Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatiecup (MeLuna shorty / Merula)

12-12-2019 23:06 22 berichten
Hi een tijdje geleden kocht ik de Organicup, maar deze zakt naar beneden bij mij. Ik heb het steeltje er al afgeknipt, want die irriteerde zo bij de ingang. Maar nu voel ik dus de onderkant van de cup eruit komen na een half uurtje ongeveer. Ik kwam er pas achter dat er een test is welke cup het beste bij je past en kwam uit op de MeLuna shorty of de Merula, omdat ik dus een lage baarmoedermond heb. Heeft iemand ervaring met één van deze cups? Ik ben bang dat de MeLuna nog te smal is en gaat zakken..? De Merula heeft weer zo'n hele aparte vorm, dan ben ik weer bang dat ik die erg voel / niet goed in krijg. Ervaringen gevraagd please!
Volgens mij zijn er meerdere topics over de menstruatiecup geweest.
Ik heb deze gevonden van eerder dit jaar:

lijf-lijn/menstruatiecup-ervaringen/lis ... ges/439390
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die cups juist veelste strak zitten. Op een duur gaf ik het op en ben terug gegaan naar maandverband, heerlijk. Dan maar slecht voor het milieu, het moet wel lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen mensen dat op het werk? Cup schoonmaken in de wasbak terwijl daar andere mensen bij zijn? Ik vind dat nogal onsmakelijk.
Legen hoeft juist bijna niet op werk. Behalve de eerste heftigste dag(en) kan zo’n cup 12 uur blijven zitten. Dus ‘s ochtends onder de douche legen en spoelen en ‘s avonds ook even legen en spoelen en je bent klaar.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
12-12-2019 23:15
Hoe doen mensen dat op het werk? Cup schoonmaken in de wasbak terwijl daar andere mensen bij zijn? Ik vind dat nogal onsmakelijk.
Lekker off topic, maar als je niet extreem veel vloeit, hoef je de cup maar 2 keer per dag te legen, dus gewoon ‘s ochtends en ‘s avonds thuis (even uitgaande van normale dagdiensten, anders voor en na werk).

Als je wel meer vloeit, kun je de cup gewoon leeg gooien in het toilet, schoonvegen met een toiletpapiertje en weer inbrengen. En dan thuis weer even goed afspoelen.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
12-12-2019 23:15
Hoe doen mensen dat op het werk? Cup schoonmaken in de wasbak terwijl daar andere mensen bij zijn? Ik vind dat nogal onsmakelijk.
Gewoon schoonvegen of als er wasbak in wchokje is.
Odense2 schreef:
12-12-2019 23:09
Volgens mij zijn er meerdere topics over de menstruatiecup geweest.
Ik heb deze gevonden van eerder dit jaar:

lijf-lijn/menstruatiecup-ervaringen/lis ... ges/439390
Bedankt, dat topic had ik al gezien, maar ik ben echt benieuwd naar een cup voor een lage baarmoedermond en of meer dames last hebben van een 'zakkende' cup.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Meluna short sport en binnenkort test ik de Merula.

De MeLuna zakt niet, integendeel, hij kruipt soms wat naar boven. Dat is vervelend want hij moet onder de baarmoedermond blijven, hij is al vrij ondiep en dan gaat er nog minder in. Vandaar dat ik nu de Merula heb gekocht.

Over een dag of wat heb ik vergelijkend warenonderzoek gedaan. Morgen of overmorgen, jee wat heb ik er geen zin in! |-)
Mermedina schreef:
12-12-2019 23:58
Ik heb de Meluna short sport en binnenkort test ik de Merula.

De MeLuna zakt niet, integendeel, hij kruipt soms wat naar boven. Dat is vervelend want hij moet onder de baarmoedermond blijven, hij is al vrij ondiep en dan gaat er nog minder in. Vandaar dat ik nu de Merula heb gekocht.

Over een dag of wat heb ik vergelijkend warenonderzoek gedaan. Morgen of overmorgen, jee wat heb ik er geen zin in! |-)


Ik ben heel benieuwd wat je van de Merula vindt! Hoor het heel graag! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even! Hier zelfde probleem met organicup en lage bmm.
Alle reacties Link kopieren
Tantetheeleut schreef:
13-12-2019 00:01
Ik ben heel benieuwd wat je van de Merula vindt! Hoor het heel graag! :thumbsup:
I’ll be back B)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een redelijk lage baarmoedermond. Eerst had ik de MeLuna Classic L. Die vind ik fijn, maar het past net.
Toen heb ik er een MeLuna Short Sport XL bij gekocht. Die is qua diepte uitstekend. Alleen is hij op iets te groot of iets te stug, want ik krijg er geregeld een schrale doos van, terwijl ik dat bij de Classic nooit had/heb,
Bij het inbrengen ga ik altijd met mijn vinger langs de rand om te zorgen dat hij goed onder de baarmoedermond zit (en niet er een stukje op) en dat hij goed uitgevouwen is. Nooit problemen mee...

Heb je wel de goede maat? Klinkt alsof hij te klein is qua omvang. Je kan evt. Advies vragen bij Cute Cotton ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
13-12-2019 01:03
Ik heb ook een redelijk lage baarmoedermond. Eerst had ik de MeLuna Classic L. Die vind ik fijn, maar het past net.
Toen heb ik er een MeLuna Short Sport XL bij gekocht. Die is qua diepte uitstekend. Alleen is hij op iets te groot of iets te stug, want ik krijg er geregeld een schrale doos van, terwijl ik dat bij de Classic nooit had/heb,
Bij het inbrengen ga ik altijd met mijn vinger langs de rand om te zorgen dat hij goed onder de baarmoedermond zit (en niet er een stukje op) en dat hij goed uitgevouwen is. Nooit problemen mee...

Heb je wel de goede maat? Klinkt alsof hij te klein is qua omvang. Je kan evt. Advies vragen bij Cute Cotton ofzo.

Ik heb ook een meluna en dan de short sport m maar bij bij schiet hij ook omhoog.
Zeker ‘s nachts gaat hij hoog zitten en dan lekken. Hij klapt wel goed uit.
Ik heb ook naar de merula maar ga denk ik toch een L proberen van de meluna maar twijfel tussen de short of de normale.
Ik heb ook een redelijk lage baarmoeder en die is gekanteld.
Biebeltje schreef:
13-12-2019 01:03
Ik heb ook een redelijk lage baarmoedermond. Eerst had ik de MeLuna Classic L. Die vind ik fijn, maar het past net.
Toen heb ik er een MeLuna Short Sport XL bij gekocht. Die is qua diepte uitstekend. Alleen is hij op iets te groot of iets te stug, want ik krijg er geregeld een schrale doos van, terwijl ik dat bij de Classic nooit had/heb,
Bij het inbrengen ga ik altijd met mijn vinger langs de rand om te zorgen dat hij goed onder de baarmoedermond zit (en niet er een stukje op) en dat hij goed uitgevouwen is. Nooit problemen mee...

Heb je wel de goede maat? Klinkt alsof hij te klein is qua omvang. Je kan evt. Advies vragen bij Cute Cotton ofzo.
Ja had ik gedaan, en zij adviseerden de MeLuna Shorty L of Merula. Maar ik twijfel dus omdat ze nogal verschillend zijn en ik wilde even echte ervaringen horen :)
mano28 schreef:
13-12-2019 04:47
Ik heb ook een meluna en dan de short sport m maar bij bij schiet hij ook omhoog.
Zeker ‘s nachts gaat hij hoog zitten en dan lekken. Hij klapt wel goed uit.
Ik heb ook naar de merula maar ga denk ik toch een L proberen van de meluna maar twijfel tussen de short of de normale.
Ik heb ook een redelijk lage baarmoeder en die is gekanteld.
Wat vindt je van de Merula?
Alle reacties Link kopieren
Tantetheeleut schreef:
13-12-2019 07:18
Wat vindt je van de Merula?

Die heb ik nog niet, ik had ook advies gevraagd en ze kwam ook moet die. Ik vind hem best prijzig en al is het niks dan moet ik weer een andere kopen.
Ik zag op AliExpress ook een merula vorm, ik denk dat ik die ga bestellen en dan ga kijken hoe die vorm “valt”.
En dan kan ik alsnog de echte bestellen
Alle reacties Link kopieren
Of een menstruatiecup fijn/goed zit is heel persoonlijk volgens mij.
Ik kwam via zo'n test op de LaliCup uit, deze bevalt mij erg goed
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
Tantetheeleut schreef:
13-12-2019 00:01
Ik ben heel benieuwd wat je van de Merula vindt! Hoor het heel graag! :thumbsup:
Ik heb de Merula geprobeerd maar ik ben teleurgesteld. Hij wil steeds niet uitklappen. Jammer. Ik heb één sport van het laddertje laten zitten, de rest weggeknipt.

Voor de nacht heb ik wat meer moeite gedaan met de Merula, onder de douche, omdat ik dan een lange nacht zou kunnen doorslapen. Het is toen één keer gelukt (pfffft) en er gaat inderdaad meer in. Hij is heel zacht en vrij groot, dat ‘buikje’ voel ik zitten en het is echt breder dan de bovenrand.

De volgende ochtend heb ik de shorty sport weer gebruikt. Die klapt makkelijker open. Ik doe veel sporten die de bekkenbodemspieren trainen en heb een lage baarmoedermond en naar achteren gekantelde baarmoeder. Ik denk dat het daaraan ligt dat de Merula niet zo passend is.

Ik ga het een andere keer (maand) proberen met een andere vouwtechniek. Een c-vouw en dubbele vouw/s-vouw klapten niet uit. Ik geef (nog) niet op. Ik ben ook nog wel een paar jaar ongesteld, zucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meluna L classic en na een tijdje klapte hij niet meer zo goed uit. Na advies op cute cotton een meluna L sport besteld. Deze is veel stugger en klapt daardoor sneller uit. Toch gebruik ik meestal weer de classic, maar breng ik hem iets anders in. Ik spoel hem eerst goed met koud water, dan wordt hij al wat stugger. Daarna gebruik ik de c vouw, maar als ik hem inbreng en hij klapt uit en dan toch net niet goed dan "trek" ik de cup ietsje naar buiten en dan kan hij de vacuüm pakken en vervolgens duw ik hem weer helemaal naar binnen. (lastig uitleggen, maar misschien snap je wel wat ik bedoel). Ik heb overigens het steeltje helemaal eraf geknipt.
Mermedina schreef:
16-12-2019 16:30
Ik heb de Merula geprobeerd maar ik ben teleurgesteld. Hij wil steeds niet uitklappen. Jammer. Ik heb één sport van het laddertje laten zitten, de rest weggeknipt.

Voor de nacht heb ik wat meer moeite gedaan met de Merula, onder de douche, omdat ik dan een lange nacht zou kunnen doorslapen. Het is toen één keer gelukt (pfffft) en er gaat inderdaad meer in. Hij is heel zacht en vrij groot, dat ‘buikje’ voel ik zitten en het is echt breder dan de bovenrand.

De volgende ochtend heb ik de shorty sport weer gebruikt. Die klapt makkelijker open. Ik doe veel sporten die de bekkenbodemspieren trainen en heb een lage baarmoedermond en naar achteren gekantelde baarmoeder. Ik denk dat het daaraan ligt dat de Merula niet zo passend is.

Ik ga het een andere keer (maand) proberen met een andere vouwtechniek. Een c-vouw en dubbele vouw/s-vouw klapten niet uit. Ik geef (nog) niet op. Ik ben ook nog wel een paar jaar ongesteld, zucht.
Ja het is echt een hele andere vorm he... Ik ben ook bang dat ie 'te bol' is. Ik ben nu weer ongesteld en toch maar weer de Organicup geprobeerd, maar hij zakt nog steeds na een tijdje naar beneden.. 's nachts gaat het prima, maar met lopen ga ik 'm echt voelen.
Ik ga denk ik eerst de MeLuna shorty L bestellen. Als dat niks is, ga ik voor de Merula.
Heel erg bedankt voor je reactie!
bieslookje schreef:
16-12-2019 16:49
Ik heb een meluna L classic en na een tijdje klapte hij niet meer zo goed uit. Na advies op cute cotton een meluna L sport besteld. Deze is veel stugger en klapt daardoor sneller uit. Toch gebruik ik meestal weer de classic, maar breng ik hem iets anders in. Ik spoel hem eerst goed met koud water, dan wordt hij al wat stugger. Daarna gebruik ik de c vouw, maar als ik hem inbreng en hij klapt uit en dan toch net niet goed dan "trek" ik de cup ietsje naar buiten en dan kan hij de vacuüm pakken en vervolgens duw ik hem weer helemaal naar binnen. (lastig uitleggen, maar misschien snap je wel wat ik bedoel). Ik heb overigens het steeltje helemaal eraf geknipt.
Ja ik snap je! Dat doe ik ook wel eens, maar hij blijft toch zakken (Organicup).. komt denk ik door mijn bouw/wijdte/spierspanning. Ik heb denk ik gewoon niet de goede cup. Ik ga denk ik voor de Meluna shorty L.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven