Menstruatie cup problemen
donderdag 13 juli 2017 om 22:58
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een diva cup en het bevalt me goed! Maar ik heb nog wel last van lekken... En het vervelendste is dat als ik wakker word meteen naar de wc moet. Het loopt er gewoon bij langs. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het 'pruttelt' daar dan ook. Ik vind het heel vervelend. Heeft iemand advies?!
Ik heb sinds kort een diva cup en het bevalt me goed! Maar ik heb nog wel last van lekken... En het vervelendste is dat als ik wakker word meteen naar de wc moet. Het loopt er gewoon bij langs. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het 'pruttelt' daar dan ook. Ik vind het heel vervelend. Heeft iemand advies?!
vrijdag 14 juli 2017 om 22:36
Uhm niet helemaal, maar overdag heb ik nergens last van...Saga_Röversdotter schreef: ↑13-07-2017 22:59Hoi, ik gebruik ook een menstruatiecup. Zit je cup niet gewoon vol dan? Heb je dat gecheckt? Zo klinkt het namelijk..
Ik heb de diva cup in maat s, want ik ben vijftien... Lang geen 30 of kinderen, maar wat zal dan de beste optie zijn?
vrijdag 14 juli 2017 om 22:49
Wat flauw dat zo'n lang verhaal zoveel aandacht krijgt, van iemand die iets afkraakt waar ze geen ervaring mee heeft. Slecht medium, dat zo iets plaatst.
Dat is toch hetzelfde als iemand die in haar hele leven alleen maar maandverband heeft gebruikt, en zo'n heel epistel tegen tampons schrijft, met allerlei niet-kloppende, zelfverzonnen nadelen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 14 juli 2017 om 22:58
?patsy--stone schreef: ↑14-07-2017 22:49Wat flauw dat zo'n lang verhaal zoveel aandacht krijgt, van iemand die iets afkraakt waar ze geen ervaring mee heeft. Slecht medium, dat zo iets plaatst.
Dat is toch hetzelfde als iemand die in haar hele leven alleen maar maandverband heeft gebruikt, en zo'n heel epistel tegen tampons schrijft, met allerlei niet-kloppende, zelfverzonnen nadelen.
Het is gewoon de column van Aaf van vandaag in de Volkskrant.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 14 juli 2017 om 23:27
Ja precies. Dat is toch superslecht, dat de Volkskrant zoiets plaatst! Een afkraakverhaal over een product, waar de schrijfster zelf nul ervaring mee heeft. Dus op basis van alleen maar zelf-verzonnen nadelen.

zaterdag 15 juli 2017 om 06:26
Dat hoeft echt helemaal niet zo te zijn. Ik ken ook geen bron waarbij dit gezegd wordt. Wel is het vaak dat je menstruatie kan zwaarder worden als je ouder bent en dat het er toch doorheen komt. Zelf heb ik twee mirena's gehad achter elkaar, in totaal 9 jaar, en was niet ongesteld meer. Nou ja, toen ik bij de eerste hem 4,5 jaar had, kreeg ik wel weer bloedverlies onregelmatig. De volgende heb ik 4 jaar gehad zonder menstruatie en eruit gehaald ivm zwangerschapswens.
Hoe dan ook: qua betrouwbaarheid alleen al zou ik er weer een willen

zaterdag 15 juli 2017 om 06:48
Stomme column zeg. Staat vol dingen die niet kloppen.tonkje schreef: ↑14-07-2017 13:42Ik zag dit topic en moest direct denken aan deze column van Aaf Brandt Cortius die vandaag in de Volkskrant staat:
Het vagina-emmertje: ik durf er niet aan
Ik geloof dat ik inmiddels een boek kan schrijven over de redenen waarom ik een slechte feminist ben (heeft iemand al gedaan, Bad Feminist, goeie titel, laat dus maar zitten), want het is soms zo lastig om er een te zijn.
Nu zit ik weer met die mooncup. Of de lunette cup. Of de organicup, softcup, femintimate cup - hoe je het ook noemt of wendt of keert (Niet doen! Niet wenden en vooral niet keren! Kom ik zo op terug!), het is een klein plastic emmertje dat je in je vagina stopt als je ongesteld bent.
Het emmertje vangt het bloed op, je leegt het vervolgens in de wasbak, je stopt het er weer in, enzovoort en zo verder, de wereld wordt minder vervuild, vrouwen in arme landen hebben er veel aan want het is een eenmalige investering, je hoeft nooit meer tampons te kopen: fantastisch.
En dat allemaal door één klein plastic emmertje dat je in je vagina kunt stoppen.
Geef een Nobelprijs aan de uitvindster, of -der, van die cup.
Maar ik durf er niet aan.
Ja, sorry.
Ik durf er niet aan.
Ik ben van nature niet heel handig en ik zie mezelf al bezig op een openbare wc. Dat cupje eruit frutsen. Met mijn elleboog tegen de wc-rolhouder stoten. Hoeps, daar gaat-ie. Allemaal bloed op de grond. Op mijn broek en op mijn shirt. En ik had net witte kleren aan. (Heb ik altijd als ik ongesteld word. Heel onpraktisch. Zal wel door de hormonen komen.)
En dan naar buiten met die cup. Hem grondig omspoelen op de openbare wc. Ik ben erg van de sisterhood en alle vrouwen verenigen en elkaars okselhaar invlechten, maar ik ben ook erg van de schaamte en de gevoeligheid (heel mooie vrouwelijke eigenschappen), en ergens kan ik me voorstellen dat ik me gegeneerd zou voelen als ik op een wc mijn bloederige vagina-emmertje zou staan omspoelen.
Nou. Dan weer terug de wc in, de omgespoelde cup er weer in doen, zit-ie wel goed, ik weet het niet, hij voelt een beetje raar - ik bedoel, dat kun je met een tampon al hebben, maar dan weet je tenminste dat er ergens een stop zit, maar met een cup niet. Misschien is hij gekanteld of zit er een randje scheef, het is zacht rubber waarover we het hebben, en voor je het weet sta je in je reeds bebloede witte kleding nog meer te lekken.
En ik weet, ik wéét, dat het met het moderne feminisme ook de bedoeling is dat je zichtbaar bloedt als je ongesteld bent, maar ook dat is mij een brug te ver.
Laten we in elk geval afspreken dat we elkaar in openbare gelegenheden heel luid om een tampon vragen als dat nodig is. Da's een mooi begin.
Toch?
Enfin, ik ben ook fan van de cup. Had in het begin even moeite om hem juist aan te laten sluiten ( met lekkage als gevolg), maar het gaat nu perfect.
zaterdag 15 juli 2017 om 08:53
Dat mag toch? Ik snap je punt totaal niet.patsy--stone schreef: ↑14-07-2017 23:27Ja precies. Dat is toch superslecht, dat de Volkskrant zoiets plaatst! Een afkraakverhaal over een product, waar de schrijfster zelf nul ervaring mee heeft. Dus op basis van alleen maar zelf-verzonnen nadelen.
Aaf Brandt Cortius stelt zich voor hoe zo'n menstruatiecup in de praktijk zal zijn en schrijft daar een column over.
Ze verwoordt nadelen die ik in een ander topic over deze cup ook ben tegengekomen trouwens en die ik me goed kan voorstellen: geknoei, hoe weet je of ie goed zit, hoe maak je het schoon.
En jij vindt dat de Volkskrant censuur moet toepassen?? Hemeltje.

zaterdag 15 juli 2017 om 10:55
Knoeien gebeurt echt nooit. Heel knap als je dat voor elkaar krijgt. Goed zit? Even met je vinger in je vagina voelen. Schoon? Afspoelen onder de kraan of met een flesje water en thuis onder de kraan. Na je menstruatie even in kokend water of voor de luxebeesten in een sterilisator in de magnetron.tonkje schreef: ↑15-07-2017 08:53Dat mag toch? Ik snap je punt totaal niet.
Aaf Brandt Cortius stelt zich voor hoe zo'n menstruatiecup in de praktijk zal zijn en schrijft daar een column over.
Ze verwoordt nadelen die ik in een ander topic over deze cup ook ben tegengekomen trouwens en die ik me goed kan voorstellen: geknoei, hoe weet je of ie goed zit, hoe maak je het schoon.
zaterdag 15 juli 2017 om 11:01
Sorry maar dit vind ik echt heel goor. Je pist er overheen en brengt het dan weer in? Dan zitten ook je handen onder bloed en urine toch?patsy--stone schreef: ↑14-07-2017 00:45Je kan hem ook weer inbrengen zonder omspoelen. Of er overheen plassen, urine werkt ontsmettend.
Bovendien kan je hem 12 uur in houden dus hoef je hem helemaal niet uit te halen op je werk.
Ik wou dat ik jaaaaren eerder zo'n ding had gekocht. Het voelt als een veel 'schonere' ervaring met rood bloed in plaats van stinkende bruinige tampons die toch ook wat pluizen (dus wat bljft er achter???). En het scheelt bakken met geld en milieuvervuiling.

zaterdag 15 juli 2017 om 11:04
Ik zou even kijken op cutecotton de webshop! Wat raar dat je het alleen met slapen hebt dan..

zaterdag 15 juli 2017 om 11:07
Je gooit hem eerst leeg. Dan plas je er even in. Dat hoeft helemaal niet over je handen te gaan. En dan gooi je m weer leeg en doe je m in. Je eigen urine werkt een soort van steriliserend. Je kunt m ook leeggooien en weer in doen en later thuis onder de kraan houden.
zondag 16 juli 2017 om 12:01
Ok, omdat ik geen Aaf wil zijn vol met vooroordelen over de menstruatiecup heb ik er zojuist eentje besteld.
Wel enigszins op hoop van zegen, want ze hadden nogal wat modellen en maten en zelfs flexibliteiten. Maar met de opties die ik had gekozen (flexibiliteit: sport, want ik denk dat ik een hoge spierspanning heb, hoe weet je zoiets?) + (maat:M leek me wel een veilige keus) + (steeltje: knopje. Helemaal geen tuutje eraan leek me een beetje eng, maar een uitgebreide steel ook, knopje dan maar) kwam ik uit op een paarse en paars vind ik een prima kleur (of gaat dat vloeken met bloedrood?) dus dat is vast een goed voorteken.
De redenen waarom ik er tot nu toe nooit aan ben begonnen waren deze:
- kliederboel
Het lijkt me dat je de cup meestal zult legen terwijl je op het toilet zit. Onder de douche lijkt me fijner, maar ja, ik douche 1x per dag. Het eruit halen is wat onhandiger dan bij een tampon - geen touwtje en als je er 1tje hebt met een steeltje mag je daar vooral niet aan trekken - , maar je moet wat friemelen met je vingers in je vagina om het vacuum te verbreken en dan haal je hem eruit.
Ik verwacht dat ik daarbij ga knoeien, maar misschien valt dat reuze mee.
Wat als ie helemaal vol is en je houdt hem een beetje scheef? Je moet er ook een beetje in knijpen (om het vacuum te verbreken) en dan zie ik al voor me dat er een golf bloed over de rand gaat. Zoiets.
- kraan in toilet noodzaak
Omdat ik dus wel enig geklieder verwacht, ga ik hem alleen legen op een toilet waar een kraan in het toilethokje zit. Nee, ik ga niet met een fles water naar de wc. Dus niet op mijn werk, niet tijdens het uitgaan en bij sommige vrienden ook niet.
Maar als ie inderdaad 12 uur mee kan, hoeft dat geen bezwaar te zijn.
- waarschijnlijk toch ook tampons nodig
Maar soms bloed ik heel erg (tampon lekt binnen 1 uur door) en op zulke momenten zal het ook eerder gaan knoeien lijkt me, dus ik vrees dat ik niet 100% de cup zal gaan gebruiken. Hoewel ik me op die binnen 1 uur doorlekken momenten vaak ook erg beroerd voel en waarschijnlijk thuis zal zijn, waar ik gelukkig een toilet heb met wastafel erbij.
- je voelt hem zitten
Uit de omschrijving begrijp ik dat de cup lager moet zitten dan een tampon. Als ik een tampon niet goed (= ver genoeg) inbreng voel ik die zitten, erg onplezierig. Dus dit zou weleens het grootste bezwaar kunnen zijn.
- niet goed blijft zitten
Op de website waar ik hem besteld heb stond ook dat je moet controleren of ie nog wel goed zit, bijvoorbeeld als je naar het toilet bent geweest. Sprak me ook heel erg niet aan, maar ik heb de meest stugge besteld. Die blijft vast beter op zijn plek dan een cup van wat soepeler materiaal. Je wil toch niet dat ie tijdens een rondje hardlopen van zijn plek raakt en gaat lekken!
Dus nee, eigenlijk zie ik het nog steeds niet erg zitten, maar als het wel een fijn ding blijkt te zijn, dan is het wel milieuvriendelijk natuurlijk.
Wel enigszins op hoop van zegen, want ze hadden nogal wat modellen en maten en zelfs flexibliteiten. Maar met de opties die ik had gekozen (flexibiliteit: sport, want ik denk dat ik een hoge spierspanning heb, hoe weet je zoiets?) + (maat:M leek me wel een veilige keus) + (steeltje: knopje. Helemaal geen tuutje eraan leek me een beetje eng, maar een uitgebreide steel ook, knopje dan maar) kwam ik uit op een paarse en paars vind ik een prima kleur (of gaat dat vloeken met bloedrood?) dus dat is vast een goed voorteken.
De redenen waarom ik er tot nu toe nooit aan ben begonnen waren deze:
- kliederboel
Het lijkt me dat je de cup meestal zult legen terwijl je op het toilet zit. Onder de douche lijkt me fijner, maar ja, ik douche 1x per dag. Het eruit halen is wat onhandiger dan bij een tampon - geen touwtje en als je er 1tje hebt met een steeltje mag je daar vooral niet aan trekken - , maar je moet wat friemelen met je vingers in je vagina om het vacuum te verbreken en dan haal je hem eruit.
Wat als ie helemaal vol is en je houdt hem een beetje scheef? Je moet er ook een beetje in knijpen (om het vacuum te verbreken) en dan zie ik al voor me dat er een golf bloed over de rand gaat. Zoiets.
Omdat ik dus wel enig geklieder verwacht, ga ik hem alleen legen op een toilet waar een kraan in het toilethokje zit. Nee, ik ga niet met een fles water naar de wc. Dus niet op mijn werk, niet tijdens het uitgaan en bij sommige vrienden ook niet.
Maar soms bloed ik heel erg (tampon lekt binnen 1 uur door) en op zulke momenten zal het ook eerder gaan knoeien lijkt me, dus ik vrees dat ik niet 100% de cup zal gaan gebruiken. Hoewel ik me op die binnen 1 uur doorlekken momenten vaak ook erg beroerd voel en waarschijnlijk thuis zal zijn, waar ik gelukkig een toilet heb met wastafel erbij.
- je voelt hem zitten
Uit de omschrijving begrijp ik dat de cup lager moet zitten dan een tampon. Als ik een tampon niet goed (= ver genoeg) inbreng voel ik die zitten, erg onplezierig. Dus dit zou weleens het grootste bezwaar kunnen zijn.
Op de website waar ik hem besteld heb stond ook dat je moet controleren of ie nog wel goed zit, bijvoorbeeld als je naar het toilet bent geweest. Sprak me ook heel erg niet aan, maar ik heb de meest stugge besteld. Die blijft vast beter op zijn plek dan een cup van wat soepeler materiaal. Je wil toch niet dat ie tijdens een rondje hardlopen van zijn plek raakt en gaat lekken!
Dus nee, eigenlijk zie ik het nog steeds niet erg zitten, maar als het wel een fijn ding blijkt te zijn, dan is het wel milieuvriendelijk natuurlijk.

zondag 16 juli 2017 om 12:07
Ik houd m'n cup meestal 12 uur in en hij is bij mij nog nooit helemaal vol geweest, maximaal 3/4 schat ik. Dus die angst kan ik alvast wegnemen. Als ik 'm eruit haal als ik op het toilet zit kiep ik'm gewoon zittend leeg in het toilet. Daarna spoel ik 'm schoon in het fonteintje (wij hebben dus een fonteintje op het toilet, als ik ergens anders ben veeg ik 'm alleen een beetje schoon met toiletpapier).
Ik had er een met een steeltje, maar dat heb ik bijna meteen al afgeknipt. Ik voelde dat steeltje namelijk zitten en ik gebruikte het toch niet om de cup er weer uit te halen. Nu voel ik het niet als ik 'm in heb.
Goed dat je je over je vooroordelen / angsten heen wilt zetten en er toch een besteld hebt. Ik hoop dat 'ie bevalt!
Ik had er een met een steeltje, maar dat heb ik bijna meteen al afgeknipt. Ik voelde dat steeltje namelijk zitten en ik gebruikte het toch niet om de cup er weer uit te halen. Nu voel ik het niet als ik 'm in heb.
Goed dat je je over je vooroordelen / angsten heen wilt zetten en er toch een besteld hebt. Ik hoop dat 'ie bevalt!

zondag 16 juli 2017 om 12:58
zondag 16 juli 2017 om 14:13
Dat is toch belachelijk? Dat is net als iemand die nooit in haar leven tampons heeft gebruikt, alleen maar maandverband, en dat diegene dan een hele column zou schrijven over alle niet-bestaande nadelen van tampons. Bijvoorbeeld "Ze komen vast te zitten en dan krijg je ze er nooit meer uit", "Je krijgt je vingers nooit meer schoon door dat vieze inbrengen van de tampon en dan stinken je vingers een hele dag" en "Als je ermee gaat zwemmen zuigen ze het hele zwembad op". En dat de Volkskrant dat doodleuk publiceert.tonkje schreef: ↑15-07-2017 08:53Dat mag toch? Ik snap je punt totaal niet.
zondag 16 juli 2017 om 14:14
Kwestie van mikken met plassen.
En na een tampon verwijderen en een nieuwe inbrengen heb jij geen bloed aan je vingers? Dat vind ik onwijs knap.
zondag 16 juli 2017 om 14:28
Wat goed dat je het in ieder geval een kans geeft!tonkje schreef: ↑16-07-2017 12:01Ok, omdat ik geen Aaf wil zijn vol met vooroordelen over de menstruatiecup heb ik er zojuist eentje besteld.
.
Hier was ik ook bang voor. Maar eigenlijk ging dat vanaf dag 1 al prima. Ik blijf zitten op het toilet, benen wijd, rustig cup eruit halen. (Ik heb eentje met ring eronder.) Helemaal niet moeilijk om hem eerst nog even rechtop te houden en dan rustig als bewuste handeling om te kiepen in het toilet. En ook al gaat dat mis, het kan alleen in de toiletpot spetteren. Bloed is ook niet zo vloeibaar als water / urine dus het ketst niet keihard weer terug omhoog. Alleen in de douche moet je hem niet vanaf een meter hoogte op zijn kop houden, dan spettert het wel vanaf de grond weer opzij...tonkje schreef: ↑16-07-2017 12:01De redenen waarom ik er tot nu toe nooit aan ben begonnen waren deze:
- kliederboel

Er overheen plassen kan je dan ook meteen doen, of gewoon weer inbrengen (als er geen kraan in de buurt is). Ik plas er meestal wel overheen voor de hygiene, waarbij ik natuurlijk wel let op dat ik niet mijn hele hand onder pies, zoveel mogelijk gewoon die cup en hooguit de topjes van vingers die toch al vies waren. (En dames wees niet zo vies van je eigen pies!)
Ook met tampon inbrengen krijg je toch bloed aan je vingers? En daarbij vind ik de gebruikte tampon dus echt een stuk viezer dan vers rood bloed in die cup.
En het is mij met tampons uithalen wel een paar keer gebeurd dat hij niet mee wilde werken en opeens met een vaart eruit vloog, spetters bloed op de muur, die je dan weer moet gaan schoonmaken. Met de cup vind ik het veel makkelijker om het gecontroleerd te doen.
.
Je kan hem 12 uur in houden dus je kan gewoon wachten tot je thuis bent. Of dus zonder afspoelen, alleen leeg gooien en gewoon weer opnieuw inbrengen.tonkje schreef: ↑16-07-2017 12:01
.
Dit schijnt wel per persoon te verschillen ja. In het begin zul je veel de neiging hebben om te controleren of hij niet al overloopt. Je leert vanzelf hoe lang dat bij jou duurt.tonkje schreef: ↑16-07-2017 12:01
Ik lekte met tampons vaak wel nog er langs. Met de cup niet meer, alleen op de zwaarste dag doe ik wel een inlegkruisje in voor de paar druppeltjes die dan soms lekken of al dichter bij de uitgang zaten.
.
Nee, ik voel hem niet. Alleen als ik op mijn racefiets zit, voel ik hem een klein beetje duwen tegen de vaginawand, maar niet vervelend. Maar dit schijnt ook te verschillen per persoon.
Ik moet wel vaker plassen als ik ongesteld ben, maar dat had ik met tampons ook. Dan duwt er toch iets tegen je blaas.
.
Ik heb nergens last van, blijft prima zitten. Ik controleer tegenwoordig niet meer.tonkje schreef: ↑16-07-2017 12:01
.
Succes!
patsy--stone wijzigde dit bericht op 16-07-2017 14:35
4.10% gewijzigd

zondag 16 juli 2017 om 14:33
Wat mij in het algemeen opvalt (zeg dus niet dat dat voor de users in dit topic geldt), is dat er veel cupgebruiksters zijn, waarbij je niets negatiefs over de cup mag zeggen en die een enorme bekeerdrang tentoonspreiden; zelfs Jehova's verbleken erbij.
Wat mij betreft moet iedereen gebruiken waar zij zich het beste bij voelt; of dat nu een cup, maandverband of tampons zijn.
Maar mensen die mij proberen te bekeren, op welk gebied dan ook. daar kan ik niet tegen. Vraag me serieus af waarom die vrouwen geen respect voor een ander hebben. Ik veroordeel die vrouwen toch ook niet omdat zij een cup dragen?
Voor mij geen cup; die zal er ook nooit komen.
Wat mij betreft moet iedereen gebruiken waar zij zich het beste bij voelt; of dat nu een cup, maandverband of tampons zijn.
Maar mensen die mij proberen te bekeren, op welk gebied dan ook. daar kan ik niet tegen. Vraag me serieus af waarom die vrouwen geen respect voor een ander hebben. Ik veroordeel die vrouwen toch ook niet omdat zij een cup dragen?
Voor mij geen cup; die zal er ook nooit komen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 14:50
12.23% gewijzigd
zondag 16 juli 2017 om 14:42
@Tijdschriftenverslindster, voor een klein percentage van de vrouwen schijnen die cups niet goed te werken. Bij de meeste anderen wel en ik snap heel goed dat die er dan lyrisch over zijn, ik wilde het ook van de daken schreeuwen toen ik hem net had, het is zo'n ontdekking!
Het is misschien ongeveer zoals de overstap van fotograferen met rolletjes, naar digitale fotografie. Jeeeeemig wat een gedoe was dat vroeger, zoveel spullen bij je hebben, en dan zat net het zwart-witrolletje in je toestel als je een mooie zonsondergang zag, rolletjes wegbrengen, wachten, soms de verkeerde foto's meekrijgen van de fotowinkel, veel geld kwijt aan rolletjes en ontwikkelen/afdrukken, etc... en dan zaten er mislukte foto's tussen die je niet meer opnieuw kon maken. Naar zo'n achterhaald systeem wil je nooit meer naar terug als je eenmaal het makkelijkere, goedkopere hebt ontdekt (op de enkele uitzondering na).
Maar ik vind het dus vooral irritant als mensen het afkraken die het niet eens zelf geprobeerd hebben. Dan heb je geen recht van spreken, vind ik.
Heb je het wel geprobeerd maar je vindt het niks? Dat vind ik heel wat anders, en schrijf dan vooral mee in dat andere topic waar al honderden reacties stonden over moon cups. gezondheid/menstruatiecup/list_messages/216254
Het is misschien ongeveer zoals de overstap van fotograferen met rolletjes, naar digitale fotografie. Jeeeeemig wat een gedoe was dat vroeger, zoveel spullen bij je hebben, en dan zat net het zwart-witrolletje in je toestel als je een mooie zonsondergang zag, rolletjes wegbrengen, wachten, soms de verkeerde foto's meekrijgen van de fotowinkel, veel geld kwijt aan rolletjes en ontwikkelen/afdrukken, etc... en dan zaten er mislukte foto's tussen die je niet meer opnieuw kon maken. Naar zo'n achterhaald systeem wil je nooit meer naar terug als je eenmaal het makkelijkere, goedkopere hebt ontdekt (op de enkele uitzondering na).
Maar ik vind het dus vooral irritant als mensen het afkraken die het niet eens zelf geprobeerd hebben. Dan heb je geen recht van spreken, vind ik.
Heb je het wel geprobeerd maar je vindt het niks? Dat vind ik heel wat anders, en schrijf dan vooral mee in dat andere topic waar al honderden reacties stonden over moon cups. gezondheid/menstruatiecup/list_messages/216254

zondag 16 juli 2017 om 14:47
Patsy: Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Voor mij echt nooit een cup. Ik ben allergisch voor allerlei materialen; waarvan een aantal tot een levensbedreigende situatie kunnen leiden (in een periode van seconden). Draag daarom ook altijd een epipen bij me.
Ik zou dus nooit het risico nemen om een cup te gebruiken. Grote kans dat het tot een (ernstig) allergische reactie zal leiden. Naast dat ik dat mezelf niet toewens , vind ik het ook veel te duur om waarschijnlijk maar 1 minuut (of zelfs minder) te proberen en vervolgens direct de prullenbak in te gooien. De wegwerpvariant probeer ik dus ook niet vanwege allergie.
Ik zou dus nooit het risico nemen om een cup te gebruiken. Grote kans dat het tot een (ernstig) allergische reactie zal leiden. Naast dat ik dat mezelf niet toewens , vind ik het ook veel te duur om waarschijnlijk maar 1 minuut (of zelfs minder) te proberen en vervolgens direct de prullenbak in te gooien. De wegwerpvariant probeer ik dus ook niet vanwege allergie.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 14:53
8.52% gewijzigd
zondag 16 juli 2017 om 14:48
tijdschriftenverslindster, ik ben het op dit vlak helemaal met je eens, ik probeer daardoor ook niet negatief te zijn over tampons en maandverbandgebruiksters.
Ben wel helemaal lyrisch over de menstruatiecup en had gewild dat ik dit veel eerder had ontdekt.
En ja, vind het wel raar dat anderen gaan roepen dat het vies is als ze het zelf nog niet geprobeerd hebben. Ik vind het bloed zoiezo al smerig, of het nu in een cup, tampon of maandverband zit, ik voel mij er alles behalve sexy door.
Als anderen het niet willen proberen, prima klik dan maar weg. Ik ben wel zo enthousiast dat ik graag wil dat anderen vrouwen in ieder geval weten dat het bestaat omdat ik het zelf veel eerder had willen eten, maar als ze het niet willen ga ik niet verder overtuigen. En dat doe ik dan helemaal niet door te zeggen dat het vieze milieuvervuilers zijn of iets dergelijks. Ieder zijn haar ding.
Ben wel helemaal lyrisch over de menstruatiecup en had gewild dat ik dit veel eerder had ontdekt.
En ja, vind het wel raar dat anderen gaan roepen dat het vies is als ze het zelf nog niet geprobeerd hebben. Ik vind het bloed zoiezo al smerig, of het nu in een cup, tampon of maandverband zit, ik voel mij er alles behalve sexy door.
Als anderen het niet willen proberen, prima klik dan maar weg. Ik ben wel zo enthousiast dat ik graag wil dat anderen vrouwen in ieder geval weten dat het bestaat omdat ik het zelf veel eerder had willen eten, maar als ze het niet willen ga ik niet verder overtuigen. En dat doe ik dan helemaal niet door te zeggen dat het vieze milieuvervuilers zijn of iets dergelijks. Ieder zijn haar ding.