
Verleden jaar een hard matras gekocht, dat was echt helemaal niets nu een zacht matras en dat is het ook niet dus binnenkort weer terug naar water.
donderdag 14 november 2024 om 13:11
Emma-matras ligt als een wolkje. Ik heb long covid en mijn lichaam kan goed ontspannen. Geeft voldoende steun. Komt overigens zeer goed uit de test van de Consumentenbond.
Misschien op Black Friday aanschaffen? Je kan 100 dagen proefslapen. Zou 'm wel via Beterbed kopen; via Emma zelf is er soms gedoe met levertijden en bij BeterBed gaat alles soepeler.
Misschien op Black Friday aanschaffen? Je kan 100 dagen proefslapen. Zou 'm wel via Beterbed kopen; via Emma zelf is er soms gedoe met levertijden en bij BeterBed gaat alles soepeler.
donderdag 14 november 2024 om 13:13
Ik zweer bij tempur. Herken je klachten niet. Wel is het zo dat als de ruimte koud is, het matras harder wordt, het heeft dan even tijd nodig om in te zakken. Tempur met een topper lijkt mij geen goede combinatie.
Het omdraaien wat hierboven genoemd wordt zie ik niet als nadeel. Ik ervaar dat ook niet zo.
Een pocketverenmatras vind ik waardeloos, krijg altijd last van drukpunten.
Een goed dekbed is ook belangrijk. Ik heb een wollen dekbed, juist vanwege isolatiewaarde en vochtregulering.
Een goed bijpassend kussen is ook belangrijk.
Het omdraaien wat hierboven genoemd wordt zie ik niet als nadeel. Ik ervaar dat ook niet zo.
Een pocketverenmatras vind ik waardeloos, krijg altijd last van drukpunten.
Een goed dekbed is ook belangrijk. Ik heb een wollen dekbed, juist vanwege isolatiewaarde en vochtregulering.
Een goed bijpassend kussen is ook belangrijk.
donderdag 14 november 2024 om 13:17
donderdag 14 november 2024 om 13:22
donderdag 14 november 2024 om 13:44
Welk type van Emma heb jij? Mijne is nl heel zacht en ik heb geen topper nodig...
donderdag 14 november 2024 om 13:59
Hier gewrichtsklachten en ischias, ben ook echt een prinses op de erwt. Sinds kort een zachte pocketveringmatras met een schuimlaagje erop van het eigen merk van Beter Bed. Deze op een boxspring bodem. Ik vond M line en Emma en vele anderen ook te hard. Nu lig ik lekker. Maar het is zo persoonlijk, wat de een prettig vind liggen, is voor de ander niks.
Voor nu heb ik geen topper nodig op mijn nieuwe matras, maar een zachte topper kan wel een wereld van verschil maken (wel op een goede ondersteunende matras).
Te hard is echt ellende met pijnlijke gewrichten. Het was een hele zoektocht langs verschillende beddenspeciaalzaken, en het budget was niet eens een ding. Op hele dure bedden gelegen, maar de goeie zat er niet tussen. Het eigen merk van BeterBed was zeker niet het duurste, maar voor mij wel de beste keus.
Kies voor iets wat je om kunt ruilen als het toch niet lekker blijkt te liggen. Want even proefliggen in de winkel is wel wat anders dan er een hele nacht op slapen.
Voor nu heb ik geen topper nodig op mijn nieuwe matras, maar een zachte topper kan wel een wereld van verschil maken (wel op een goede ondersteunende matras).
Te hard is echt ellende met pijnlijke gewrichten. Het was een hele zoektocht langs verschillende beddenspeciaalzaken, en het budget was niet eens een ding. Op hele dure bedden gelegen, maar de goeie zat er niet tussen. Het eigen merk van BeterBed was zeker niet het duurste, maar voor mij wel de beste keus.
Kies voor iets wat je om kunt ruilen als het toch niet lekker blijkt te liggen. Want even proefliggen in de winkel is wel wat anders dan er een hele nacht op slapen.
donderdag 14 november 2024 om 14:15
Original, ik had de eerste jaren ook geen topper nodig.Pimpelmeesje87 schreef: ↑14-11-2024 13:44Welk type van Emma heb jij? Mijne is nl heel zacht en ik heb geen topper nodig...
Welke heb jij?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in